Mies suuttui minulle ja veti tukasta, en aluksi pitänyt minään mutta nyt puoli tuntia myöhemmin alkoikin itkettää
Naimisissa ollaan oltu useampi vuosi eikä ole koskaan käyttänyt mitään fyysistä väkivaltaa minua tai muitakaan kohtaan. Kiista oli ihan pikkujuttu, ei todellakaan edes suuttumisen arvoinen.
Miten tähän pitäisi suhtautua, millä vakavuudella? Ihan jälkijunassa tulee nyt tämä paha olo päälle yhtäkkiä, itkettää kovasti.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei taaskaan kyseenalaista aloitusta vaikka täällä on mt-ongelmaisia mieswihaajia ja trollaajia.
Joo, Suomessa kun ei tunnetusti tapahdu ollenkaan parisuhdeväkivaltaa naisia kohtaan... Ihan näin vinkkinä: ei ole miesvihaa, että nainen kirjoittaa nettiin kokemuksistaan väkivaltaisessa suhteessa.
Edelleenkin, 16% miehistä ja 17% naisista on kokenut parisuhdeväkivaltaa. THL
Suomi on EU:n toiseksi väkivaltaisin maa NAISILLE.
Lähde. Muuta järkevää neuvoa ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei taaskaan kyseenalaista aloitusta vaikka täällä on mt-ongelmaisia mieswihaajia ja trollaajia.
Joo, Suomessa kun ei tunnetusti tapahdu ollenkaan parisuhdeväkivaltaa naisia kohtaan... Ihan näin vinkkinä: ei ole miesvihaa, että nainen kirjoittaa nettiin kokemuksistaan väkivaltaisessa suhteessa.
-kyselytutkimus, jossa äänen korottaminenkin on väkivaltaa
-kaikissa Euroopan maissa ei edes tunneta parissuhdeväkivaltaa lainsäädännössä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2019 esimerkiksi pari- ja lähisuhdeväkivallan uhreista 77 prosenttia oli naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2019 esimerkiksi pari- ja lähisuhdeväkivallan uhreista 77 prosenttia oli naisia.
Ja taas sekoitetaan puuroja ja vellejä. Puhu ihan vaan siitä parisuhdeväkivallasta, kuten minäkin teen
Siihen on syytä reagoida niin, että väkivaltaan on nollatoleranssi. Ei tule jäämään ainoaksi kerraksi, vaan väkivalta tulee jatkumaan ja pahenemaan. Ero yhdestäkin käsiksi käymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että Suomi on saanut huomautuksia Istanbulin sopimuksen noudattamatta jättämisestä? Tiedätkö edes mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Tukistaminen EI ole väkivaltaa, se on pikkuinen kipsahdus päänahassa, ei mitään muuta. Ei tukistaminen täytä mitään väkivallan merkkejä, siinä toinen vain palauttaa liian kovilla kierroksilla käyvän takaisin rauhoittumaan. Se on merkki, että nyt seis, tätä et jatka.
Kumppaniaan pahoinpitelevä mies puhuu. Ja seuraavaksi se nainen "rauhoitetaan" esimerkiksu kuristamalla tai päätä lattiaan hakkaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että Suomi on saanut huomautuksia Istanbulin sopimuksen noudattamatta jättämisestä? Tiedätkö edes mikä se on?
Kerro se THL:lle. Minä osoitan ainoastaan faktoja.
Ja tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kyselytutkimus, jossa äänen korottaminenkin on väkivaltaa
-kaikissa Euroopan maissa ei edes tunneta parisuhdeväkivaltaa lainsäädännössä
OTTAA TAAS FAKTAT KOVILLE. JOPA MODEILLA??????????????
Olenko mode? Kiva tietää :)
Väitöskirjatutkimus perheväkivallan kirjaamisesta sairaalassa. Hyvin pieni osa loppujen lopuksi oli kirjattu perheväkivallaksi. Tutkimusaineistossa oli naisia uhreina 135 ja miehiä 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläsi ei varmaan ollut mitään osaa koko asiaan?
Sillä ei ole lantakasankaan väliä. Ihmisiin EI käydä kiinni. Silloin kun käämit palaa, niin silloin häivytään paikalta ja erotaan!
Miksi aloittaja ei siis häipynyt itse?
On vähän vaikeaa häipyä kun joku repii tukasta. Olen mm. nähnyt kun naapurin nainen lähti ulos ja ukko kävi kiskomassa hänet hiuksista repien takaisin sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukistaminen EI ole väkivaltaa, se on pikkuinen kipsahdus päänahassa, ei mitään muuta. Ei tukistaminen täytä mitään väkivallan merkkejä, siinä toinen vain palauttaa liian kovilla kierroksilla käyvän takaisin rauhoittumaan. Se on merkki, että nyt seis, tätä et jatka.
Kumppaniaan pahoinpitelevä mies puhuu. Ja seuraavaksi se nainen "rauhoitetaan" esimerkiksu kuristamalla tai päätä lattiaan hakkaamalla.
Ja sitten ihmetellään kun se vahingossa kuoli.. Kun ei ollenkaan ollut edes tarkoitus satuttaa O.o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläsi ei varmaan ollut mitään osaa koko asiaan?
Sillä ei ole lantakasankaan väliä. Ihmisiin EI käydä kiinni. Silloin kun käämit palaa, niin silloin häivytään paikalta ja erotaan!
Miksi aloittaja ei siis häipynyt itse?
On vähän vaikeaa häipyä kun joku repii tukasta. Olen mm. nähnyt kun naapurin nainen lähti ulos ja ukko kävi kiskomassa hänet hiuksista repien takaisin sisälle.
Onko aloittaja naapurisi?
Soititko itse poliisille?
Minua kyllästyttää nämä stereotyyppiset käsitykset väkivaltaisista miehistä. Esim. ei kaikki ole hulluja stalkkaajia ja kontrolloijia. Mun miehellä oli nuorena väkivaltaista käytöstä, koska se ei pystynyt hallitsemaan hermojaan, itse väkivaltaisen isän poikana kasvanut. Työstimme väkivallan pois, mun johdolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen äiti, joka ei hyväksy tukistamista lainkaan, mutta noilla äskeisillä sanoilla tällä palstalla on monet naiset puolustelleet sitä, miksi lasta täytyy tukistaa, kun se ei tottele. Silloin tulee liuta yläpeukkuja: pitäähän lasta kasvattaa eikä tukistaminen satu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naiset ovat useammin uhreina myös viranomaisten tietoon tulleissa lähisuhdeväkivaltarikoksissa. Rikos- ja pakkokeinotilaston mukaan vuonna 2019 viranomaisten tietoon tulleissa tapauksissa oli yhteensä 10 600 uhria, mikä on 7 prosenttia edellisvuotta enemmän. Aikuisista lähisuhdeväkivallan uhreista 77 prosenttia oli naisia. Kaikista epäillyistä tekijöistä 78 prosenttia oli miehiä." Lähde: THL
Nuo sinun mainitsemat lukusi olivat tuolla samalla sivulla (v. 2010 tutkimus). Jännästi jätit tämän osan pois: "Tapahtumakertoja oli kuitenkin naisilla useampia ja naisiin kohdistunut väkivalta oli sekä fyysisiltä että psyykkisiltä seurauksiltaan vakavampaa."
Suomessa noin 50 000 naista joutuu vuosittain seksuaalisen väkivallan kohteeksi. Vaikka kynnys ilmoittaa seksuaalisesta väkivallasta poliisille on viime vuosina madaltunut, vain alle 10 prosenttia kumppanin tekemistä vakavimmista väkivallanteoista tulee poliisin tietoon. Uuden tutkimuksemme mukaan vain noin kolmasosa ilmoitetuista raiskausrikoksista päätyi oikeuskäsittelyyn vuonna 2017.
Lyömätön linja ...sinne tuo mies.
Ei kannata odottaa, että tuleeko uusi kerta. Tuo on vakava asia ha siellä on tarralla jotain, joka myöhemmin voi puhjeta paljon isompana.
Olankohautuksella tuota ei pidä sivuuttaa.
Mies hakemaan apuja. Lyömätön linja. Sinne vaan.
En uskaltaisi itse jäädä odottelemaan, että tuleeko turpiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa noin 50 000 naista joutuu vuosittain seksuaalisen väkivallan kohteeksi. Vaikka kynnys ilmoittaa seksuaalisesta väkivallasta poliisille on viime vuosina madaltunut, vain alle 10 prosenttia kumppanin tekemistä vakavimmista väkivallanteoista tulee poliisin tietoon. Uuden tutkimuksemme mukaan vain noin kolmasosa ilmoitetuista raiskausrikoksista päätyi oikeuskäsittelyyn vuonna 2017.
Suora lähde tälle, kiitos.