Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sanokaa rehellisesti, kannattaako 10e/h tuntipalkalla lähteä töihin?

Vierailija
20.03.2021 |

Vai onko aivan sama asia jäädä kotiin makaamaan Kelan elätettäväksi? Perustelut.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti kannattaa aina mennä töihin. Pääsee vähän luomaan verkostoja ja luottoa, saa kokemusta, tutustuu ihmisiin, pysyy hoikkana. Kotona maatessa saavutat mitä?

Mulla on kyllä parempi palkka, mutta näen töissäni säännöllisesti kahta ihmistä, yhtä noin kerran viikossa ja muita harvakseltaan. Olen myös tehnyt töitä täysin yksin joskus takavuosina ilman työkavereita ja työnantajat etänä muissa kaupungeissa. 

Vierailija
22/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomas Epäileväinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riipuu tilanteesta. Olen itse tyytyväinen työhöni, jota teen 10,20 €/h palkalla, mutta ymmärrän hyvin että etenkin perheelliset voi kokea palkan liian pieneksi.

Tarttee muistaa että palkkatyöstä saat sitten joskus sen työeläkkeen. Vaikka nyt saisitkin jopa enemmän ns. luukulta niin loppupeleissä luukku menee kiinni.

Luukku pysyy aina auki. Eläkkeen tulee takuueläkkeenä. Kympin tuntipalkalla ei eläkettä kerry takuueläkkeen määrää enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannattaa. Eläke, lomat, ihmisarvo, työterveyshuolto jne.

Itse peruspäivärahalla, vaihtasin 1600e palkkaan koska tahansa.

Noissa matalapalkka-hommissa on se hyvä puoli, ettei niihin tartte sitoutua eikä niitä tartte miettiä vapaa-ajalla. Meet töihin, teet hommas ja lähdet kotiin. Ei ylitöitä, ei yllätyksiä. Monessa paremmin palkatussa duunissa työpäivä jatkuu iltaisin ja viikonloppuisin. Pakko tehdä pari juttua valmiiksi, vastata pomolle jne.

Vierailija
24/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta kannattaa. Enemmän siitä rahaa jää käteen kuin tuista. Näin ainakin minulla. Lisäksi saa tekemistä. Tulisin hulluksi, jos pitäisi vain maata kotona. 

Kotona voi tehdä muutakin kuin maata.

Vierailija
25/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riipuu tilanteesta. Olen itse tyytyväinen työhöni, jota teen 10,20 €/h palkalla, mutta ymmärrän hyvin että etenkin perheelliset voi kokea palkan liian pieneksi.

Tarttee muistaa että palkkatyöstä saat sitten joskus sen työeläkkeen. Vaikka nyt saisitkin jopa enemmän ns. luukulta niin loppupeleissä luukku menee kiinni.

Osaatko sanoa, paljonko 10,2€/h työn tekeminen nostaa eläkettä verrattuna takuueläkkeeseen?

Vierailija
26/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mikä olisi vaihtoehto ja  erityisesti omasta elämänvaiheesta. On eriasia pohtia kympin tunnissa työskentelyn järkevyyttä keski-ikäisenä, jolla on lapset muuttaneet kotoa ja asuntolaina 98% maksettuna kuin olla 20 vuotias, joka ei onnistunut saamaan pääsykokeissa toisellakaan yrityksellä opiskelupaikkaa, eikä ole eläessään ollut missään kodin ulkopuolella töissä. 

Sinkkumies

Vierailija
27/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta kannattaa. Enemmän siitä rahaa jää käteen kuin tuista. Näin ainakin minulla. Lisäksi saa tekemistä. Tulisin hulluksi, jos pitäisi vain maata kotona. 

Ei voi, naapuri suuttuu muuten melusta ja valittaa isännöitsijälle.

Vierailija
28/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin. Ois irti kelaorjuudesta, veroprossa ois alempi, sais verovähennyksiä joita työttömät ei saa, uuden työpaikan saaminen helpompaa jos on jo työpaikka.

Vierailija
29/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kannattaisi työttömänä. Ei välttämättä pelkästään rahan takia, vaan että ylipäänsä saa jotain järkeä tähän olemassaoloon. Nykyisellään työttömänä luuserina en katso edes kumppanin etsimistä realistisena tavoitteena elämässä.

Vierailija
30/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Nykyään vain hullu käy töissä.

Vierailija
31/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että työterveyshuolto my ass.

Just noissa matalapalkkatyöpaikoissa työterveys on minimi, eli joku työhönottotarkastus ja se siitä sitten. Edes sairauslomalappua ei sieltä tarvittaessa saa, saati että ihan lääkärin juttusille pääsisi kipeänä.

Vierailija
32/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyö sitä niin kovaa, että siltä nlähtee kuulo.

Vierailija
33/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei asu kennostoissa.

Vierailija
34/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin tilanteesta. Jos on nuori, jolla on CV:ssä vähän tavaraa, niin silloin todellakin kannattaa lähteä. Jos on jo työkokemusta ja alle 50-vuotias, niin silloin katsoisin tilanteen taloudellisesti sen mukaan, että kuinka pakottava se on. Sekä myös sen mukaan, että onko kyseistä työstä hyötyä CV:ssä tulevaisuutta ajatellen. Jos olet ollut Stora Enson paperitehtaalla 20 vuotta ja sitten mietit, että kannattaako kympin palkalla mennä tiskaajaksi, niin ei kannata, koska tuosta tiskarihommasta ei ole sinulle mitään hyötyä tulevaisuuttasi ajatellen. Se on ihan sama, että onko sitä ansioluettelossa vai ei.

Jos taas olet yli 50-vuotias, niin silloin ikärasismi saattaa alkaa tulemaan vastaan ja vaihtoehdot ovat suppeammat kuin esim 15 vuotta nuoremmalla.

Vierailija
35/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luukku pysyy aina auki. Eläkkeen tulee takuueläkkeenä. Kympin tuntipalkalla ei eläkettä kerry takuueläkkeen määrää enempää.

Sä tykkäät kun työkkäri hengittää niskaan? Mä en. Palkka antaa mulle mahiksen sijoittaa ja vaurastua niin että osinkotulot eläkkeellä ylittää takuueläkkeen ja pärjään Suomen ulkopuolella nykyisessä kakkoasunnossa. Lisää sijoitettavaa tulee kun myydän Suomen-asunto ennen maasta muuttoa. Tän kaiken saan KUN KÄYN TÖISSÄ.

Mutta joo, jatka sä vaan makaamista kotna.

Vierailija
36/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa, paljonko 10,2€/h työn tekeminen nostaa eläkettä verrattuna takuueläkkeeseen?

Ymmärrätkö, että sitä 10,20 €/h työtä ei tarvitse tehdä koko ikäänsä vaan siitä voi siirtyä paremmin palkattuihin töihin?

Vierailija
37/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikatyössä, jossa tuntipalkka 9 euron luokkaa. 100% palkkatuki työnantajalle. Oli vähän pakko mennä, kun työkkäri huohotti niskaan.

Rahallisesti ei siis kannata. Onneksi sopimus on vain viideksi kuukaudeksi ja siitäkin on kohta puolet lusittu.

Vierailija
38/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että sitä 10,20 €/h työtä ei tarvitse tehdä koko ikäänsä vaan siitä voi siirtyä paremmin palkattuihin töihin?

Juu sitä muuttuukin heti haluttavaksi työntekijäksi, kun on työkokemusta kierrätyskeskuksesta tai salaatin pakkaamisesta.

Vierailija
39/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että Suomella on varaa maksaa näin hyvää takuueläkettä vielä silloin kun sinä olet eläkkeellä?

Vierailija
40/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tyytyväinen työhöni, jota teen 10,20 €/h palkalla

Oletko hullu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä