Talviloma Kanarialla: 10 päiväksi keskitason hotelliin, vai viikoksi hienompaan? (ov)
10 päivän reissuja taitaa olla vain Aurinkomatkoilla, vai onko joku huomannut muillakin? Se aika on kiva, viikko tuntuu siltä, että ollaan vähän väliä lentokoneessa. Mutta toisaalta kymmenen päivän hinnalla saisi viikoksi paremman hotellin, isommat allasalueet jne., eli lapsille ja vanhemmillekin lisää hupia... Miten te valitsisitte?
Kommentit (14)
Viikon lomalle vaihtoehtoja olisikin sitten vaikka kuinka.
Kiitos kommentistasi! : )
ap
majoitun matkaillessa aina 4 tai 5 tähden hotelleihin, maksaa itsensä takaisin matkan laadussa.
Varsinkin lasten kanssa matkaillessa hotellin taso on merkittävä (enkä tarkoita nyt isompaa uima-allasta).
Mielummin viikko laadukkaissa ja mielekkäissä puitteissa kuin muutama päivä lisää vähemmän laadukkaissa.
Toki lähtisin valitsemaan hotellia ensisijaisesti sijainnin kannalta.
ja hyvä sijainti. Menisin siis sinne. Katselin noita muita hotelleja ja niissä sijainti näytti olevan vähän huonompi, pidemmät välimatkat. Muutenkin se viikko menee niin pirun nopeasti.
Pitkällä matkalla rupunen hotelli alkaa helposti ottaa pannuun... ainaki mulla. Pari yötä nyt nukkuu missä vaan mut ei pidemmän päälle.
Mutta siihen ei taida budjetti riittää. Viikon lomat vaan ahdistaa, kun Kanariallekin on sen verran monta tuntia matkaa, että se on aika tuskaa etenkin lasten kanssa. Ja viikon reissulla niiden lentojen väliin jää vain 6 päivää.
Ollaan yleensä majoituttu aika perustasoisiin huoneistohotelleihin (kaksi tähteä jne.), mutta toisaalta kyllä noi Blue Villaget sun muutkin houkuttelisivat...
Ei osaa päättää...
ap
Ainoastaan ne 3 viimeisintä hotellia sivulla näyttää paremmalta, muut oikeastaan samaa luokkaa. ja tosiaan ei nuo kahden tähden hotellitkaan mitään murjuja ole. Ihan kivannäköinen uima-allasalue tuossa Monte Carlossa.
Kymmenen vuotta sitten olisin kuitenkin valinnut toisin!
Viikko on aika lyhyt aika, etenkin jos päivä tai kaksi on huonohkoa säätä, kuten meille on käynyt jo monta kertaa.
Hotellissa kuitenkin vietetään niin vähän aikaa, että itse en panostaisi siihen. En tiétenkään mihinkään ihan kamalaan murjuun menisi, mutta keskitasoinen riittää mulle ihan hyvin.
oten valitisisn pidemmän loman ja huonomman hotellin. Itse en koskaan majoitu kuitenkaan mihinkään hostel-tason paikkoihin, mutta veikkaan ettei Aurinko matkoilla sellaisia edes ole listoillaan...;) Ja ihan vinkkinä ap:lle, jos yhtään osaat englantia ja jaksata nähdä hiukan vaivaa, niin menkää omatoimi lomalle. Hyvissä ajoin varatut lennot ja aparement majoitus tulee paljon halvemmaksi kun nuo seuramatkat.
Pieni esimerkki: Pidennetty v-loppu(=4 vuorokautta) eräässä suositussa kaupungissa euroopassa olisi maksanut ~600e, varasimme matkat itse ja majoitukseen vuokrasimme huoneiston aivan keskustasta, tämä maksoi kaikkineen meille 650e KAKSI VIIKKOA!
Vierailija:
oten valitisisn pidemmän loman ja huonomman hotellin. Itse en koskaan majoitu kuitenkaan mihinkään hostel-tason paikkoihin, mutta veikkaan ettei Aurinko matkoilla sellaisia edes ole listoillaan...;) Ja ihan vinkkinä ap:lle, jos yhtään osaat englantia ja jaksata nähdä hiukan vaivaa, niin menkää omatoimi lomalle. Hyvissä ajoin varatut lennot ja aparement majoitus tulee paljon halvemmaksi kun nuo seuramatkat.Pieni esimerkki: Pidennetty v-loppu(=4 vuorokautta) eräässä suositussa kaupungissa euroopassa olisi maksanut ~600e, varasimme matkat itse ja majoitukseen vuokrasimme huoneiston aivan keskustasta, tämä maksoi kaikkineen meille 650e KAKSI VIIKKOA!
Mietin asiaa yhä, saa kommentoida lisää! : )
ap
Mielummin 3 lisäpäivää kuin isompi uima-allas.