Millä mielellä kissasi on tänään ja mitä puuhaillut?
Kommentit (1040)
Eipä ole montaa kertaa kissoja tänään näkynyt. Aamulla kuuden aikaan koittivat vähän riehua, kun asunnon lämpötila oli öisen tuuletuksen ansioista vain 26 astetta, mutta vaisua on ollut meiningit.
Laitoin olkkariin viilennyksen, useampi kissi on tullut rinkiin nauttimaan ostokylmästä. Kissat on ihania, siksi mulla on niitä peräti 7 pelastettua ihanuutta.
Ilmeisesti kuumuudesta johtuen vetäytyi erääseen keittiökaappiin jossa vietti viime kesänäkä päivän kuumimman ajan. Ilmeisesti siellä on sitten viielämpää?
Syömässä on käynyt ja onneksi juo, monet kissat kun ovat huonoja juomaan ja se on tärkeää nyt näin kuumalla.
Illalla kyllä tulee perinteisesti viereen nukkumaan kun viilenee, siitä sitten aamulla heräilee kun minäkin herään ja alan liikkua.
Tämä on hieman vanhempi herra jo, ikää ei tiedetä koska rescue mutta esim hammasremontti jouduttiin tekemään kun hän tuli minulle. Ulkonäöstä myös näkee että ihan kaikkein salskein nuorukainen ei enää ole, mutta maailman ihanin! Ihan kokonaan musta väriltään. Ollut minulla reilut 4 vuotta, tyttäreni avomies hänet minulle toi kaveriksi kun yksin asun.
On vielä leikkisäkin mutta ei nyt kun on liian kuuma. Mielileikki on lattiaharja jonka kanssa "taistelee", myös pallot on mieleisiä jahdata. Nimi on Mort.
Meillä kissoja loukutetaan koska niitä on liikaa omakotitalo alueella.
Meillä kolme löytökissaa. Vanhin kellii sohvalla, nuorempi syöksyy sukkulana pitkin pihoja (helle ei haittaa) ja nuorin tulokas on majoittunut pimennettyyn makuuhuoneeseen. Toipuu vielä hampaiden poistosta, otettiin loputkin hampaat pois kun oli niin huonokuntoiset. Haikeana katselee kun kaksi muuta käy pihalla. Sitä ei ulos voi päästää, valjaissa pitäisi viedä mutta ei vielä vuoden meillä asuneena niitä anna laittaa. Tässä pähkäilen kaikenlaista catiota nyt sille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kissoja loukutetaan koska niitä on liikaa omakotitalo alueella.
Hyvä homma! Tämä on oikea tapa toimia. Kissat on pidettävä kiinni kun niitä ulkoilutetaan tai oltava heille varatussa häkissä. Irtokissat tuhoaa luontoa ja häiritsevät pahoin kissatarhassa olevia kissaja, tunkeutumalla heidän alueelleen ja mahdollisesti pilaten useamman kissan välit niin ettei omassa yhteisessä kodissa oleminen enää onnistu vaan raivoten hyökkäillään päälle.
Ovat nyt vähän levottomia ja juttelevat kovasti kun tein töitä eri huoneessa koko päivän, mikä ei tietysti ole oikein hyväksyttävää kun huutelivatkin ovella viimeisen tunin ajan kovasti ja hyppivät ovenkahvaa kohti. Noin muuten viime aikojen kuumuudesta johtuen makailevat paljon tuossa keskellä lattiaa kyljellään pitkulaisina pötkylöinä. Lupasin että pääsevät parvekkeelle (lasitetulle) myöhään illalla taas kun edes vähän viileämpi eikä tule tuuletettua kuumailmaa kämppään lisää..
Uneksiiko sieluton?
Mulla kissa uness on
jalka vispaa, viiksi väikkyy
Nenä nirppaa, kieli läikkyy!
Sieluton ei uneksi
uni- retkill kuleksi
kissa osaa suunnistaa
venkaa, vonkaa, ponnistaa!
Päässä ä killin pikkuisen
on gigawatit tuhannen
oma universumi
kalpeneepi modeemi!
Siihen lisäks sielu vapaa
modet tulee kaukaa takaa
Kissoja ei ohjailla
ei uness, eikä valveilla!
He makaavat raatoina kukin missäkin, tältä minusta näyttää. Tämä ei kuulemma ole totuus - sain kuulla, että he keräävät aurinkoenergiaa, jotta jaksavat juoksuttaa lomahoitajaansa päivät ja yöt ensi viikolla.
Makaa auringossa. Väsynyt yön retkistä. Toi kaksi lintua aamulla, olisko räksiä tollaiset melkein mustat linnut jotka pomppii tyhmänä maassq
Eilen oli ulkona ja tuli aamuyöllä uitettuna rankkasateen ja ukkosen jälkeen ja huusi "hitto äiti mikä ilma sain melkeen salamasta päähän mut juoksin yhen autiotalon alle nopeemmin ku se salama!". Tänään käväisi ulkona mutta tuli toisiin ajatuksiin pian (+27) ja nyt makoilee saunan lauteilla. Sauna ei tietenkään ole päällä. Laitan välillä suihkun hanan lirumaan vettä, että juominen on kiinnostavampaa. Kissat kun on aika huonoja juomaan. Yöksi varmaan lähtee tsekkaamaan reviirin rajat että kaikki kunnossa.
Ihanat karvanaamat! Olisipa kissa, tosin se ei ole mahdollista kun on pidettävä parvekkeen ovea auki. Kissavainaani perässä juoksin aikoinaan muutaman kerran. Asuttiin aika matalalla, niin kyllähän se käväisi pari kertaa pihalla ja minä perässä!
Onneksi on esim. Tiny Kittensin livevideot, joita välillä seuraan.
Vierailija kirjoitti:
No tänään ei mitään erikoista mutta eilen tappoi pitkään häiriköineen hiiren. Olin todella tyytyväinen ja kissa suorastaan loisti ilosta kun kiittelin sitä kun listi mokoman rapistelijan ja mieliharmin.
Hiiret on sööttöjä. Ei ne kiusallaan rapistele ehkä se hoiti poikasiaan.
Hiiret on söpömpiä kuin myyrät.
Tuolla se on itki kun puhuin asiakkaan kanssa puhelimessa, koska ruoka oli kuivanut. Suurin osa päivästä mennyt kissanluolan katolla nukkuessa.
Kissani illodin on laskenut ohimeneviä autoja ikkunalla.
Vanha rakas Aamu-kissani on tänään nukkunut ja makoillut sohvalla suurimman osan päivää, niinkuin yleensäkin. Tänään tuli postissa https://kuvakorut.fi/products/teraslaatta-omalla-kuvalla kissani kuvalla, mielestäni ihana vaikka eihän Aamu siitä sen enempää välittänyt. Noh, omaan käyttöönihän kaulakoru tulee. Loppuilta menee minulla Aamun vieressä sohvalla loikoillen.
Meidän kissat pääsi kesälomalle miehen kans. Minä pääsen perjantaina perässä.
Saavat olla vapaana🤗 Vähän hiiriä ja myyriä pyytävät mökin ympäristöstä. Ei tarvi loukkuja tai myrkkyjä.
Ihana kesäloma niillekin kaupunkielämän vastapainoksi. Käytetään kyllä kotonakin ulkona. Mutta on se eri asia olla vapaana. Ihan huutomatkan etäisyydellä pysyvät mökilläkin.
On ollut ulkona ja riehaannutti naapurin koiraa 😁
Vierailija kirjoitti:
Oisko niitä sellaisia, jotka ei allergisoi? Karvaton kissa?
Tai voisko siihen tehdä siedätyshoitoa? Jotain niitä on nyt aloitettu Suomessakin..
Meillä on Kurilien bobtail -rotuinen kissa. Olen aiemmin saanut muilta kissoilta, jotka ovat muuta rotua, silmä- ja nenäoireita. Mutta meidän kissasta en ole saanut mitään allergiaoireita. Aluksi söin ehkä muutaman päivän benadrylia. En tiedä vaikuttiko ...
Kurilien bobtail on kyllä varsin karvainen kissa, ei siis ole karvaton niinkuin sfinx -rotu (en jaksa tarkistaa oikeinkirjoitusta). Kurilien bobtail on muuten perinnollisesti töpöhäntäinen. Se on erittäin seurallinen ja rohkea ihmisiä kohtaan.
Tänään kissat ovat levänneet ja pudottaneet joitakin kirjoja hyllystä.
Helteellä eivät turhia puuhaile.