***TAMMENTERHOJEN PERJANTAI***
Enpä pinoa vielä huomannut, joten ajattelin sitten perustaa sellaisen..
Kommentit (22)
Voi luoja että osaa taas väsyttää!!! Olevinaan niin hyvin tuli nukuttuakin. Unissani olin kyllä pukenut päälleni yöllä =) Illalla olin niin väsynyt, etten yksinkertaisesti jaksanut lähteä enää hakee vessasta yöpukua, mutta aamulla heräsin se päällä =) Sinäänsä vähän huolestuttavaa..... Mitähän kaikkea muuta mie unissani touhuan (voikun siivoaisin)
Eilen meille sitten vihdoin ja viimein syntyi sonni-poika. Eihän tuota kuin viikonpäivät odoteltiin! Hyvä syömänen, suht pieni sonni tuli.
Tänään meidän neiti lähtee tääs mummon ja ukin kanssa mökille ja tulee kotiin vasta sunnuntaina. Me jäädään tänään iltanavetan jälkeen lomalle miehen kanssa, joten rentouttava viikonloppu on tiedossa. Huomenna on kaverin häät, mukavaa nähdä taas kaikki vanhat kaverit!!
Nyt aamupuurolle ja sit ois neitillä neuvola reissu.
-E-18+0
Se on perjantai!
Ihanaa, kun viikko on tässä mallissa. Lähdemme mökille, kun on luvattu niin upeaa keliä vielä. Saas nähdä onko sinilevä saavuttanut myös meidän rannat...Koko kesänä ei ole levää näkynyt, onneksi!
Emmalle onnittelut " perheen" lisäyksestä. Joko sonnipojalle on nimi tiedossa? :)
Tuosta yksityisellä tehtävästä 4D-ultrasta...Onko Turun seudun tammimuoreilla kokemuksia tai aikomuksia mennä? Jos ootte menossa, niin millä viikoilla? Missä tehdään ja mitä maksaa? Itse suunnittelin silloin 5 vuotta sitten esikoisesta meneväni vielä rakenneultran jälkeen yksityiselle ylimääräiseen ultraan, mutta en sitten saanut aikaiseksi, enkä oikein raaskinutkaan. Nyt vähän hotsittais ehkä mennä, jos syyskuun alun rakenneultran jälkeen jää jokin vielä mieltä kaihertamaan...
" Mammavaatteista" ...Kävin eilen työpäivän jälkeen Lindexissä hakemassa naisten boksereita lisää, koska ostamani eka satsi oli niin onnistunut ostos (3 kpl 11.95 eskoa) No silmiin kävi myös aletangon juttuja, koska omat slim t-paidat alkaa olla nafteja, eikä yllä kunnolla mahan yli. Mutta onneksi toppi- ja paitamuoti on sen verran pitkää tänä kesänä, että löysin ihan norm. vaatemalleista M-kokoisia aletoppeja, jotka menevät kunnolla mahan yli. Samalla ostin tarjous t-paitoja, jotka myös olivat tosi reiluja malleja. Nämä menee vielä myöhään syksyllä ja talvellakin varmasti, päälle voin heittää esim villatakin tai boleron. En viitsi niin kauheasti ostaa virallisia mammavaatteita. Tosin mammafarkut ostin viimeviikolla.
Tänään olisi neuvola pitkästä aikaa. Muistaakseni saan nyt ne äitiysraha hakemus lappuset mukaan. Pääsee lähettään eteenpäin ne. Taitaa olla aikalailla sama kuin viimeksi tuo äitiyraha.
Siinä eilisessä ultrassa vaavin painoarvio oli 300g. :) Unohtui laittaa se eiliseen pinoon. On se itsellekin mukavaa tietää etukäteen kumpi tulee. Pystyy valmistautuun hyvin etukäteen.
Mammavaatteista: Olen tilannut H&M:ltä farkut ja sammarit. Entisiäkin vaatteita löytyy, mutta on kiva saada uutta päälle. Pitää vielä seuraavalla kerralla kun tulee käytyä kaupungissa, niin kattoon tarjonta liikkeistä. Jospa sitä jotain tarttuis mukaan.
EIpä tule mieleen kummempia..
mellum ja vaavi 19+5
20 rv tullut täyteen:) hurjaa! siellä se simppis vaan on pysynyt messissä:)
kataya: kiitoksia onnitteluista noista viikoista:) ja täällä me sapan kaa tutustuttiin. juttujen lomassa tuli ilmi et asutaan samalla paikkakunnalla ja sit tarkemmin tutkailtiin, niin vielä aika lähekkäin. eilen käytiin tokalla kävelyllä, pikkuinen seitsemän kilsan lenkki:P mut kivaa kyl on kun voi jonkun kaa jutella ja liikkua samalla. mitkä viikot sulla on silloin ultrassa?
meillä oli 18+5 ja simppis makas jalat niin ristissä että sieltä ei ois kyllä mitään nähnyt.
taisin viime viikolla kirjoitella tuosta lapsivesikontrolliasiasta? kun siis ultraaja katto et ois vettä vähän tj (vaikka kortissa merkintä N) no eilen tuli sit ultraajalta mailia että ei sen kontrollin kaa kiire, kun yritin alkuviikosta kovasti sitä kontrollia saada aikaiseksi. eli nyt sanoi ettei oo kiire, kuitenkin viime viikolla puhui kontrollista viikon kuluttua ja tämä luki myös neuvolakortissa. no laitoin takas mailia, et milloin ois tarpeen tarkistaa tilannetta, eli enn nyt sit enää hoppuile. ja kun neuvolassa kaikki ma ok, ja muutenkin olo vatta tuntuneet olevan ok, niin en oikein oo jaksanut stressata.
mutta näin siis meillä tänään. taas ois iltavuoro tiedossa. toivottavasti saan ens yönä nukuttua paremmin ennen huomista aamuvuoroa, ti-ke yönä heräsin iltavuoron jälkeen klo 4.30 eikä enää nukuttanut.
tikru ja simppis 20
joko saat ne paperit? kun eikös ne pitäisi saada sitten kun on se 150 päivää raskautta takana tj? mä en ainakaan saanut vielä viime ma rv19+3, vaan sit seuraavalla neuvolakerralla joka on 28.8. terkka varas sillon pitemmän ajan niin voidaan käydä läpi just noita kelan juttuja ja sit sokerirasituksen ohjeistusta yms.
tikru taas
En mä sata varma ole että saan. Viime kerralla th puhui siihen suuntaa jotain.. Tais oll itsekin ihan pihalla. :0 No, sen näkee puolentoista tunnin päästä et saanko..
p.s. miksi tää palsta höpöttää rekisteröinnistä ja ei anna aina mun kirjoittaa tänne.. missä vika? olen rekisteröitynyt....
Ja viikonloppuna saavuttaville! =) Niin se aika rientää. Mulla vielä 3 viikkoa ennen kuin tulee täyteen 20 viikkoa.
Huh, miten nukuin huonosti viime yönä! Pari kertaa heräsin siihen, kun naapurin autohälytin laukes päälle ja vessassa piti ravata moneen kertaan. Ja on muuten jo yöllä pimeetä! Kohta täytyy etsiä taskulamppu vessareissulle tai tehdä jouluvaloista kiitorata vessaan, niin kuin joskus oli joku vinkannut niksipirkassa ;)
(.) Eilen kuvittelin tuntevani jotain tömähdyksiä muutamaan otteeseen mahasta, mutta kun en voi olla varma. Niin vaimeita. Ja tosiaan tömähdyksiä, ei mitään perhosen siipiä. Vai onkohan mun putkisto jotenkin jumissa? Muuten on ihanaa, kun paha olo hävinnyt ja vaikka väsymystä on, niin silti jaksan olla energinen ja aikaansaava. Kovasti pukkaa pesänrakennusviettiä päällensä. Tekis mieli jo kaivaa niitä pojan vanhoja pikkuvaatteita ja leluja hypisteltäväksi jne, mutta täytyy nyt vaan vielä malttaa mielensä. Sen sijaan puran energiaa kaikkeen muuhun siivoamiseen ja leipomiseen, mikä jäi alkuraskaudesta tekemättä. =)
Ihanata viikonloppua kaikille tammenterhoille!
-energinen tau- & masu-eeva 16+6
Joku monotti mua just äsken ekaa kertaa oikein kunnolla niin, että monta kertaa peräjälkeen rytmissä tömpsähti jonnekin tuonne sivulle.. :) :)
Monta päivää olikin aivan hiljaista, ei mitään tuntunut...
Omppu + pikkupotkija 17+5
[color=blue] _tigger_: Kyselit viikoista, mulla on ens keskiviikkona rakenneultra, jolloin viikkoja on 18+1. Meinaan jo siellä kysäistä josko Nasu näyttäisi kumpaa sukupuolta on. En kuitenkaan usko että sitä mulle kertovat siellä. Silloin syyskuun 4d-ultrassa mulla on rv 24 muistaakseni menossa, ja toiveet on kovat josko sais tietää kumpi tulee. Jos Nasu ei sielläkään meinaa näyttää, niin sitten täytyy jännätä loppuun asti :) Nii ja vaikka ne rakenneultrassa sanois sen sukupuoliarvion mulle, en meinaa siihen kovin paljoa luottaa. Viimeksi ne sanoivat väärin..
[color=magenta] Tau: Eiköhän ne ole teidän vaavin tönäisyjä siellä masussa :) Mulla ne ihan ekat liikkeet joskus viikoilla 14+ tuntuivat perhosen siiviltä, mutta nykyään ne on sellaisia tömähdyksiä, potkuja ja möyrintää...
Omppu: Hyvä homma että vaavilla on taas aktiivinen kausi päällä niin ei tartte olla huolissaan. Meillä on ollut nyt vähän hiljaisempaa, mutta en siitä viitsi stressata kun tänäänkin on pari potkua tuntunut.
17+3
[color=darkviolet]Tuntuuko muista siltä, että vaikka kaikki ollaan tammikuisia niin tuntuu hirmu pitkältä " väliltä" olevan porukkaa. .siis, että osa on jo puolessa välissä ja osa ei. Onhan kuukaudessa monta viikkoa, mut silti. Järkevää perjantaipähkäilyä ;)
Äskön tulin parturista. Ihan vähän siistittiin ja tasattiin. Yritän nyt venyttää tätä kuontaloo. Katotaan millä menestyksellä.
Kävin sitten ostaan itelle lenkkarit ja lyhytvartiset saappaat. Oli pakko ostaa nuo saappaat, ku löyty leopardikuvioiset :O Ihanat!!
[color=blue]Mammavaatteista [color=maroon]en viimeksikkään niitä hirveesti haalinu. Aika hyvin perusvaatteilla pärjäsin. Vähän ompelin ite ja vähän oli lainassa. Mamma-alkkareita aattelin ostaa kuhan kumpu vielä kasvaa. Niitä ei oo ikinä liikaa.
Tuubeja varten on oottamassa kangasta. Ootan ensin vielä kummun kasvua.
[color=darkviolet]Jännittävää, kaveri on tänään menny käynnistykseen. Tuntuu vielä oma synnytys niin kaukaselta asialta. Tosin en saattanu silti kattoo juuri eilen Teho-Osaston synnytystä. Vaikkakin siinä se oli aika raaka versio.
Ja yks päivä näky se 4D hereillä leikkauksessa. Yääh tuli pakosti mieleen, että entä jos on suunniteltu sektio ja nukutetaan. . .*huoh* kyllä sitä miettii välillä vähä liikaa kieltämäti.
Nyt lähtee tekeen sapuskaa. Toivottavasti pian satais *tanssii ja rockaa* :D
Zatu ja Säde 16
Tänään onkin oikein kunnolla aikaa istua koneella, viime aikoina olen käynyt vain lukaisemassa terhojen kuulumiset. Noh, nyt istuksin flunssassa kotona ja ajattelin kirjoitella tänne ja vastailla gallup-läjään.
Joogasta oli joku aika sitten puhetta. Itse olen menossa mamma-joogaan syyskuussa. On joogayhdistyksen järjestämä ja kertoja on kuusi. Kovasti sitä odottelen. Oli mulla ajatus aloittaa sauvalenkit nyt kesällä, mutta enpä pysty näillä helteillä :( täytyy odottaa että ilmat jäähtyy.
4d-ultraan olen varannut Brunolle ajan. Taisi olla 7.9. Ekaa kertaa ollaan sellaiseen menossa ja enemmän vauvan terveyden tarkistamiseksi kuin sukupuolta kyselemään. Rakenneultra onkin jo viikon päästä maanantaina.
Unet on onneksi pysyneet suht normaaleina. Paitsi nyt kun on kipeä.
Ekasta koulupäivästä muistan, että mulla oli keltainen peukaloinen reppu. Silloin tuli telkusta peukaloisen retket. Iltapäiväkerhossa oli mukava Tamu-täti (tai paremminkin mummo).
Äitiysvaatteita olen käyttänyt jo pitkään. Vanhoja mulla ei oikeastaan ollut. Yhdet farkut ostin lindexiltä ja pari t-paitaa ja hametta henkasta. Kirppikseltä löysin muutamat tosi hyvät mammahousut 2¿/kpl! Tuntuu tää neljäs raskaus näkyvän heti. Kyl oli vaikea kitkutella sinne rv 12 että uskalsi asiasta puhua, vaikka masun koko puhui jo silloin puolestaan ;D
Vauvan hankinnoista: kehtaanko edes kertoa.... oon aatellu asian niin että kun mua niin pelottaa ettei tämä vauva synnykään meille niin olen ostanut aina silloin tällöin jotain vauvalle. Siis ihan voimistaakseni tunnetta, että kyllä se vauva sieltä tulee potrana ja terveenä. Olipa sekava selitys =) mulla siis käänteinen reaktio pelkoon kuin monella muulla, jotka eivät sen takia tee hakintoja. No, viimeisin tempaus oli pinnasänky! Ja kirppikseltä tarttuu aina joku vaate mukaan. Peittoa olen jo jonkin aikaa neulonut vauvalle, imetystyynyn ompelin samoin lakanat jne jne. Lista kasvaa melkein joka viikko...
(.) on suuri. Mullakin on juuri sellaista väsymystä masussa, josta Omppu kirjoitti. Tukivyötä olen käyttänyt niinä päivinä kun on ollut paljon hommia. Se kyllä on auttanut. Ja varmaan turha mainita vatsa- ja selkälihasteni kehnosta kunnosta jotka osaltaan vaikuttavat vihlontoihin yms.
Mutta tänään siis flunssassa, itseasiassa toista päivää =( Sanoinkin töissä, et musta on tullu pöpömagneetti. Viime viikonloppuna oli hillitön vatsatauti. Mitähän seuraavaksi?
Tulipa tekstiä, nyt vuoro muillekin.
Sunmom (jonka napa on kuulemma irronnut, sanoi rakas tyttäreni 3v) ja pirpana rv 17+5
Aloitinkin jo kirjoittaa viestiä aiemmin, mutta hommia tuli väliin ja se katosi? No, anyway.. =) Kolmen viikon loma alkaa puolen tunnin sisällä, ja olen jo ihan lomatunnelmissa! =)
Omaan napaan ei kuulu kummempaa. Potkuja on alkanut tuntua sivuilla (istukka edessä), ja mieskin on onnistunut pikkuisen töytäisyn tuntemaan. Esikoinen ei oikein asian päälle ymmärrä, mutta eiköhän se masun kasvaessa jotakin huomaa.
mammavaatteista: Esikon jäljiltä on vielä parit pöksyt ja paidat, ja nyt ostin pari mammahametta ja yhden ohuemman paidan syksyn reissua varten. Ei niille taida talvella olla käyttöä, mutta mukava olla vähän kevyemmissä vaatteissa lämpimässä. =) Viime raskaudessa ostin tasan yhdet mamma-alkkarit ja niitä en enää osta. Mun mielestä ne oli ihan kaameita, ja mieluummin käytin matalia. =)
sukupuolen yritän kysyä rakenneultrassa 23. pvä. Katsotaan jos pikku(mies) sen suostuu näyttämään. Nyt on ihan poikaolo, ja on ollut jo pidemmän aikaa, joten saas nähdä mitä sieltä putkahtaa. =) 4d-ultraan ei mennä, kun maksaa täällä Tampereella ihan hirmuisesti.. Ehtiihän tuota nähdä mukelon myöhemmin livenäkin.
mellum: saitko paperit? Täällä lasketaan tarkkaan 154 päivää ennen kuin papruja saa, joten mulla on seuraava neuvola 22+0 ja silloin jo onnistuu. =)
Hirmu nopeasti viikot tuntuu menevän.. Ei pysy itse mukana ollenkaan. Piti ihan käydä laskurista tarkistamassa, et milläs viikolla sitä mennään ja 18+4 näyttäis olevan..
Jihuu, loma alkaa ihan just, joten vielä viimeiset hommat ja se on moro! Käyn teitä kuitenkin kotonakin kurkkimassa... =)
Olipa taas kivasti kertynyt pinoa. Mulla alko tänään viimenen kesäkurssi ja se oli jo kasilta aamulla.Aika nihkeetä oli, kun nyt ollaan noustu joskus 11.30, kun mies on ollu kipeenä ja köhiny kaiken yötä. Oon kyllä nukkunu sohvalla, kun en kestäny sitä rykimistä, mut ei oo paljoo auttanu. Oon kans ollu ihan poikki, kun on miestä pitäny " passata" ja taas mietin että liekö musta äitiä tulee tekemälläkään....oon ollu ihan perseeseen ammuttu karhu kun en oo saanu hyviä 10 h yöunia nukuttua tällä viikolla, saattaa olla hiukan vaikeeta sit tammikuussa...;)
Vitsit, oon ihan kade teille tigger ja sapa, kun ootte saanu toisistanne lenkkiseuraa:) Tuntuu nyt niin tyhmältä lähtee jonkun ei-raskaana-olevan kanssa lenkille, kun tuntuu et hidastaa ite vaan menoa plus et toinen joutuu vielä kuuntelee kestovaipoista ja kantoliinoista ym. :)Onneksi kyllä tietyt kaverit on kiinnostuneita vaikka ei oo heille ajankohtainen aihe ollenkaan.
Vielä tekis niitä sydänääniä mennä kuunteleen, mut ens viikolla en kyllä enää kehtaa soittaa, kun sitä seuraavalla viikolla on jo se neuvola. Voikun en vaan ois menny lukemaan sitä keskenmeno kirjaa. Tuli hirvee huoli just lapsiveden määrästä ym..mistäs sitä voi tietää et onko sitä tarpeeksi vai ei.
Tietääkö kukaan muuten, että jos en enää mene ultraan, niin mistä tiedetään istukan sijainti vai eikö sitä tiedetä eikä selvitetä mitenkään? Vai pitäskö mun muka ite jotenki tajuta se ultra kuvista, jotka otettiin viikolla 11+2? Ei kai sentään..eikä lääkäri maininnu mitään istukasta ja ite olin vaan onnellinen että vauva oli hengissä joten en tajunnu kysyäkään. Ei me sinne ultraan nyt enää sitten mennä.
Yöks, tänään ois edessä 7 h ajomatka pohjoseen ja huomenna ne hautajaiset ja sit takas sunnuntaina..aikamoista istumista, voin taas stressata suonikohjuista ja ties mistä:) Sit on vielä harmillista, kun en omista ajokorttia, niin mies ja appiukko ajaa ja ite vaan kuorsaa takapenkillä:) Vähän noloa välillä, kun muita väsyttäs ja mä on ihan skarppina, mut en voi ajaa..ehkä mä sen kortin joskus vielä hommaan.
No nyt jo vuoroa seuraavalla, aina tulee hirveen pitkät löpinät.Sori:)
Beijaflor rv 18+4 (huoh ja vielä on puoliväliin matkaa..)
Mun piti viel sanoo niistä äitiysavustus papereista, että mäkin saan ne jo seuraavalla kerralla rv 20+2, mutta jotain se tais höpistä että allekirjotuksen saa vasta kun se 154 päivää on täynnä, mutta toisaalta se sano että ei se niin tarkka oo, voidaan vähän joustaa..
Ja lasketusta ajastakin piti jo monta kertaa sanoo, kun mullahan se oli eka ite laskettuna 10.1 ja sit ekassa ja tokassa ultrassa aina aikaistu päivällä, niin mulla kyllä sinne korttiin se tunnollisesti aina merkittiin ja nyt on 8.1 oikeen alleviivattu että se on se viimesin:) Hassua sinänsä kun kaikkialla sanotaan että ei sitä pidä tuijottaa kun tuskin vauva sinä päivänä kuitenkaan syntyy,mutta sitten ne siellä neuvolassa hokee sitä kun jotain mantraa..viimeksi kun kysyivät, sanoin että tammikussahan tuo varmasti syntyy, niin halusivat " tarkan" päivän (eihän se varmaan ois koneelta näkyny...) :)
Tänään olin neuvolassa.
Viikkoja 19+6
Painoa oli tullut 4 kg viidessä viikossa eli ihan hyvin =)
Verenpaine oli 90/50 eli sekin minulle normaali lukema
hemoglobiini oli 116 eli tavallisen alhainen, käski ruveta syömään kunnolla rautaa että paremmin kestän sen mahdollisen suuren verenhukan synnytyksen jälkeen.
SF mitta oli 19 cm, kasvanut 5 cm 5 viikossa, sydänäänet oli 150 ja vauva oli hereillä ja potki =)
Virsakokeesta, meillä ei ole koskaan sanottu mitään erikoista virtsanäytteen otosta, tapaan usein käydä vessalla ennekuin lähden neuvolaan, aika erilaisia käytäntöjä. Olen erityistarkkailussa munuaistulehduksen uusiutumisriskin vuoksi ( minulla on ollut se 2 kertaa puolessa vuodessa), ja olin 10.7 terveyskeskusessa antamassa aamuvirtsanäytteen. Neuvola on ollut siitä asti suljettu, ja nyt terkkari sanoi että hänelle oli tullut lappu missä luki että viljelyssä oli ollut tulehduksen alkua ja oltiin suositeltu uuden näytteen ottamista viikkoa myöhemmin. No ei minulle ole sanottu tästä sanaakaan, eli en tietenkään ole ollut antamassa uutta näytettä. Nyt on päällä antibioottikuuri poskiontelotulehduksen vuoksi että voi olla että se on poistanut mahdollisen tulehduksen, nyt pitää kuitenkin maanantaina mennä antamaan uusi aamuvirtsanäyte, koska nyt oli valkuaista virtsassa ja vähän vertakin. Taasko se alkaa?
Edellinen raskaus oli viimeiset 10 viikkoa yhtä tuskaa, itkua särkyä ja jomotusta, sitä en jaksaisi enää uusia. No eipä tässä ole paljoa mahdollisuuksia. Pitää katsoa loppuun asti kun ei ole valinnanvaihtoehtoja. Nyt alko ristiselkääkin särkeä ihan vainoharhaisesti..hyi hitto...
No anyway, seuraava neuvola on 8.9 ja samalla on täynnä nuo 154 päivää (no tai jo 28.8) ja saan ne paperit. Tällä kertaa otan äitiysavustuksen rahana.
Sunnuntaina on vanhimman likan synttärit, kovasti pitäisi siivota ja leipoa, se on vaan tosi hankalaa näitten lasten kanssa. Tarvin au pairin!! (jos vaan olisi tilaa) =) =)
En saanut niitä papereita nyt vaan ens kerralla. Olen silloin rv 23+4. Nyt oli oma th, jonka luon aen ollut vielä käynytkään. Tais sijainen puhua omiaan niistä papereista tai mä muistan väärin. =)
Hemoglobiini oli 118, sama ku viimeksi. Rautaa voin joutua syömään ehkä jossain vaiheessa. Verenpaine oli 120/83. Sydänääniä ei edes kuunneltu, kun eilen oli ultra. Oltais kuunneltu jos olisin halunnut, mutta eilen se sydän sykki niin voimakkaasti, että eipä tuota tarvinnut.
mellum ja peukaloinen 19+5 (eihän kellään ollut vielä tuota " työnimeä" ) =)
Se on vihdoinkin perjantai! Kyllä oli taas pitkä viikko töissä, jotekin on niin tottunut neeljän päivän viikkoon, niin nää iltaviikot tuntuu kauheen pitkiltä, kun pitää olla kaikki viis päivää töissä. Onneksi ens viikolla on sit ma ja ti vapaata, niin saa vähän levätä.
Äitiysvaategallup: edellisestä raskaudesta on kahdet housut ja ne käyvät nytkin. Kolmisen viikkoa on pitänyt näitä käyttää jo. Kaapista löytyy muutama puserokin, mutta joitakin tavallisia puseroita pystyy vielä pitämään, kun ovat sen verran venyvää trikoota.
Hankintagallup: tälle uudelle olen ostanut kolme bodyä ja parit housut. Kauheesti en viiti ostaa, kun esikoiselta on jäänyt tosi paljon vaatteita ja ne on vielä suht hyvässä kunnossa. Muuten taitaa hankinnat jäädä aika minimiin, kun tosiaan on tavaraa tallessa esikolta. Esikoiselle pitäs tosin ostaa sänky, kun se vielä köllöttelee pinniksessä.
Sukupuoligallup: ei käydä enää ultrassa, joten sukupuoli jää selvittämättä.
Unigallup: muutamana yönä on ollut tosi levottomia unia, ihan hävettää ihteänikin, kun hereillä ei ole minkäänlaisia himoja, niin sit unissa jyllää ihan vieraiden miesten kans.
Laulugalluppiakin taisi olla aikaisemmin. Laulellaan esikoisen kans kaikenlaisia lauluja, niin tää masuvauva saa osansa siinä samalla. Ei olla vielä sille erikseen lauleltu.
(.) Kaikki hyvin masussa, välillä vähän supistelee, mutta ei pahasti. Kutinakin on hävinnyt tai ainakin vähentynyt. Aloin itse asiassa epäilemään yhtä suihkusaippuaa ja nyt olen sit käyttänyt toista, eikä enää kutise. Jospa se vaan oli siitä saippuasta. Ens viikon tiistaina on neuvola ja päästään taas kuuntelemaan sydänääniä.
Mites muuten te, joilla on jo lapsia, niin ootteko ajatelleet, mihin ne menevät synnytyksen ajaksi? Meillä ei ole isovanhempia lähettyvillä, niin tää on vähän alkanut mietityttämään. Pitäisköhän miun tilata mummu Ruotsista tänne joksi aikaa vuoden vaihteen tienoilla? Varsinkin, jos yöllä joutuu lähtemään, niin mihin ihmeeseen lapsen laittaa?? Vai pitääkö lähtä yksin ja mies jää lapsen kans? Mutku mie haluun miehen mukaan! Oi ja voi... No, eiköhön tuo selviä...
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
T. Monttu rv 19+0
[color=blue]Beijaflor [color=violet]minulle np-ultrassa sanottiin, että istukka vielä " vaihtaa paikkaa" tai siirtyy miksi sitä ite kukakin haluaa sanoa. En osaa sanoa sinun tapauksessa miten toimitaan, jos et enää ultrassa käy.
[color=blue]Mamma-alkkareista vielä [color=maroon]mie löysin viimeks mustana ihania pitsisiä ei siis tod. lajia valkoset mammapökät ;D Mua ahisti norm. pikkarit, joten harvon niitä tuli käytettyä.
[color=blue]Sukupuolesta [color=violet]etten aio kysyä. Ukko joskus viime vuonna tuumasi, kun olin raskaana, että hän kysyy eikä kerro mulle. .jää nähtäväksi ens kuussa sitten.
[color=blue]Unista [color=maroon]oon nähnyt sekounia, mutta niitä näen aika ajoin muulloinkin. Himounia jos näen niin yleensä tajuaa sit myöhemmin olevansa puutteessa ;)
[color=darkviolet]Kerroin aiemmin, että kaveri meni tänään käynnistykseen. Tyttö tuli :) Vielä en tiiä mitään muuta, koska tämä uutinen tuli kiertoteitse tietoon. Ihanaa, ens viikolla pääsee näkemään ihan vastasyntyneen.
Nyt pitää laittaa oma avaus ruutuun.
Hyvää viikonloppua kaikille :)
Zatu
Oli niin pitkä litania viestejä etten enää muista puoliakaan mihin piti kommentoida/vastata. AInut mikä nyt heti tulee mieleen oli lastenhoitokysymys.. Mä oon kertakaikkisen onnellisessa asemassa eli mun erittäin hyvä ystäväni ja toisen lapsen kummi kauempaa tulee meille asumaan tammikuun ajaksi,eli voin hyvillä mielin lähteä synnyttämään vaikka keskellä yötä ja lasten rytmi ei häiriinny. Meillä asuu myös toinen mummi n.kilometrin päässä ja toinen mummula on 20km eli hoitopaikkoja onneksi on.
G:Kuinka moni meinaa ottaa äitiyspakkauksen?
Mulla on iso huoli siitä kun se on SININEN murrr. Ensimmäisen lapsen aikana sain sinisen pakkauksen myös ja se harmitti kun tytölle ehkä kuitenkin pukisin jotain muuta kun sinistä.Eli mä otan sen jos pääsen sitä ennen ultraan kysymään kumpi on tulossa ja jos siellä veikataan poikaa,muuten en ota. EN mä tiiä enää mitä mä teen sen kans,mitä enemmän mietin sitä sekasemmaks meen =D KÄÄK.
Joo josko huomenna kirjottelis taas,pitäs laittaa muksuja nukkuunkin eikä vaan roikkua koneella :)
T:Isa ja masukki 16+5
Ai niin oon ite miettiny ihan samaa kuinka hassua on että toiset on jo puolen välin yli ja sit toiset on 16 viikolla,samankuisilla kuitenkin voi olla tosi pitkä väli synnytyksien kanssa (jos toinen synnyttää 37 viikolla ja laskettu aika olis ollu 1.1. niin se olis jo joulukuun alkupuolella ja toinen voi synnyttää 42 eli helmikuun puoli välissä :D )
[color=blue] Onnittelut _tigger_ siitä, että teilläkin koitti tänään puoliväli :)! Perästä tullaan.. Pisti muuten silmään eilisestä pinosta että sapa kirjoitti menevänsä tiggerin kanssa lenkille! Tunsitteko ennestään vai oletteko tutustuneet tämän myötä?? Tosi hieno homma kun löytyy uusia kavereita täältäkin, ja vielä samassa elämäntilanteessa olevia.
[color=magenta] Sukupuoligallup: Meillä on se 4d-ultra 18.9. ja odotan ihan innolla että saisin sukupuolen selville. Jotenkin pystyn varmaan havainnollistamaan vauvan mielessäni paremmin kun tiedän kumpi tulee ja voi alkaa tekemään hankintoja :) Ihan eka juttu minkä teen kun saan sukupuolen selville on se, että painun kauppaan hakemaan joko vaaleensinistä tai vaaleenpunaista lankaa ja vien ne mummolle jotta hän tekee Nasulle nutun. Mummo on kutonut kaikille muillekin suvun pirpanoille villa-asut, ja yleensä väri on ollut joku neutraali ( keltainen, vihreä tms..) kun sukupuolesta ei ole ollut muiden kohdalla varmuutta. Meidän esikoisen nuttu on sellainen kivan liila, mikä olisi sopinut kummalle vaan.
[color=green] Eilen höpisin että pitää sinne Jumboon päästä. Kun rupesin siitä puhumaan myös ääneen, kuulin että mun serkku oli siellä parhaillaan. Soitin sitten hänelle ja hän löysi minulle Kappahlista tosi ihanat mammahousut. Ollaan samankokoisia ja meillä on sama vaatemaku, ja kun tänään sain ne pökät itelleni niin en olis ite voinut paremmin valita!!Ihanaa, pääsi pois yhtien housujen helvetistä!!!:)
Nyt se olis ruvettava laskuttamaan. Onneksi on viikon vika työpäivä!!
Kataya ja Nasu 17+3