Millaiset asiat antavat varakkaan vaikutelman ihmisestä
Millaiset asiat ulkoisessa habituksessa tai luonteessa saa sinut ajattelemaan, että ”tolla ihmisellä on varmaan paljon rahaa”?
Kommentit (141)
Kun ei tarvitse esittää mitään, tietää varmasti, että tuolla on oikeasti rahaa ja paljon, tiedän sen ja on totta🤩. Feikkaajat tunnistaa aina, aina, muista se eli esittäjät jää kiinni, sen tunnistaa😆
Patek Philippen kello ranteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettava aloitus. Oikeasti varakkaat kulkevat kauhtuneissa vaatteissa ja ajavat vanhalla autolla. Vain säälittävät nousukkaat pröystäilevät rahalla. Sellaisten kanssa ei pidä olla missään tekemisissä.
Miksi varakas/rikas haluaisi kulkea kauhtuneissa vaatteissa ja vanhalla autolla kun on varaa parempaankin? Tehdään vuosikaudet töitä rikastumisen eteen ja sitten elettäisiin kuin köyhät, ei mitään järkeä!
Niinpä. On nyt mennyt sairaalloinen piheys ja mt ongelmat varakkuuden merkeiksi.
Varakkuus ei määritä ihmistä, vaan aivan muut asiat.
Vierailija kirjoitti:
Monelta meni keskustelun pointti ohi. Ei kysytty miltä varakkaat näyttää, vaan mikä antaa varakkaan vaikutelman.
Se kun osaa pitää suunsa kiinni suurimman osan aikaa. Vastaa kun kysytään ja kysyy osoittaen mielenkiintoa toista kohtaan. Muita arvostava käytös.
Jännä, mutta instagramtili Sandra hagelstam sai heti ajattelemaan, että on jo syntyjään varakas. Ei sukunimi, vaan siinä tilissä on vaan jotain muuta varakkuutta henkivää.
Vierailija kirjoitti:
Edellä olevista kommenteista poiketen olen sitä mieltä, että varakkaiden käytös ei todellakaan ole aina kohteliasta ja sivistynyttä. Parhaimmillaan se on sitä, mutta olen tavannut lukuisia äärimmäisen epäkohteliaita ja töykeitä varakkaita henkilöitä.
törmäsit nousukkaaseen.
Mikä antaa varakkaan vaikutelman siis?
Miksi edes miettisin jonkun taloudellista tilannetta? Nyt kuin kaikilla on maskit naamalla, niin ei paljon kiinnosta onko jollakulla enemmän vai vähemmän rahaa kuin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä enää mitään väliä?
Nämä tämmöset ketjut oli viattomuuden aikojen huvia, nyt puhaltavat synkät tuulet.
On koronaa ja kansalleen vihamielinen pm yms.
Tämä.
Nyt tuntuu tosi naurettavalta alkaa miettiä näin triviaalia asiaa. Sillä ei ole mitään väliä enää näytänkö varakkaalta vai köyhältä kun ketään ei voi tavata eikä mihinkään mennä. Mitä väliä sillä on kun vien roskapussin tai käyn aamuhämärissä kaupassa?
Mitä sinä vaikutelmalla teet.
Moukka.
Varakkuus näkyy usein kehonkielen ja olemuksen hillittyneisyytenä ja kohteliaana käytöksenä. Ei kuitenkaan pikkusievänä hienosteluna tai liiallisena käytöksen ja puheen kontrolloimisena. Myös vaatetuksessa, mutta ehkä enemmän juuri tietynlaisena klassisuutena ja tilanteenmukaisena vaatetuksena kuin kalliina merkkeinä. Kuitenkin niin, ettei olemus ole liian sliipattu, ylibrändätty tai teennäisen boheemi. Liian hyvin pukeutuneista ja liian kalliilla autoilla ajavista tulee mieleen lähinnä, että he ovat saaneet paljon lainaa tai käyttävät rahat itseensä ja elämäntyylinsä esittelyyn.
Näitä välttäisin: näkyvät merkit ja logot, räväkät hiusvärit, lisäkkeet ja irtoripset, lenkkarit (muualla kuin lenkillä, huomattava ylipaino jne.
Itse pyörin rikaiden piireissä. Moni on ihan tavis, enemmän köyhältä näyttää ku rikkaalta. Koillakin sit merkkivaatteita ja sliipatut hiukset. Tosi laitetut useimmiten wannabe rikkaita eli köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Edellä olevista kommenteista poiketen olen sitä mieltä, että varakkaiden käytös ei todellakaan ole aina kohteliasta ja sivistynyttä. Parhaimmillaan se on sitä, mutta olen tavannut lukuisia äärimmäisen epäkohteliaita ja töykeitä varakkaita henkilöitä.
Rikas ihminen tuntuu olevan sellainen myyttinen hahmo, jolle on sukupolvien ketjussa kasautunut myös sydämen sivistys, hyvät käytöstavat ja vaatimattomuus, eikä hän ole saastuttanut käsiään ansaitsemalla itse uutta rahaa, vaan korkeintaan pitää rakkaudella huolta sukunsa vanhasta rahasta. Ei tämä kaikki koskaan yhdisty tosielämässä, vaan yleensä rikkaat ovat rikastuneet vähemmän ylevästi.
Nuorena omistaa jo samat asiat mitkä muut omistaa vasta keski-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
törmäsit nousukkaaseen.
Oikeasti?! Nousukas on sentään ansainnut rahansa itse ja ehkä ymmärtää jotain myös tavisten ja köyhien realiteeteista.
Vierailija kirjoitti:
Se että ymmärtää laajasti asioista yleisesti, ei snobbaile harrastuksilla ja tietämyksellänsä. On utelias.
Ei pukeudu liian sopulimaisesti trendi/klassikko/merkkivaatteisiin, vaan osaa yhdistellä sieltä täältä omalle vartalolleen sopivasti.
Noin toimii normaali fiksu ihminen, ei rikas.
Käytös kertoo paljon. Yleensä ne ovat ne nousukkaat ja/tai materialistit joille on tärkeää näyttää, että rahaa on. Ja käytös on sitten sen mukaista. Näillä tapauksilla itsetunto ei ole ihan kohdillaan.
Oma ryhmänsä on sitten nämä joilla ei varallisuutta ole, mutta halutaan näyttää "varakkaalta" ja käytös on leveilevää ja snobimaista. Näillä tapauksilla taitaa itsetunto olla aika nollissa.
Jos haluaa antaa itsestään arvokkaan kuvan, niin kannattaa unohtaa kiroilu, olla aidon kohtelias ja hillityllä tavalla itsevarma.
Ja joillekin voi kuulostaa turhalta, mutta hyvät pöytätavat kannattaa hallita. En tarkoita mitään kuninkaallisten juhla-ateriointia, vaan ihan perusjuttuja kuten mäyssytystä, ruoka suussa puhumista, ryystämistä ym. Nuo pois.
Tiedän yhden vanhan rahan rouvan joka pukeutuu arkena tuulipukuun. Eli ei näytä ns. rikkaalta. Mutta käytös ja olemus on arvokas täysi kymppi.
Rento, alla Jaguar. Puhuu ruotsia. Ei törppöile, on kohtelias, muttei teennäisesti.
Monelta meni keskustelun pointti ohi. Ei kysytty miltä varakkaat näyttää, vaan mikä antaa varakkaan vaikutelman.