Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sanokaa rehellisesti, kannattaako 10e/h tuntipalkalla lähteä töihin?

Vierailija
20.03.2021 |

Vai onko aivan sama asia jäädä kotiin makaamaan Kelan elätettäväksi? Perustelut.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntipalkkahan on se, mikä jää jäljelle kun vähennät palkkatyöstä saadusta tuntipalkasta sosiaalitukien ”tuntipalkan”.

Vierailija
2/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipuu tilanteesta. Olen itse tyytyväinen työhöni, jota teen 10,20 €/h palkalla, mutta ymmärrän hyvin että etenkin perheelliset voi kokea palkan liian pieneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kannattaa aina mennä töihin. Pääsee vähän luomaan verkostoja ja luottoa, saa kokemusta, tutustuu ihmisiin, pysyy hoikkana. Kotona maatessa saavutat mitä?

Vierailija
4/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä jossain halvalla seudulla riittävällä tuntimäärällä helpossa työssä.

Vierailija
5/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 50€/h en jaksaisi edes nousta sängystä.

Vierailija
6/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riipuu tilanteesta. Olen itse tyytyväinen työhöni, jota teen 10,20 €/h palkalla, mutta ymmärrän hyvin että etenkin perheelliset voi kokea palkan liian pieneksi.

Miksi perheelliselle pitäisi samasta työstä maksaa enemmän kuin perheettömälle? Työn tuottavuushan sen palkkatason määrää. Matalatuottoisista hommista maksetaan pienempää tuntipalkkaa.

Vierailija
7/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin kannattaa, saat työkokemusta, jonka myötä saat mahdollisuuksia päästä parempipalkkaisiin töihin.

Vierailija
8/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannattaa. Vähän kun nousisit portaita. Energiaa menee siinä nousuvaiheessa, mutta kyllä sinne kakkoskerrokseen (parempituloisiin töihin) pääsee kun etenee vaan.

Vierailija
9/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, hyvä niin. Nyt on CV, jossa on jotain.

Vierailija
10/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin työstä. Joku kevyt työ lyhyellä työmatkalla tai etätyö kotona, niin miksipä ei. Mihinkään fyysisesti raskaaseen ja kaukana kotoa olevaan työpaikkaan ei tuolla palkalla kannata lähteä.

Vierailija
11/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannattaa. Kun on yksi työpaikka, on aina helpompi päästä parempaan paikkaan. Vaikka nyt vaikuttaa taloudellisesti ihan samalta, meneekö töihin vai jääkö tukien varaan, niin muutaman vuoden päästä ero on jo iso.

Vierailija
12/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa. Enemmän siitä rahaa jää käteen kuin tuista. Näin ainakin minulla. Lisäksi saa tekemistä. Tulisin hulluksi, jos pitäisi vain maata kotona. 

Vierailija
13/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttee muistaa että palkkatyöstä saat sitten joskus sen työeläkkeen. Vaikka nyt saisitkin jopa enemmän ns. luukulta niin loppupeleissä luukku menee kiinni.

Vierailija
14/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin. Nyt olenkin sitten yli 30€/tunti hommissa. Kun viitsi aloittaa alempaa, voi päästä ylemmässä. Kotoa ei kukaan tule hakemaan suoraan ylemmälle tasolle. 

Vierailija
15/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti kannattaa aina mennä töihin. Pääsee vähän luomaan verkostoja ja luottoa, saa kokemusta, tutustuu ihmisiin, pysyy hoikkana. Kotona maatessa saavutat mitä?

Olen työskennellyt mm. kulunvalvontatehtävissä paikassa, josta kulki ohi vain muutama ihminen päivässä. Useimpina päivinä 2 kertaa päivässä paikalle tullut tauottaja oli ainoa ihminen, jonka kanssa pääsin vaihtamaan töissä edes muutaman sanan. Muuten aika kului tyhjällä käytävällä seisoskellen, ja kännykän käyttö, musan kuuntelu ja kaikki muut virikkeet oli tietysti kielletty. Palkka oli alle kympin tunnissa. Luuletko, että siinä työssä pystyi kartuttamaan paljonkin verkostoja, oppimaan hyödyllisiä taitoja ym.? Ei tarvitse olla mikään superihminen tajutakseen, että omia työelämävalmiuksiaan pystyy parantamaan paljon paremmin kotoa käsin.

Vierailija
16/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kannattaa mutta en olekaan perheellinen. Jos tuosta palkasta pitäisi maksaa päivähoitomaksut ja muut lapsista aiheutuvat kulut niin en lähtisi.

Vierailija
17/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemisen puutteessa voisin lähteä 10 e/h töihin, jos työ on mielekästä. Liksaa on tultava lisää, mikäli ne odottavat minun jotenkin panostavan siihen työhön ja olla jotenkin motivoitunut. Minimipalkalla tehdään minimisti työtä.

Vierailija
18/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kokopäivätyö, palkka on 10*22.5*7.5=1687,50, tuosta veroa en tiedä paljonko menee, mutta ei kovin paljon, jää siitä yli 1300. Jos saa pelkkä työmarkkinatukea + olettavasti asumistukea, kyllä.  Toimeentulotukeahan ei voi saada jos on yhtään säästöjä tai omaisuutta. Aika moni luulee tukien olevan paljon isompia kuin mitä ne ovat, varsinkin kun vertailuluvut on usein väärät, esim. tukien saajan kohdalta lasketaan lapsilisät ja elatusavut, palkansaajan kohdalla ne jätetään huomioimatta, vaikka niihin ei vaikuta se onko työtön vai töissä. 

Vierailija
19/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi perheelliselle pitäisi samasta työstä maksaa enemmän kuin perheettömälle? Työn tuottavuushan sen palkkatason määrää. Matalatuottoisista hommista maksetaan pienempää tuntipalkkaa.

Väitinkö muka jossain, että perheellisille pitäisi maksaa enemmän?

Perheelliset saa usein enemmän tukia, ja mahdollisuus viettää aikaa lasten kanssa on myös arvokasta. Siksi on mielestäni ymmärrettävää, että kaikki perheelliset ei innostu huonosti palkatusta työstä yhtä helposti kuin kaltaiseni lapseton sinkku.

Vierailija
20/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin työstä. Joku kevyt työ lyhyellä työmatkalla tai etätyö kotona, niin miksipä ei. Mihinkään fyysisesti raskaaseen ja kaukana kotoa olevaan työpaikkaan ei tuolla palkalla kannata lähteä.

No, voi kannataakin, jos majoitus tulee työnantajan puolesta, mahd. päiväraha myös ja tehdään pitkää päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän