Kaikki nyt käytävä mediakeskustelu naisten kokemasta väkivallasta tuntuu lamauttavan ahdistavalta
Niin. Ahdistaa ihan valtavasti nyt kun naisten kokema väkivalta ja ahdistelu on näin paljon esillä. Olen ehdottomasti sitä mieltä että on hyvä, että asia saa vihdoin sen ansaitsemaa huomiota. Mutta itsekin suoraan sanottuna kamalia asioita kokeneena naisena huomaan, että ahdistun siitä, kun joka kerta kun ajattelen että kurkkaanpa päivän uutiset tai instagram-stoorit tai ihan mitä hyvänsä niin sieltä loikkaa naamalle nämä aiheet. Omat muistot ja pelot nousevat pintaan. Tavallaan haluan seurata keskustelua, koska aihe on henkilökohtaisestikin niin tärkeä, mutta se tulee liian iholle. Tunnen itseni jotenkin huonoksi, kun en nyt somessa tai mitenkään muutenkaan ota aihetta esille tai edes jaa mitään, mutta se tekee liian kipeää.
Kohtalotovereita? ("Sulje puhelin niin ongelma ratkaistu" kommentoijat älkää pliis vaivautuko.)
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa ihmiset, jotka mitätöivät naisten kokemuksia. Ilkkumalla, huomion viemisellä muihin asioihin sekä tahallaan (ja vahingossakin) väärin ymmärtämisellä. Valitettavasti niitä on muuallakin kuin netissä.
Minua ahdistaa ihmiset, jotka yrittävät mitätöidä sen tosiseikan, että miehet elävät suuremmassa väkivallan uhriksi joutumisen uhassa kaikkialla. Myös suomessa.
Sen sijaan, että paheksutaan naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, pitää paheksua kaikkiin ihmisiin kohdistuvaa väkivaltaa!
Olen löytänyt tämän palstan aivan vasta. Tämä on kyllä aivosyöpäisintä lukemaani settiä pitkään aikaan.
Aivan loistavaa viihdettä, kiitos tasapuolisesti osallistujille.
Jatkakaa.
Ketä sitten? Mulla oli aikonaan hyvä ystävä, jonka mies hakkasi sitä. Vuosia. Ei joka viikonloppu, mutta vähintään kerran kuukaudessa. Kymmenet kerrat ystäväni hädissään soitti mulle, saako tulla lastensa kanssa meille turvaan. Tottakai sai. Kolme kertaa vein hänet ja lapset turvakotiin, mutta aina palasi miehensä luokse. Lopulta mulle riitti ja sanoin ystävälleni, kun hän taas kerran viikonloppuna soitti mulle, että sori, nyt ei käy. Ei olla oltu sen koommin enää tekemisissä.
Ja kyllä, tekijä on aina syyllinen. Uhri muuttuu syylliseksi silloin , jos kerta toisensa jälkeen palaa takaisin tekijän luokse.