Millaiset asiat antavat varakkaan vaikutelman ihmisestä
Millaiset asiat ulkoisessa habituksessa tai luonteessa saa sinut ajattelemaan, että ”tolla ihmisellä on varmaan paljon rahaa”?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Mua luullaan varakkaaksi hienostoperheen tyttäreksi vaikka oikeasti olen kaikkea muuta. En ole mitenkään tietoisesti yrittänyt antaa minkäänlaista kuvaa, mutta seuraavat asiat varmaan vaikuttavat.
-klassinen tyyli ja pukeutuminen tilanteen mukaan
-ei tatuointeja, lävistyksiä tai shokkivärejä hiuksissa
-sivistys, en ole kovin korkealle kouluttautunut mutta olen aina harrastanut kulttuuria, lukenut paljon ja seuraan maailman menoa
-kauniit käytöstavat
-itsevarmuus ja ylväs olemus.
-hillitty ja asiallinen käytös, minusta löytyy kyllä villi puoli mutta sen näkee vain lähipiiri
-kielitaito ja se että olen matkustanut paljon.
Kieltämättä kun oikein ajattelee niin tatuoinnit ja lävistyksen muualla kuin korvanipukassa tuo sellaisen halvan kuvan. Vaikka tatuoinnit on kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset eivät näyttäydy taviksille. Niillä on ihan omat ympyrät ja piirit, johon taviksilla ei ole mitään asiaa.
Joskus olen nähnyt stockalla tai espalla. Ovat kyllä todella upeasti pukeutuneita ja kalliit kengät&laukut.
Miksi niin moni vetää yhtäläisyysmerkin varakkuuden ja sivistyneisyyden välille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset eivät näyttäydy taviksille. Niillä on ihan omat ympyrät ja piirit, johon taviksilla ei ole mitään asiaa.
Joskus olen nähnyt stockalla tai espalla. Ovat kyllä todella upeasti pukeutuneita ja kalliit kengät&laukut.
Todella rikkaat ostavat tosirikkaiden merkkejä, esim. kello, lenkkarit, korut, laukut. Näistä he päättelevät paljon, eli kyllä autot, osoitteet ja vaatteet on erimaata kuin meillä muilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettava aloitus. Oikeasti varakkaat kulkevat kauhtuneissa vaatteissa ja ajavat vanhalla autolla. Vain säälittävät nousukkaat pröystäilevät rahalla. Sellaisten kanssa ei pidä olla missään tekemisissä.
Miksi varakas/rikas haluaisi kulkea kauhtuneissa vaatteissa ja vanhalla autolla kun on varaa parempaankin? Tehdään vuosikaudet töitä rikastumisen eteen ja sitten elettäisiin kuin köyhät, ei mitään järkeä!
En vaan saa mitään iloa vaatteiden shoppailusta ja pidän sitä turhana. Joskus ostan jonkun kivan uuden, mutta sitä tuleekin sitten käytettyä loppuun asti. Lisäksi perhetausta on sellainen, että ei osteltu uusia, vaan tehtiin itse ja korjattiin vanhat (suurimmaks osaks ekologisuus syynä jo silloin ennen kun se oli muotia, mutta myös taloudelliset syyt) Merkki tai hinta ei myös läheskään aina takaa laatua, se kannattaa muistaa. Monet kalliit vaatteet on tehty samoilla mestoilla kuin halvat rytkyt.
Ulkonäkö ei liene paras mittari. Käytös ja puheet, erityisesti suhtautuminen rahaan, paljastaa paljon.
Riippuu myös, mitä varakkailla tarkoitetaan? Paöjonko pitää olla rahaa, että tulee luokitelluksi varakkaaksi?
Varakkaat syövät hyvää ja terveellistä ruokaa, joten he ovat normaalipainoisia tai hoikkia.
Viikonloppuisin ei syödä pussillista sipsejä tai pikaruokaa, vaan huolella valmistettua gourmet-tasoista kotiruokaa. Ruoan kanssa otetaan muutama lasillinen viiniä, eikä vedetä kymmentä kaljatölkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni vetää yhtäläisyysmerkin varakkuuden ja sivistyneisyyden välille?
Totta! Rikkailla on usein hyvin jyrkät ja materialistiset mielipiteet, eikä se ole minusta sivistystä!
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat syövät hyvää ja terveellistä ruokaa, joten he ovat normaalipainoisia tai hoikkia.
Viikonloppuisin ei syödä pussillista sipsejä tai pikaruokaa, vaan huolella valmistettua gourmet-tasoista kotiruokaa. Ruoan kanssa otetaan muutama lasillinen viiniä, eikä vedetä kymmentä kaljatölkkiä.
Varakkaat kärsivät kyllä erittäin kovista ulkonäköpaineista. Lihava rikas leimataan heti mt-ongelmaiseksi.
Ja niitähän riittää rikkaissa piireissä (mm. narsistisuusgeenit). On myös paljon huume-, lääke-, ja alkoholin väärinkäyttöä. Kun rahaa on ja paha olo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Rikkailla on usein hyvin jyrkät ja materialistiset mielipiteet, eikä se ole minusta sivistystä!
Mihin sä tämän perustat? Montako rikasta tunnet, että voit jakaa heistä tällaista yleistystä?
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten näin on. Vaurastuminen on tullut koulutuksen ja työn kautta. Mutta sehän ei tarkoita, etteikö varakkaissa ole myös tätä ns. w t -porukkaa (päihteet, rikollisuus, ei koulutusta..ymym. Kaikki tietää.)
Ja varsinkaan se ei tarkoita, etteikö vähävaraisissa ole paljon sivistynyttä, taitavaa, fiksua väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö ei liene paras mittari. Käytös ja puheet, erityisesti suhtautuminen rahaan, paljastaa paljon.
Riippuu myös, mitä varakkailla tarkoitetaan? Paöjonko pitää olla rahaa, että tulee luokitelluksi varakkaaksi?
Kovat arvot.
Onpas täällä paljon varakkaiden ihmisten asiantuntijoita paikalla! Olis todella mielenkiintoista nähdä millaisia ihmisiä kommenttien takaa löytyy ja millä tavoin suhtautuisivat yleistyksiin omasta elämästä...
Mulla käy asiakkaana yksi varakas mies.
Hän ei juuri kehu rahallaan, mutta sen huomaa hänestä ja siitä kun hän puhuu työkuvioistaan välillä.
Hänellä pelaa poika myös jääkiekkoa ulkomailla yms.
Asenne miehellä on sellainen, että kun on tottunut saamaan rahalla kaiken hän kuvittelee että jos hän tulee minulle palveltavaksi esim. puoli tuntia liian aikaisin, sen pitäisi olla ok. Kerran sanoin ystävällisesti asiasta, ja siitä syttyi monta kk kestävä mielen osoitus, mm. saattoi tulla liikkeen pihaan edelleen ihan liian ajoissa, odotutti minua mutta poltti vain oven edessä tupakkaa ja heitti tumpin aina oven eteen!
Lisäksi jos minulla sattuu olemaan loma, hän on sitä mieltä että on joku VIP asiakas ja näin ollen palvelen hänet vaikka lomalla.
Nyt kun jään äitiyslomalle, yritti itse päättää milloin tulee seuraavan kerran, johon vastasin: "ok, sinä varmaan sitten myös imetät parin kuukauden ikäisen vauvan?".
Vasta sitten ymmärsi ettei hän päätä milloin minun loma loppuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku vois aatella, ettei tuollainen yleistäminen ole sivistynyttä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten näin on. Vaurastuminen on tullut koulutuksen ja työn kautta. Mutta sehän ei tarkoita, etteikö varakkaissa ole myös tätä ns. w t -porukkaa (päihteet, rikollisuus, ei koulutusta..ymym. Kaikki tietää.)
Ja varsinkaan se ei tarkoita, etteikö vähävaraisissa ole paljon sivistynyttä, taitavaa, fiksua väkeä.
Kyllä minä olen tuntenut muutamia ns. mahtisukujen lapsia, joilla on ollut paha huume- ja lääkeriippuvuus (rikollista toimintaa), sekä mielenterveydellisiä ongelmia (persoonallisuushäiriö, maanis-depressivisyys). Raha mahdollistaa nuorille ja rikkaille myös kaikkea vähemmäm sivistynyttä! Kyse siis ns. vanhasta rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Eivät koskaan kävele kadulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku vois aatella, ettei tuollainen yleistäminen ole sivistynyttä...
Tämä mielipide perustuu julkisuudessakim olleeseen tutkimukseen varakkaiden asenteista mm. vähävaraisia ja työttömiä kohtaan. Tämä on yliopistossa tehty tutkimus, josta on tehty kirja. Kannattaa lukea!
Ei mikään.
Ei kiinnosta ollenkaan se onko rikas, keskiluokkainen vai köyhä?
Minulle merkitsee enemmän ihminen ihmisenä ei ulkoiset seikat.
Pinnallisuus ei kiinnosta.
Kuulostaa ja näyttää ihan tusinatavikselta, joka haluaa olla sosiaalisesti hyväksyttävä. Varakkailla on varaa olla persoonallisia, omalaatuisia.