Missähän vaiheessa ihmisten enemmistö alkaa ihan tosissaan vastustaa koronarajoituksia?
Onko massatyöttömyys ja leivän loppuminen tavallisten ihmisten pöydistä se viimeinen pisara?
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä laitosvanhusten takia suoritettu elämän pilaaminen voisi loppua ja ei, sun mummo ei ole tärkeä vaan ongelma ja ongelma voidaan poistaa nopeastikin jos halutaan tää tilanne loppumaan.
EI. Sinä paha ihminen itse olet törkyjätettä - ei mun rakas mummini, joka on aina niin viisas, rakastava ja oikeudenmukainen.
Ikävää että tälläiset herttaiset oikeudenmukaiset mummelit toivovat lasten ja nuorten kärsivän rajoitteista heidän vuokseen. Ikävää että odotellaan tuhansia konkursseja ja epäinhimillisiä kohtaloita, mielenterveysongelmien käsiin räjähtämistä jne. Todennäköistä on että vaikutukset jatkuvat pidempään kuin viime laman, joista muuten taitaa kärsiä osa perheistä vieläkin. Ikävää että jatkossa kun taikaseinän rahat on loppu, romutetaan hyvinvointiyhteiskunta pala palalta. Muista se seuraavan kerran viisaan, rakastavan ja oikeudenmukaisen mummisi luona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä laitosvanhusten takia suoritettu elämän pilaaminen voisi loppua ja ei, sun mummo ei ole tärkeä vaan ongelma ja ongelma voidaan poistaa nopeastikin jos halutaan tää tilanne loppumaan.
EI. Sinä paha ihminen itse olet törkyjätettä - ei mun rakas mummini, joka on aina niin viisas, rakastava ja oikeudenmukainen.
Kun minun mummini sairastui syöpään, hänelle ei annettu hoitoja, koska silloin 80-vuotiaat katsottiin olevan kuolemassa muutenkin. Ilmeisesti tänä päivänä hoitoja annetaan 80-vuotiaille ja jopa 90-vuotiaillekin.
Toinen isovanhemmistani sai keuhkotaudin toista kertaa. Ensimmäinen meni antibiootilla ohi. Ei lähteneet edes hoitamaan terveyskeskuksen vuodeosastolla. Morfiinitippaan ja ruoka ja nesteet pois. Kuoli muutamassa päivässä 89 vuotiaana. Sanoivat että ei aleta jatkuvasti antibiootteja syöttämään. Näin vielä 2000 luvun alussa. Mikä nyt on muuttunut käytännöissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan pöly joskus laskeutuu, toivon nykyisten päättäjien joutuvan naurunalaisiksi. Mielestäni saisivat myös joutua henkilökohtaiseen konkurssiin vahingonkorvauksia maksellessaan.
Idi ootti, Suomessa ei ole sellaista kuin henkilökohtainen konkurssi.
Lastentarhan viisautta: Se, joka toista haukkuu idioottiksi, se on itse sellainen.
Saahan sitä toivoa Suomeen henkilökohtaista korvausvastuuta ja konkurssia, vaikkei sellaista nyt olisikaan olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan pöly joskus laskeutuu, toivon nykyisten päättäjien joutuvan naurunalaisiksi. Mielestäni saisivat myös joutua henkilökohtaiseen konkurssiin vahingonkorvauksia maksellessaan.
Vainajan voi hakea konkurssiin jos pesän varat ei kata velkoja joten periaatteessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainajan voi hakea konkurssiin jos pesän varat ei kata velkoja joten periaatteessa on.
Kuolleita ei lasketa, joten ei ole. Suomessa ei ole mahdollisuutta vapautua veloistaan henkilökohtaisen konkurssin kautta, vaan ylivelkaantuneelle henkilölle laaditaan ohjelma velkojen maksamiseksi eli tehdään yksityishenkilön velkajärjestely.
Vierailija kirjoitti:
Sitten, kun mummot ja papat on kuolleet. Eli kunnes hillujat tehneet tehtävänsä ja ovat sitten niin ylpeitä kun vastustivat ja eivät unohtaneet minä-minä ajattelua edes pariksi kuukaudeksi.
Mä meinasin kommentoida ihan samalla tavalla. Hyvä me!
Eikös niitä mummuja ja pappoja tule koko ajan lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää että tälläiset herttaiset oikeudenmukaiset mummelit toivovat lasten ja nuorten kärsivän rajoitteista heidän vuokseen. Ikävää että odotellaan tuhansia konkursseja ja epäinhimillisiä kohtaloita, mielenterveysongelmien käsiin räjähtämistä jne. Todennäköistä on että vaikutukset jatkuvat pidempään kuin viime laman, joista muuten taitaa kärsiä osa perheistä vieläkin. Ikävää että jatkossa kun taikaseinän rahat on loppu, romutetaan hyvinvointiyhteiskunta pala palalta. Muista se seuraavan kerran viisaan, rakastavan ja oikeudenmukaisen mummisi luona <3
Outoja luuloja sinulla. Minun mummini ei ole koskaan halunnut kenellekään mitään pahaa, eikä korona ole hänen syytään millään tavoin.
Eikä koko koronaa edes ole olemassakaan, vaan tämä kaikki on vain surkeaa näytelmää, jossa on naurettavan huonot näyttelijätkin vielä (hallitus, THL, kansanedustajat sekä kaikki koronan "asiantuntijat").
Vastustaisin pakkorokottamista, mutta sellaista ei ole näköpiirissä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Näitä mielenosoituksia tulisi järjestää nyt enemmänkin. Jos täällä kuljetaan kuin lampaat jonossa, ei tämä lopu ikinä. Rajoituksia tulee vaan lisää vaikkei tautitilanne edes pahene!
Tästä on tullut vähän sellainen keisarin uudet vaatteet -tyyppinen tilanne, että kukaan ei enää kehtaa sanoa olevansa eri mieltä. Minusta tuntuu todella karulta, että lasten ja nuorten elämät ja monien mielenterveys pilataan vuosiksi eteenpäin. Naisiin kohdistuva väkivalta on lisääntynyt niin paljon, että puhutaan jo varjopandemiasta, ja työttömyys ja köyhyys lisääntyvät räjähdysmäisesti. Ja mitä tällä on saavutettu? Pari elinvuotta lisää vanhuksille?
Jos Turussa järjestetään mielenosoitus, niin voin osallistua. En jaksa ympäri Suomea kuitenkaan matkustaa miekkareiden perässä.
Mistä löytäisin erään Espanjassa asuvan bloggarin(?) Videon jossa hän kyseenalasti Suomen rajoitukset ja vallan käytön. Näin tämän videon fb:ssä mutten löydä sitä enää mistään.
Syttyykö kenelläkään lamppu ketä tarkoitan?
Kyllähän tässä hommassa on mopo lähtenyt käsistä jo ajat sitten. Ei ole mitään tolkkua, että esimerkiksi täällä koko Pohjois-Pohjanmaalla kuljetaan maskit naamassa ja kielletään koko alueella ravintoloissa syöminen siksi, että Oulussa on ollut kuusi tartuntaa päivässä. Muut paikkakunnat alueella ovat käytännössä koronavapaita. Tämä on puhdasta idiotismia eikä mitään muuta.
Koronarajotteita haluavat ovat etätöissä olevia konttorityöläisiä, joihin rajoitukset eivät vaikuta mitenkään. Työt ja palkka juoksee normaalisti eikä tarvitse miettiä millä elää seuraavan kuukauden. On perhe ympärillä tai vähintään parisuhde tai on muuten vain ihminen, joka tykkää viettää aikansa yksin kotona. Ei sellaisilla ole mitään käsitystä siitä mitä nämä rajoitukset aiheuttaa suurelle osalle ihmisiä. Jos jotkut ovat itsekkäitä, niin nimenomaan nämä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytäisin erään Espanjassa asuvan bloggarin(?) Videon jossa hän kyseenalasti Suomen rajoitukset ja vallan käytön. Näin tämän videon fb:ssä mutten löydä sitä enää mistään.
Syttyykö kenelläkään lamppu ketä tarkoitan?
Henna Maria tokentube
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten, kun mummot ja papat on kuolleet. Eli kunnes hillujat tehneet tehtävänsä ja ovat sitten niin ylpeitä kun vastustivat ja eivät unohtaneet minä-minä ajattelua edes pariksi kuukaudeksi.
Etpä unohtanut sinäkään. Tajuatko ettei korona ole uhka kuin riskiluusereille eli heikoille ja vanhoille? Hyödyttömiä yhteiskunnalle vrt nuoret ja työikäset. Teidän perseilyn takia talous romahtaa. Noh te jäättekin sit ilman eläkkeitä.
Noh ainakin mummoni ja pappani plus useat muut ovat elossa. Hillu sinä omiesi joukossa ja tartuttele koronaa. Eihän sitä tiedä vaikka teho-osaston jonoon pääset miettimään, että jaa onneksi talous on kunnossa mutta kun nuo vuodepaikat on varattuna... Oletkin näemmä oikea isänmaan toivo, kun pidät vanhuksia riskiluusereina. Onneksi eivät ajatelleet sinunlaisiasi kun tätä maata puolustivat.
Joo otan ilomielin 0,4% riskin teholle joutumisesta! Hei älä sit enää aja autoa ja toivottavasti ei viini maistu. Ne tappaa nimittäin paljon enemmän. Tajuatko ettei mikään kauhuskenaario ole käynyt koronassa toteen?
Läheisen kuolema on aika lailla kauhuskenaario. Kuolemia on ollut Suomessakin satoja.
Millainen ikävä asia on mielestäsi riittävän paha, että se olisi kauhuskenaario, kun kuolema ei tälläistä kynnystä ylitä?
Ihmisiä ei voi suojella kuolemasta loputtomiin. Tänäkin vuonna Suomessa kuolee yli 50 000 ihmistä ja läheisiä jää suremaan satoja tuhansia. Tämä kaikki ihan ilman koronaakin.
Syöpään kuolee tuhansia ihmisiä. Maailmaa ei pysäytetä heidän takiaan. Pyhäpäivinä ei tulla antamaan sädehoitoa, vaikka se olisi hoidon kannalta suotavaa. Leikkauksia ei tehdä heti vaan viiveellä. Omakin äitini saattaisi olla näkemässä tämän koronahössötyksen, jos hänen syöpänsä olisi leikattu heti eikä kahden kuukauden kuluttua. Hän ei edes kuollut vanhuksena vaan eläkeiän kynnyksellä.
Kyllä, mm. syöpään kuolee ihmisiä myös. Syöpäkuolemat ovat hyvin surullisia ja olen pahoillani, että äitisi on kuollut syöpään. Mutta ei voi verrata syöpää ja koronaa. Koronaan sairastumisen voi välttää tai ainakin tartunnan saamisen todennäköisyyttä voi pienentää maskein, etäisyyksin, rajoituksin jne. Syövän puhkeamiseen ei samalla tavalla voida ihmisten käyttäytymisellä valitettavasti vaikuttaa. Siinä mielessä koronakuolemat ovat kuolemia, jotka voisi mahdollisesti jopa välttää tai ainakin niiden lukumäärään voi vaikuttaa, kun ihmiset jaksaisivat tämän korona-ajan toimia niin, ettei tauti niin pääsisi leviämään.
Myös muiden sairauksien hoidot viivästyvät entisestään, jos koronatilanne vie resursseja muiden sairauksien hoidolta.
Nyt on seurattu tautia vuosi ja tapahtumien valossa minusta näyttää siltä, ettei tauti leviä niin aggressiivisesti kuin annettiin ymmärtää eikä myöskään ole ihan yhtä tappava/ tehohoitoa vaativa. Joten siinä mielessä en ymmärrä lainkaan tätä yhteiskunnan rampauttamista ja konkurssiin ajamista. Tästä tulee valtavat laskut taloudellisesti ja kaikki inhimillinen kärsimys päälle.
Meillä olisi aina mahdollisuus lyödä liinat kiinni ja sulkea maa/maakunta tms. mahdollisimman rajusti, jos hoidettavia alkaisi olla messukeskuksellinen ja kaivettaisiin joukkohautoja.
Jokainen saa nytkin suojata itseään juuri niin paljon kuin haluaa. Aion jatkossakin ajaa autolla, kolaririskistä huolimatta. Käydä uimassa, hukkumisvaarasta huolimatta jne.
Siinä vaiheessa kun hoidettavia on messukeskuksellinen ja kaivetaan joukkohautoja ja on lyöty liinat kiinni, kauanko meinaat että kestää, että tilanne on palautettu normaaliksi tai edes sellaiseksi kuin se nyt on? Mitään inhimillistä kärsimystä ei siinä vaihtoehdossa olisi? Huomioi, että kaikki ei silloinkaan noudattaisi suosituksia/pakkoja tms. Luulen, että on helpompi pyrkiä välttämään sellaisen tilanteen syntyminen kuin alkaa toimia vasta sitten. Jos tässä koronatilanteessa olisi joku sellainen ratkaisu, joka ei maksaisi mitään ja tilanne olisi ratkaistu, eiköhän korona olisi jo ohi. Ja kyllä itsensä suojaamisesta kiinnostuneet ovat sen jo tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etpä unohtanut sinäkään. Tajuatko ettei korona ole uhka kuin riskiluusereille eli heikoille ja vanhoille? Hyödyttömiä yhteiskunnalle vrt nuoret ja työikäset. Teidän perseilyn takia talous romahtaa. Noh te jäättekin sit ilman eläkkeitä.
Noh ainakin mummoni ja pappani plus useat muut ovat elossa. Hillu sinä omiesi joukossa ja tartuttele koronaa. Eihän sitä tiedä vaikka teho-osaston jonoon pääset miettimään, että jaa onneksi talous on kunnossa mutta kun nuo vuodepaikat on varattuna... Oletkin näemmä oikea isänmaan toivo, kun pidät vanhuksia riskiluusereina. Onneksi eivät ajatelleet sinunlaisiasi kun tätä maata puolustivat.
Joo otan ilomielin 0,4% riskin teholle joutumisesta! Hei älä sit enää aja autoa ja toivottavasti ei viini maistu. Ne tappaa nimittäin paljon enemmän. Tajuatko ettei mikään kauhuskenaario ole käynyt koronassa toteen?
Läheisen kuolema on aika lailla kauhuskenaario. Kuolemia on ollut Suomessakin satoja.
Millainen ikävä asia on mielestäsi riittävän paha, että se olisi kauhuskenaario, kun kuolema ei tälläistä kynnystä ylitä?
Ihmisiä ei voi suojella kuolemasta loputtomiin. Tänäkin vuonna Suomessa kuolee yli 50 000 ihmistä ja läheisiä jää suremaan satoja tuhansia. Tämä kaikki ihan ilman koronaakin.
Syöpään kuolee tuhansia ihmisiä. Maailmaa ei pysäytetä heidän takiaan. Pyhäpäivinä ei tulla antamaan sädehoitoa, vaikka se olisi hoidon kannalta suotavaa. Leikkauksia ei tehdä heti vaan viiveellä. Omakin äitini saattaisi olla näkemässä tämän koronahössötyksen, jos hänen syöpänsä olisi leikattu heti eikä kahden kuukauden kuluttua. Hän ei edes kuollut vanhuksena vaan eläkeiän kynnyksellä.
Kyllä, mm. syöpään kuolee ihmisiä myös. Syöpäkuolemat ovat hyvin surullisia ja olen pahoillani, että äitisi on kuollut syöpään. Mutta ei voi verrata syöpää ja koronaa. Koronaan sairastumisen voi välttää tai ainakin tartunnan saamisen todennäköisyyttä voi pienentää maskein, etäisyyksin, rajoituksin jne. Syövän puhkeamiseen ei samalla tavalla voida ihmisten käyttäytymisellä valitettavasti vaikuttaa. Siinä mielessä koronakuolemat ovat kuolemia, jotka voisi mahdollisesti jopa välttää tai ainakin niiden lukumäärään voi vaikuttaa, kun ihmiset jaksaisivat tämän korona-ajan toimia niin, ettei tauti niin pääsisi leviämään.
Myös muiden sairauksien hoidot viivästyvät entisestään, jos koronatilanne vie resursseja muiden sairauksien hoidolta.
Nyt on seurattu tautia vuosi ja tapahtumien valossa minusta näyttää siltä, ettei tauti leviä niin aggressiivisesti kuin annettiin ymmärtää eikä myöskään ole ihan yhtä tappava/ tehohoitoa vaativa. Joten siinä mielessä en ymmärrä lainkaan tätä yhteiskunnan rampauttamista ja konkurssiin ajamista. Tästä tulee valtavat laskut taloudellisesti ja kaikki inhimillinen kärsimys päälle.
Meillä olisi aina mahdollisuus lyödä liinat kiinni ja sulkea maa/maakunta tms. mahdollisimman rajusti, jos hoidettavia alkaisi olla messukeskuksellinen ja kaivettaisiin joukkohautoja.
Jokainen saa nytkin suojata itseään juuri niin paljon kuin haluaa. Aion jatkossakin ajaa autolla, kolaririskistä huolimatta. Käydä uimassa, hukkumisvaarasta huolimatta jne.
Siinä vaiheessa kun hoidettavia on messukeskuksellinen ja kaivetaan joukkohautoja ja on lyöty liinat kiinni, kauanko meinaat että kestää, että tilanne on palautettu normaaliksi tai edes sellaiseksi kuin se nyt on? Mitään inhimillistä kärsimystä ei siinä vaihtoehdossa olisi? Huomioi, että kaikki ei silloinkaan noudattaisi suosituksia/pakkoja tms. Luulen, että on helpompi pyrkiä välttämään sellaisen tilanteen syntyminen kuin alkaa toimia vasta sitten. Jos tässä koronatilanteessa olisi joku sellainen ratkaisu, joka ei maksaisi mitään ja tilanne olisi ratkaistu, eiköhän korona olisi jo ohi. Ja kyllä itsensä suojaamisesta kiinnostuneet ovat sen jo tehneet.
Tässähän on nyt se ongelma, että sellaista tilannetta ei välttämättä syntyisi, vaikka elettäisiin normaalistikin. Keisarilla ei todellakaan ole vaatteita ja osa ei mitenkään pysty näkemään sitä!
Onpas julmaa ja häikäilemätötä - kyllä minun omaiseni saa syöpähoitoa, vaikka on jo melkein 90-vuotias.