Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen Sauli Paavola, 43, ei ole koskaan pitänyt ketään kädestä ja toive rakkauden löytymisestä on hiipunut

Vierailija
21.03.2021 |

Korona-aika on helpottanut Sauli Paavolan oloa, sillä nyt muutkin tietävät, millaista hänen elämänsä on ollut jo vuosikymmeniä.

https://yle.fi/uutiset/3-11845838

Kommentit (586)

Vierailija
501/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla myös aika Sauli, olen hetken viestitellyt naisen kanssa ja jatkuvasti on epävarmuus että teenkö sen väärin. Viestittelenkö oikeassa tahdissa, teenkö tarpeeksi aloitteita vai liikaa aloitteita. Jos en hetkeen viestitä mitään, niin onko sekin nyt sitten huono. Nainen väitti olevansa kiinnostunut, mutta jotenkin tämän viestittelyinnokkuus ei tue mielestäni lainkaan väittämää. Odottaako nainen siis minulta jotain treffikutsua tai vastaavaa ja alkaa jo kyllästymään. Tuntuu vaan välillä, että tämä on liikaa mun päälle.

Jos nainen sanoi olevansa kiinnostunut, niin usko se.

Tarkoitatko, että hän vastaa viesteihisi hitaasti vai että hän ei ole aloitteellinen viestittelijä, vaan sinä aina aloitat?

Vierailija
502/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua rupesi vähän mietityttämään jotkut asiat mitä hän sanoi. Esimerkiksi tuossa heti alussa, että: "en ole koskaan kuvitellut miltä joku ensisuudelma voisi tuntua." Kyllä minä ainakin olen ihan riivaamiseen asti miettinyt miltä se voisi tuntua!

Voi toki olla, että hän osasi taas huonosti sanoittaa omat ajatuksensa, mutta minusta jos ei ole edes mielikuvissaan koskaan ketään suudellut, mihin tarkoitukseen sitä suutelua saati parisuhdetta sitten kokee tarvitsevansa? Ei seksiä ja suutelemista tarvitse erikseen kokea osatakseen edes unelmoida sellaisesta. Asiaa vahvistaa vielä tuo, mitä lisäsi ettei elä niin kuin "kuuluisi elää". Ei parisuhdetta pidä hankkia sillä perusteella, että "näin kuuluu elää". Ei ihmisen kuulu elää parisuhteessa, parisuhteessa ollaan koska tykätään jostain henkilöstä niin paljon, että haluaa jakaa koko elämänsä hänen kanssaan.

Jotenkin vähän kylmä vaikutelma tuli. Ja ei, en tarkoita, että nyt siinä on meillä ilmiselvä psykopaatti sarjamurhaaja, juoskaa kaikki naiset karkuun, tarkoitan vaan että onko hän edes miettinyt jos onkin vaikka esimerkiksi aseksuaali? Hänen ikäluokassaan kaikki ei välttämättä ole kuulleet koko sanaa koskaan, eivätkä ymmärrä että on ihan ok olla haaveilematta pussaamisista ja seksistä, on ihan ok elää ilman niitä kokemuksia?

Täällä on myös toinen Sauli-ketju, sen Kodin Kuvalehden jutun aikoihin aloitettu ja siinä pohdittiin tätä samaa asiaa. Että voisiko olla sittenkin niin, että Sauli ei sisimmässään halua aidosti parisuhdetta vaan on mahdollisesti aromanttinen aseksuaali. Jos hän ei omien sanojensakaan mukaan tunnista ja osaa sanoittaa omia tunteitaan kovin sujuvasti, niin voi olla, että hänellä on menneet omat tuntemukset ja ympäristön odotukset sekaisin.

Mikäli tämä pitäisi paikkansa, mitä siis emme tiedä, niin se ei sulje pois seuran ja läheisten ihmissuhteiden kaipuuta sinänsä. Ehkä Saulin olisi helpompaa aloittaa platonisten ystävyyssuhteiden solmimisesta ja kuulostella, millä tavalla ne vaikuttavat hänen oloonsa. Jos kaipuu kumppaniin ja romanttiseen suhteeseen jatkaa kytemistään, niin sittenhän asia on ok. Sekä tästä että KK:n jutusta on molemmista vain jäänyt itselleni se vaikutelma, että Sauli kaipaisi enemmän ihmissuhteita elämäänsä mutta että onko parisuhde välttämättä se paras ja ensisijainen suhdemuoto hänelle. Ainakaan tässä vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi tämäkin ukko Nelosen Pätseloriin. Sieltä voisi valita itselleen mieluisen muijan. Ei tarvitse syrjäänvetäytyvän miehen edes sanoa mitään, kunhan antaa ruusut oikeille.

Vierailija
504/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua rupesi vähän mietityttämään jotkut asiat mitä hän sanoi. Esimerkiksi tuossa heti alussa, että: "en ole koskaan kuvitellut miltä joku ensisuudelma voisi tuntua." Kyllä minä ainakin olen ihan riivaamiseen asti miettinyt miltä se voisi tuntua!

Voi toki olla, että hän osasi taas huonosti sanoittaa omat ajatuksensa, mutta minusta jos ei ole edes mielikuvissaan koskaan ketään suudellut, mihin tarkoitukseen sitä suutelua saati parisuhdetta sitten kokee tarvitsevansa? Ei seksiä ja suutelemista tarvitse erikseen kokea osatakseen edes unelmoida sellaisesta. Asiaa vahvistaa vielä tuo, mitä lisäsi ettei elä niin kuin "kuuluisi elää". Ei parisuhdetta pidä hankkia sillä perusteella, että "näin kuuluu elää". Ei ihmisen kuulu elää parisuhteessa, parisuhteessa ollaan koska tykätään jostain henkilöstä niin paljon, että haluaa jakaa koko elämänsä hänen kanssaan.

Jotenkin vähän kylmä vaikutelma tuli. Ja ei, en tarkoita, että nyt siinä on meillä ilmiselvä psykopaatti sarjamurhaaja, juoskaa kaikki naiset karkuun, tarkoitan vaan että onko hän edes miettinyt jos onkin vaikka esimerkiksi aseksuaali? Hänen ikäluokassaan kaikki ei välttämättä ole kuulleet koko sanaa koskaan, eivätkä ymmärrä että on ihan ok olla haaveilematta pussaamisista ja seksistä, on ihan ok elää ilman niitä kokemuksia?

Täällä on myös toinen Sauli-ketju, sen Kodin Kuvalehden jutun aikoihin aloitettu ja siinä pohdittiin tätä samaa asiaa. Että voisiko olla sittenkin niin, että Sauli ei sisimmässään halua aidosti parisuhdetta vaan on mahdollisesti aromanttinen aseksuaali. Jos hän ei omien sanojensakaan mukaan tunnista ja osaa sanoittaa omia tunteitaan kovin sujuvasti, niin voi olla, että hänellä on menneet omat tuntemukset ja ympäristön odotukset sekaisin.

Mikäli tämä pitäisi paikkansa, mitä siis emme tiedä, niin se ei sulje pois seuran ja läheisten ihmissuhteiden kaipuuta sinänsä. Ehkä Saulin olisi helpompaa aloittaa platonisten ystävyyssuhteiden solmimisesta ja kuulostella, millä tavalla ne vaikuttavat hänen oloonsa. Jos kaipuu kumppaniin ja romanttiseen suhteeseen jatkaa kytemistään, niin sittenhän asia on ok. Sekä tästä että KK:n jutusta on molemmista vain jäänyt itselleni se vaikutelma, että Sauli kaipaisi enemmän ihmissuhteita elämäänsä mutta että onko parisuhde välttämättä se paras ja ensisijainen suhdemuoto hänelle. Ainakaan tässä vaiheessa.

Niin, voihan olla kyse siitä klassisesta tilanteesta, että hän kuvittelee parisuhteen poistavan kaikki ongelmansa, kun sitten on edes joku ihminen läsnä. Sanoi, että olisi kiva asua jonkun kanssa, mutta eihän hän ole asunut kenenkään kanssa koskaan. Onko hän armeijassa tai opiskeluasunnoissa kokeillut mitä on asua muiden ihmisten kanssa? Oikeastihan naisen ja miehen yhdessäasuminen on todella "vaativa laji". Nykyään kuulemma monet iäkkäämmät parit elää ihan sovinnolla omissa kämpissään, koska yhdessäasuminen on niin vaikeaa.

Helpompaa on kokeilla asua vaikka miespuolisen kämppiksen kanssa, kuin rynnätä suoraan naisen kanssa asumiseen. Jos ihmissuhdekokemukset on pyöreä nolla, on aika heikoilla alkaa perustamaan parisuhdetta. Ei me naisetkaan olla mitään itseoppineita terapeutteja eikä pelimaailmasta tosielämään putkahtaneita täydellisiä satuolentoja, vaan tavallisia ihmisiä jolla on itselläkin omat traumansa, epävarmuutensa ja ongelmansa joihin tarvitsemme ymmärtävää ihmistä. Ei sellaista joka on vaan "joo". 

Vierailija
505/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään MIES jolla on MUNAT ei ole A-seksuaali.

Vierailija
506/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullinen tapaus, kun vuosikausia on jumittanut samassa tilanteessa. Hän pystyisi suhteellisen pienellä vaivalla muuttamaan koko elämänsä kulun, saamaan töitä, sosiaalisia kontakteja jne., mutta eihän mitään koskaan tapahdu, jos ei uskalla yrittää. En tiedä sitten onko taustalla jotain mielenterveysongelmaa, traumaa tai muuta, joka tämän estää. 

Vierailija
507/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna Mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään MIES jolla on MUNAT ei ole A-seksuaali.

On myös aseksuaaleja miehiä olemassa.

Vierailija
508/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla myös aika Sauli, olen hetken viestitellyt naisen kanssa ja jatkuvasti on epävarmuus että teenkö sen väärin. Viestittelenkö oikeassa tahdissa, teenkö tarpeeksi aloitteita vai liikaa aloitteita. Jos en hetkeen viestitä mitään, niin onko sekin nyt sitten huono. Nainen väitti olevansa kiinnostunut, mutta jotenkin tämän viestittelyinnokkuus ei tue mielestäni lainkaan väittämää. Odottaako nainen siis minulta jotain treffikutsua tai vastaavaa ja alkaa jo kyllästymään. Tuntuu vaan välillä, että tämä on liikaa mun päälle.

Entäpä jos vain kysyy, haluaako nainen tavata...? Silloinhan asia selviää. Outoa, jos terffipalstalla kirjoitellaan ummet lammet muuta, mutta tapaamisesta ei puhuta..

Vierailija
509/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa jos kiinnostaa siinä viesteillä ole väliä. Älä kuitenkaan anna epätoivon näkyä. Tulee jos tulee jotain. Ei ole maailmanloppu vaikkei tuliskaan.

Vierailija
510/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surullinen tapaus, kun vuosikausia on jumittanut samassa tilanteessa. Hän pystyisi suhteellisen pienellä vaivalla muuttamaan koko elämänsä kulun, saamaan töitä, sosiaalisia kontakteja jne., mutta eihän mitään koskaan tapahdu, jos ei uskalla yrittää. En tiedä sitten onko taustalla jotain mielenterveysongelmaa, traumaa tai muuta, joka tämän estää.

Totta. Ihminen valitsee joka päivä. Voi valita saman kuin aina ennenkin tai sitten ihan jotain muuta. Elämässä pitää laittaa itsensä peliin. Pitää uskaltaa kokeilla. Vaikka ajaa parta, vaihtaa pukeutumistyyliä. Opiskella avoimessa tai muualla. Aloittaa uusi harrastus. Käydä vaikka 30 treffeillä, olla aktiivinen somessa jne. En ole lukenut juttua, mutta jotenkin elämäntilanteesta paistaa yrittämisen puute. Tai sitten hänellä on tosiaan jokin diagnoosi, joka vaikuttaa vahvasti.

Vierailija
511/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli

Vierailija
512/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti odottaa treffikutsua, mitä muutakaan? 

Vierailija
513/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti käy siivoamassa ja vaatteista päätellen ostaa vaatteetkin, mutta naista vaan pitäisi saada?

Mistä näitä keski-ikäisiä pikkupoikia oikein tulee. Näille pitäisi olla oma diagnoosi.

En huomannut että Saulin äidistä olisi missään ollut mitään mainintaa. Mistä on peräisin tämä väite, että äiti kävisi siivoamassa Saulilla?

Muita vaihtoehtoja ei ole. Sauli on ainoa lapsi, joten hänellä ei ole siskoja siivoamaan. Hän ei ole koskaan seurustellut, joten ei ole ex-vaimoa/tyttöystävää siivoamaan. Saulilla ei ole tyttäriä siivoamaan. 43-vuotiaan Saulin mummo on luultavasti liian vanha siivoamaan tai sitten kuollut. Joten jäljelle ei jää muita siivoajia kuin äiti.

Jutussa tosin sanottiin, että Sauli tykkää pitää paikat järjestyksessä. Tykkää tehdä asiat alusta loppuun asti valmiiksi.

Tämä Sauli-jutusta virinnyt keskustelu on malliesimerkki siitä, kuinka herkästi ihmiset projisoivat omia ennakkoluulojaan. Niin kuin tämä siivouksesta jankuttaminen, osa on ihan varmoja siitä, että äiti siivoaa vaikka mitään tällaista ei ole haastattelussa sanallakaan mainittu.

Ei ole mainittu, mutta itsestäänselvää se on, että äiti siivoaa. Olen valmis lyömään vaikka koko omaisuuteni vetoa tästä asiasta. Sauli ei siivoa itse. Äiti/joku muu nainen siivoaa.

Mitenkä tulikin sellainen olo että kovin merkittävää saalista ei tässä vedonlyönnissä olisi tarjolla. 

Vierailija
514/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli on sympaattisen oloinen mies. Jäin tosin ihmettelemään, miksi Sauli on niin yksinäinen. Luulisi Vantaalta tai ainakin Helsingistä löytyvän monia sellaisia matalan kynnyksen paikkoja, joissa syrjäytynyt mies voi tavata kaltaisiaan, harjoitella sosiaalisia taitojaan muiden kanssa ja saada kavereita. 

Vierailija
515/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen sanoi olevansa kiinnostunut, niin usko se.

Tarkoitatko, että hän vastaa viesteihisi hitaasti vai että hän ei ole aloitteellinen viestittelijä, vaan sinä aina aloitat?

Niin, olen se innokkaampi viestittelijä. Ellen viestittäisi, niin naisesta kuuluu ehkä joskus illalla oma-aloitteisesti pari viestiä juuri ennen nukkumaanmenoa. Ja kyllä minusta nyt viikko tai pari olisi kiva viestitellä ennen treffeille syöksymistä, kun ei asuta edes samalla paikkakunnalla että tietäisi ihmisestä edes jotain.

Vierailija
516/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on myös toinen Sauli-ketju, sen Kodin Kuvalehden jutun aikoihin aloitettu ja siinä pohdittiin tätä samaa asiaa. Että voisiko olla sittenkin niin, että Sauli ei sisimmässään halua aidosti parisuhdetta vaan on mahdollisesti aromanttinen aseksuaali.

Aromanttiset aseksuaalitko eivät sitten kaipaa parisuhdetta? Mitähän sellaiseksi itseään mainostavat sitten tekee aseksuaalien treffiryhmässä.

Vierailija
517/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saulin pitäisi harjoitella sosiaalisia taitoja vaikka kaverien kanssa ja luoda itselleen työpaikka. Sen jälkeen jonkinlainen nainen varmasti tuollaiselle kaverille löytyisi.

Jos haluaa tasokkaamman naisen, voi myös aloittaa kuntoilun.

Vierailija
518/586 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on asia niin, että täysin kokematon mies saa tuossa iässä heittää haaveet parisuhteesta. Kukaan nainen ei enää viitsi alkaa opettamaan kuin pikkupoikaa. Voivat toki väittää, ettei haittaa mutta kyllä siinä monet närkästyneet hämmästykset tulee, kun naiset ikäänkuin unohtavat sen kokemattomuuden aina välillä kuitenkin ja olettavat että mies osaa toimia kuin ne edellisetkin kokeneet miehet mitä naisella ollut. Täysin kokematon aikuinen mies on jotain täysin uutta ja käsittämätöntä heille. Nimim. kokemusta on.

Vierailija
519/586 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on asia niin, että täysin kokematon mies saa tuossa iässä heittää haaveet parisuhteesta. Kukaan nainen ei enää viitsi alkaa opettamaan kuin pikkupoikaa. Voivat toki väittää, ettei haittaa mutta kyllä siinä monet närkästyneet hämmästykset tulee, kun naiset ikäänkuin unohtavat sen kokemattomuuden aina välillä kuitenkin ja olettavat että mies osaa toimia kuin ne edellisetkin kokeneet miehet mitä naisella ollut. Täysin kokematon aikuinen mies on jotain täysin uutta ja käsittämätöntä heille. Nimim. kokemusta on.

Yleistät oman/omat kokemuksesi koskemaan kaikkia muitakin. Luuletko oikeasti, että kaikki naiset on samanlaisia?

Vierailija
520/586 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli on rohkea, kun tuli omalla nimellään ja kuvallaan julkisuuteen tällaisen asian kanssa, jota moni muu häpeää niin paljon ettei pysty myöntämään asiaa muille kuin korkeintaan luotetulle terapeutilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme