Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olisin niin halunnut, että mun tytölle tulee ruskeat silmät niinkuin mulla, mutta ei kun on näemmä isänsä tullut...

Vierailija
11.08.2006 |

Jos saadaan tää yrityksessä oleva toinen lapsi joskus alulle, mikä todennäköisyys on sillä saada ruskeat silmät?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä neljästä lapsesta on ruskeat meidän perheessä. Mulla siis ruskeat.

Vierailija
2/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis myös ihanaa että edes joku lapsista olisi saanut ruskeat silmät. Mutta ei. Tosin sinisetkin silmät on kauniit! Lapsilla ne on vielä usein niin kirkkaat ja syvänsiniset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskeita silmiä on maailmassa 90%, joten kyllä sinisilmät rokkaa ja niitä ihaillaan.

saa nähdä jääkö toiselle lapselleni siniset silmät, esikoisella on ruskeahkot.

Vierailija
4/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mun ruskeat. Jotenkin tyylisempiä silmiä saa hakea. Mulla olisi nätit silmät erivärisenä:( Muodoltaan siis. Ja ei ole dominoiva, koska mun vanhemmista vain toisella on...

Vierailija
5/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. geenitutkija

Vierailija
6/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla tummanruskeat silmät ja vasta neljäs lapsi sai ruskeat silmät että se koulunbilsasta. Lopuilla on sinisiä ja vihreitä silmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa seuraavastakin tulla sini(?)silmäinen. Mulla itsellä tummanruskeat ja molemmilla pojillani on pikimustat silmät. Isänsä on sinisilmäinen..olen kyllä ihan tyytyäväinen poikien väreihin, vaikkei isänsäkään mikään rumilus ole!

Vierailija
8/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni siniset silmät, miehellä ruskeat. Miehen äidillä ruskeat (mieheni äidinäidillä siniset, äidinisällä ruskeat), isällä siniset (ja mieheni isän puolen suvussa vain sinisiä silmiä).



Näin ollen perusbiologialla miehelläni on sekä ruskeasilmäisyyden että sinisilmäisyyden geenit, itselläni vain sinisilmäisyyden. Näin ollen jokaisella meille syntyvällä lapsella on 50% todennäköisyys olla sinisilmäinen. Ja 50% todennäköisyys olla ruskeasilmäinen.



Esikoisella on siniset silmät. Katsotaan, kuinka seuraavalle käy... laskettuun aikaan vielä hetki aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n tapauksessa ymmärsin että miehellä ja lapsella on siniset, joten aplla on sekä sinisilmäisyy- että ruskeasilmäisyysgeeni. Se, kumpi noista ap:n geeneistä sattuu lapselle päätymään, määrää lapsen silmien värin, isältä kun tulee joka tapauksessa sinisilmäisyysgeeni.

Vierailija
10/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään tekemistä geenien " vahvuuden" kanssa - mahdollisuus kumpiin tahansaa vaan on 50%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siniset silmät muuttuu ruskeiksi? Ollaan miehen kanssa molemmat ruskea silmäisiä, mutta vauvalla on ihan siniharmaat silmät..

Vierailija
12/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikilla kolmella lapsella siniset silmät. Kyllähän minuakin joskus " harmittaa" ettei yhdellekään tullut minun nappisilmiäni mutta tämä on kuitenkin tärkeydeltään aika minimaalisen pieni asia ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vähemmän meikin tarvetta). Toisaalta siniset ja vihreätkin silmät ovat kyllä todella kauniit jos vain kokonaisuus on nätti.

Meidän pojilla silmät ruskeat, vihreät ja nyt sitten siniset (ainakin vielä) ja täytyy sanoa, että ovat kauniit kaikilla. Kokonaisuus ratkaisee.



Onhan se kiva nähdä omien piirteiden periytyvän, mutta muista ettet tytöllesi sano koskaan tuota ajatustasi, saa käsityksen ettet rakasta häntä/silmiään jos kerran toisen värisiä toivoit. lapsi hahmottaa nämä asiat usein kokonaisuutena (silmieni väri = minä, joka on tietenkin tottakin)



Usko pois, ruskeat eivät välttämättä ole aina kauneimmat.

T: ruskeasilmäinen äiti

Vierailija
14/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista tytöllä on ruskeat ja pojalla siniset.

Tytön silmiä ihastellaan usein, pojan ei :( vaikka on kauniit siniset silmät. Harmi vaan että usein ne muuttuu sellaisikis tavallisen sinisiksi kun lapsi kasvaa.

Mulla on läpi elämän ollut aina ihan tummanruskeat silmät ja luultavasti tytölläkin tulee olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin suvussa kaikilla sinistä ja harmaata, isän suvussa isän äidillä ruskeat, isän isällä siniset ja isän siskolla vihreet. Miehellä sinivihreeharmaat, miehen koko suvulla sinistä harmaata ja vihreetä...



Mun tytön silmät on aika jännän väriset siniset. Ne on siitä värialueen ulkoreunoilta vaaleamman siniset ja tummenee sisään päin niin, että puolesta välistä on semmonen rinkula.. Aika hienot, enkä ole sellaisa ennen nähnyt.



Ei siinä mitään, et ovat tollaiset, mut ruskeet silmät on jotenkin ihanat. Mua pienenä ihasteltiin kun oli pellavapää ja tumman ruskeet silmät. Uuden-seelannin sukulaiset eivät ollenkaan ymmärtäneet, miten se on mahdollista.



T:ap

Vierailija
16/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niin haaleanruskeat, että mun siniset silmät on tummemmat.

Vierailija
17/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten olen oikein tyytyväinen, että komeilla pojillani on tummanruskeat silmät ja pitkät tummat ripset!

Vierailija
18/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaanvaaleat hiukset ja tummansiniset silmät+ mustat ripset ja tummat kulmakarvat. Isänsä värisiä. Itse olen tummahko ja ruskeasilmäinen ja täytyy sanoa, etten ole ikinä saanut niin paljon huomiota kuin muksuni:)

Vierailija
19/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yksi, joka ei ymmärrä ruskeiden silmien päälle yhtään mitään muuta kuin että ne eivät ole niin sielukkaat.

Vierailija
20/32 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripset tietysti vaikuttaa paljon mutta..ihmettelen?

En oikein jaksa uskoa.