Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hengenvaarallisesti lihava

Vierailija
17.03.2021 |

Miten nuo ihmiset voivat olla noin tyhmiä?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa tuotantoeläimille syötetään niin paljon kasvuhormoneja, että lihan ja maitotuotteiden kuluttajat saavat sitä itsekin merkittäviä määriä jääminä. Kasvavat sitten tuollaisiin mittoihin. Suomessa ei onnistuisi, koska ravinnossa ei ole kasvuhormoneja.

Jos vaihtaisivat kasvisruualle, laihtuisivat pikkuhiljaa, mutta eipä ylipainoisilla yleensä ruokailupäätökset kovin rationaalisia ole.

Vierailija
42/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USAssa tuotantoeläimille syötetään niin paljon kasvuhormoneja, että lihan ja maitotuotteiden kuluttajat saavat sitä itsekin merkittäviä määriä jääminä. Kasvavat sitten tuollaisiin mittoihin. Suomessa ei onnistuisi, koska ravinnossa ei ole kasvuhormoneja.

Jos vaihtaisivat kasvisruualle, laihtuisivat pikkuhiljaa, mutta eipä ylipainoisilla yleensä ruokailupäätökset kovin rationaalisia ole.

Ei se hormoni rasvaa kasvata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut sarjaa useamman kauden ajan. Yksi keskeinen asia pistää silmään joka ainoassa jaksossa: Dr  Now antaa ohjeen noudattaa 1200 kcal ruokavaliota ja lisäksi antaa nipun ohjeita, mitä pitäisi syödä ja mitä ei saa syödä. Kun olen katsonut niitäkin, jotka ihan tosissaan yrittävät, he mättävät usein lautaselleen annoksen, jossa on jo se 1200 kcal. Eli syövät yhdellä aterialla koko päivän sallitun energiamäärän. Ja ihmettelevät, kun eivät ole laihtuneet riittävästi. Näille ihmisille pitäisi neuvoa, millaisia määriä he voivat syödä mitäkin, jotta 1200 kcal/vrk toteutuisi. 

Vierailija
44/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien addiktio on rasvainen roskaruoka? Ei karkki tai suklaa tai jäätelö edes lisänä. Eikä alkoholi.

Koska se on jenkeissä halpaa ja ovat koukussa. Terveellinen ruoka ei maistu ja on kallista. Surullista.

45/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kyllä käytetään ihan vaan tekosyynä ihan kuin muitakin muka traumoja.

Se järjetön syömisen himo on ainut syypää.

Vierailija
46/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein myös ovat sitä mieltä että lääkäri on väärässä. Eli vastaavia kuin läskit av-mammat.

Vielä useammin väittävät että vaaka valehtelee.

Vierailija
47/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mistä ne saa rahaa tohon tolkuttomaan ruokamäärään, yleensä vielä take away-aterioita. Eihän kukaan niistä ole käynyt töissä vuosikausiin, jos koskaan.

Korvauksia työkyvyttömyydestä noille maksetaan. Autot on usein vuokralla.

Mutta työttömyyskorvaukset tuolla ovat pienemmät kuin Suomessa, ja vuokra-autokin pitää maksaa. Hakevat monta kertaa noutoruokaa, kerralla menee pari kymppiä. Ei minulla ainakaan keskivertotuloisena ole varaa käyttää ruokaan 60 e päivässä, vaikka autokin on jo maksettu.

Vierailija
48/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän, etttä suurimmalla osalla "hengenvaarallisesti lihavista" saman nimisessä ohjelmassa hyötyisi painonpudotuksen lisäksi ainakin yhtä paljon, ellei enemmän siitä, että joku saisi heidän "korvien välinsä" kuntoon tai ainakin merkittävästi nykyistä paremmalle tolalle. En ota kantaa siihen miten älykkäitä ja fiksuja heistä itse kukin on mutta väitänkin myös, että monen heistä ylipaino johtuu muustakin kuin liiasta (vääränlaisen) ravinnon määrästä.

Yliopisto-opiskelija 

Juuri tämän takia dr. Now suosittelee terapiaa. Sekään ei auta, jos ei oikeasti suostu tai pysty käsittelemään tunnepuolen ongelmia. Näillä hurjan painavilla on todella usein lapsuudessaan ollut hylkäämiskokemuksia tai seksuaalista hyväksikäyttöä.

Vierailija
49/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut sarjaa useamman kauden ajan. Yksi keskeinen asia pistää silmään joka ainoassa jaksossa: Dr  Now antaa ohjeen noudattaa 1200 kcal ruokavaliota ja lisäksi antaa nipun ohjeita, mitä pitäisi syödä ja mitä ei saa syödä. Kun olen katsonut niitäkin, jotka ihan tosissaan yrittävät, he mättävät usein lautaselleen annoksen, jossa on jo se 1200 kcal. Eli syövät yhdellä aterialla koko päivän sallitun energiamäärän. Ja ihmettelevät, kun eivät ole laihtuneet riittävästi. Näille ihmisille pitäisi neuvoa, millaisia määriä he voivat syödä mitäkin, jotta 1200 kcal/vrk toteutuisi. 

Niinpä. Joskus harvoin tuossa sarjassa paikalle on kutsuttu ravitsemusterapeutti tms. joka on neuvonut ruoan suhteen. Aina ihmisille on tullut yllätyksenä, että joku heidän mielestään terveellinen ruoka on järkyttävä kaloripommi.

Just pari jaksoa siiten joku hehkutti, että on löytänyt kaupasta paljon 0 kalorin tuotteita, kuten salaatinkastiketta. Noinkohan on?

Vierailija
50/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein myös ovat sitä mieltä että lääkäri on väärässä. Eli vastaavia kuin läskit av-mammat.

No en ole av-mamma vaikka olen palstalla. Ja läski. Missä asiassa väärässä ja kuka lääkäri? Yleensä olen samaa mieltä lääkärien kanssa.

Vierailija
51/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien addiktio on rasvainen roskaruoka? Ei karkki tai suklaa tai jäätelö edes lisänä. Eikä alkoholi.

Et ole montaa jaksoa nähnyt. Moni tykkää nimenomaan makeasta.

Vierailija
52/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Joskus harvoin tuossa sarjassa paikalle on kutsuttu ravitsemusterapeutti tms. joka on neuvonut ruoan suhteen. Aina ihmisille on tullut yllätyksenä, että joku heidän mielestään terveellinen ruoka on järkyttävä kaloripommi.

Just pari jaksoa siiten joku hehkutti, että on löytänyt kaupasta paljon 0 kalorin tuotteita, kuten salaatinkastiketta. Noinkohan on?

Ihan varmasti tohtori antaa yksityiskohtaisemmat neuvot, kuin ohjelmassa näkyy. Toisekseen, eivät nuo lihavat ole tyhmiä. Kyllä he tietävät, että nyt on tainnut paino nousta tai nyt on mennyt hyvin.

Vierailija
53/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mistä ne saa rahaa tohon tolkuttomaan ruokamäärään, yleensä vielä take away-aterioita. Eihän kukaan niistä ole käynyt töissä vuosikausiin, jos koskaan.

Mutta työttömyyskorvaukset tuolla ovat pienemmät kuin Suomessa, ja vuokra-autokin pitää maksaa. Hakevat monta kertaa noutoruokaa, kerralla menee pari kymppiä. Ei minulla ainakaan keskivertotuloisena ole varaa käyttää ruokaan 60 e päivässä, vaikka autokin on jo maksettu.

Siis ei työttömyyskorvaus vaan työkyvyttömyydestä maksettava tuki. Onhan sairaseläke korkeampi kuin työttömyystuki.

Vierailija
54/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei työttömyyskorvaus vaan työkyvyttömyydestä maksettava tuki. Onhan sairaseläke korkeampi kuin työttömyystuki.

Ei ne eläkkeetkään paljon suurempia ole. Tunnen yhden jenkki-insinöörin, joka sanoi että joutuu eläkkeelle jäätyään tekemään vielä osa-aikatöitä, ja noillahan ei ole kovin suuret tulot olleet alun alkujaankaan, jos ovat edes työelämässä ehtineet olemaan.

Vierailija
55/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää myös superlihavien perheenjäsenet, jotka usein ovat myös huomattavan lihavia, mutta käyttäytyvät ikään kuin olisivat normaalipainoisia. Syövät edelleen rasvaista roskaruokaa samalla kun Dr. Nown dieetillä oleva perheenjäsen yrittää parantaa ruokailutottumuksiaan. Ja kommentoivat, että onhan se varmaan tälle laihduttajalle vaikeaa kun ei voi syödä "normaalia" ruokaa heidän kanssa. Ei tekisi heillekään pahaa syödä samaa ruokaa laihduttajan kanssa. 

Vierailija
56/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää myös superlihavien perheenjäsenet, jotka usein ovat myös huomattavan lihavia, mutta käyttäytyvät ikään kuin olisivat normaalipainoisia. Syövät edelleen rasvaista roskaruokaa samalla kun Dr. Nown dieetillä oleva perheenjäsen yrittää parantaa ruokailutottumuksiaan. Ja kommentoivat, että onhan se varmaan tälle laihduttajalle vaikeaa kun ei voi syödä "normaalia" ruokaa heidän kanssa. Ei tekisi heillekään pahaa syödä samaa ruokaa laihduttajan kanssa. 

Taattaua av palstaa.

Vasta täällä oli pitkä ketju, jossa lihava ap lynkattiin, kun ei voinut antaa muiden perheen jäsenten syödä normaaliin tapaan pitsaa jne

Vierailija
57/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hormoni rasvaa kasvata.

Ei ole sellaista tapaa kasvattaa lihaksia, jossa ei myös kudosten rasva lisääntyisi. Kasvuhormoni on nimensä mukaisesti hormoni joka saa syömään enemmän koska se aiheuttaa kasvutekijän lisääntymistä.

En ikinä suostuisi syömään kasvuhormonilla tuotettua lihaa ja maidonkin kanssa on niin ja näin. Jenkkiparat.

Vierailija
58/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus sosiaalituki on jenkeissä suurempi kuin Suomessa ja se nousee heti jos tuettavalla on elätettäviä, joiksi luetaan mm. omat vanhemmat ja puoliso. Eli systemi on päinvastainen kuin Suomessa, jossa tuettavan kanssa-asujien oletetaan elättävän hänet. Jos on vaikka vanhat vanhemmat kotona ja lapsia voi helposti saada jopa yli 3000 euroa kuussa. Ja vuokrathan tuolla ovat paljon alempia ellei nyt puhuta suurista kaupungeista. Se miksi kokonaistilanne on köyhillä huonompi johtuu siitä, että terveydenhuolto on niin kallista.

Vierailija
59/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän, etttä suurimmalla osalla "hengenvaarallisesti lihavista" saman nimisessä ohjelmassa hyötyisi painonpudotuksen lisäksi ainakin yhtä paljon, ellei enemmän siitä, että joku saisi heidän "korvien välinsä" kuntoon tai ainakin merkittävästi nykyistä paremmalle tolalle. En ota kantaa siihen miten älykkäitä ja fiksuja heistä itse kukin on mutta väitänkin myös, että monen heistä ylipaino johtuu muustakin kuin liiasta (vääränlaisen) ravinnon määrästä.

Yliopisto-opiskelija 

No shit sherlock.

Vierailija
60/76 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti tohtori antaa yksityiskohtaisemmat neuvot, kuin ohjelmassa näkyy. Toisekseen, eivät nuo lihavat ole tyhmiä. Kyllä he tietävät, että nyt on tainnut paino nousta tai nyt on mennyt hyvin.

Jos antaa, se ei riitä. Pitäisi olla jonkun sanomassa, että otapa puolet tuosta annoksesta pois, niin sitten on sopiva yhdeksi ateriaksi. Monesti nämä ylipainoiset ovat siirtyneet ihan oikein esim broileriin ja kasviksiin, mutta kun katsoo annosta, broileria on määrällisesti  jo 800-900 kcal edestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän