Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheelliset mitä te harrastatte?

Vierailija
18.03.2021 |

Riittääkö aika harrastuksiin? Minkälaista työtä ja minkälaisella työajalla pyöritätte perhettä ja harrastuksianne?

Niin, ja lasten iät vielä, kiitos!

Tämä mietityttää, kun itselläni ei ole aikaa harrastaa mitään, mutta tuttu työkaveri senkun harrastaa ja hänellä on vielä päätyön lisäksi 2 eri sivutyötä. Heillä on päiväkoti- ja kouluikäinen lapsi. En ymmärrä miten hän onnistuu. Silti tulee aina hymyileväisenä töihin eli ei näytä olevan edes rankkaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se idea on juuri siinä, että tämä tuttusi oikeasti tekee itselleen mieluisia asioita. Pahimpia ja elämään kyllästyneitä ovat ne, jotka tekevät työtä, josta eivät edes tykkää eivätkä pääse koskaan omien työpiirien ulkopuolelle. Kyllähän se elämä kyllästyttää, jos on vain työ ja lapset.

Vierailija
2/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä: oispa energiaa johonkin muuhun kuin työssäkäymiseen ja perheen pyörittämiseen. Itse vaan makaan raatona työpäivien jälkeen ja pakotan itseni salille satunnaisesti. Mitään muuta ei voisi kuvitellakkaan.

Teen kokoaikatyötä ammatissa, jota en mainitse, mutta siis kyseessä yliopiston vaativa virkatyö sosiaalialalla. Tiedätte varmaan. Aikuispuolella työskentelen.

Lapset 7 ja 11.

Enkä ole ikäloppu, ikää 34.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää, toiseksi voi harrastaa kun lapsikin harrastaa. Koira mukaan ja lenkille tai käy salilla kun lapsi harrastuksessa.

9 ja 11 v lapset, joilla harrastus 3× viikossa. Lisäksi käydään yhdessä uimassa, lenkillä ja tallilla.

Kirjoja en jaksanut lukea 10 vuoteen mutta nyt luen taas öisin, kuten aiemmin.

Työaika 7.15-13.45 ma-pe ja miehellä 7-15.30. Lapset koulubussiin 7.10 ja tulevat 12.55-14.55

Vierailija
4/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä: oispa energiaa johonkin muuhun kuin työssäkäymiseen ja perheen pyörittämiseen. Itse vaan makaan raatona työpäivien jälkeen ja pakotan itseni salille satunnaisesti. Mitään muuta ei voisi kuvitellakkaan.

Teen kokoaikatyötä ammatissa, jota en mainitse, mutta siis kyseessä yliopiston vaativa virkatyö sosiaalialalla. Tiedätte varmaan. Aikuispuolella työskentelen.

Lapset 7 ja 11.

En voisi elää tuollaista elämää! Meinasin opiskella itseni ylemmäs, mutta onneksi tajusin, että ei se sosiaalityöntekijän pätevyys tuo muuta kuin lisätyötä, stressiä ja palkasta lähtee enemmän veroa ja käteen jää hieman enemmän kuin nyt 😂

Mielestäni on mahtavaa, kun voin suunnitella itse omat vuoroni eikä ole mitään 8-16 työaikaa, jolloin en pääsisi tekemään sivutöitäni ja harrastamaan. Elämä tosiaan on valintoja. Moni ajattelee että tietty virka tai palkan korotus motivoi, mutta mulle kyllä elämä on kokonaisuus, jota ei mikään status kiillota. Pitäkää silmät ja sydän auki ja kuunnelkaa itseänne.

Vierailija
5/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työaika 7.15-14.45. Työ ja koulumatkaa 10km ja ikää N45 ja M50v

Vierailija
6/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset 7 ja 11.

En voisi elää tuollaista elämää! Meinasin opiskella itseni ylemmäs, mutta onneksi tajusin, että ei se sosiaalityöntekijän pätevyys tuo muuta kuin lisätyötä, stressiä ja palkasta lähtee enemmän veroa ja käteen jää hieman enemmän kuin nyt 😂

Mielestäni on mahtavaa, kun voin suunnitella itse omat vuoroni eikä ole mitään 8-16 työaikaa, jolloin en pääsisi tekemään sivutöitäni ja harrastamaan. Elämä tosiaan on valintoja. Moni ajattelee että tietty virka tai palkan korotus motivoi, mutta mulle kyllä elämä on kokonaisuus, jota ei mikään status kiillota. Pitäkää silmät ja sydän auki ja kuunnelkaa itseänne.

Siis tosi hyvin kirjoitettu ❤️

Vierailija
7/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä kaksi aikuista ja kaksi alle kouluikäistä lasta. Lapset harrastaa 3 krt viikko omaa lajiaan. Vuorotellen viedään miehen kanssa niin toinen saa omaa aikaa sen ajan. Silloin teen kotona ohjattua kotijumppaa noin 30 min, noin pari kolme krt viikko. Saan siitä energiaa ja kroppa on kivassa kunnossa. Treenit on lyhyitä ja tehokkaita. Lisäksi teen kävelylenkkejä. Mies treenaa kotisalilla.

Käydään myös lasten kanssa tallilla kerran vk. Meillä on vuokraponi jonka kanssa touhutaan yhdessä ja opetan lapsia ratsastamaan. Mukavaa ulkoilua ja yhdessä oloa.

Vierailija
8/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan hevosia.

Lapset 5v ja 10v.

Vierailija
9/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perheessä kaksi aikuista ja kaksi alle kouluikäistä lasta. Lapset harrastaa 3 krt viikko omaa lajiaan. Vuorotellen viedään miehen kanssa niin toinen saa omaa aikaa sen ajan. Silloin teen kotona ohjattua kotijumppaa noin 30 min, noin pari kolme krt viikko. Saan siitä energiaa ja kroppa on kivassa kunnossa. Treenit on lyhyitä ja tehokkaita. Lisäksi teen kävelylenkkejä. Mies treenaa kotisalilla.

Käydään myös lasten kanssa tallilla kerran vk. Meillä on vuokraponi jonka kanssa touhutaan yhdessä ja opetan lapsia ratsastamaan. Mukavaa ulkoilua ja yhdessä oloa.

Ja siis työt normaalit klo 8-16 about. Miehellä usein menee pidempään.

Vierailija
10/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kyllä se tuppaa virkatyö väsyttämään, vaikka kovasti aina kuulee että halutaan siisti sisätyö. Paino on noussut istumisesta ja stressistä, muttei työpäivän jälkeen jaksa mitään muuta kuin katsoa televisiota tai puhelinta ja ruokkia lapset. Olen miettinyt alan vaihtoa. Kaiholla katselen niitä, jotka painavat vieläkin loiste silmissään ja innostuvat uusista harrastuksista, minulle se toisi vain lisää stressiä tässä elämäntilaanteessa. Olen 35, lapset 6 ja 10.

Vierailija
11/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellämme on pari yritystä joten voimme valita työaikamme itse ja suurimman osan työstä pystyy tekemään kotoa käsin.  Kolme alle kouluikäistä lasta ja harrastuksina meillä aikuisilla matkailu, musiikki, liikunta, taide, ruuanlaitto...  Aikataulutettuja harrastuksia ei ole kuin ainoastaan kahden vanhimman lapsen soittotunnit joten ei koskaan tule stressiä että pitäisi joka paikkaan revetä.

Vierailija
12/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset harrastaa viikon jokaisena päivänä jotain. Jos on oikein tehokas olo menen lenkille heidän treenien aikaan. Useasti en jaksa/ ehdi kun pitää valmistella ruokaa ym. Onneksi heillä on harrastukset, muuten en liikkuisi sohvalta mihinkään työpäivän jälkeen.

Kerran viikossa sitten ehdin myöhään illalla ratsastustunnille, aina ei edes huvita mutta fiilis on lopulta hyvä kun ”pakottaa” itsensä tekemään jotain vain itseään varten. Ja niin, meillä mies tekee kahta työtä 6-7 päivänä viikossa mutta yksi ilta on varattu tuolle minun harrastukselle.

Vierailija
13/13 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia harrastuksia, jota voi harrastaa kotona/kotipihalla/omassa pajassa ja vaikka 15min kerrallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme