Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajaksi oppisopimuksella, kokemuksia?

Vierailija
04.10.2022 |

Alanvaihto kiinnostaisi. Onko koko lähihoitajan tutkinto mahdollista suorittaa oppisopimuksella vai vain osia? Itselläni ei aiempaa sotealan koulutusta. Miten olette löytäneet oppisopimuspaikan ja millaista palkkaa maksettiin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä sen oppisopimuspaikan löytää? Ensin alat kyselemään ottaako joku paikka oppisopimuksella töihin, vai pitääkö kaksi ensimmäistä tutkinnon osaa olla käytynä.

Palkkaahan et tule heti saamaan, koska eihän sinua tietenkään voida laskea heti yhdeksi työntekijäksi.

Vierailija
2/14 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä sen oppisopimuspaikan löytää? Ensin alat kyselemään ottaako joku paikka oppisopimuksella töihin, vai pitääkö kaksi ensimmäistä tutkinnon osaa olla käytynä.

Palkkaahan et tule heti saamaan, koska eihän sinua tietenkään voida laskea heti yhdeksi työntekijäksi.

Höpöhöpö!

AP, KVG* etsi oppisopimuskoulutus

Opiskelu alkaa aina tiedon etsimisellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni hoiva-avustajaksi voi opiskella alle vuodessa. Se on jo työ. Sitten jos haluaa jatkaa lähihoitajaksi, ne osiot saa hyväksiluettua.

Vierailija
4/14 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppisopimuksessa saa palkkaa heti, opiskelen lähihoitajaksi oppisopimuksella, aloitin reilu vuosi sitten. Koulutuspäiviltä (keskiarvo n. 4 päivää/kk) ei välttämättä palkkaa saa, koulutuskorvauksen (15 eur) kyllä. Pitää kyllä olla sitkeä, kaikkialla ei vastaanotto ole ylitsevuotavan ystävällistä, kun olet ihan aloittelija. Rankkaa välillä, kun näyttöjä, koulutehtäviä (vapaapäiviä pitää käyttää koulutehtäviin), kaikkea vapaa-aikaa ei voi käyttää työstä palautumiseen. Töitä pitäisi kyllä olla tarjolla. Kotihoidossa työ on välillä tosi kiireistä, mutta siinä työ on itsenäistä ja vaihtelevaa, enemmän asiakkaita. Ihan tyytyväinen kokonaisuudessaan olen, olen keski-ikäinen nainen.

Vierailija
5/14 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppisopimuksessa saa palkkaa heti, opiskelen lähihoitajaksi oppisopimuksella, aloitin reilu vuosi sitten. Koulutuspäiviltä (keskiarvo n. 4 päivää/kk) ei välttämättä palkkaa saa, koulutuskorvauksen (15 eur) kyllä. Pitää kyllä olla sitkeä, kaikkialla ei vastaanotto ole ylitsevuotavan ystävällistä, kun olet ihan aloittelija. Rankkaa välillä, kun näyttöjä, koulutehtäviä (vapaapäiviä pitää käyttää koulutehtäviin), kaikkea vapaa-aikaa ei voi käyttää työstä palautumiseen. Töitä pitäisi kyllä olla tarjolla. Kotihoidossa työ on välillä tosi kiireistä, mutta siinä työ on itsenäistä ja vaihtelevaa, enemmän asiakkaita. Ihan tyytyväinen kokonaisuudessaan olen, olen keski-ikäinen nainen.

Ai niin ja te-palveluiden sivuilla haettiin oppisopimusopiskelijoita ja tulin valituksi.

Vierailija
6/14 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oppisopimusopiskelija lasketaan työntekijäksi alkuperehdytyksen jälkeen.

Vierailija
7/14 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimuspaikat viedään nyt käsistä ainakin Kesku-Suomessa. Kandee mennä kunnan palvelukseen. Mulle ainakin annettiin paikka oppilaitoksen kautta. Palkkaa saan koko ajalta, myös koulupäiviltä. Aluksi vähemmän tietenkin. Mulla kestää n. 1,5 v. Vanhuspuolella olen.

Vierailija
8/14 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tarvitse olla käytynä tutkinnon kahta ensimmäistä osaa ja palkkaa saa heti, tiedän, kun olen lähihoitaja- oppisopimusopiskelija. Kannattaa katsoa myös 

Vierailija
9/14 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tarvitse olla käytynä tutkinnon kahta ensimmäistä osaa ja palkkaa saa heti, tiedän, kun olen lähihoitaja- oppisopimusopiskelija. Kannattaa katsoa myös 

työkkärin sivut

Vierailija
10/14 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin saa oppisopimuksella heti palkkaa ihan ensimmäisestä päivästä lähtien. Muutama päivä perehdytystä ja sitten lasketaan vahvuuteen mukaan. 

Vierailija
11/14 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin saa oppisopimuksella heti palkkaa ihan ensimmäisestä päivästä lähtien. Muutama päivä perehdytystä ja sitten lasketaan vahvuuteen mukaan. 

Saa palkkaa, mutta vahvuuteen lasketaan mukaan vasta sitten, kun taidot riittävät ja siihen voi mennä kuukausia.

Vierailija
12/14 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuohon koulutukseen vaikea päästä oppisopimuksella. Miettinyt joskus jos hakisi olen siis mies joka harkinnut tuota toisinaan. Mahtavatko ottaa juuri miespuolista opiskelijaa helposti. 

Vierailija
13/14 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääosa opiskelijoista naisia niin karsastaako ala mahdollisia miespuolisia hoitajia. Ei saa töitä tai työllisty kuten naiset. ?

Vierailija
14/14 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pääosa opiskelijoista naisia niin karsastaako ala mahdollisia miespuolisia hoitajia. Ei saa töitä tai työllisty kuten naiset. ?

Ei karsasta, melkein päinvastoin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi