Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui minulle ja veti tukasta, en aluksi pitänyt minään mutta nyt puoli tuntia myöhemmin alkoikin itkettää

Vierailija
21.03.2021 |

Naimisissa ollaan oltu useampi vuosi eikä ole koskaan käyttänyt mitään fyysistä väkivaltaa minua tai muitakaan kohtaan. Kiista oli ihan pikkujuttu, ei todellakaan edes suuttumisen arvoinen.

Miten tähän pitäisi suhtautua, millä vakavuudella? Ihan jälkijunassa tulee nyt tämä paha olo päälle yhtäkkiä, itkettää kovasti.

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaviruspandemia on lisännyt miesten väkivaltaa naisia kohtaan – ”Hallitusten covid-tukipaketeissa ei ole huomioitu naisia”, moittii YK:n naisjärjestön johtaja

YK:n naisjärjestön johtaja Åsa Regner vaatii maiden hallituksilta lisää rahaa lähisuhdeväkivallan ehkäisyyn. Suomi on EU:n toiseksi väkivaltaisin maa naisille.

Vierailija
42/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa noin 50 000 naista joutuu vuosittain seksuaalisen väkivallan kohteeksi. Vaikka kynnys ilmoittaa seksuaalisesta väkivallasta poliisille on viime vuosina madaltunut, vain alle 10 prosenttia kumppanin tekemistä vakavimmista väkivallanteoista tulee poliisin tietoon. Uuden tutkimuksemme mukaan vain noin kolmasosa ilmoitetuista raiskausrikoksista päätyi oikeuskäsittelyyn vuonna 2017.

Suora lähde tälle, kiitos. 

https://www.amnesty.fi/tyomme/teemat/naisiin-kohdistuva-vakivalta/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaviruspandemia on lisännyt miesten väkivaltaa naisia kohtaan – ”Hallitusten covid-tukipaketeissa ei ole huomioitu naisia”, moittii YK:n naisjärjestön johtaja

YK:n naisjärjestön johtaja Åsa Regner vaatii maiden hallituksilta lisää rahaa lähisuhdeväkivallan ehkäisyyn. Suomi on EU:n toiseksi väkivaltaisin maa naisille.

Edelleenkin, kyselytutkimus, jossa äänen korottaminenkin on väkivaltaa.

Vierailija
44/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solmi sen vitjamunat rusetille.

m36

Vierailija
45/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei taaskaan kyseenalaista aloitusta vaikka täällä on mt-ongelmaisia mieswihaajia ja trollaajia.

Joo, Suomessa kun ei tunnetusti tapahdu ollenkaan parisuhdeväkivaltaa naisia kohtaan... Ihan näin vinkkinä: ei ole miesvihaa, että nainen kirjoittaa nettiin kokemuksistaan väkivaltaisessa suhteessa.

Edelleenkin, 16% miehistä ja 17% naisista on kokenut parisuhdeväkivaltaa. THL 

"Naiset ovat useammin uhreina myös viranomaisten tietoon tulleissa lähisuhdeväkivaltarikoksissa. Rikos- ja pakkokeinotilaston mukaan vuonna 2019 viranomaisten tietoon tulleissa tapauksissa oli yhteensä 10 600 uhria, mikä on 7 prosenttia edellisvuotta enemmän. Aikuisista lähisuhdeväkivallan uhreista 77 prosenttia oli naisia. Kaikista epäillyistä tekijöistä 78 prosenttia oli miehiä." Lähde: THL

Nuo sinun mainitsemat lukusi olivat tuolla samalla sivulla (v. 2010 tutkimus). Jännästi jätit tämän osan pois: "Tapahtumakertoja oli kuitenkin naisilla useampia ja naisiin kohdistunut väkivalta oli sekä fyysisiltä että psyykkisiltä seurauksiltaan vakavampaa."

Ymmärrätkö edes mikä on lähisuhdeväkivallan ja parisuhdeväkivallan ero? Et ilmeisesti.

Naiset itse valitsevat jäädä hakattavaksi. 

Tiedätkö itse?

Lähisuhdeväkivalta

På svenska

Lähisuhdeväkivallan tekijä ja uhri ovat tai ovat olleet keskenään läheisessä suhteessa. 

Lähisuhdeväkivalta voi kohdistua henkilön nykyiseen tai entiseen kumppaniin, lapseen, lähisukulaiseen tai muuhun läheiseen. Tyypillisesti uhrin koko lähipiiri altistuu väkivallan vaikutuksille.

-eri

Vierailija
46/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläsi ei varmaan ollut mitään osaa koko asiaan?

Sillä ei ole lantakasankaan väliä. Ihmisiin EI käydä kiinni. Silloin kun käämit palaa, niin silloin häivytään paikalta ja erotaan!

Miksi aloittaja ei siis häipynyt itse? 

On vähän vaikeaa häipyä kun joku repii tukasta. Olen mm. nähnyt kun naapurin nainen lähti ulos ja ukko kävi kiskomassa hänet hiuksista repien takaisin sisälle.

Onko aloittaja naapurisi?

Soititko itse poliisille? 

Ei ole, koska näkemäni tapahtui vuosia sitten. Olen kyllä ilmoittanut kaikista muista tapauksista, joita on sattunut naapurustoon. Harmi, että niitä on ollut useampia.

Vierailija
47/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa noin 50 000 naista joutuu vuosittain seksuaalisen väkivallan kohteeksi. Vaikka kynnys ilmoittaa seksuaalisesta väkivallasta poliisille on viime vuosina madaltunut, vain alle 10 prosenttia kumppanin tekemistä vakavimmista väkivallanteoista tulee poliisin tietoon. Uuden tutkimuksemme mukaan vain noin kolmasosa ilmoitetuista raiskausrikoksista päätyi oikeuskäsittelyyn vuonna 2017.

Eli edelleenkin amnestyn nollapropagandaa. Laita toki samat luvut rikosseuraamusviraston sivuilta 

Vierailija
48/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai tässä oleellista olisi tietää millä tavalla hiuksista vetäminen tapahtui, minkälainen tlanne johti siihen jne.. Tietenkään väkivalta ei ole hyväksyttävää, mutta en nyt ihan ensimmäiseksi pitäisi väkivaltana jos joku ottaisi kiinni hiuksista. Toki taas riippuu millä tavalla, jos vaan vähän nyppäisee, vetäisee poninhännästä  niin pöh, mutta jos oikein tukistaa ja repii että hiuksia lähtee, niin ei ole ok.

Nainen olen ja tätä mieltä.

Sehän hauskaa, että annat nyhtää itseäsi ponnarista. Voisit vaikka laittaa paidan kaupungille, jossa lukee ponnarin alla "vedä tästä" niin voisimme kaikki liittyä hauskanpitoosi.

Monilla muilla ihmisillä on nollatoleranssi väkivaltaan ja sinulla ei ole mitään oikeutta määritellä heidän rajojaan.

Toivottavasti nähdään kesällä!

Vierailija
49/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa tuossa on myös se että reaktiosi tulee viiveellä, järkeilemällä, pohtimalla ja kysymällä muilta kun terve reaktio olisi että mitä helvettiä.

T. Traumataustainen joka ei tunnnista kaltoinkohtelua

Onko epänormaalia reagoida viiveellä?

Mä reagoin kaikkeen tuon tyyppiseen viiveellä.

Tuollainen hyvin samantyyppinen tilanne oli kerran ja tajusin reagoida siihen ensimmäisen kerran vasta viikon kuluttua. Viikon oin ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja vasta sitten aloin miettiä, että hetkinen, se mitä tapahtui, ei tainnut olla ihan oikein.

Minulla ei ole tietääkseni traumataustaa.

Vierailija
50/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli edelleenkin amnestyn nollapropagandaa. Laita toki samat luvut rikosseuraamusviraston sivuilta 

Suomessa seksuaalisen väkivallan kohteeksi joutuu vuosittain rikosuhritutkimusten perusteella arviolta 50 000 naista. Suurin osa ei koskaan ilmoita seksuaalisesta väkivallasta poliisille. He, jotka ilmoittavat, kohtaavat liian usein järjestelmän, joka sivuuttaa, kiistää ja hiljaisesti hyväksyy naisiin kohdistuvan seksuaalisen väkivallan.

Vuonna 2017 poliisin tietoon tuli 1245 raiskausrikosta. Niistä 71 % selvitettiin ja 70 % lähetettiin syyttäjälle, mutta vain yksi kolmasosa ilmoitetuista rikoksista päätyi oikeuskäsittelyyn. Lopulta langettava tuomio annettiin vain 209 tapauksessa.

“Vain 17 % tapauksista johti tuomioon. Rankaisemattomuus seksuaalisesta väkivallasta on siis Suomessa edelleen hyvin yleistä”, sanoo tutkimuksen tehnyt tutkija Otava Piha.

Vierailija
51/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei taaskaan kyseenalaista aloitusta vaikka täällä on mt-ongelmaisia mieswihaajia ja trollaajia.

Joo, Suomessa kun ei tunnetusti tapahdu ollenkaan parisuhdeväkivaltaa naisia kohtaan... Ihan näin vinkkinä: ei ole miesvihaa, että nainen kirjoittaa nettiin kokemuksistaan väkivaltaisessa suhteessa.

"Naiset ovat useammin uhreina myös viranomaisten tietoon tulleissa lähisuhdeväkivaltarikoksissa. Rikos- ja pakkokeinotilaston mukaan vuonna 2019 viranomaisten tietoon tulleissa tapauksissa oli yhteensä 10 600 uhria, mikä on 7 prosenttia edellisvuotta enemmän. Aikuisista lähisuhdeväkivallan uhreista 77 prosenttia oli naisia. Kaikista epäillyistä tekijöistä 78 prosenttia oli miehiä." Lähde: THL

Nuo sinun mainitsemat lukusi olivat tuolla samalla sivulla (v. 2010 tutkimus). Jännästi jätit tämän osan pois: "Tapahtumakertoja oli kuitenkin naisilla useampia ja naisiin kohdistunut väkivalta oli sekä fyysisiltä että psyykkisiltä seurauksiltaan vakavampaa."

Ymmärrätkö edes mikä on lähisuhdeväkivallan ja parisuhdeväkivallan ero? Et ilmeisesti.

Tiedätkö itse?

Lähisuhdeväkivalta

På svenska

Lähisuhdeväkivallan tekijä ja uhri ovat tai ovat olleet keskenään läheisessä suhteessa. 

Lähisuhdeväkivalta voi kohdistua henkilön nykyiseen tai entiseen kumppaniin, lapseen, lähisukulaiseen tai muuhun läheiseen. Tyypillisesti uhrin koko lähipiiri altistuu väkivallan vaikutuksille.

-eri

ja vääristely jatkuu.

mistä vihasi miehiä kohtaan johtuu, ja kuka sinulle maksaa tästä propagandasta? 

En oikein ymmärrä, mistä olet saanut käsityksen, että minä vihaisin miehiä. Vihaan vain väkivaltaisia kusipäitä. Minulla on elämässäni useita rakkaita miehiä. Heihin kuuluu esimerkiksi aviomieheni, isäni, veljeni ja monta miespuolista ystävää.

Vierailija
52/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies uhkasi tappaa ja kuristi minua. Jotenkin ihan sumussa ja shokissa kiedoin vain huivin kaulaan, meikkasin itkeneen naamani ja lähdin töihin esittämään hyväntuulista naista. Järkytys asiasta iski vasta töistä lähdettyäni kun ei tarvinnut enää selviytyä.

Tsemppiä ap.

Vierailija
53/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko? Olet kirjoittanut tuon saman jutun tänne ennenkin.

Joku näitä tehtailee. Uskomatonta.

Ja sitten päästään aina haukkumaan miehiä.

Tämä on kuvottavaa.

Kuvottavaa on se, että naisia raiskataan, hakataan, kuristetaan ja tapetaan, mutta sinä väännät ongelman miesten haukkumiseksi. Kanna vastuusi, se alkaa ongelmien myöntämisestä.

Vierailija
54/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa tuossa on myös se että reaktiosi tulee viiveellä, järkeilemällä, pohtimalla ja kysymällä muilta kun terve reaktio olisi että mitä helvettiä.

Tuollainen hyvin samantyyppinen tilanne oli kerran ja tajusin reagoida siihen ensimmäisen kerran vasta viikon kuluttua. Viikon oin ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja vasta sitten aloin miettiä, että hetkinen, se mitä tapahtui, ei tainnut olla ihan oikein.

Taitaa siinä tunteiden säätelyssä ja omien rajojen tunnistamisessa pieniä ongelmia olla jos käsiksi käymisestä menee viikko että tieto saavuttaa tunteet.

Syy miksi otin sen tässä yhteydessä esiin on se että tilanteessa jossa on jo ollut väkivaltaa saattaa antaa vääriä signaaleita tekijälle ja altistaa itsensä vaaralle jos väkivallan jälkeen menee viikko miettiä asiaa.

Sulattelu ja viikkokin on ok eikä sinänsä ole väärää tapaa joutua väkivallan kohteeksi mutta mielestäni on hyvä tiedostaa jos ei hahmota itseen kohdistuvia loukkauksia.

Vierailija
55/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita varsinaista traumatilannetta jonka muistaisit, jos rajojasi on systemaattisesti rikottu ja olet tottunut olemaan altavastaajana, jolta ei kysytä mitään. 

Vierailija
56/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö itse?

Lähisuhdeväkivalta

På svenska

-eri

ja vääristely jatkuu.

En oikein ymmärrä, mistä olet saanut käsityksen, että minä vihaisin miehiä. Vihaan vain väkivaltaisia kusipäitä. Minulla on elämässäni useita rakkaita miehiä. Heihin kuuluu esimerkiksi aviomieheni, isäni, veljeni ja monta miespuolista ystävää.

joku agendahan sinua ajaa. kerro siitä 

Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä, jonka agenda on enemmän kuin ilmeinen. 

Vierailija
57/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö itse?

Lähisuhdeväkivalta

På svenska

-eri

ja vääristely jatkuu.

Se kerrotaan sen mielestäsi luotettavan THL:n sivulla :)

https://thl.fi/fi/web/lapset-nuoret-ja-perheet/tyon_tueksi/vakivallan-e…

Vierailija
58/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa seksuaalisen väkivallan kohteeksi joutuu vuosittain rikosuhritutkimusten perusteella arviolta 50 000 naista. Suurin osa ei koskaan ilmoita seksuaalisesta väkivallasta poliisille. He, jotka ilmoittavat, kohtaavat liian usein järjestelmän, joka sivuuttaa, kiistää ja hiljaisesti hyväksyy naisiin kohdistuvan seksuaalisen väkivallan.

Vuonna 2017 poliisin tietoon tuli 1245 raiskausrikosta. Niistä 71 % selvitettiin ja 70 % lähetettiin syyttäjälle, mutta vain yksi kolmasosa ilmoitetuista rikoksista päätyi oikeuskäsittelyyn. Lopulta langettava tuomio annettiin vain 209 tapauksessa.

“Vain 17 % tapauksista johti tuomioon. Rankaisemattomuus seksuaalisesta väkivallasta on siis Suomessa edelleen hyvin yleistä”, sanoo tutkimuksen tehnyt tutkija Otava Piha.

Vähän ohis mutta jos rikosta ei olla voitu näyttää toteen silloin lähdetään siitä että rikosta ei välttämättä ole tapahtunut, tuo toteamus on siitä ikävä että lähdetään siitä että rikos on tapahtunut mutta siitä ei ole rangaistu.

Vierailija
59/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petri?

Mitä minä nyt taas tein? En ole edes naimisissa!

Vierailija
60/143 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa oma tilastoketju, te jankkaajat.

Olisi kiinnostavaa keskustella täällä tuosta aloituksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi