Suomalaisten änkyräenglanti on karmeaa! Se ei ole Sa-le kauppa vaan seil kauppa
EI NÄIN: Mennään Saleen
NÄIN: Mennään seil-kauppaan
Milloin suomalaiset oppii ääntämään englantia oikein? Tämä rallienglanti kun ei enää vetele 2021 vuonna.ärsyttää kuulla etenkin tämä sale ääntäminen päin helvetin honkia.
Kommentit (42)
Matkustaessasi ulkomailla rallienglanti kuulostaa paikallisista vaan eksoottiselta eikä heitä haittaa. Päinvastoin tekee sinut kiinnostavaksi ja on merkki että olet jostain kaukaa. Oletko ap koskaan käynyt suomen rajojen ulkopuolella? Enkä nyt tarkoita Ruotsia tai muita pohjoismaita.
Tämä ketju on hyvä esimerkki suomalaisten huonosta itsetunnosta kun kaikki mitä suomalainen tekee on kamalaa eikä osata. Kuuntelen yhtä venäläistä tubettajaa nimeltä Boris hänellä englanti on tod. kamalaa venäläisellä aksentilla väännettyä puhetta mutta ei kukaan venäläinen hauku hänen puhettaan tai muutakaan. Minun korviin se taas kuulostaa eksoottiselta koska en ole venäläinen vaan suomalainen.
Meillä ei oo seiliä on vaan laideli, ässmääköt ja keimääköt :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lausutaan KÄRKKÄINEN? En tahdo nolata itseäni jos huomenna menen sinne.
Kaekaene
Ei, vaan kuten Kirk-Kane, [köök-kein]
Ysärillä Ale Pub oli suosittu baari, mutta kukaan ei osannut ääntää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaessasi ulkomailla rallienglanti kuulostaa paikallisista vaan eksoottiselta eikä heitä haittaa. Päinvastoin tekee sinut kiinnostavaksi ja on merkki että olet jostain kaukaa. Oletko ap koskaan käynyt suomen rajojen ulkopuolella? Enkä nyt tarkoita Ruotsia tai muita pohjoismaita.
Sekin varmaan riippuu, onko englanti kyseisen maan natiivien äidinkieli. Enkä lainkaan väitä, että natiivit välttämättä ääntäisivät yhtään paremmin kuin vaikkapa monet suomalaiset. Erittäin omituista ääntämistä kuulee jo brittiläisissä tv-ohjelmissakin.
Laissa on määrätty miten paljon kaupat saavat pitää alennuksia ennen kuin hinnat tulkitaan normaalihinnoiksi. Sale suomeksi on pelkkä nimi, joka ei tarkoita mitään. Lausuttuna Seil se tarkoittaa englanniksi alennusmyyntiä, mikä on näin lainvastaista mainostaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Eikä sitten mennä "sitymarkettiin" vaan "sidimaakidiin".
Se on kitumarket.
Vierailija kirjoitti:
Hale Hitler på engelska!
Haloo Helsingin tribuuttibändille hyvä nimi?
Onko täällä saanu kukaan pimppaa tai munaa kunnolla tälle illalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn kylläkin kitymarketissa, sillä äännän C:n useimmiten K:na kuten sanassa Caesar.
Monissa kielissä c:n ääntäminen riippuu seuraavasta vokaalista. Äännetään s:nä, jos vokaali on e,i tai y. Muutoin k:na.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä saanu kukaan pimppaa tai munaa kunnolla tälle illalle?
Munaa on saatu. Söin äsken kinkku-oliivimunakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn kylläkin kitymarketissa, sillä äännän C:n useimmiten K:na kuten sanassa Caesar.
Monissa kielissä c:n ääntäminen riippuu seuraavasta vokaalista. Äännetään s:nä, jos vokaali on e,i tai y. Muutoin k:na.
Noin siis englannissa.
Vierailija kirjoitti:
Kærkhæinen
Milloin suomalaiset oppivat kirjoittamaan oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaekaene
Ei, vaan kuten Kirk-Kane, [köök-kein]
Kirk-Kane-in
Niin, että puhelimessa sanottaisiin sitten:
-Moro, missä oot, voitko puhuu?
-Olen Seilis.
-Ai, Seilis? No kui te sinne asti ootte lähteny? Meneeks sin joku lautta?
-Eiko mä oon Seilis.
-Ai, kännis. No nyt mä tajusin. Kui te ny viihteel lähditte?
-Seilis!!!
Ap lienee provo, mutta olen tässä joitain vuosia sitten purrut huultani dösäpysäkillä, kun joku mamma selitti kuinka hänen tytär on nimeltään Jasmin Janette, mutta kukaanhan ei sitä osaa lausua oikein, se olisi Sasmin Sanette.
Tai sitten on oikeasti 0.96% mahdollisuus, että ap on tosissan ja on Sasmin Saneten äiti?
Kaekaene