Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä mielellä kissasi on tänään ja mitä puuhaillut?

Vierailija
17.03.2021 |

Kertokaa piristäviä kissajuttuja!

Kommentit (1040)

Vierailija
501/1040 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vielä toistaiseksi kissaton, mutta kävin löytöeläintalolla vapaaehtoisena ja sieltä on erottunut pari suosikkia joukosta. Tänään käyn ostelemassa kissantarvikkeita! 😁 Toinen suosikeista on todella arka, sähinä vaan kävi kun heittelin sille kissanminttuherkkuja..

Vierailija
502/1040 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistin kerran välit poikki silloiseen kaveriini kun sen koira piereskeli ja haisi koko ajan. Viimeinen niitti oli se kun koira paskansi mun lattialle.

Kissoja vihaan kyl kans :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1040 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin pääni millin siiliksi. Nyt kissa tulee olkapäälle kehräämään ja nuoleskelee siiliäni.

Vierailija
504/1040 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pidetty maukunat, kun aamupala myöhästyi jonkin verran. Sen jälkeen kissa seurasi tarkkaan ruokakuppien (tyhjien) pois viemistä, on kaarestanut, leikkinyt lankakerällä, pyytänyt silitystä, ollut mukana tietokoneella ja nyt lepäilee jossain.

Vierailija
505/1040 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kissa pyysi hirveästi huomiota, kulki mukana joka paikkaan ja romahti syliin, kun istahdin sohvalle. Päästin kissan muutama tunti sit ulos ja jossain siellä se taas seikkailee ja nauttii auringosta. Kunhan ei tois kuollutta lintua terassille :)

Vierailija
506/1040 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin ekaa kertaa pihalla talven jälkeen, vähän oudoksui, kun on vielä lunta liki metri paksummissa paikoissa. Ei halunnut lumelle astua, mutta kukkapenkin tulppaanin alut tarkkaan kävi tutkimassa ja normaalit kiemurtelut siinä roskaläjässä, minkä aina löytää. Kesälläkin oikein harjataan puhdas paikka asfaltti käytävälle, niin ei kelpaa, viereen sitten heittäytyy keräämään ne harjatut roskat itseensä tyytyväisenä.

Huomena varmaan jo valjaitten vieressä naukuu, kun haluaa ulos.

Se haluaminen riippuu aina kisun kaverista, eli auringosta. Jollei sitä näy, ei haluta uloskaan.

Vierailija
507/1040 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pidetty maukunat, kun aamupala myöhästyi jonkin verran. Sen jälkeen kissa seurasi tarkkaan ruokakuppien (tyhjien) pois viemistä, on kaarestanut, leikkinyt lankakerällä, pyytänyt silitystä, ollut mukana tietokoneella ja nyt lepäilee jossain.

Mitä on kaarestaminen?

Tulee mieleen sellainen venyttely, jossa selkä menee kaarelle (kumpaan suuntaan tahansa), ja senhän kissat kyllä osaa.

Vierailija
508/1040 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pistin kerran välit poikki silloiseen kaveriini kun sen koira piereskeli ja haisi koko ajan. Viimeinen niitti oli se kun koira paskansi mun lattialle.

Kissoja vihaan kyl kans :) 

En ymmärrä tämmöistä juttua, kaikki pieree niin sinäkin. Ja jos koira paskansi lattiallesi, se saattoi olla pelokas...ehkä vaistosi vihamielisyytesi.

Vierailija
509/1040 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissit on maanneet koko aamupäivän eri pedeillä (ei omallaan tietenkään)

Vierailija
510/1040 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö kaikki kissat kieriä hiekka/sorakasoissa? Itselläni oli sellainen. Ihan pölyinen oli aina kesäisin , no itse sai pölynsä nuolla.

Vierailija
511/1040 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkääkö kaikki kissat kieriä hiekka/sorakasoissa? Itselläni oli sellainen. Ihan pölyinen oli aina kesäisin , no itse sai pölynsä nuolla.

meillä tykkää. On oikea tomukasa, kun mustasta karvasta vielä pöly erottuu.

Vierailija
512/1040 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä on kummallakin. Tulivat eteiseen maukumaan kun vein lapseni päivähoitoon. Annan heille aamupalan ja toiselle kilpirauhaslääkkeet tuossa ekan kahvitauon aikana (teen etätöitä koton). Taitavat nukkua tällä hetkellä jossain päin asuntoa. Todennäköisesti olohuoneessa tai makuuhuoneessa kaapissa sukkien seassa.

Vierailija
513/1040 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tuo härvää. Mahdoton vauhtiveikko, nuori kolli jolla innostusta runsaasti ymmärrystä enemmän.

Olemme mökillä. Täällä kaikki on yhtä ja samaa tilaa eli nukumme yhdessä. Kotona kattiainen ei pääse makuuhuoneeseen. Puoleen yöhön saakka me taas neuvottelimme nukkumajärjestyksestä.

Kolli oli sitä mieltä että hänellä on paras paikka nukkua kaulallani puuhkana nuollen kaiken aikaa naamaani karkealla kissan kielellään. Minä petasin herralle pehmeän prinssin petin viereiselle divaanille.

Noin 15 kertaa vein aarteeni kauniisti keon päälle nukkumaan. Se oli takaisin ennen minua sängyssäni.

Jossakin vaiheessa sitten kollilla tuikahti Airam että jokin on vialla ja jonkilainen muutos pitää tehdä.

Asettui sitten jalkopäähän. Kunnes aamuyöllä siirtyi sitten vaivihkaa pääni vierelle.

Meni se yö noinkin.

Vierailija
514/1040 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta, jossa kissani puhui. Sanoi siis joitakin sanoja, mutta oli muuten ihan tavallisen kissamainen. Ihmiset ympärillä ihmettelivät, minä vain ilmeilin, että ihan normaalia on.

Tänään aamulla kissa halusi ensin ruokaa, sitten ulos, sitten sisään ja sitten vesihanan alle juomaan. Hanan vieressä seisoessani mietin, että meillä yhteys kyllä pelaa niin hyvin, että on tosiaan ihan kuin kissa osaisikin puhumalla kertoa, mitä haluaa.

Olin ennen koiraihminen enkä tajunnut miten ihania kissat voivat olla.

Vierailija
515/1040 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kissoista sai hepulin klo 6 aamulla, joten aamu alkoi kissan leikittämisellä ennen aamukahvia

Vierailija
516/1040 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

514: Mulla sama. En ois varsinaisesti halunnut kissaa vaan se tuli hoitooni "väliaikaisesti", kun sukulaiseni kuoli. Välillä mietin, ettei mulla kuuluis olla kissaa. Sitten kissa tulee päälleni kun makailen ja katsoo silmiin ja hakee siitä köllötyspaikan. Tai muuten juttelee. Katsoo ovenkahvaa ja katsoo minua, kun haluaa parvekkeelle. Usein ottaa katsekontaktia jossain tilanteessa, kuin kysyen "Mitä nyt tapahtuu?". Kissa ymmärtää paljon puhetta ja minusta usein tuntuu, kuin sekin puhuisi minulle. En tarkoita maukumisia, se puhuu ilman ääntäkin. En ois uskonu, minkälainen kissa on, ennenkuin sain oman kissan.

Vierailija
517/1040 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunkumppaneita on kissoissa:).

Luultavasti kissani on taas kiivennyt katolle savupiipun juurelle  tähystämään.  Sen lempipaikka.  Isäntä teki kissatikkaat kun aijemmin se vaivaloisesti kiipesi sinne seinää myöden.

Vierailija
518/1040 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden maissa yritti vähän saada kärpästä kiinni, ei saanut. Aika laiskaa on, kun on niin kuuma. Lähinnä nukkunut. Ruoka kyllä maistuu, ihmettelen sitä, kun on näin kuuma. Välillä käy parvekkeella makoilemassa. Hyvällä tuulella tuntuu olevan tänään.

Mies sanoi aamulla töihin lähtiessään, että kissa oli pitänyt taas hirveää meteliä yöllä. Mä en ole herännyt. Mutta tuolla on siis tapana yöllä pervekkeella mouruta kovalla äänellä ihan kuin joku vanha kollikissa, vaikka on 5v leikattu tyttökissa. Hävettää naapureiden takia nuo yölliset konsertit. Sillä on vapaa kulku verkotetulle parvekkeelle. 

Vierailija
519/1040 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt jonkun aikaa tapaillut yhtä miestä. Kun mies oli täällä ekaa kertaa niin kissa oli hyvin valppaana. Aika kulu. Ilta vaihtu yöksi ja kissa meni miehen jalkojen juureen ei naukunut ei mitään. Istu vaan pää kallellaan ja tuijotti.

Mies sano, että kissa kattoo, että eikö tuo ymmärrä lähtee kotiinsa ollenkaan.

Vierailija
520/1040 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavalliset aamurutiinit; kun alan heräillä kiipeää rinnan päälle ja alkaa puskea vaatien rapsutusta.

Nukkuu vieressä yöt.

Hassua muuten miten ainakin minun kissallani on samat rutiinit. Aamulla tervehtiminen, sitten kupille odottamaan ruokaa. Sillä aikaa kun se syö, juon aamukahvini, ja sitten onkin leikkiaika.

Pallot on rakkaimpia leluja tällä hetkellä sekä lattiaharja. Eikitään joku vartin verran, sitten taas päiväunien aika jotka se nukkuu omassa kopassaan. Nyt juuri ollaan siinä kohtaa.

Tämä on vanha rescuekissa, kukaan ei tiedä miten vanha. Se tuli minulle reilu 4 vuotta sitten ja siitä tuli hyvin rakas ystävä. Rahaa siihen on mennyt ja menee, aluksi hoidettiin yli vuosi korvia joissa isoja ongelmia. Se saatiin kuriin mutta vaati monta eläinlääkärikäyntiä ja lääkkeitä.  Rakkaan perheenjäseneni takia teen kaikkeni. Ai niin ja se on poik väriltään musta. Kastroitiin rokotettiin  ja sirutettiin löytäjän toimesta.

Kissat tykkäävät rutiineista. Meillä osaa herättää aina samaan aikaan mut aamulla ja odottaa ikkunassa, kun palaan töistä. 

Meillä kissa osaa odottaa miestä kotiin oikeaan aikaan. Se menee muutama minuutti ennen miehen tuloa eteiseen istuskelemaan katse tiukasti ovessa. Kun se kuulee hissin kolahtavan, se nousee jo seisomaan ja saman tien kun mies avaa oven, se puskee miestä ja yrittää kiivetä syliin. Tämä on jotain ihan kummallista :). Mies tulee kyllä aina samaan aikaan kotiin. 

Mä teen etätöitä kotona, eli en ole niin kiinnostava kuin mies joka lähtee aamuisin pois :).