Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhä useamman kolmekymppisen naisen on tyydyttävä tapailusuhteisiin, kertoo HS – "Miesten markkinat"

Vierailija
19.03.2021 |

"Perheen perustamisiässä olevien naisten on yhä vaikeampaa löytää vakituisempaa suhdetta, joissa mies haluaisi sitoutua, kertoo Helsingin Sanomat.

Lehti on haastatellut kolmea upeaksi uranaiseksi kuvailtua, hieman alle kolmekymppistä naista, joiden mukaan miehiä kyllä löytyy treffiseuraksi ja heidän kanssaan tehdään asioita, joita vakiintuneet pariskunnat tekevät.

Ihastuminen kuitenkaan ei johda parisuhteeseen, sillä lopulta mies ei halua mitään pysyvää. Pahimmillaan deittikumppani jopa "ghostaa" eli katoaa kuin tuhka tuuleen kaikissa viestikanavissa.

–?Olen juossut treffeillä ja viettänyt vuosia määrittelemättömissä suhteissa, joissa käydään yhdessä syömässä ja ollaan makutuomareina silmälasiostoksilla. Olen saanut lunta tupaan niin paljon, että aika ajoin on usko meinannut mennä, avautuu "Elina" kokemuksistaan HS:n haastattelussa.

"Tiina" puolestaan on kauppatieteen maisteri, joka ei ole koskaan seurustellut. Hänen mukaansa deittimaailmassa vallitsee "miesten markkinat".

Naisten mielestä deittisovellukset ovat yksi syy miesten kyvyttömyyteen sitoutua. Tinderin perusteella voi saada kuvan, että mahdollisuuksia on loputtomasti.

Helsingissä on myös määrällisesti nuoria naisia selvästi enemmän kuin miehiä, koska kaupunkiin muuttaa opiskelemaan enemmän naisia.

Naiset kertovat lehdelle varautuneensa elämään koko ikänsä sinkkuina. Parisuhteen puuttuminen vaikuttaa myös perhehaaveisiin. Kaksi naisista kertoo pohtineensa ajatusta lapsen hankkimisesta yksin."

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/750354-yha-useamman-kolmekymp…

Kommentit (3482)

Vierailija
2541/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne viisi pelottavaa kirjainta...!

Sori, ei pelota naisia. Soisin, että useampi tähän ketjuun kirjoittaneista miehistä alkaisi kulkea omia polkujaan. Ja muualla, kuin vauvapalstalla.

Miksi pitäisi muualle siirtyä? Koska he eivät halua Sinua elämäänsä? Ei sen pitäisi sinun elämääsi vaikuttaa.

Jos tarkoitus on elellä ilman naisia, niin voisi kuvitella, että helpommin onnistuisi jossain muualla kuin vauvapalstalla. Mutta mikäpä minä olen aikuisia miehiä neuvomaan siinä, miten he lähtevät omille teilleen...

Vierailija
2542/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne viisi pelottavaa kirjainta...!

Sori, ei pelota naisia. Soisin, että useampi tähän ketjuun kirjoittaneista miehistä alkaisi kulkea omia polkujaan. Ja muualla, kuin vauvapalstalla.

Miksi pitäisi muualle siirtyä? Koska he eivät halua Sinua elämäänsä? Ei sen pitäisi sinun elämääsi vaikuttaa.

Täällä on niin paljon naisia, että uhkailu menee hukkaan, kun ei me uskota sitä. Ehkä joku miesvaltainen palsta olisi parempi aatteen levittämiseen? Minua vaan alkaa naurattaa "ne viisi pelottavaa kirjainta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinmaailmassakin urokset kosiskelevat naaraita. Esimerkiksi poikapuoliset hämähäkit ja linnut vievät lahjoja naaraille. Jotkut hämähäkit olivat fuckboy-linjalla ja käärivät arvotonta roskaa lehden sisälle ötököiden sijasta. Mutta pian naaraspuoliset hämähäkit oppivat jekun eivätkä suostuneet enää parittelemaan tarkistamatta lahjan arvoa.

Ja usein luonnossa uros jättää naaraan kasvattamaan* pennut yksin. Joskus urokset myös tappavat pentuja, ainakin jos ne ovat vieraita. Luonnosta ei ehkä kannata alkaa ottaa mallia.

Ihmisellä on kuitenkin samaa biologiaa taustalla, joka tosin on jalostunut aika paljon elämistä.

On on, mutta muista eläinlajeista (tai varsinkaan kasvilajeista) ei silti kannata ottaa mallia siihen kuinka ihmisten kannattaisi käyttäytyä.

Ei sitä edes huomaa miten se biologia vaikuttaa siellä taustalla käyttäytymiseen.

Tämä on ihan totta. Kaikki naiset kuolaavat niitä laatikkoleukoja, vaikka kilvan väittävät muuta. Se on biologiaa, ja olisi kaikkien kannalta parempi hyväksyä totuus. 

Ottamatta kantaa siihen onko naisia kiinnostavimmat miehet aina laatikkoleukoja, niin niiltä huippumiehiltä ei kyllä kukaan vaadi tarjoamista, niistä tapellaan ja niitä tavoitellaan. Kummasti nämä naisten kosiskeluvaatimukset koskee vain beetoja.

Ei kai siinä mitään kummaa ole. Yhtä luonnollista kuin se, että harvalla miehellä edes käväisee mielessä mikään tasa-arvo ja 50-50, jos onnistuu saamaan treffeille sen nuoren, hoikan mutta muodokkaan, kauniin, pitkätukkaisen hottiksen. Ei varmasti kaadu tapailu kahvikupin hintaan, vai mitä luulet?

Riippuu kenen kanssa se menee treffeille. Äärimmäisen harva ihminen tässä maailmassa on niin tasokas, ettei voisi tavoitella vielä itseäänkin tasokkaampia kumppaneita. Yleensä se vähemmän haluttu joutuu näkemään extravaivaa saavuttaakseen sen itseään tasokkaamman. Kauniskin nainen voi tehdä aloitteen ja haluta ihan itse tavata miestä ilman mitään lahjuksia, mutta silloin sen miehen on oltava jo todella mahtava saalis. Ja jotkut haluaa sen tasokkaimman mahdollisen kumppanin, vaikka sen edessä pitäisi vähän madella ja pokkuroidakin, toiset taas haluaa sen asteen tavallisemman jos sen kanssa voi saavuttaa tasapuolisemman suhteen ja tuntea itsensä halutuksi.

Vierailija
2544/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia te treffeillä maksamisesta valittavat miehet ette mene naisen kanssa vaikka kävelylle? Tottakai jotkut naiset ovat sellaisia että haluavat miehen maksavan treffeillä tarjoilut, mutta miksi ihmeessä te heitä haluatte tapailla jos kerran ei ole siihen varaa.

Onko yleistä, että sinkkunainen etsii ulkoilusta ja luonnosta pitävää miestä?

Se kävely voi vallan hyvin olla kaupungin keskustassa käyskentelyä eikä mikään patikkareissu. Aika äkkiä siinä näkee kannattaako tavata uudestaan.

Mainiota, sinä saat ihan vapaasti ehdottaa kävelyä seuraavilla treffeilläsi. Muut tekee sitten sitä mitä itse valitsevat.

-eri

Minä ehdotan treffipaikaksi kirjastoa. Siellä saa toisesta paljon irti ihan kirjamaun perusteella.

Minä kävin naisen kanssa kirjastotreffeillä. Tuli kiusallinen tilanne kun nainen ei saanut sakkomaksujen takia lainattua kirjoja ja hän kysyi voisinko hoitaa asian.

No ihan varmaan kaikki me uskotaan tuo.

Uskottehan kaiken mitä naiset väittävät miesten tekevän ihan ilman kritiikkiä.

Kirjaston sakkomaksujen maksattaminen nyt menee yli kaiken. Se on sitten jatkossa miehille syy välttää kirjastotreffejä, kun se yksikin mies joutui maksamaan naisen sakkomaksut.

Mistä näitä oikein tulee? Jokainen tässä maassa pystyy hankkimaan kirjastokortin. Outoa ettei tolla naisella ollut. Eikä kenenkään pidä lainata jonkun toisen puolesta.

Kirjastokortti ja lainaus on eri asia kuin naisen kirjastokortin lainausesto koska siellä on maksamattomia maksuja.

Nolo tilanne molemmille kun mentiin vain kirjastoon eikä naisella ollut pankkikorttia mukana.

Sinä kuitenkin sait sanottua, että valitettavasti sinulla ei ole lompakko mukana.

Valitettavasti säilytän omaa kirjastokorttiani lompakossa.

Etkö saanut sanottua, että pankkikortti jäi kotiin eikä kolikoitakaan ole? Et kai sinä mennyt maksamaan?

Pakkohan se oli maksaa. Minkä kuvan se olisi jättänyt jos kympin takia olisin jättänyt naisen kirjoineen sinne? Ensin niitä keräillään tunti ja sitten ne jäävät hyllyyn.

Ei tosiaan olisi ollut mikään pakko maksaa. Maksamattomat lainaussakot kertoo paljon toisen tavoista ja rahankäytöstä. Ethän sinä kuitenkaan nähnyt naista enää, joten olisit ihan hyvin voinut lähteä kävelemään siitä.

Muuten samaa mieltä, mutta eivät ne lainaussakot mistään dramaattisesta välttämättä kerro. Itselläni tulee niitä välillä vahingossa, koska minulla on paljon eri aikaan lainattuja kirjoja, ja varsinkin joskus kun uusin kaikki, voi epähuomiossa jäädä huomaamatta, että joukossa on ollut joku pikalaina tai liian monta kertaa uusittu, joka sitten jääkin. Ja joskus vaan unohtuu tässä muun arjen pyörityksessä. Olen kaksilapsisen perheen vanhempi ja meillä luetaan tosi paljon. Rahankäyttö on silti ihan maltillista, enkä tiedä mitä tuo tavoistani varsinaisesti kertoo. No, en ole mikään säntillinen excel-ihminen - ehkä se sitten kertoo sen.

Kyseisen tapauksen nainen oli oletettavasti sinkku, joten sinkulla riittää aikaa seurata kirjojen palautuspäiviä. Niistähän on helppo laittaa muistutus kännykkään. Sen lisäksi kympin sakot on jo isot, siinä ei ole kyse enää muutaman päivän myöhästymisestä.

Kympin sakko kertyy helposti jo muutamalta päivältä, jos on paljon lainoja. Toisaalta kympin sakoista ei vielä edes joudu lainakieltoon, joten olikohan kuitenkin niin, että näit sittenkin unta, muistat väärin, tai ainakaan itse et ole kovin ahkera kirjastossa kävijä?

En ole tuon tapauksen mies (oletettu, mistäs sen tietää). Kympin sakkomaksu kirjoista on minusta sen verran iso summa, että en sellaiseen rahojani laita vaan palautan kirjat ajoissa. Yksi unohdus nuoruudessa riitti. En edes usko tarinaa.

Lainakielto ei määräydy sakkosumman, vaan myöhästymisen mukaan. Eli jos 20 kirjaa on myöhässä kolme päivää, kieltoa ei tule, mutta jos yksi kirja on myöhässä kaksi kuukautta, niin tulee. 

Kyllä se määräytyy myös sakkosumman mukaan. Meidän kirjastossamme lainakielto tulee, kun sakkoa on 20 euroa tai enemmän.

Vierailija
2545/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia te treffeillä maksamisesta valittavat miehet ette mene naisen kanssa vaikka kävelylle? Tottakai jotkut naiset ovat sellaisia että haluavat miehen maksavan treffeillä tarjoilut, mutta miksi ihmeessä te heitä haluatte tapailla jos kerran ei ole siihen varaa.

Onko yleistä, että sinkkunainen etsii ulkoilusta ja luonnosta pitävää miestä?

Se kävely voi vallan hyvin olla kaupungin keskustassa käyskentelyä eikä mikään patikkareissu. Aika äkkiä siinä näkee kannattaako tavata uudestaan.

Mainiota, sinä saat ihan vapaasti ehdottaa kävelyä seuraavilla treffeilläsi. Muut tekee sitten sitä mitä itse valitsevat.

-eri

Minä ehdotan treffipaikaksi kirjastoa. Siellä saa toisesta paljon irti ihan kirjamaun perusteella.

Minä kävin naisen kanssa kirjastotreffeillä. Tuli kiusallinen tilanne kun nainen ei saanut sakkomaksujen takia lainattua kirjoja ja hän kysyi voisinko hoitaa asian.

No ihan varmaan kaikki me uskotaan tuo.

Uskottehan kaiken mitä naiset väittävät miesten tekevän ihan ilman kritiikkiä.

Kirjaston sakkomaksujen maksattaminen nyt menee yli kaiken. Se on sitten jatkossa miehille syy välttää kirjastotreffejä, kun se yksikin mies joutui maksamaan naisen sakkomaksut.

Mistä näitä oikein tulee? Jokainen tässä maassa pystyy hankkimaan kirjastokortin. Outoa ettei tolla naisella ollut. Eikä kenenkään pidä lainata jonkun toisen puolesta.

Kirjastokortti ja lainaus on eri asia kuin naisen kirjastokortin lainausesto koska siellä on maksamattomia maksuja.

Nolo tilanne molemmille kun mentiin vain kirjastoon eikä naisella ollut pankkikorttia mukana.

Sinä kuitenkin sait sanottua, että valitettavasti sinulla ei ole lompakko mukana.

Valitettavasti säilytän omaa kirjastokorttiani lompakossa.

Etkö saanut sanottua, että pankkikortti jäi kotiin eikä kolikoitakaan ole? Et kai sinä mennyt maksamaan?

Pakkohan se oli maksaa. Minkä kuvan se olisi jättänyt jos kympin takia olisin jättänyt naisen kirjoineen sinne? Ensin niitä keräillään tunti ja sitten ne jäävät hyllyyn.

Ei tosiaan olisi ollut mikään pakko maksaa. Maksamattomat lainaussakot kertoo paljon toisen tavoista ja rahankäytöstä. Ethän sinä kuitenkaan nähnyt naista enää, joten olisit ihan hyvin voinut lähteä kävelemään siitä.

Muuten samaa mieltä, mutta eivät ne lainaussakot mistään dramaattisesta välttämättä kerro. Itselläni tulee niitä välillä vahingossa, koska minulla on paljon eri aikaan lainattuja kirjoja, ja varsinkin joskus kun uusin kaikki, voi epähuomiossa jäädä huomaamatta, että joukossa on ollut joku pikalaina tai liian monta kertaa uusittu, joka sitten jääkin. Ja joskus vaan unohtuu tässä muun arjen pyörityksessä. Olen kaksilapsisen perheen vanhempi ja meillä luetaan tosi paljon. Rahankäyttö on silti ihan maltillista, enkä tiedä mitä tuo tavoistani varsinaisesti kertoo. No, en ole mikään säntillinen excel-ihminen - ehkä se sitten kertoo sen.

Kyseisen tapauksen nainen oli oletettavasti sinkku, joten sinkulla riittää aikaa seurata kirjojen palautuspäiviä. Niistähän on helppo laittaa muistutus kännykkään. Sen lisäksi kympin sakot on jo isot, siinä ei ole kyse enää muutaman päivän myöhästymisestä.

Kympin sakko kertyy helposti jo muutamalta päivältä, jos on paljon lainoja. Toisaalta kympin sakoista ei vielä edes joudu lainakieltoon, joten olikohan kuitenkin niin, että näit sittenkin unta, muistat väärin, tai ainakaan itse et ole kovin ahkera kirjastossa kävijä?

En ole tuon tapauksen mies (oletettu, mistäs sen tietää). Kympin sakkomaksu kirjoista on minusta sen verran iso summa, että en sellaiseen rahojani laita vaan palautan kirjat ajoissa. Yksi unohdus nuoruudessa riitti. En edes usko tarinaa.

Lainakielto ei määräydy sakkosumman, vaan myöhästymisen mukaan. Eli jos 20 kirjaa on myöhässä kolme päivää, kieltoa ei tule, mutta jos yksi kirja on myöhässä kaksi kuukautta, niin tulee. 

Täällä se tulee sakkosumman mukaan. Maksamattomia myöhästymismaksuja 20 euroa (nykyään) niin kortti ei toimi ennen  kuin maksut on maksettu.

Lainausoikeuden menettäminen

Lainausoikeuden menettäminen eli lainakielto astuu voimaan toisen myöhästymismuistutuksen jälkeen. Lainakielto tulee voimaan myös, kun maksamattomia maksuja on 20 euroa tai enemmän 

Vierailija
2546/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran Hs-uutisen mukaan Helsingissä on miesten markkinat niin maksaakos naiset siellä treffit?

Kannattaisiko maksaa? Tekisitte vaikutuksen jne.

Vierailija
2547/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju siitä miten koulutettujen kaupunkilaisnaisten on vaikea löytää kumppania, ja täällä vaahdotaan siitä miten mies kannattaa lempata ellei se osta riittävästi ruokaa, juomaa ja lahjoja. Ei siinä mitään, se voi vaatia jolla on varaa. Niillä epätoivoisilla ikisinkuilla harvemmin on. Kannattaisi vaan laskeutua sieltä jalustalta ja kohdata miehet tasavertaisina ihmisinä, niin ehkä löytyisi se puolisokin.

Vierailija
2548/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran Hs-uutisen mukaan Helsingissä on miesten markkinat niin maksaakos naiset siellä treffit?

Muutaman naisen tiedän elävän miehen kanssa jolle joutuvat maksamaan. Vain yksi vaikuttaa jotenkin täysjärkiseltä. Muilla maksaminen liittyy läheisriippuvuuteen. Note: mieskin voi olla läheisriippuvainen, jos ei näe mitään muuta keinoa pitää rakastaan.

Vierailija
2549/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju siitä miten koulutettujen kaupunkilaisnaisten on vaikea löytää kumppania, ja täällä vaahdotaan siitä miten mies kannattaa lempata ellei se osta riittävästi ruokaa, juomaa ja lahjoja. Ei siinä mitään, se voi vaatia jolla on varaa. Niillä epätoivoisilla ikisinkuilla harvemmin on. Kannattaisi vaan laskeutua sieltä jalustalta ja kohdata miehet tasavertaisina ihmisinä, niin ehkä löytyisi se puolisokin.

En jaksa palata kymmeniä sivuja taakse päin, mutta olen aika vakuuttunut siitä, että mies oli se, joka nosti jälleen kerran esiin ensimmäisillä treffeillä maksamisen.

Yksikään nainen ei ole täällä asettanut itseään jalustalle tai vaatinut prinsessakohtelua (= kahvikupillisen maksamista, koska mies on halunnut tavata nimenomaan kahvilassa).

Minä olisin odottanut puolisoni maksavan, jos hän olisi ehdottanut kahvilatreffejä. En koska olisin kuvitellut olevani jalustalla tai odottanut prinsessakohtelua vaan koska minun olisi todella, todella vaikea kuvitella tilannetta, missä korkeasti koulutettu, fiksu, paljon matkustellut, sosiaalinen 50+ mies ehdottaa treffejä kahvilaan ja sitten menee mykkänä ostamaan vain oman kahvinsa.

Vierailija
2550/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli tarkoitettu sarkastiseksi heitoksi mutta nyt kun asiaa miettii...

Lähtökohta pariutumisessa on "naisten markkinat" eli nainen on se jota tavoitellaan. Sen vuoksi on syntynyt sääntöjä kuten mies kutsuu treffeille ja mies (joo joo, "kutsuja" ) maksaa treffit. 

Nyt kun on paikkakuntia joissa tilanne on hieman kääntynyt, eli on "miesten markkinat" niin naiset käyttäytyvät edelleen kuin heillä olisi kaikki valta.

Koska he huomaavat ettei muuten ole? Muuttuvatko he? Suostuvatko muuttumaan? Vähän sama kuin nuo vanhat sovinistijäärät...

Mitä kun tähän lisätään mgtow tai jokin vastaava ajatusmalli jossa miehet toteavat "antaa paskan olla" eli vaikkapa nuo "syrjätyneet" nuoret miehet joiden mielestä uusi PS5 on mielenkiintoisempi kuin tyttöystävä ja parisuhde? Jäljelle jäävät miehet taas käyttävät tilanteen täysin hyväkseen...

Vierailija
2551/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kxetju siitä miten koulutettujen kaupunkilaisnaisten on vaikea löytää kumppania, ja täällä vaahdotaan siitä miten mies kannattaa lempata ellei se osta riittävästi ruokaa, juomaa ja lahjoja. Ei siinä mitään, se voi vaatia jolla on varaa. Niillä epätoivoisilla ikisinkuilla harvemmin on. Kannattaisi vaan laskeutua sieltä jalustalta ja kohdata miehet tasavertaisina ihmisinä, niin ehkä löytyisi se puolisokin.

En jaksa palata kymmeniä sivuja taakse päin, mutta olen aika vakuuttunut siitä, että mies oli se, joka nosti jälleen kerran esiin ensimmäisillä treffeillä maksamisen.

Yksikään nainen ei ole täällä asettanut itseään jalustalle tai vaatinut prinsessakohtelua (= kahvikupillisen maksamista, koska mies on halunnut tavata nimenomaan kahvilassa).

Minä olisin odottanut puolisoni maksavan, jos hän olisi ehdottanut kahvilatreffejä. En koska olisin kuvitellut olevani jalustalla tai odottanut prinsessakohtelua vaan koska minun olisi todella, todella vaikea kuvitella tilannetta, missä korkeasti koulutettu, fiksu, paljon matkustellut, sosiaalinen 50+ mies ehdottaa treffejä kahvilaan ja sitten menee mykkänä ostamaan vain oman kahvinsa.

Et ole tainnut lukea koko ketjua, jos väität ettei yksikään nainen ole vaatinut? Kyllä täällä on useampi vaatinut, ja hurjimmat meuhkanneet siitäkin ettei se kahvikuppi edes riitä, vähintään pitää olla hieno illallinen. Silloin voi vaatia tarjoamista, kun kokee olevansa sen verran sen toisen yläpuolella että on itse se tavoiteltu ja toinen on se tavoittelija. Näillä ikisinkuilla ei taida olla tällaisesta tilanteesta kyse.

Vierailija
2552/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on taas todella vaikea kuvitella tilannetta, jossa aikuinen ihminen istuu kahvilassa takapuolelleen ja laittaa toisen hakemaan itselleen kahvia. Aina, varmaankin joka ikinen kerta kun olen ollut kahvilassa on molemmat menneet siihen tiskille valitsemaan mitä haluaa ja siinä on jutusteltu jonottaessa.

Vierailija
2553/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kxetju siitä miten koulutettujen kaupunkilaisnaisten on vaikea löytää kumppania, ja täällä vaahdotaan siitä miten mies kannattaa lempata ellei se osta riittävästi ruokaa, juomaa ja lahjoja. Ei siinä mitään, se voi vaatia jolla on varaa. Niillä epätoivoisilla ikisinkuilla harvemmin on. Kannattaisi vaan laskeutua sieltä jalustalta ja kohdata miehet tasavertaisina ihmisinä, niin ehkä löytyisi se puolisokin.

Et ole tainnut lukea koko ketjua, jos väität ettei yksikään nainen ole vaatinut? Kyllä täällä on useampi vaatinut, ja hurjimmat meuhkanneet siitäkin ettei se kahvikuppi edes riitä, vähintään pitää olla hieno illallinen. Silloin voi vaatia tarjoamista, kun kokee olevansa sen verran sen toisen yläpuolella että on itse se tavoiteltu ja toinen on se tavoittelija. Näillä ikisinkuilla ei taida olla tällaisesta tilanteesta kyse.

Niin.. Tinderissä käy jonkin verran onnenonkijoita samaten täällä aihe vapaalla. Ovatko yleisiä? Ei, heitä täytyy vain osata varoa.

Vierailija
2554/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten on tapahtunut, kun he ovat menneet treffeille ja vaatineet? Tai ovat vaatineet jo ennen treffejä?

Vierailija
2555/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on taas todella vaikea kuvitella tilannetta, jossa aikuinen ihminen istuu kahvilassa takapuolelleen ja laittaa toisen hakemaan itselleen kahvia. Aina, varmaankin joka ikinen kerta kun olen ollut kahvilassa on molemmat menneet siihen tiskille valitsemaan mitä haluaa ja siinä on jutusteltu jonottaessa.

Niin minunkin. Sen sijaan minusta olisi ollut luonnollista, että jos puolisoni olisi ehdottanut kahvilatreffejä, olisimme menneet sinne sisälle, jonottaneet ja hän olisi kysynyt mitä haluan (kupin teetä) ja maksanut sen tekemättä siitä numeroa.

Vierailija
2556/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä, että USA:ssa väitellään voivatko kahvitreffit olla hyväksyttävä treffien muoto mutta Suomessa väitellään siitä, saako mies odottaa naisen maksavan oman kuppinsa. Nostakaa tasoanne Suomen naiset.

Vierailija
2557/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minunkin. Sen sijaan minusta olisi ollut luonnollista, että jos puolisoni olisi ehdottanut kahvilatreffejä, olisimme menneet sinne sisälle, jonottaneet ja hän olisi kysynyt mitä haluan (kupin teetä) ja maksanut sen tekemättä siitä numeroa.

No mikä tämä "menee mykkänä ostamaan oman kahvinsa" sitten oli, jos kerran menitte tiskille yhdessä rupatellen? Ihan hyvin ne omatkin kahvit voi maksaa tekemättä siitä numeroa, ei se mitään mykkänä menemistä vaadi.

Vierailija
2558/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, että USA:ssa väitellään voivatko kahvitreffit olla hyväksyttävä treffien muoto mutta Suomessa väitellään siitä, saako mies odottaa naisen maksavan oman kuppinsa. Nostakaa tasoanne Suomen naiset.

No eikö se ole pelkästään hyvä asia, että Suomi on tasa-arvon edelläkävijämaita? Maailmassa on ihan riittämiin niitä vähemmän tasa-arvoisiakin - jos välttämättä haaveilee sinne sadan vuoden taakse nyrkin ja hellan väliin, niin sen kuin heittää tikkaa karttatauluun ja varaa lennot. Minä olisin kolmen tyttären äitinä pelkästään tyytyväinen, jos seuraavassa sukupolvessa olisi viimeisetkin sukupuolisidonnaiset odotukset ja vaatimukset kumottu ja ihmiset kohtaisivat toisensa ensisijaisesti ihmisinä.

Vierailija
2559/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä tämä "menee mykkänä ostamaan oman kahvinsa" sitten oli, jos kerran menitte tiskille yhdessä rupatellen? Ihan hyvin ne omatkin kahvit voi maksaa tekemättä siitä numeroa, ei se mitään mykkänä menemistä vaadi.

En taida jaksaa tätä jankutusta yhtään enempää. Viimeksi viime viikolla hain miehelleni paikallisesta kahvilasta kakunpalan. Hain, koska hänkään ei tässä pandemiatilanteessa halua kahviloihin, vaikka yleensä harrastaa niissä käymistä enemmän kuin minä. Vain hänelle, koska en itse syö sokeria/herkkuja. Ja omilla rahoillani, en yhteiseltä tililtä, koska halusin hemmotella häntä.

Ensimmäisillä treffeillä, kävelyllä, emme tosiaankaan olleet mykkinä vaan nimenomaan puhuimme paljon.

Vierailija
2560/3482 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten on tapahtunut, kun he ovat menneet treffeille ja vaatineet? Tai ovat vaatineet jo ennen treffejä?

Huoh. Eivät he ole sitä treffikumppaniltaan ääneen vaatineet. Mutta täällä tunnustaneet, että mikäli ei tarjota ei toisia treffejä tule. Minusta sitä voi ihan hyvin kutsua vaatimukseksi, jos se on kerran ehdoton edellytys tutustumisen jatkamiselle.

Korjaan: ainakin yhdeltä keskustelijalta oli kyllä ihan ääneen vaadittu drinkin tarjoamista, hän oli kertomansa mukaan tarjonnut sen ja poistunut paikalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme