Yksinäinen Sauli Paavola, 43, ei ole koskaan pitänyt ketään kädestä ja toive rakkauden löytymisestä on hiipunut
Korona-aika on helpottanut Sauli Paavolan oloa, sillä nyt muutkin tietävät, millaista hänen elämänsä on ollut jo vuosikymmeniä.
Kommentit (586)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on asia niin, että täysin kokematon mies saa tuossa iässä heittää haaveet parisuhteesta. Kukaan nainen ei enää viitsi alkaa opettamaan kuin pikkupoikaa. Voivat toki väittää, ettei haittaa mutta kyllä siinä monet närkästyneet hämmästykset tulee, kun naiset ikäänkuin unohtavat sen kokemattomuuden aina välillä kuitenkin ja olettavat että mies osaa toimia kuin ne edellisetkin kokeneet miehet mitä naisella ollut. Täysin kokematon aikuinen mies on jotain täysin uutta ja käsittämätöntä heille. Nimim. kokemusta on.
Joo, mullakin on kokemusta, mutta en silti sanoisi, että kaikkia haaveita kannattaa heittää - realisti pitää silti olla. Kokemattomuus keski-ikäisenä on, kuten sanoit, suurimmalle osalle ihmisistä, ei pelkästään naisista, niin poikkeuksellinen tilanne, että jo sen käsitteleminen tai ymmärtäminen on vaikeaa saati sitten, että tuollaista miestä pitäisi ajatella seurustelukumppanina tai jopa parisuhteessa. Naisia on kuitenkin niin paljon ja jokainen on erilainen, että mahdotonta asian hyväksyvän naisen löytäminen ei kokemattomallekaan miehelle ole. Se vaatii silti, että muut elämän osa-alueet pitää olla kunnossa, pitää olla jonkin verran ainakin ulkonäköä ja pitää myös olla mukava, luotettava ja kaikkea sitä muuta mitä ihmiset kumppanilta etsivät.
Saulin tilanteessa, jossa oikeastaan kaikki nämä osa-alueet ovat hakusessa tai pohjalla luonnetta (ja tämäkin on yksilöllistä) lukuun ottamatta niin mahdollisuudet parisuhteen löytämiselle ovat sitten todella pienet. Mutta eivät mahdottomat. Jokainen sitten itse päättää jatkaako tuon lähes mahdottoman unelman etsimistä vai tyytyykö osaansa kokemattomana ja yksinäisenä miehenä.
t. kokematon 40v mies
Tässäkin ketjussa huomaa, että kokemattomat naiset kyllä ymmärtää häntä. Mutta ei muut oikein voi, koska he ovat eläneet niin erilaista elämää ja tuollainen elämää odottava elämänvaihe kuuluu lähinnä sinne heidän teinivuosiinsa. Vähän sama kuin ettei raikkaassa perheessä kasvanut voi ymmärtää köyhiä ja se näkyy empatian puuttumisena ja köyhien syyttämisenä omasta tilanteestaan, tätähän näkee ihan jatkuvasti myös näissä nettikeskusteluissa.
Saulille sopivia naisia on olemassa, mutta he ovat yleensä tuossa iässä jo täysin luovuttaneet, koska naisilla se kriittinen aika on nuorempana kuin miehillä lasten tekoa ajatellen. Itse ainakin tein päätöksen, että jos olen vielä 30 vuotiaana sinkku, unohdan miehet ja keskityn ihan muihin asioihin. Eli minulla oli tuo epätoivoinen olo jo tyyliin 22 vuotiaana, kun kukaan ei koskaan ollut minusta kiinnostunut. Seksin vonkaajia ja ahdistelijoita ei sitten lasketa.
Naisen elämä on niin erilaista miehiin verrattuna, joutuu ottamaan paljon enemmän asioita huomioon kuin vaan että huoliiko joku minut.
Sauli ei ole enää poikamies. Seurustelee Hennan kanssa. Onnea Saulille tästä.
Yle Perjantai:
https://areena.yle.fi/1-50653011?seek=708
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on asia niin, että täysin kokematon mies saa tuossa iässä heittää haaveet parisuhteesta. Kukaan nainen ei enää viitsi alkaa opettamaan kuin pikkupoikaa. Voivat toki väittää, ettei haittaa mutta kyllä siinä monet närkästyneet hämmästykset tulee, kun naiset ikäänkuin unohtavat sen kokemattomuuden aina välillä kuitenkin ja olettavat että mies osaa toimia kuin ne edellisetkin kokeneet miehet mitä naisella ollut. Täysin kokematon aikuinen mies on jotain täysin uutta ja käsittämätöntä heille. Nimim. kokemusta on.
Joo, mullakin on kokemusta, mutta en silti sanoisi, että kaikkia haaveita kannattaa heittää - realisti pitää silti olla. Kokemattomuus keski-ikäisenä on, kuten sanoit, suurimmalle osalle ihmisistä, ei pelkästään naisista, niin poikkeuksellinen tilanne, että jo sen käsitteleminen tai ymmärtäminen on vaikeaa saati sitten, että tuollaista miestä pitäisi ajatella seurustelukumppanina tai jopa parisuhteessa. Naisia on kuitenkin niin paljon ja jokainen on erilainen, että mahdotonta asian hyväksyvän naisen löytäminen ei kokemattomallekaan miehelle ole. Se vaatii silti, että muut elämän osa-alueet pitää olla kunnossa, pitää olla jonkin verran ainakin ulkonäköä ja pitää myös olla mukava, luotettava ja kaikkea sitä muuta mitä ihmiset kumppanilta etsivät.
Saulin tilanteessa, jossa oikeastaan kaikki nämä osa-alueet ovat hakusessa tai pohjalla luonnetta (ja tämäkin on yksilöllistä) lukuun ottamatta niin mahdollisuudet parisuhteen löytämiselle ovat sitten todella pienet. Mutta eivät mahdottomat. Jokainen sitten itse päättää jatkaako tuon lähes mahdottoman unelman etsimistä vai tyytyykö osaansa kokemattomana ja yksinäisenä miehenä.
t. kokematon 40v mies
Tässäkin ketjussa huomaa, että kokemattomat naiset kyllä ymmärtää häntä. Mutta ei muut oikein voi, koska he ovat eläneet niin erilaista elämää ja tuollainen elämää odottava elämänvaihe kuuluu lähinnä sinne heidän teinivuosiinsa. Vähän sama kuin ettei raikkaassa perheessä kasvanut voi ymmärtää köyhiä ja se näkyy empatian puuttumisena ja köyhien syyttämisenä omasta tilanteestaan, tätähän näkee ihan jatkuvasti myös näissä nettikeskusteluissa.
Saulille sopivia naisia on olemassa, mutta he ovat yleensä tuossa iässä jo täysin luovuttaneet, koska naisilla se kriittinen aika on nuorempana kuin miehillä lasten tekoa ajatellen. Itse ainakin tein päätöksen, että jos olen vielä 30 vuotiaana sinkku, unohdan miehet ja keskityn ihan muihin asioihin. Eli minulla oli tuo epätoivoinen olo jo tyyliin 22 vuotiaana, kun kukaan ei koskaan ollut minusta kiinnostunut. Seksin vonkaajia ja ahdistelijoita ei sitten lasketa.
Naisen elämä on niin erilaista miehiin verrattuna, joutuu ottamaan paljon enemmän asioita huomioon kuin vaan että huoliiko joku minut.
Minusta olet täysin väärässä. Ketjussa on ymmärretty Saulia oikein hyvin ja häntä on pidetty sympaattisena tyyppinä.
Vierailija kirjoitti:
Yle Perjantai:
Voi kun ihanaa! <3
Vierailija kirjoitti:
Yle Perjantai:
Noni, ei tarvinut kuin sitä kuuluisuutta niin heti löytyi nainen. Pala kakkua. Kenestäkös naisettomasta poikamiehestä seuraavaksi tehdään juttu? Vain n. 200000kpl jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle Perjantai:
https://areena.yle.fi/1-50653011?seek=708Noni, ei tarvinut kuin sitä kuuluisuutta niin heti löytyi nainen. Pala kakkua. Kenestäkös naisettomasta poikamiehestä seuraavaksi tehdään juttu? Vain n. 200000kpl jäljellä.
Eiku seuraavaksi pitää nostaa joku hyljeksitty poikamiestyttö. Introvertti, älykäs rillipää, joka ei meikkaa eikä heruttele vaatetuksellaan. 👍
Saulin nainen on sama, mistä puhui dokumentissa: Syrjään jäänyt sydän: http://areena.yle.fi/1-50653037
Ei kuuluisuuden myötä tullut uusi nainen.
Olen Sauli2, kertokaa minulle, onko se parisuhde tosiaan sitä että nainen on vähänväliä tyytymätön ja tuntuu että sama miten teen niin ei vaan voi voittaa? Teki niin tai näin tai en tehnyt, niin aina on huonosti. Vai olenko vain törmännyt outoihin ja vaativiin naisiin. Muussa tapauksessa ihmettelen, miten jotkut selviää parisuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Saulin nainen on sama, mistä puhui dokumentissa: Syrjään jäänyt sydän: http://areena.yle.fi/1-50653037
Kuuluisuus sai naisen antamaan Saulille uuden mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nainen "löysi" Saulin sen ekan lehtijutun jälkeen. Dokkariin mennessä oli tullut väärinymmärryksiä ja ero. Sitten nainen katsoi dokumentin ja päätti ottaa Saulin uudelleen. Olihan tämä nyt jo jonkinsortin julkkiskin.
Ilman julkisuutta Sauli ja Henna eivät olisi tavanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saulilla on kaikesta huolimatta paljon paremmat mahdollisuudet löytää mieluinen kumppani kuin yhdelläkään palsta uli- tai MGTOW-miehellä. Tai yhdelläkään tässä keskustelussa muita syyttelevällä katkerolla.
Koska Sauli on
- komea
- rohkea
- yllättävän realisti
- ei ole katkera eikä syyllistä toista sukupuolta
Joku Saulin kanssa samanlainen ujo ja herkkä sielu saisi hänestä varmasti upean kumppanin. Ensin kyllä suosittelisin Saulia löytämään sosiaalisia kontakteja vaikka jostain harrastuksesta ja muutenkin jotain mieluista puuhaa päiviin. Tuntuu, että yksikin läheisempi ystävä riittäisi, joka saisi Saulin vakuutettua, ettei hänessä ole mitään perustavaa laatua olevaa vikaa ja kaikki me täällä ollaan enemmän tai vähemmän outoja ja useimmilla on jotain sosiaalisia estoja.
Kumppani löytyisi sen jälkeen omalla painollaan kun tietäisi mitä haluaa ja mistä tykkää. (aktiivista harrastelua, kotona oleilua ja pelailua, kulttuuria, liikunnallista, taiteellista vai luontojuttuja jne.) Tsemppiä Sauli!
Ja mikä saa sinut uskomaan, ettei Sauli itse ole täällä ulisemassa? Jokainenhan nyt voi päällepäin esittää mitä tahansa, mutta tällä palstalla se todellinen karva tulee esille, anonyyminä.
Tämä.
Tässä ketjussa näkee kyllä hyvin, miten helppoa miesten on huijata naisia. Naisilla ei ole mitään järkeä tai kriittisyyttä kun on miehistä kysymys. Kaikki menee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saulin kannattaisi käyttää kerran tai pari maksullisen naisen palveluita, että pääsisi poikuudesta ja haihtuisi se ajatus naisten mystisyydestä ja tavoittamattomuudesta mielestä. Siinä voittaisi kaikki. Seksi työntekijä saisi ihan asiallisen ja siistin asiakkaan ja sauli edes jotain kokemusta seksistä. Sitten vain etsimään sitä oikeaa kumppania mieli täynnä itsevarmuutta ja rohkeutta. Varmaan tulee tekopyhiä alapeukkuja tälle ehdotukselle, mutta tämä ihan oikeasti toimisi ja kohottaisi hänen itseluottamustaan.
Yllytät Saulia siis rikokseen? Maksullisen ostaminen on Suomen lain mukaan rikos.
Anteeksi, kuinka? Linkitäpä tänne se lakipykälä, jonka mukaan noin on.
Siltä varalta, ettet ole trolli vaan tosissasi, totean ettei seksin ostaminen ole ollut Suomessa enää aikoihin rikos (paitsi alaikäiseltä ja ihmiskaupan uhrilta).
Vierailija kirjoitti:
Olen Sauli2, kertokaa minulle, onko se parisuhde tosiaan sitä että nainen on vähänväliä tyytymätön ja tuntuu että sama miten teen niin ei vaan voi voittaa? Teki niin tai näin tai en tehnyt, niin aina on huonosti. Vai olenko vain törmännyt outoihin ja vaativiin naisiin. Muussa tapauksessa ihmettelen, miten jotkut selviää parisuhteissa.
Kyllä se pitkälti on juuri noin kuin sanot. Parisuhteen salaisuus miehelle on siinä, että ymmärtää lopulta olla samaa mieltä naisen kanssa. Tai ei ainakaan intä vastaan.
Myötäily on se juju. 👌
Nainen pysyy tyytyväisempänä ja hoitaa kodin puolestasi. Pientä vastaantuloa siloinntällöin, niin nainen on ihan onnessaan, miten hyvän miehen on löytänyt.
Sauli vaikuttaa fiksulta, suloiselta ja sympaattiselta. Olen todella onnellinen että hänellä on nyt Henna 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pitkälti on juuri noin kuin sanot. Parisuhteen salaisuus miehelle on siinä, että ymmärtää lopulta olla samaa mieltä naisen kanssa. Tai ei ainakaan intä vastaan.
Myötäily on se juju. 👌
Nainen pysyy tyytyväisempänä ja hoitaa kodin puolestasi. Pientä vastaantuloa siloinntällöin, niin nainen on ihan onnessaan, miten hyvän miehen on löytänyt.
Pientä vastaantuloa? Minusta tuntui, että olisi vaan aina pitänyt sanoa olevansa väärässä ja myötäillä naista täysin. Muutenhan se olisi ollut vaan pelkkää riitelyä. "Kyllä rakas"-tyylikin kävi kyllä raskaaksi ja söi ennestään heikkoa itsetuntoani, aloin miettimään etteihän tämä tällaista voi olla. Kai täytyy olla mahdollista, että suhteessa voi olla oma itsensä niinkuin täällä usein sanottu. Sauli2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saulilla on kaikesta huolimatta paljon paremmat mahdollisuudet löytää mieluinen kumppani kuin yhdelläkään palsta uli- tai MGTOW-miehellä. Tai yhdelläkään tässä keskustelussa muita syyttelevällä katkerolla.
Koska Sauli on
- komea
- rohkea
- yllättävän realisti
- ei ole katkera eikä syyllistä toista sukupuolta
Joku Saulin kanssa samanlainen ujo ja herkkä sielu saisi hänestä varmasti upean kumppanin. Ensin kyllä suosittelisin Saulia löytämään sosiaalisia kontakteja vaikka jostain harrastuksesta ja muutenkin jotain mieluista puuhaa päiviin. Tuntuu, että yksikin läheisempi ystävä riittäisi, joka saisi Saulin vakuutettua, ettei hänessä ole mitään perustavaa laatua olevaa vikaa ja kaikki me täällä ollaan enemmän tai vähemmän outoja ja useimmilla on jotain sosiaalisia estoja.
Kumppani löytyisi sen jälkeen omalla painollaan kun tietäisi mitä haluaa ja mistä tykkää. (aktiivista harrastelua, kotona oleilua ja pelailua, kulttuuria, liikunnallista, taiteellista vai luontojuttuja jne.) Tsemppiä Sauli!
Ja mikä saa sinut uskomaan, ettei Sauli itse ole täällä ulisemassa? Jokainenhan nyt voi päällepäin esittää mitä tahansa, mutta tällä palstalla se todellinen karva tulee esille, anonyyminä.
Tämä.
Tässä ketjussa näkee kyllä hyvin, miten helppoa miesten on huijata naisia. Naisilla ei ole mitään järkeä tai kriittisyyttä kun on miehistä kysymys. Kaikki menee läpi.
Ei todellakaan mene naisille kaikki läpi. Rehellisyys varsinkaan.
Terveisin mies.
Aika vikkelästi se naisystävä löytyi, koska vasta viikko sitten Sauli valitteli yksinäisyyttään. Hieno juttu silti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. kokematon 40v mies
Tässä on mun mielestä kaksi ymmärryksen tasoa.
1) Kokematon aikuinen ymmärtää paremmin millaista on elää kokemattomana, miten se vaikuttaa ajatusmaailmaan ja käytökseen, ja ehkä myös sitä epätoivoa tai häpeää mitä poikkeavana eläminen suurimmassa osassa aiheuttaa.
2) Normaalin elämän kokemuksen puolesta ei ehkä ymmärrä tuota edellämainittua, koska se on heille sellaista poikkeavaa elämää, jota harvoin kohtaa. He kuitenkin pystyvät samaistumaan muiden elämänkokemusten kautta niihin tunteisiin, joita kokematon tuntee.
Onko kumpikaan ymmärrys sitten toista parempaa? Nykyään puhutaan paljon kokemusasiantuntijuudesta ja sitä tässä tapauksessa kokemattomilla on, ironista kyllä, enemmän, mutta toisaalta ulkopuolelta tullut näkökanta tai neuvo voi avata uusia näkökulmia, joita kokematon ei oman maailmansa sisällä ehkä kykene huomaamaan. Jos puhutaan riittääkö tuo ymmärrys, jos eteen tulisi tilanne, jossa kumppaniehdokas olisikin kokematon niin se on sitten eri kysymys. Monella ei varmasti riittäisi eikä siinä ole mitään väärää. On se miten epäreilua tahansa niin ihmiset yleensä etsivät samalla tasolla tai elämänkokemuksella olevia kumppaneita eikä seksi- tai parisuhdekokemus tee siihen mitään poikkeusta.
t. kokematon 40v mies
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on luonnostaan hieman heikompi palautuminen stressistä, koska testosteronia on vähän, niin sen suojaava vaikutus on vähäinen. Lisäksi koko ajan vaihtelevat hormonitasot (estrogeeni- ja keltarauhashormoni).
Voi tietenkin olla, että olet tavannut keskimääräistä vaativampia naisia, mutta aika tavallisia ne tyytymättömyyden tunteet ovat, onneksi edes hetkittäin on muitakin tunteita.
Yllytät Saulia siis rikokseen? Maksullisen ostaminen on Suomen lain mukaan rikos.