Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sanokaa rehellisesti, kannattaako 10e/h tuntipalkalla lähteä töihin?

Vierailija
20.03.2021 |

Vai onko aivan sama asia jäädä kotiin makaamaan Kelan elätettäväksi? Perustelut.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riipuu tilanteesta. Olen itse tyytyväinen työhöni, jota teen 10,20 €/h palkalla, mutta ymmärrän hyvin että etenkin perheelliset voi kokea palkan liian pieneksi.

Miksi perheelliselle pitäisi samasta työstä maksaa enemmän kuin perheettömälle? Työn tuottavuushan sen palkkatason määrää. Matalatuottoisista hommista maksetaan pienempää tuntipalkkaa.

Niinkös tuo edellinen kirjoittaja sanoi? Lue uudelleen.

Vierailija
62/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v preparaattorin ammattiin.

Hirveän hyvät liksat ja ylitöitä saa tehä niin paljon kun haluaa.

Joka avaus 1150 euroa..

Ainakin kunnallisella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös työstä. Mä menisin huomattavasti mieluummin vaikka lähikauppaani hyllyttäjäksi 8e/tunti (täysin keksitty esimerkki), kuin sillä paremmalla 10e tuntipalkalla tunnin bussimatkan päähän. Ja onko se vakkarityö, vai joku 2kk pätkä.

Esim viime kesänä harkitsin marjanpoimijan hommia, kun ulkomaisia poimijoita ei ollut tarpeeksi. Matka julkisilla kestäisi yli tunnin suuntaansa, palkka "surkea" kun en ole ammattipoimija taidoiltani ja työ on kropalle tosi rankkaa. En sitten edes hakenut, kun alkoi vaakakuppi painumaan niin paljon negatiivisen puolelle.

Mutta joo voisin tehdä moniakin töitä tolla liksalla. Olin avustajana vuosia, ei siinä ole juuri ton kummosempi palkka. Ja siinäkin on massiivinen ero olenko "mukavan" avustettavan kanssa, vai vietänkö 6h päivässä tyypin kanssa joka haukkuu ja puhaltaa röökinsavua päin naamaa (tositarina. Ja häntäkin jaksoin melkein 3 kuukautta putkeen!).

Vierailija
64/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiviiskuus kirjoitti:

Ei tietenkään kannata, jää kotiin kyttäämään naapureita,joku ukrainalainen tulee mielihyvin tuolla rahalla töihin eikä valita.

Niinhän ne heikompi osaisista maista, ne työntekijät tulee kuitenkin 👍

Kukaan tervejärkinen ei ilmaiseksi töihin mene...

Vierailija
65/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne halutaan sama, kuin jenkeissä sekä venäjällä... tavalliset tallaajat joutuvat tekemään 2-3 työtä elättääkseen perheensä.

Kuka tuohon suostuu, kuka ei.

Rikkaat ja sijoittajat sekä työnantajat tietysti näin haluavat, koska mitä halvemmalla työvoiman saa, sitä suurempi on voitto osuus,.

Vierailija
66/66 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä verkostoja kartutetaan noissa 10e/h töissä? Nuo työt on postin lajittelua, siivousta, kiinteistöhuoltoa ja sekalaista tehdastyötä, noin esimerkiksi. Ilman korkeampaa koulutusta noista töistä pääsee korkeintaan toiseen saman palkkatason työhön.

Tuon palkkatason työt on nykyisin jo niin ohjattua ja aikataulutettua työtä ettei niissä kukaan pääse edes erottumaan joukosta.

En väitä etteikö työnteko kannata, mutta monella tuntuu olevan aika ruusuinen käsitys että mistä tahansa paskahommasta voi nousta paremmille palkoille verkostoitumalla ja tekemällä työnsä hyvin. Nuo työt kun on sellaisia joista lähes kuka tahansa tallaaja suoriutuu.

Eli sun mielestä kenenkään ei pidä mennä tekemään noita töitä?  Jokainen käy itse tehtaalla valmistamassa omat ruokansa, hakee itse postinsa ympäri Suomea ja maailmaa, jokainen asiakas siivoaa kaupan samalla kun käy siellä...?

Olen itse noita töitä tehnyt. En sanonut etteikö työ kannata vaan pointti oli ettei noista töistä pääse etenemään paremmille palkoille ilman kouluttautumista ylöspäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän