Miksi Astra-rokotetta ei anneta heille jotka sen haluavat jos se ei mummoille kelpaa?
Kommentit (49)
Jep ja kaikkihan sen saaneet 140000 henkilöä on mummoja. Hölmö olin kun annoin sen pistää itseeni, eikä siis pelkoakaan että toista piikkiä ottaisin. Viimeinen viikko oli vastuutonta rokottaa sillä. No, tässä sitten moninkertainen riskiryhmäläinen jäi ilman rokotesuojaa. Vuoden olen etätyötä myöten eristänyt itseni himaan tehden ihan pirusti duunia, mutta kun eri rokotteita ei voida pistää ristiin niin nyt ei sitten auta kun sairastaa korona.
Nyt olisi valmius rokottaa esim. kaikki työttömät
Saataisiin kerralla 500000 ihmistä rokotettua, ja laumasuoja paranisi nopeasti
Mä olisin valmis ottaan sen. Mihin voi ilmottautua?
Juuri mummoille sitä ei ole aikaisemmin annettu.
Kun sitä on vain vähän testattu yli 65 vuotiailla, niin ei ole tietoa, miten hyvin se heille tehoaa.
Kaikkiin yli 70 vuotiasiin pistettiin Modernaa ja Pfizeriä, nuoremmille AstraZenecaa.
Vasta noin parisen vkoa sitten, alettiin AZ:lla rokottaa myös yli 70 vuotiaita. Mutta ei sen vanhempia.
Älkää jatkuvasti levittäkö täyttä valetta täällä.
Ei hätää, olen saanut ekan annoksen ja toista ei tule, saat siis rokotteeni. Tosin en ole mummo, vaan 45-vuotias nainen.
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Jep ja kaikkihan sen saaneet 140000 henkilöä on mummoja. Hölmö olin kun annoin sen pistää itseeni, eikä siis pelkoakaan että toista piikkiä ottaisin. Viimeinen viikko oli vastuutonta rokottaa sillä. No, tässä sitten moninkertainen riskiryhmäläinen jäi ilman rokotesuojaa. Vuoden olen etätyötä myöten eristänyt itseni himaan tehden ihan pirusti duunia, mutta kun eri rokotteita ei voida pistää ristiin niin nyt ei sitten auta kun sairastaa korona.
Turha näille on tätä täällä selittää... eivät usko eivätkä tajua ennen kuin kokevat itse :) Annetaan me meidän tehosterokotusajat näille rokotusta kaipaaville, niin saavat omakohtaisen kokemuksen ;)
sitä ei ole annettu yli 70 vuotiaille
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, olen saanut ekan annoksen ja toista ei tule, saat siis rokotteeni. Tosin en ole mummo, vaan 45-vuotias nainen.
Käytätkö e-pillereitä tai anabolisia steroideja? Jos et niin sinulla ei ole syytä huoleen.
Toivottavasti otetaan takaisin käyttöön pian. Aion hakea tehosteeni, ensimmäinen annos otettu pari viikkoa sitten. Seuraavana päivänä oli lievää lämpöilyä, ei muuta. Mieluummin otan 0,001% mahdollisuuden veritulppaan kuin koronan :)
Ainakin niille riskiryhmäläisille, jotka eivät käytä hormonihoitoja voinee rokotusten jatkoa suositella kun sitä muuallakin tehdään. Noudattaa ohjeita eli lähtee heti päivystykseen jos tulee joitain outoja mustelmia tai tavallista voimakkaampi päänsärky.
Suomalaisissa sairaaloissa on jo varauduttu interferonin ja pistettävän lääkityksen kanssa antamaan ensiapua heti jos tapahtuu jotain. Heti vaikka vain epäiltäisiin tapahtuvan jotain.
Olen saanut ensimmäisen AZ-rokotteen noin kuukausi sitten. Toisen annoksen otan toukokuussa. Ja tottakai otan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti otetaan takaisin käyttöön pian. Aion hakea tehosteeni, ensimmäinen annos otettu pari viikkoa sitten. Seuraavana päivänä oli lievää lämpöilyä, ei muuta. Mieluummin otan 0,001% mahdollisuuden veritulppaan kuin koronan :)
Osalla korona muodostaa veritulppia muutenkin. Voihan sitä syödä vaikka yhden Disperinin päivässä kaiken varalta. Pahempiakin myrkkyjä ihmiset tunkevat joka päivä suuhunsa.
Edelleen, ei ole kyse tavallisista veritulpista. Hyvä, että tutkitaan ettei tule samanlaista murhetta kuin sikainfluenssarokotteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut ensimmäisen AZ-rokotteen noin kuukausi sitten. Toisen annoksen otan toukokuussa. Ja tottakai otan.
Minä joudun koko ajan syömään kortisonia ja olen siksi ensimmäisessä riskiryhmässä. Minulle ei tullut minkäänlaisia seurauksia ja nyt tuli mieleen, että kortisoniahan käytetään muun muassa kun vieroitetaan ihmistä särkylääkepäänsärystä.
Kerrankin jotain iloa kuunaamaiseksi tekevästä lääkkeestä minulle varsinaisen sairauden hoidon lisäksi. Veri on kyllä niin juoksevaa, että ennen leikkausta oli kuukauden kivulias kuuri ilman särkylääkkeitä, eräitä ruoka-aineita ja pellavansiemeniäkin. Veren juoksevuus näkyy juuri mustelmataipumuksena.
Astra-kuolleissa kaksi kuusikymppistä miestä + nelikymppinen. Voivathan miehetkin toki hormoneita käyttää mm. eturauhasyöpähoidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, ei ole kyse tavallisista veritulpista. Hyvä, että tutkitaan ettei tule samanlaista murhetta kuin sikainfluenssarokotteen kanssa.
Kyse on yhdelle miljoonasta tulleelle autoimmuunireaktiosta, johon nyt joka sairaala varustautuu jos ei ole jo varustautunut rokotteesta saadun uusimman tiedon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Astra-kuolleissa kaksi kuusikymppistä miestä + nelikymppinen. Voivathan miehetkin toki hormoneita käyttää mm. eturauhasyöpähoidoissa.
Testosteronihoito tai jopa anaboliset steroidit ovat myös miesten hormonijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on yhdelle miljoonasta tulleelle autoimmuunireaktiosta, johon nyt joka sairaala varustautuu jos ei ole jo varustautunut rokotteesta saadun uusimman tiedon mukaan.
Itse koronakin voi laukaista autoimmuunisairauden. Oman lapseni kaverilla epäillään CFS:a nyt. Ei mitenkään mukavaa tilanteessa, jossa pitäisi olla voimia lähteä opiskelemaan nuorena aikuisena. Perhe sai koronan ulkomaanmatkalta Manner-Euroopasta. Vain sairaalahoitoon joutunut vanhempi testattiin ja muille sanottiin, että sairastavat todennäköisesti koronaa kuten vanhempikin.
"Scientists don’t know whether the vaccine causes the syndrome, and if so, what the mechanism is. “Everyone’s scratching their heads: Is this a real signal?” says Robert Brodsky, a hematologist at Johns Hopkins University. But vaccine safety officials say they did not take the decision lightly, and that symptoms seen in at least 13 patients, all between ages 20 and 50 and previously healthy, in at least five countries are more frequent than would be expected by chance. The patients, at least seven of whom have died, suffer from widespread blood clots, low platelet counts, and internal bleeding—not typical strokes or blood clots. “It’s a very special picture” of symptoms, says Steinar Madsen, medical director of the Norwegian Medicines Agency. “Our leading hematologist said he had never seen anything quite like it.”
A somewhat similar blood disorder, called immune thrombocytopenia (ITP), has been seen in at least 36 people in the United States who had received the Pfizer and Moderna vaccines against COVID-19, The New York Times recently reported. " -The Science Magazine
Samma olen miettinyt. Itse olin tyytyväinen kun sain ja tehostekin tulee kohta.