Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen Sauli Paavola, 43, ei ole koskaan pitänyt ketään kädestä ja toive rakkauden löytymisestä on hiipunut

Vierailija
21.03.2021 |

Korona-aika on helpottanut Sauli Paavolan oloa, sillä nyt muutkin tietävät, millaista hänen elämänsä on ollut jo vuosikymmeniä.

https://yle.fi/uutiset/3-11845838

Kommentit (586)

Vierailija
181/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 32 v NAINEN (!) jonka tulevaisuus näyttää samalta kuin Saulilla. Seurustelut kokematta, kavereita viimeksi 18-vuotiaana. Diagnoosina vaikea masennus.

Masennus on Saulinkin diagnoosi. Minäkin olen samassa tilanteessa kuin sinä ja Sauli, olen myös 32-vuotias nainen. Masennusta tosin ei ole. Kavereita minulla on viimeksi ollut 7-vuotiaana.

Vierailija
182/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 32 v NAINEN (!) jonka tulevaisuus näyttää samalta kuin Saulilla. Seurustelut kokematta, kavereita viimeksi 18-vuotiaana. Diagnoosina vaikea masennus.

Masennus on Saulinkin diagnoosi. Minäkin olen samassa tilanteessa kuin sinä ja Sauli, olen myös 32-vuotias nainen. Masennusta tosin ei ole. Kavereita minulla on viimeksi ollut 7-vuotiaana.

Miten ihmeessä et ole masentunut? Oletko onnellinen yksin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 50 v. Olen saanut ystäviä kouluista, töistä, harrastuksista. Olen työni perässä muuttanut monta krt. Max kk ja minulla on ollut harrastuksia ja jos ei ystäviä, hyviä tuttuja.

Mun vinkki on aina harrastukset.

Jumpassa ei tutustu kehenkään, mutta jalkapallossa tutustuu. Pelkästään kirjastossa on lukupiirejä.

Opiskelusss pitää pyytää apua te toimistosta. Millä alalla on töitä.

Mutta jos viihtyy paremmin kotona, on vaihtoehdot vähissä.

Vierailija
184/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 50 v. Olen saanut ystäviä kouluista, töistä, harrastuksista. Olen työni perässä muuttanut monta krt. Max kk ja minulla on ollut harrastuksia ja jos ei ystäviä, hyviä tuttuja.

Mun vinkki on aina harrastukset.

Jumpassa ei tutustu kehenkään, mutta jalkapallossa tutustuu. Pelkästään kirjastossa on lukupiirejä.

Opiskelusss pitää pyytää apua te toimistosta. Millä alalla on töitä.

Mutta jos viihtyy paremmin kotona, on vaihtoehdot vähissä.

Harrastettu on kaikkea koripallosta teatteriin, ystäviä saatu 0 kpl

Vierailija
185/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvin pystyi analysoimaan omaa tilannettaan ja mikä siihen johtanut. ” ... olisi pitänyt ottaa riskejä ...”

Uskoisin kyllä, että Saulille voisi hyvinkin löytyä kumppani - kenties joku nainen jolla samankaltainen tilanne. Ongelmana kyllä jos molemmat sosiaalisesti kömpelöitä, mutta jostainhan se on aloitettava ja Sauli on kuitenkin käynyt sentään treffeillä - jotain sentään. Kiinniotettavaa tietysti on.

Kaverini on jo yli viisikymppinen eikä mitään kokemusta naisista - eikä taida enää edes haaveilla mistään sellaisesta. Kyse on pitkälti uskaltamisesta ja riskin otosta - niissä tulee herkästi näpeille, mutta siinähän sitä oppii näitä ihmissuhdeasioita - miten puhua ja toimia.

Johonkin ihmisten pariin pitäisi Saulin hakeutua (koronan jälkeen) oppimaan sosiaalisia taitoja. Jos asuisin lähempänä voisin tarjota seuraa ja apua.

Hatunnosto siitä, että on uskaltautunut julkisuuteen - ehkä se kenties johtaa johonkin - uskoisin, että Saulista saisi kelpo työntekijän ja miksei kumppaninkin.

Vierailija
186/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger

Aika asiatonta leimata ihmisiä aspergereiksi. Jätetään diagnoosien teko ammattilaisille.

Niinhän se on 43 vuoden ajan jätettykin, ja tuloksena on diagnosoimaton, työelämästä ja ihmissuhteista syrjäytynyt aikuinen. Käsittämätöntä. Maallikkokin näkee p**sesilmällään, että kyseessä on asperger.

Vierailija
187/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergereita kiusaavat aikuisetkin, ihan ystävinäkin. Sosiaalinen heikkous saa ilmeisesti jonkinlaisen demonisen ja sadistisen puolen aktivoitumaan, ja silloin on liian helppoa jättää tilaisuus käyttämättä kuittailemalla ja painamalla alas - onhan toinen sosiaalisesti jo muutenkin maassa makaamassa. Turpaan tulee niin että napsuu, ja toinen saa siitä selkeää nautintoa.

Vierailija
188/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger

Aika asiatonta leimata ihmisiä aspergereiksi. Jätetään diagnoosien teko ammattilaisille.

Niinhän se on 43 vuoden ajan jätettykin, ja tuloksena on diagnosoimaton, työelämästä ja ihmissuhteista syrjäytynyt aikuinen. Käsittämätöntä. Maallikkokin näkee p**sesilmällään, että kyseessä on asperger.

Mistä sinä tiedät, onko Saulilla diagnoosia vai ei? Ei se diagnoosi muuta asioita miksikään.

Minä sain asperger-diagnoosin 15-vuotiaana. Olen samassa tilanteessa kuin Sauli. Ei diagnoosi ole mitään muuttanut.

189/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauli vaikuttaa sosiaalisesti niin estyneeltä, että hänelle saattaisi sopia joku rempseä, ehkä Saulia vanhempi nainen. Se vain, että pitäisi se kommunikaatio saada toimimaan, jotta juttu pääsee kehittymään. 

On sitä ujompiakin poikia viety ! Kyllä naiset osaavat ,jos sattuu tielle oikea. 

190/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina hakea jotain diagnosia kun ihminen on erilainen?

Vierailija
191/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Kuka sellaista on väittänyt? Diagnoosi haetaan jotta saataisiin apua ongelmiin. Suomessa sitä ei muuten saa.

Vierailija
192/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspergereita kiusaavat aikuisetkin, ihan ystävinäkin. Sosiaalinen heikkous saa ilmeisesti jonkinlaisen demonisen ja sadistisen puolen aktivoitumaan, ja silloin on liian helppoa jättää tilaisuus käyttämättä kuittailemalla ja painamalla alas - onhan toinen sosiaalisesti jo muutenkin maassa makaamassa. Turpaan tulee niin että napsuu, ja toinen saa siitä selkeää nautintoa.

En ole assi (kai) mutta minulla on ADD, välttelen sosiaalisia tilanteita, koska minulla on niin huonoja kokemuksia ihmisistä. Aina joutunut kiusatuksi, muistan kun alakoulussa leikin yhden tytön kanssa niin toinen tuli ja vei kaverini pois ja jäin yksin. Minua myös haukuttiin ja toinen vanhempani oli väkivaltainen kotona. Minulla on mies ja hänen kanssaan tavattiin netissä kuten kaikkien seurustelusuhteiden kanssa. Minusta vedettiin kaikki sosiaalinen kyky jo niin nuorena pois että vaikutan varmaan myös monille aspergerilta.

Vierailija
193/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa aikuisista on myös kamalan kärsimättömiä, jos toinen on jollain tapaa itsestä poikkeava ja senkin takia töksäyttelevät ja äyskivät ihan mitä tahansa sylki suuhun tuo. Erilaisuus otetaan tahallisena niskurointina ja esittämisenä. Varsin monelta puuttuu lisäksi kyky reflektoida ja suodattaa omia sanomisia, leikinlaskussa mennään henkilökohtaisuuksiin ja toisen ominaisuuksista voidaan huomautella kasuaalisti samaan tapaan kuin vaikka päivän säästä. Tähän syyllistyvät päällepäin ihan fiksun ja normaalin oloiset ihmiset, jotka eivät yleensä edes tiedosta sitä, että käytöksensä on loukkaavaa ja voi täyttää kiusaamisen tunnusmerkit. Samat tyypit, jotka silmät ymmyrkäisinä ihmettelevät, että "niin mutta en minä sitä sillä tavalla tarkoittanut".

Vierailija
194/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Koska yhteiskunta on sellainen. Kaikki erilaisuus pitää todeta ja nimetä. Ihmiset on lokeroitu normaaleihin ja eriasteisiin sekundakappaleisiin.

Vierailija
195/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa aikuisista on myös kamalan kärsimättömiä, jos toinen on jollain tapaa itsestä poikkeava ja senkin takia töksäyttelevät ja äyskivät ihan mitä tahansa sylki suuhun tuo. Erilaisuus otetaan tahallisena niskurointina ja esittämisenä. Varsin monelta puuttuu lisäksi kyky reflektoida ja suodattaa omia sanomisia, leikinlaskussa mennään henkilökohtaisuuksiin ja toisen ominaisuuksista voidaan huomautella kasuaalisti samaan tapaan kuin vaikka päivän säästä. Tähän syyllistyvät päällepäin ihan fiksun ja normaalin oloiset ihmiset, jotka eivät yleensä edes tiedosta sitä, että käytöksensä on loukkaavaa ja voi täyttää kiusaamisen tunnusmerkit. Samat tyypit, jotka silmät ymmyrkäisinä ihmettelevät, että "niin mutta en minä sitä sillä tavalla tarkoittanut".

Tämä. ”Ymmärsit väärin!” Minä ymmärsin erästä megaluokan kiusaajaa kymmenen vuotta Aspergerina ”väärin”. Tämä ihminen osaa olla todella taitava sosiaalisesti halutessaan, ja sellaisessa asemassa, että sitä itseasiassa häneltä oletetaan. Jokin minussa kuitenkin laukaisi kerta toisensa jälkeen todella ikävän kiusaajan hänessä - ei epäilystäkään mikä.

Vierailija
196/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun yksinäisyys ja erakoituminen johtuu siitä, ettei jaksa ja viitsi esittää, näytellä ihmisten ilmoilla. Eli tiedän kyll tasan, miten ollaan, mitä missäkin kannattaa puhua, osaan olla vitsikäs ja asiallinen. Mutta kun en halua. Haluan olla vain minä itse, sellaisenaan. Ja se aito minä ei juttele mukavia tilanteen keventämiseksi tai hymyile törpöille.

Kyllä minäkin haluaisin parisuhteen ja jonkun ihmkssuhteen ylipäätään. Mutta minusta täytyisi pitää sellaisena kuin olen. En rupea tekeytymään muunlaiseksi, että saisin sen suhteen. Semmoinen on jo nähty, monta kertaa ja yhtä monta kertaa menty metsään.

Vierailija
197/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tänä vuonna 50 v. Olen varma että jos tyrkyttäisin itseäni Saulille, hän sanoisi heti että olen liian vanha eikä kukaan mies ala tuollaisen rupsahtaneen kiroan kanssa suhteeseen.

Vierailija
198/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän tänä vuonna 50 v. Olen varma että jos tyrkyttäisin itseäni Saulille, hän sanoisi heti että olen liian vanha eikä kukaan mies ala tuollaisen rupsahtaneen kiroan kanssa suhteeseen.

Tämä.

En usko että Saulille kelpaisi edes ikäisensä tai parikaan vuotta nuorempi nainen. Eiköhän Saulilla ole samanlainen naismaku kuin kaikilla muillakin uhriutujamiehillä, eli vain alle 25-vuotias alipainoinen missi kelpaa.

Vierailija
199/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita Salelle postia kuvan kera. Ehkä hän tarttuu täkyyn.

Ajattele, että juuri oli tv:ssa useampi nainen julkisesti tylytettävinä omahyväisen maajussi-Stefanon kanssa treffeillä.

Vierailija
200/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

En usko että Saulille kelpaisi edes ikäisensä tai parikaan vuotta nuorempi nainen. Eiköhän Saulilla ole samanlainen naismaku kuin kaikilla muillakin uhriutujamiehillä, eli vain alle 25-vuotias alipainoinen missi kelpaa.

Jotenkin en nyt usko tätä. Saulilla itsellään on aika kumpuvatsa, saisi nyt kevään tullen alkaa pitämään huolta kunnostaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi