Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma näkemys vs. toisten näkemys ihmisestä vaihtelee

Vierailija
21.03.2021 |

Minkälaisia mietteitä teissä herättää se tosiasia, että ihminen melko harvoin näkee itsensä niin kuin toiset:

Minkälaisia yleistyksiä muut tekevät sinusta?
Minkälaisia yleistyksiä teet itsestäsi?

Onko nämä mielikuvat aiheuttaneet ongelmia elämässäsi pienissä tai suurissa asioissa?

Tuon faktan selviäminen auttoi ymmärtämään sellaista ilmiötä, kun olen ihmeissäni kuullut ihmisten sanovan itsestään "Minä olen superpedantti ja perfektionisti luonne, niin.." tai "Olen aina ollut ylikiltti, mutta nyt en anna ihmisten enää kävellä ylitseni".
Ja itse olen kokenut nämä sanojat päinvastoin. Sen seurauksena olen alkanut miettiä, että miten ihmiset näkevätkään minut ja miten itse näen itseni. Varmaan jotain 40 kriisiä, mutta kuuntelen muiden ajatuksia mielelläni!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kedon kukka ja minä selvännäkijä...

👍

Vierailija
2/5 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytti varmasti näkee itsensä eri tavoin kuin muut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on usein aika sokea itselleen ja omalle käytökselleen. Toisaalta riippuu myös ihmisen omasta temperamentista miten hän kokee muiden käytösen.

Esimerkkinä äitini ja minä näemme tilanteet hyvin usein kovin eri tavoin.

Vierailija
4/5 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen itseni ujona ja pelokkaana nössönä, mutta muutamakin muu sanonut, että vaikutan itsevarmalta. Ei vaan voi ymmärtää. Osittain kai tähän liittyen pidetään myös ylpeänä k*sipäänä.

Vierailija
5/5 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset sanoittavat itseään toisenlaiseksi kuin ovat. Ellei kukaan korjaa heidän puheitaan, jatkavat puuta heinää perfektionismista. On eri asia, jos joku tekee paljon ja muut luulevat, ettei tee, kun eivät ole olleet suoraan töissä henkilön kanssa.