Miksi Astra-rokotetta ei anneta heille jotka sen haluavat jos se ei mummoille kelpaa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astra-kuolleissa kaksi kuusikymppistä miestä + nelikymppinen. Voivathan miehetkin toki hormoneita käyttää mm. eturauhasyöpähoidoissa.
Testosteronihoito tai jopa anaboliset steroidit ovat myös miesten hormonijuttuja.
Olen kuullut juttuja, joiden mukaan osa salilla käyvistä naisistakin uskaltaa käyttää anabolisia steroideja. Suomessa miesten anabolisten steroidien käyttö oli huomattavaa yhden lukemani lehtiartikkelin mukaan. Niitä saa kun osaa kysyä oikealla tavalla oikealta myyjältä siellä salipiireissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, ei ole kyse tavallisista veritulpista. Hyvä, että tutkitaan ettei tule samanlaista murhetta kuin sikainfluenssarokotteen kanssa.
Kyse on yhdelle miljoonasta tulleelle autoimmuunireaktiosta, johon nyt joka sairaala varustautuu jos ei ole jo varustautunut rokotteesta saadun uusimman tiedon mukaan.
Itse koronakin voi laukaista autoimmuunisairauden. Oman lapseni kaverilla epäillään CFS:a nyt. Ei mitenkään mukavaa tilanteessa, jossa pitäisi olla voimia lähteä opiskelemaan nuorena aikuisena. Perhe sai koronan ulkomaanmatkalta Manner-Euroopasta. Vain sairaalahoitoon joutunut vanhempi testattiin ja muille sanottiin, että sairastavat todennäköisesti koronaa kuten vanhempikin.
Kyllä. Vaikka itse suhtaudun vakavasti rokotusten haittavaikutuksiin, aion silti ottaa rokotteen. Se on pienempi riski kuin koronan sairastaminen.
Otin sen juuri ennen kuin vetivät pois. Sitähän ei saanut valita. Otettava oli mikä tarjottiin. En tiedä kuinka tehosteeni käy. Otan senkin, jos antavat.
Olen riskiryhmää, laskimo - ongelmia jo entuudestaan ja alle 50v nainen. Tia-kohtauksenkin olen joskus saanut. Nyt ei vielä mitään oireita ole ilmennyt.
Tulen ilmoittamaan jos tulee jtn. Jos siis sitten enää osaan nettiä käyttää. Pitääkin pyytää jonkun tutun tiedottaa tännekin, jos kuolen.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan sitä miehille, koska vakavan reaktion saaneet ovat olleet alle 50-v naisia. Tai sitten vaan kaikille yli 55-vuotiaille, niin kuin Ranskassa.
(Sain itse Astraa perjantaina ja hitto, miten kipeäksi tulin)
Osalla rokotteiden käyntiinpotkaisema immuunijärjestelmä tuntuu kivuliaampana kuin toisille. Minulle ei tule ikinä mistään mitään.
Ei voida antaa koska teho-osastot ja kalmistot täyttyisivät veritulppapotilaista.
Vierailija kirjoitti:
Otin sen juuri ennen kuin vetivät pois. Sitähän ei saanut valita. Otettava oli mikä tarjottiin. En tiedä kuinka tehosteeni käy. Otan senkin, jos antavat.
Olen riskiryhmää, laskimo - ongelmia jo entuudestaan ja alle 50v nainen. Tia-kohtauksenkin olen joskus saanut. Nyt ei vielä mitään oireita ole ilmennyt.
Tulen ilmoittamaan jos tulee jtn. Jos siis sitten enää osaan nettiä käyttää. Pitääkin pyytää jonkun tutun tiedottaa tännekin, jos kuolen.
Teet kuten Emer Cooke sanoi eli hankkiudut heti päivystykseen jos tulee oireita. Nyt ainakin aineet ovat olemassa tuppukylänkin terveyskeskuksen lääkekaapissa.
Sinun kannattaisi konsultoida neurologia jo ennen tehostetta ja pyytää lääkitys kaiken varalle kuitenkin. Ei kai sinua ole heitteille jätetty tuon jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Ei voida antaa koska teho-osastot ja kalmistot täyttyisivät veritulppapotilaista.
Kalmistosta niitä löytyy, koska se on yksi suomalaisten elämäntapojen seuraus. On aina löytynyt. Toivottavasti kansa ottaisi onkeensa terveellisempien elämäntapojen opettelussa.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan sitä miehille, koska vakavan reaktion saaneet ovat olleet alle 50-v naisia. Tai sitten vaan kaikille yli 55-vuotiaille, niin kuin Ranskassa.
Logistiikan parissa työskentelee paljon miehiä ja heistä olisi moni tulossa käsi ojossa rokotettavaksi. Moni rekkakuski käyttää jo lentosukkia muutenkin juuri veritulppariskin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logistiikan parissa työskentelee paljon miehiä ja heistä olisi moni tulossa käsi ojossa rokotettavaksi. Moni rekkakuski käyttää jo lentosukkia muutenkin juuri veritulppariskin vuoksi.
Tämä siis ei ole tavallinen veritulppa, vaan aivan poikkeuksellinen, harvinainen sairaus/ oireyhtymä. Joku tuolla jo postasikin Science-lehden linkin.
Mutta ehkä rokote otetaankin käyttöön jatkossa vain vanhemmalle väelle, kun sairastuneet ovat olleet nuoria naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä siis ei ole tavallinen veritulppa, vaan aivan poikkeuksellinen, harvinainen sairaus/ oireyhtymä. Joku tuolla jo postasikin Science-lehden linkin.
Mutta ehkä rokote otetaankin käyttöön jatkossa vain vanhemmalle väelle, kun sairastuneet ovat olleet nuoria naisia.
Puumalainen ei sanonut samoja asioita kuin eurooppalainen kollegansa eli hormonien käyttö, sukupuoli ja ylipaino korostuvat tässä. Luultavasti voi olla myös jokin geneettinen harvinainen juttu, koska ylipainoisia pillereitä syöviä on rokotettu vähintään miljoonia Isossa-Britanniassa.
Osalla rokotteiden käyntiinpotkaisema immuunijärjestelmä tuntuu kivuliaampana kuin toisille. Minulle ei tule ikinä mistään mitään.[/quote]
Ei minullekaan ole tullut mistään influenssa- tai muusta tavallisesta piikistä mitään sivuoireita. Joka vuosi otan ne. Tämä oli aivan yllättävän raju reaktio, harvoin olen muutenkaan +40 C kuumeessa.
Kylläpä olisi suomalainen potilassalaisuus järkkynyt jos olisi kerrottu tupakoivasta tai nuuskaavasta, e-pillerien käyttäjästä, jolla on tuota painoa kertynyt liikaa. Heitähän on lukuisia Suomessa.
Isosta-Britanniasta taitaa olla vaikeampaa löytää nuuskaavaa naista. Heidän yöelämää käsittelevissä jutuissaan kyllä ylipainoiset nuoret naiset polttavat kadulla tupakkaa nuorten miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Osalla rokotteiden käyntiinpotkaisema immuunijärjestelmä tuntuu kivuliaampana kuin toisille. Minulle ei tule ikinä mistään mitään.
Ei minullekaan ole tullut mistään influenssa- tai muusta tavallisesta piikistä mitään sivuoireita. Joka vuosi otan ne. Tämä oli aivan yllättävän raju reaktio, harvoin olen muutenkaan +40 C kuumeessa.
Ajattele, että tuo on vähintään kymmenen kertaa miedompi kuin itse korona.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, ei ole kyse tavallisista veritulpista. Hyvä, että tutkitaan ettei tule samanlaista murhetta kuin sikainfluenssarokotteen kanssa.
Ei olekaan vaan aivolaskimotukoksista, jotka ovat onneksi harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä olisi suomalainen potilassalaisuus järkkynyt jos olisi kerrottu tupakoivasta tai nuuskaavasta, e-pillerien käyttäjästä, jolla on tuota painoa kertynyt liikaa. Heitähän on lukuisia Suomessa.
Isosta-Britanniasta taitaa olla vaikeampaa löytää nuuskaavaa naista. Heidän yöelämää käsittelevissä jutuissaan kyllä ylipainoiset nuoret naiset polttavat kadulla tupakkaa nuorten miesten kanssa.
Aika jättää nikotiini entiseen elämään ainakin puoleksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan vaan aivolaskimotukoksista, jotka ovat onneksi harvinaisia.
Onneksi tiedotettiin, etenkin EMA, että hoitoon on lähdettävä heti aikailematta jos päänsärkyä ei saa kuriin normaalilla ibuprofeeniannoksella. Sama juttu jos kipu kovenee yskäistessä tai kumartuessa.
En ymmärrä, miksi naiset yhä tässä maailmanajassa käyttävät yhdistelmäehkäisyä, vaikka sen riskit liittyen aivoverenkierron häiriöihin ja veritulppiin sekä masennukseen hyvin tiedetään. Tarjolla on muita, tehokkaita ja turvallisempia ehkäisykeinoja! Toki, jos on esim endometrioosi, voi yhdistelmäehkäisy olla välttämätön. Mutta nämä naiset ovat vähemmistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puumalainen ei sanonut samoja asioita kuin eurooppalainen kollegansa eli hormonien käyttö, sukupuoli ja ylipaino korostuvat tässä. Luultavasti voi olla myös jokin geneettinen harvinainen juttu, koska ylipainoisia pillereitä syöviä on rokotettu vähintään miljoonia Isossa-Britanniassa.
Ei sanonut, koska kollega puhui ihan puutaheinää. Kuka keksi, että nämä AZ:n rokotteeseen kuolleet/ sairastuneet olivat ylipainoisia?
He olivat kaikki perusterveitä nuoria naisia ja ainakin ne uhrit, joista on julkaistu kuva, ovat olleet normaalipainoisia tai hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi naiset yhä tässä maailmanajassa käyttävät yhdistelmäehkäisyä, vaikka sen riskit liittyen aivoverenkierron häiriöihin ja veritulppiin sekä masennukseen hyvin tiedetään. Tarjolla on muita, tehokkaita ja turvallisempia ehkäisykeinoja! Toki, jos on esim endometrioosi, voi yhdistelmäehkäisy olla välttämätön. Mutta nämä naiset ovat vähemmistöä.
Mä käytin minipillereitä, kun muut "tehokkaat ja turvalliset" ei sopineet. Olen nyt äiti.