Mikä on vanhin elokuva josta tykkäät niin paljon että katsonut sen useita kertoja?
Itsellä Planet of The Apes (1968)
Dawn of the Dead (1978)
Stalker (1979)
Bridge on the River Kwai (1957)
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Ruusun Nimi
007 Octopussy
Myrskyn Ratsastajat
Valkoiset ruusut
Nämä 3 ekaa siis 80-90-luvulta. Valkoiset ruusut ehkä 50-luvulta
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noiita klassikoita Tuulen viemästä Rio Bravoon jaksaa katsoa, ja TV auttaa siinä uusimalla niitä ihan säännöllisesti.
Itse innostuin elokuvista 70-luvulla, ja ne teini-iän jutut jättivät kyllä jäljen. Kummisedät, Käenpesä, Ilmestyskirja, Kauriinmetsästäjä, Amadeus. Fanny ja Alexander. Ja parikymmentä muuta. Toki harrastin sittemmin elokuvaa, ja sivistin itseäni katsomalla mahdollisimman paljon kaikenlaista. Ei niitä kuusitoistavuotiaan elämyksiä kuitenkaan mikään ylitä :)
Hassu juttu kommentistasi, sillä mä laitoin muutamia päiviä sitten Rio Bravon nauhalle ja tänään katsoin Tuulen Viemää. Ekaa kertaa katsoin Tuulen Viemää ja olipa se hyvä. Itse en koe sitä helpoksi katsottavaksi, kun kestoa sillä on melkein neljä tuntia.
Tuulen Laakson Nausicaä (1984).
Ja kaikki muutkin Miyazakin olen katsonut moneen kertaan. Kiki, Totoro ja Laputa taitaa olla myös 80-luvun puolelta.
Chaplinin joskus 1930-luvulla tehtyihin elokuviin kyllästyin vasta muutama vuosi sitten. Kyynistyin sen verran etten enää näe niitä viattomalla tavalla. Sitä ennen katsoin niitä melkein joka vuosi.
Diktaattori on niistä parhaita. On hämmästyttävää ajatella että elokuva on tehty silloin kun Hitler oli vielä elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noiita klassikoita Tuulen viemästä Rio Bravoon jaksaa katsoa, ja TV auttaa siinä uusimalla niitä ihan säännöllisesti.
Itse innostuin elokuvista 70-luvulla, ja ne teini-iän jutut jättivät kyllä jäljen. Kummisedät, Käenpesä, Ilmestyskirja, Kauriinmetsästäjä, Amadeus. Fanny ja Alexander. Ja parikymmentä muuta. Toki harrastin sittemmin elokuvaa, ja sivistin itseäni katsomalla mahdollisimman paljon kaikenlaista. Ei niitä kuusitoistavuotiaan elämyksiä kuitenkaan mikään ylitä :)
Hassu juttu kommentistasi, sillä mä laitoin muutamia päiviä sitten Rio Bravon nauhalle ja tänään katsoin Tuulen Viemää. Ekaa kertaa katsoin Tuulen Viemää ja olipa se hyvä. Itse en koe sitä helpoksi katsottavaksi, kun kestoa sillä on melkein neljä tuntia.
John Ford (Etsijät, Vihan hedelmät), Howard Hawks (Rio Bravo) ja Milos Forman jotenkin ymmärsivät elämää. Ford ja Hawks ehkä konservatiivisista lähtökohdista, mutta aina pientä ihmistä ymmärtäen. Onhan Sergio Leonekin upea, mutta tuo pikkujuttujen taju puuttuu.
Ihmeellinen on elämä. Tulee joka joulu telkkarista vuodelta 1946
Ei kyllästy koskaan
Minä tykkään 20-30-lukujen mykkähuumorista: Charlie Chaplin, Harold Lloyd, Buster Keaton, Laurel & Hardy 20 minuuttisia keloja enimmäkseen. En koskaan muista mitä olen nähnyt, joten niitä on tullut katsottua useampaan kertaan.
"Kunnon elokuvsta" Capran "Tapahtuipa eräänä yönä" (1935) on tullut nähtyä muutamaan kertaan. Capralla on kyllä muitakin katsomisen arvoisia.
Samoin Hitchcockin Englannin-kaudelta on hyviä mykkäleffoja, joissa oikeasti on jännitystä. Ei ollut tehosteita ja tekstiplanssit katkaisevat tarinan aina välillä, mutta Alfred osasi toimia tekniikan ehdoilla.
Top Secret, joku vuosi tyyliin 1984 tehty