Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinäinen Sauli Paavola, 43, ei ole koskaan pitänyt ketään kädestä ja toive rakkauden löytymisestä on hiipunut

Vierailija
21.03.2021 |

Korona-aika on helpottanut Sauli Paavolan oloa, sillä nyt muutkin tietävät, millaista hänen elämänsä on ollut jo vuosikymmeniä.

https://yle.fi/uutiset/3-11845838

Kommentit (586)

Vierailija
241/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen mielellään ottaa omasta mielestään laadukkaan miehen tai naisen. Syrjäänvetäytyvät on luonnollisesti pelin ulkopuolella vaikka muuten olisi asiat kunnossa. Tämä olisi hyvä opettaa lapsille jo ekalla luokalla ettei havahdu siihen vasta nelikymppisenä.

Ottaisivat varmaan mielellään mutta fakta on että 70% miehistä joutuu tyytymään siihen mitä saa vaikka ei miellyttäisikään.

Sitten on kyllä jo miesten omassa vaatimustasossa jotain pielessä, jos noin suuri osuus ei millään onnistu löytämään itseään miellyttävää kumppania. Mikä tekee 70%:sta miehiä omasta mielestään niin erikoisia tapauksia, ettei tavallinen, kiva nainen miellytä?

No ensinnäkin minä toivon, että nainen olisi edes jossain määrin kiinnostunut samoista asioista ja olisi muutenkin samantyylinen kuin itse. Tällaisia naisia ei vaan tunnu löytyvän, enkä ymmärrä mitä järkeä on parisuhteessa jossa kumpikaan ei tykkää toistensa harrastuksista sun muusta ja niitä korkeintaan siedetään. Minua ei kiinnosta edes seksi, joten se siitäkin yhdessä pitävästä voimasta. On vaan niin ikävää, kun toisen kanssa ei voi tehdä oikein mitään sellaista mistä itsekin oikeasti nauttii, vaan sitä tekee vaan miellyttääkseen toista.

Vierailija
242/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli on varmaan ollut vielä paljon arempi ja estyneempi nuoruudessaan, jolloin kaikenlaista duunarin hommaa olisi saanut helposti esim. työnvälitysfirmojen kautta ilman minkäänlaisia haastatteluja. Tehdastyötä, siivousta, lehdenjakoa, hyllyttämistä kaupoissa, varastohommia jne. Olen saman ikäinen, joten tiedän. Nykyään tilanne on toki aivan toinen. Mutta nuo edellä mainitsemani työt olisivat kaikki sellaisia, joissa ei tarvita koulutusta eikä sosiaalisia taitojakaan. Eikö te-toimisto ohjaa pitkäaikaistyöttömiä tällaisiin tehtäviin? Ennen ainakin oli tukityöllistettyjä kirjastoissa, museoissa ym. Ymmärsin, että Sauli on kuitenkin halukas pääsemään töihin, ja pohjalta täytyy aloittaa. Toivotan hänelle onnea, kaikin puolin mukavan, fiksun ja siistin oloinen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi katsella vanhempaa naista itselleen.

No sehän se onkin kun ei edes nuo syrjäytyneet huoli 50 plus ikäistä mummelia, koska rypyt, vaihdevuodet ja ties mitä muuta.

Vierailija
244/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ja seksi eivät ole ihmisoikeuksia. Täysjärkinen ihminen oppii tuon asian VIIMEISTÄÄN peruskoulun ensimmäisellä luokalla. Hän alkaa tehdä sellaisia valintoja, joista on hyötyä omassa elämässä.

- suorita koulu loppuun kunnolla (tee läksyt, ole hiljaa tunnilla, älä kiusaa muita)

- harrasta liikuntaa

- etsi itsellesi harrastuksia (sellaisia, joissa ei tarvita muiden ihmisten läsnäoloa)

- opettele sosiaaliset taidot

- opettele vetämään käteen (niin ettei seksin puute sekoita päätä)

- opettele tunne-elämän hallintaa (niin ettei parisuhteen puute sekoita päätä)

- opettele kunnioittamaan naisia (niin ettet jää vaille pillua)

Suurimmalta osalta miehiä nuo taidot on hukassa.

Vierailija
245/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun ja kasvokuvan perusteella veikkaan häntä autistiseksi. 

Mä tunnistin muodollisesta, nuotittomasta puheesta ja eleettömyydestä. Niistä piirteistä mitä minussakin on. Asperger on äärimmäisen alidiagnosoitu ja se aiheuttaa valtavaa kärsimystä ja myös veroeurojen menetystä, kun suurin osa as-ihmisistä on työttöminä. Suomessa ei psykiatrit yleensä tunnista aspergeria ja ne onnekkaat jotka diagnoosin saavat, eivät välttämättä saa oikeanlaista apua. 

Minä ihmettelin miksen ole saanut 8 vuoteen töitä, eli yliopistosta valmistuttuani. Aluksi mulle lätkäistiin hätäisesti muutaman persoonallisuushäiriön diagnoosi. Taustani ei kuitenkaan tue tuollaisten häiriöiden syntyä ja terapeuttini patisti mua hakeutumaan uudelleen neuropsykiatrisiin tutkimuksiin. Sieltä se sitten tuli, kun tilalle sattui ulkomailla nepsy-asioita opiskellut lääkäri. Nyt olen ottanut askeleen eteenpäin: olen 9 €/päivä duunissa *hurraa*  mutta oikeanlaista tukea en ole saanut vieläkään.

Vierailija
246/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen mielellään ottaa omasta mielestään laadukkaan miehen tai naisen. Syrjäänvetäytyvät on luonnollisesti pelin ulkopuolella vaikka muuten olisi asiat kunnossa. Tämä olisi hyvä opettaa lapsille jo ekalla luokalla ettei havahdu siihen vasta nelikymppisenä.

Ottaisivat varmaan mielellään mutta fakta on että 70% miehistä joutuu tyytymään siihen mitä saa vaikka ei miellyttäisikään.

Sitten on kyllä jo miesten omassa vaatimustasossa jotain pielessä, jos noin suuri osuus ei millään onnistu löytämään itseään miellyttävää kumppania. Mikä tekee 70%:sta miehiä omasta mielestään niin erikoisia tapauksia, ettei tavallinen, kiva nainen miellytä?

Jo elämää nähneenä naisena en ottaisi 95% miehistä. Ehkä luku on oikeasti vielä suurempi. Nuorena luulin, että sopivia kumppaneita on joka nurkan takana.

Mulla on sama juttu naisista, kun tinderistä selaa yli 30 vuotiaita naisia niin ei tunnu löytyvän mieluisia, lähes kaikki vaikuttaa joiltain jämätapauksilta.

Totta. Laatunaisten ei tarvitse hengailla tinderissä.

Vierailija
247/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo elämää nähneenä naisena en ottaisi 95% miehistä. Ehkä luku on oikeasti vielä suurempi. Nuorena luulin, että sopivia kumppaneita on joka nurkan takana.

Minä en kyllä usko, että 70% naisista olisi parisuhteessa mielestään epämiellyttävän miehen kanssa. Ja silti valtaosa aikuisista naisista on elämänsä aikana parisuhteessa. Miksi naiset sitten onnistuvat löytämään miellyttävän kumppanin, jos peräti 70% miehistä joutuu väkipakolla tyytymään johonkuhun vastenmieliseen naiseen?

Vierailija
248/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama juttu naisista, kun tinderistä selaa yli 30 vuotiaita naisia niin ei tunnu löytyvän mieluisia, lähes kaikki vaikuttaa joiltain jämätapauksilta.

No mä en "selaa miehiä tinderissä", enkä missään muuallakaan. En ajatellut miesten ulkonäköä tai meriittejä elämässä. Arvomaailmat vaan ei kohtaa. Siinä syy sinkkuuteen.

Vierailija
249/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin.

Olen syrjäytynyt nainen, lapsuuden traumat teki minusta niin pelokkaan etten pysynyt mukana vaikka kaikkeni yritin. Menin töihin, aloitin yliopiston ja yritin tehdä samaa mitä muut, mutta lopulta uuvuin niin pahasti että jouduin vaan lyömään hanskat tiskiin. Ei siinä auta yrittäminen ja niskasta kiinni ottaminen, kun jaksaa vain itkeä ja ahdistus painaa rintaa aamusta iltaan ja valvottaa öisin.

Ei ole mitään hirveämpää, kun olla tällainen epäonnistunut yksilö.

Onneksi sentään löysin kumppanin, joka on jaksanut minua, vaikka olen usein raskasta seuraa. Yksin olisi varmasti vielä paljon kurjempaa.

Voimia kaikille muille syrjäytyneille. Te ette ole yksin, vaikka se siltä usein tuntuukin :(

Olisinpa nainen. Vaikka on niin vaikeaa, niin loppupeleissä se kumppani aina löytyy.

Ei löydy. Ja kun 40 v rajapyykki ylittyy ja vyötäröllä on pari ylimääräistä kiloa ja kaulassa pari ryppyä, naisen on melkein mahdoton löytää kumppania koska kaikki vanhat ja haisevat möhömahakin jahtaavat 25-vuotiaita instabeibeja.

Vierailija
250/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa kaukoputken mutta ei ole varaa, tonnilla saa jo laadukkaan kaukoputken. Kyllähän tuohon vuosien varrella olisi pystynyt säästämään vaikka onkin työtön. Vaikka parikymppiä kuukaudessa niin viiden vuoden päästä putki on sun.

Vierailija
251/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin minä toivon, että nainen olisi edes jossain määrin kiinnostunut samoista asioista ja olisi muutenkin samantyylinen kuin itse. Tällaisia naisia ei vaan tunnu löytyvän, enkä ymmärrä mitä järkeä on parisuhteessa jossa kumpikaan ei tykkää toistensa harrastuksista sun muusta ja niitä korkeintaan siedetään. Minua ei kiinnosta edes seksi, joten se siitäkin yhdessä pitävästä voimasta. On vaan niin ikävää, kun toisen kanssa ei voi tehdä oikein mitään sellaista mistä itsekin oikeasti nauttii, vaan sitä tekee vaan miellyttääkseen toista.

Niin? Oletatko sitten, että naiset eivät halua kumppaninsa olevan itsensä kanssa samankaltainen ja omaavan samoja kiinnostuksenkohteita? No kyllä haluavat, eikä se sopivan kumppanin löytäminen helppoa olekaan. Mutta silti valtaosa naisista jossain vaiheessa elämässään parisuhteenkin löytää, enkä minä ainakaan usko, että 70% heistä olisi pariutunut mielestään epämieluisan miehen kanssa. Jos oikeasti 70% miehistä joutuu noin tekemään, niin ei se enää naisten syytä voi olla.

Vierailija
252/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin.

Olen syrjäytynyt nainen, lapsuuden traumat teki minusta niin pelokkaan etten pysynyt mukana vaikka kaikkeni yritin. Menin töihin, aloitin yliopiston ja yritin tehdä samaa mitä muut, mutta lopulta uuvuin niin pahasti että jouduin vaan lyömään hanskat tiskiin. Ei siinä auta yrittäminen ja niskasta kiinni ottaminen, kun jaksaa vain itkeä ja ahdistus painaa rintaa aamusta iltaan ja valvottaa öisin.

Ei ole mitään hirveämpää, kun olla tällainen epäonnistunut yksilö.

Onneksi sentään löysin kumppanin, joka on jaksanut minua, vaikka olen usein raskasta seuraa. Yksin olisi varmasti vielä paljon kurjempaa.

Voimia kaikille muille syrjäytyneille. Te ette ole yksin, vaikka se siltä usein tuntuukin :(

Olisinpa nainen. Vaikka on niin vaikeaa, niin loppupeleissä se kumppani aina löytyy.

Ei löydy. Ja kun 40 v rajapyykki ylittyy ja vyötäröllä on pari ylimääräistä kiloa ja kaulassa pari ryppyä, naisen on melkein mahdoton löytää kumppania koska kaikki vanhat ja haisevat möhömahakin jahtaavat 25-vuotiaita instabeibeja.

Hyi, vanha haiseva möhömaha! 🤪 Ei ikinä!

Olen mieluummin sinkku.

N63

Vierailija
253/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa kaukoputken mutta ei ole varaa, tonnilla saa jo laadukkaan kaukoputken. Kyllähän tuohon vuosien varrella olisi pystynyt säästämään vaikka onkin työtön. Vaikka parikymppiä kuukaudessa niin viiden vuoden päästä putki on sun.

Voi vituke nyt sentään. Joo tekmisesti mahdollista mitta onhan se nyt perseestä säästää VIISI vuotta fakin kaukoputkeen kun onnekkaammat vaan klikkaa nettiä.

Vierailija
254/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kanssa ei opi olemaan kotona kököttämällä. Kököttely on oma, hirmu huono valinta, jos ihmissuhdetta kaipaa.

Ei kukaan halua aikuiskoulutusprojektia, ainakaan vauvamiestä. On liiaksikin muuta tehtävää. Katsokaas kun naisilla on töitä.

Turhaan kaipuuseen on lääkkeet, jotka lamaavat libidon. Ne kannattaa lääkäriltä hakea, jos on liian tauno kehittymään ja ottamaan itseään niskasta ihmissuhteita rakentaakseen.

Sohvapöytä on aika heikko esitys CV:ssä.

Tämä kommentti ansaitsee tylyyspalkinnon.

Vierailija
255/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista miten voi elää 43 vuotiaaksi niin ettei ikinä ole ollut missään töissä. Kyllä täällä on hyvä sosiaaliturva. Ehkä pitäisi panostaa enemmän mielenterveys puoleen. Että viimeistään kaksikymppisinä saadaan kaikki mukaan.

Mäkin kiinnitin huomiota Saulin elintasoon: Saulilla on ainakin kunnon auto ja sellainen asunto, jota kelpaa esitellä telkkarissakin. Jos ne on hankittu sosiaaliturvalla, sen taso on aivan liian suuri. 

Tietysti Sauli on myös voinut saada perintöä, voittaa lotossa tms. Harmi kun asiaa ei avattu dokkarissa lainkaan. 

Eikös tuo asunto ollut pieni yksiö?

Vierailija
256/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän tänä vuonna 50 v. Olen varma että jos tyrkyttäisin itseäni Saulille, hän sanoisi heti että olen liian vanha eikä kukaan mies ala tuollaisen rupsahtaneen kiroan kanssa suhteeseen.

Tämä.

En usko että Saulille kelpaisi edes ikäisensä tai parikaan vuotta nuorempi nainen. Eiköhän Saulilla ole samanlainen naismaku kuin kaikilla muillakin uhriutujamiehillä, eli vain alle 25-vuotias alipainoinen missi kelpaa.

Jotenkin en nyt usko tätä. Saulilla itsellään on aika kumpuvatsa, saisi nyt kevään tullen alkaa pitämään huolta kunnostaan.

Sitä suuremmalla syyllä. Läskit miehet ovat kaikkein vaativimpia naisten iän ja ulkonäön suhteen.

Vierailija
257/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pukeutuu kuin vanha ukko?

Vierailija
258/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pukeutuu kuin vanha ukko?

Miten sen pitäisi pukeutua? Jospa se laittoi siistimpää päälle kuvauksia varten.

Vierailija
259/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää nähnyt nainen olen minäkin, enkä ole koskaan edes päässyt kuvittelemaan, että sopivia kumppaneita olisi joka nurkan takana. En edes nuorena ole kumppanin löytämistä niin helpoksi kokenut. Mutta kyllä minulla kuitenkin kolme vakavamman puoleista parisuhdetta on ollut, eikä kertaakaan ole tarvinnut epämiellyttävään mieheen tyytyä. Jokaisesta olen oikeasti tykännyt. En myöskään tuttavapiiristäni tunne yhtään ainutta naista, jonka olisi ollut pakko mielestään epämiellyttävän miehen kanssa ruveta olemaan, koska miellyttäviä ei muka vain olisi ollut. Koko ajatus olla parisuhteessa jonkun sellaisen ihmisen kanssa, joka ei miellytä, tuntuu minusta absurdilta. Olen yksin mieluummin kuin vastenmielisen miehen kanssa.

Vierailija
260/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi jos jättäisit valmiskakun kauppaan ja alkaisit käymään lenkillä? Lenkkeily on edullinen harrastus, vaatii vain tilavat kengät. Vaatetusta saa halvalla jopa kirppikseltä. Kun vartalo alkaa kapenemaan, alkaa saada myös eri tavalla huomiota. Tällä hetkellä ei mitenkään uskoisi että olet vasta 43.

Itsellä on kokemus miehenä, että vaikka olen jollain tasolla komea niin ujouteni esti pitkälti etten seurustellut kuin vasta 35-vuotiaana. Naiset lähestyvät heikosti jos käytös on varautunut. Pelkkä huomio ei johda muuhun kuin ehkä päivän piristymiseen (mikä on hieno juttu kyllä!). Omaa aktiivisuutta tarvitaan näin miehenä.