Yksinäinen Sauli Paavola, 43, ei ole koskaan pitänyt ketään kädestä ja toive rakkauden löytymisestä on hiipunut
Korona-aika on helpottanut Sauli Paavolan oloa, sillä nyt muutkin tietävät, millaista hänen elämänsä on ollut jo vuosikymmeniä.
Kommentit (586)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kanssa ei opi olemaan kotona kököttämällä. Kököttely on oma, hirmu huono valinta, jos ihmissuhdetta kaipaa.
Ei kukaan halua aikuiskoulutusprojektia, ainakaan vauvamiestä. On liiaksikin muuta tehtävää. Katsokaas kun naisilla on töitä.
Turhaan kaipuuseen on lääkkeet, jotka lamaavat libidon. Ne kannattaa lääkäriltä hakea, jos on liian tauno kehittymään ja ottamaan itseään niskasta ihmissuhteita rakentaakseen.
Sohvapöytä on aika heikko esitys CV:ssä.
Eiköhän tuossa suurin ongelma ole se, että libido on jo valmiiksi kovin alhainen. Se, että mies ei ole elämässään saanut aikaan mitään, kertoo matalista testotasoista, mikä myös alentaa libidoa. Kuten myös melko naistyypilliseltä näyttävä lihominen.
Aina, kun miehillä on ongelmia, pitäisi ihan ensimmäiseksi mittauttaa testosteronitasot. Nykyään on ruvettu pikkuhiljaa ymmärtämään kilpirauhasongelmien päälle, pitäisi ymmärtää että myös muut rauhaset voivat olla epäkunnossa! Ja vetämätön ja saamaton (pun intended) mies kärsii hyvin todennäköisesti liian matalasta testosteronista.
Täällä on väitetty, että äiti kävisi siivoamassa? Itse en löytänyt mitään sellaiseen viittaavaa. Ovatkohan edes elossa?
Mutta pitkään on ollut syrjässä kaikesta - eikä ole ainut tässä maassa. Onneksi ei ole alkanut tissuttelemaan.
KILTTIYS kirjoitti:
Myös Saukkis ilmainen vinkki että vaikka olet vahvasti identifioinut autismiin niin voit helposti parantua autismista/aspergismistä. Fiilaa olevasi autistin vastakohta -- fiilaa olevasi panomies tai Moderni Mies -- niin se manifestoituu ennen pitkää myös 3d ulottuvuuteen.
Ja millähän perusteella Sauli olisi identifioinut autismin? Eihän missään muualla kuin palstalaisten harhaisissa pääkopissa sanota hänen olevan autisti!
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee mieleen se Fingerpori-strippi joka sanoi "Pidän aina ovea auki naisille... Mutta ei niitä tule." Ja kuvassa avonainen ulko-ovi.
Jos on kovin ujo, asuu pienellä paikkakunnalla ja/tai on erityisen vähän kavereita, niin onhan se vähän vaikea löytää itselleen kumppania. Kannattaisi yrittää netin kautta, jos muuten ujostuttaa. Lähtee vaikka keskustelemaan ihmisten kanssa, jotka ovat kiinnostuneita samoista asioista. Varmasti löytyy myös naisia, jotka ovat hyvin ujoja eivätkä ole aikaisemmin seurustelleet. Tosin aika vähän.
Mutta jos ei yritä, niin ei saakaan mitään.
Sauli asuu pk-seudulla, eli teoriasi pienestä paikkakunnasta ei sovi häneen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Saulin blogin osoite?
"Työttömän päivävuoro "on Saulin blogi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tolle Saulille kyllä sopisi sellainen rempseä, puhelias nainen joka vie. Sanoisi että nyt lenkkitossut jalkaan ja ulos ja sitten mentäisiin. Semmoinen oikein aktiivinen, joka saisi Sauliin vähän vauhtia. Lakkaisi elämä olemasta tylsää. Nyt viisikymppiset rempseät naiset, viekää se Sauli jonnekin ennenkuin se muuttuu muumioksi.
Rempseissä ja puheliaissa on vaan joskus se puoli, etteivät hirveän hyvin ymmärrä herkkyyttä, kokemattomuutta tai sitä, kuinka kipeät haavat voi esimerkiksi koulukiusaaminen jättää. Pahimmillaan tuollaisessa kuviossa voisi käydä niin, että Sauli lukkiutuisi vain entistä enemmän, koska toiselta osapuolelta olisi turha odottaa ymmärrystä tai hienotunteisuutta. Rempseyden rinnalle tarvittaisiin myös lämpöä ja kärsivällisyyttä, jotta tällainen nainen olisi hyvä "match" Saulille.
Olen vähän eri mieltä, olen sisimmässäni herkkä ja ujo nainen, jolla taitaa olla jonkin asteinen erakoitumisprosessi meneillään. Olen ollut koulukiusattu ja myös työpaikkakiusattu. Joissain tilanteissa vedän kyllä rempseää roolia, jotenkin kätken sisimpäni sen taakse. Mulla ei ole järin ruusuinen kuva ihmisistä, viihdyn hyvin yksin ja näpeille on tullut miessuhteissa (ilkeitä, arvostelevia miehiä, mua itsestään selvyytenä pitäviä miehiä, väkivaltaisia miehiä, mut on useimmiten jätetty. Ja ei ole ollut näitä huippukomistuksia, osan mielestä hyvin tavallisia ja jopa rumahkoja miehiä mahtuu joukkoon759).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo Sauli minulle kelpaisi! Olen kiinnostunut samoista asioista ja meillä olisi muutenkin paljon yhteistä. Tosin käyn kyllä töissä. Lisäksi minulla on vaikeuksia saada asioita tehtyä loppuun, joten mies, joka tekee asiat loppuun olisi aivan täydellinen.
N39
Ota Sauliin yhteyttä. Hän kertoo blogissaan, että yhteyttä voi ottaa Facebookin kautta.
Jos ei natsaakaan romanttisesti tai välimatka tai muu käy esteeksi, niin ehkä ystävyys tai kaveruus kuitenkin onnistuu hyvin.
https://tyottomanpaivavuoro.blogspot.com/2020/04/20-vuoden-yksinaisyys…
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ystävystynyt umpipassiivisen ihmisen kanssa.
Ei noin toivottoman. Kävi töissä, mut muuten innoton ja aloitekyvytön mielipiteetön.
Oli raskasta ja tylsää seuraa. Semmonen vain ottaa eikä anna mitään.Toikin tyyppi voisi tehdä työtä kotoaan
Ihme että yhteiskunta antaa terveen miehen lorvailla koko elämänsä.Tolla on sikäli onnea, että on ilmeisesti terve.
"Toi" oli kyllä vakavasti masentunut.
Sauli on useiden eri lehtien haastatteluissa. Hän on valokuvissa komea ja täällä joku on siis nähnyt hänestä videodokumenttiakin, jossa hän puhuu miellyttävästi? Luin hänen blogiaan jossa hän kirjoittaa fiksusti ja on harrastanut tietokoneellaan 3d ympäristöjen tekoa ja esimerkkinä hyvä kuva jonka hän on renderöinyt. Blogin kommenteissa pari naista ottaa yhteyttä ja juttelee kiinnostuneesti. Ei Saulissa vaikuta olevan mitää vikaa.
Muistan kun yhtenä kesänä alkukesästä olin ilman kesätöitä joten soitin läpi raksafirmoja. Pääsin appariksi raksalle. Vaimo pääsi opiskelujen ohessa siivoamaan toimistoja vaikka ei osaa yhtään suomea melkein heti kun haki. Ihanko totta vuosikymmenet vierii ja Sauli ei löydä _yhtään_ duunia.
Tulee mieleen kun minua äskettäin vedettiin nenästä Youtubessa. "Tältä tuntuu kun äö on 80" mies siinä kertoo satojatuhansia katselukertoja saaneella videolla kuinka ruuanlaitto on vaikeaa kun reseptien mitat hankalia ym. Tilasin kanavan ja annoin videoille yläpeukkuja, mutta sitten ilmeni että kyseinen mies kuitenkin pystyttää virtuaaliservereitä ym. paskat sillä mitään ole. Tässä on jotenkin samat fibat.
Tälläisiä naispuolisia "Sauleja" on suomi täynnä. Introverttejä, ujoja, joilla huono itsetunto. Vähemmän kauniita, jotka ovat jääneet sivuun, kun häpeävät itseään. Itse en ole koskaan kokenut mitään romanssia, koska olen aina ajatellut olevani ruma ja outo. Äitini sanoi aina, että minusta ei koskaan tule mitään, koska olen niin tyhmä ja kömpelö. Käyn kuitenkin töissä, omistan yksiöni, mutta en koskaan ole kyennyt suhteisiin miesten kanssa.
Ihan komea mies. Nyt vaan nettijuttelua paljon alulle ja sitten jonkun kivan kanssa ulos treffeille. Ei kukaan ole seppä syntyessään, naisia on turha pelätä.
Itse aloin hakea seuraa vasta yli 30 ikävuoden jälkeen. Olen siis nainen. Enkä juuri minkään näköinen. Koska olin luonteeltani sosiaalisesti hieman arka ja ihmispelokas, aloin juoda alkoholia saadakseni edes vähän enemmän rohkeutta. No, kyllähän niitä miehiä tuli kohdattua, ja useimpien kanssa oltua sängyssäkin. Mutta enemmän tuli ikäviä kokemuksia, vähän aikaa kiinnostin heitä, moni käytti hyväkseen, jouduin raiskatuksikin. Eikä mitään sen pysyvämpiä suhteita muodostunut. Aika moni etsii vain sitä hetken huumaa, seksiä ja panoa. Jonka jälkeen miehen on helppo ghostata, eli unohtaa kohtaamansa nainen.
En minä varmaankaan mikään täydellinen nainen, enkä ihminen ollut. Varmaan aika helppo nakki, deli ylikiltti ja miellyttämisen tarpeinen nainen kaataa sänkyyn.
Enpä tiedä, jääkö ihminen oikeastaan mistään, "ensisuudelmista ja ekakokemuksista paitsi", jos ei todella ja oikeasti saa osakseen ihmisarvoista kohtelua, tai ei löydäkään sitä pidempiaikaista, kestävämpää suhdetta.
Itse olen jo kallistumassa siihen lopputulokseen ja päätelmään, että mitäpä täällä enää kohta tämän pidempään roikkumaan ja olemaan.
Siis olen lopettamassa tätä tyhjää, ja tarkoituksetonta elämää, todennäköisesti.
Ei täällä ole mitään järkeä olla ja jatkaa enää mitään.
Vilosovi kirjoitti:
Saulilla on vähän sellainen pakinoitsijan ääni. Voisin kuvitella kuuntelevani Saulin viikottaista yksinäisyys-podcastia.
kannatetaan!!
tiinat kirjoitti:
Vilosovi kirjoitti:
Saulilla on vähän sellainen pakinoitsijan ääni. Voisin kuvitella kuuntelevani Saulin viikottaista yksinäisyys-podcastia.
kannatetaan!!
paitsi aihe voisi olla joku muu kuin jatkuva hyörinä tämän yksinäisyyden parissa, joka, tietenkin asiaan kantaa ottamatta, täytynee olla iso osa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Sauli vaikuttaa sosiaalisesti niin estyneeltä, että hänelle saattaisi sopia joku rempseä, ehkä Saulia vanhempi nainen. Se vain, että pitäisi se kommunikaatio saada toimimaan, jotta juttu pääsee kehittymään.
Sellanen kuin Maajussien Paula!
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla oma vika? Parisuhde tai seksi ei ole mikään oikeus.
Luitkohan nyt koko tekstin läpi?:)
Vierailija kirjoitti:
Omituista miten voi elää 43 vuotiaaksi niin ettei ikinä ole ollut missään töissä. Kyllä täällä on hyvä sosiaaliturva. Ehkä pitäisi panostaa enemmän mielenterveys puoleen. Että viimeistään kaksikymppisinä saadaan kaikki mukaan.
Jos ei ole henkisesti ehjä tai mielimaassa/masennusta niin sanon kokemuksesta että ei sitä ihmistä tosta vain työkykyisensi useisss kuukausissa tai muutamissa vuosissa edes saada. Joskus ei ollenkaan. Tuolloin ensisijaiseksi menee oma terveys ja että saisi päänsä kuntoon kun se että pitäisi jo mennä tekemään yhteisen hyväksi työtä ja töitä. Sillon olisi tosi onnellinen jos saisi edes itsensä ensin kuntoon että siihen olisi oikeasti edes mahdollisuus joskus. Työnhaku menee tois sijaiseksi jos ole terveys ja mieli kyseessä ja pääkoppa.
N 28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mielellään ottaa omasta mielestään laadukkaan miehen tai naisen. Syrjäänvetäytyvät on luonnollisesti pelin ulkopuolella vaikka muuten olisi asiat kunnossa. Tämä olisi hyvä opettaa lapsille jo ekalla luokalla ettei havahdu siihen vasta nelikymppisenä.
Ottaisivat varmaan mielellään mutta fakta on että 70% miehistä joutuu tyytymään siihen mitä saa vaikka ei miellyttäisikään.
Ei pidä paikkaansa. Nainen aina miestä tasokkaampi.
Tuon ikäisille ei ollut tarjolla diagnoosia aspergerista tai adhd:stä. Saati sitten ymmärrystä. Toivon että tämä nuori herra saa apua. Varsinkin tuohon ihmisten kanssa kanssakäymiseen. Älyssähän ei yleensä ole vikaa, kanssakäymiseen tarvitaan apua. Tuo ylenpalttinen siisteys viittaa aspergeriin, voi toki olla muutakin.