Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vanhanaikaiset ja jyrkät käsitykset vanhemmuudesta

Vierailija
17.03.2021 |

Ovatko muut olleet siinä tilanteessa, että lasten hankinnan miettiminen on tuonut miehessä esiin todella jyrkät, ehdottomat ja vanhanaikaiset käsitykset vanhemmuudesta? Seuraa tilitystä, mutta tuntuu siltä että on vain pakko avautua tästä jonnekin.

Olen viime aikoina käynyt miehen kanssa keskustelua asiasta, ja suoraan sanottuna olen aika monta kertaa saanut kuulla mielipiteitä, jotka ovat tulleet minulle täysin yllätyksenä, ja jotka ovat tuntuneet kuin märältä rätiltä päin kasvoja.

Muutama esimerkki:

- Mies on sitä mieltä, että naisen tulee olla jokaisen lapsen kanssa kotona 2 v. Tämän on nimen omaan oltava äiti, sillä "se nyt vaan on niin, että äiti on lapselle ensisijainen huoltaja, eikä isä voi hoitaa samalla tavalla". Jos lapsen laittaisi tätä nuorempana päivähoitoon, tai jos häntä hoitaisi äidin sijaan joku muu, lapsi saisi miehen mielestä traumoja.

- Katsoimme TV-sarjaa, jossa oli nainen joka oli kaiket päivät kotona pienen vauvansa kanssa miehensä ollessa työmatkoilla. Lopulta naisen mielenterveys alkoi pettää. Tokaisin miehelle, että minusta olisi kammottavaa olla kaiket päivät kotona ilman yhtään aikuista keskustelukumppania. Mies katsoi minua järkyttyneenä ja sanoi, että jos äiti rakastaa lastaan, hänelle riittää seuraksi vauvan läsnäolo. Jos äiti kaipaa muuta seuraa, se on merkki siitä, että hän ei rakasta lastaan. Yritin selittää, että se vauva ei puhu, ja että äiti varmaan kaipaa keskustelua aikuisten aiheista, mutta mies pysyi järkkymättä kannassaan.

- Miehen mielestä lasten määrä on kuin sopimus. Eli jos on sovittu, että hankitaan vaikka kaksi lasta, niin sitoudutaan hankkimaan ne kaksi lasta. Eli ei saisi tulla eteen tilannetta, jossa esim. nainen ei halua toista lasta terveyden vaarantumisen tai oman jaksamisensa vuoksi.

- Mies väitti, että kärsimäni endometrioosi ja sen aiheuttamat kivut ovat mielikuvitukseni tuotetta.

- Mies sanoi, että lapsettomuudessa on kyse motivaatiosta. Jos nainen todella haluaa lapsen, hän tulee kyllä raskaaksi.

- Miehen mielestä kaikki yli 33 v. lapsen saaneet ovat liian vanhoja eivätkä jaksa tehdä lapsen kanssa mitään.

- Mies kertoi ystävänsä vaimosta, joka oli ollut raskausaikana hyvin huonovointinen ja sairastunut synntyksenjälkeiseen masennukseen. Hän sanoi naisen olevan selkeästi huono äiti joka ei ole tarpeeksi sitoutunut ja motivoitunut eikä rakasta lastaan tarpeeksi. Miehen kaveri haluaisi toisen lapsen, mutta vaimo ei. Mies puhuu vaimosta kuin tämä olisi petturi ja kaikin puolin huono ihminen.

- Miehen mielestä lasta tulee imettää, ja jos näin ei tee, lapsesta tulee jotenkin häiriintynyt. Sama juttu sektion kanssa.

En tiedä mitä sanoa. Olen aivan järkyttynyt näistä puheista. Anteeksi, piti vain päästä oksentamaan tämä ulos.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP hyvä, toivottavasti ymmärrät, että tuo ei tuosta ainakaan parane, varsinkaan sitten kun lapsia on.

Miehesi vaikuttaa olevan empatiakyvytön idiootti, harkitsisin hyvin tarkkaan noiden geenien siirtämistä eteenpäin.

Vierailija
2/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko tehdä tuon kanssa lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika provo aloitus.

Vierailija
4/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ja lujaa

Vierailija
5/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo, ihan kuin nainen vuonna 2021 vielä ihmettelisi tällaista ja kyselisi neuvoja mitä tehdä.

Ihan oikeasti 

Vierailija
6/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän on kyllä viisainta sopia lapsiluvuksi 0 ja sitoutua siihen.

7/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko provo taas.

Ei näitä jaksa. Siis jos naiset seukkaa tosissaan tällaisen ajatusmaailman omaavien tyyppien kanssa... millainen pula on hyvistä, reiluista järkipäistä miehistä kun täytyy tyytyä tuollaiseen??

Vierailija
8/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut provo. Kunpa olisikin. 

Ap

Vierailija
9/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianjättöaika

Vierailija
10/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut provo. Kunpa olisikin. 

Ap

eipä tietenkään. uskoisin tämän aloituksen ehkä vuonna 1986. 

Vierailija
11/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä tee lasta tuon miehen kanssa. Tilanne ja puheet eivät tule paranemaan, päinvastoin.

Vierailija
12/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vain teille.

Vierailija
13/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies jonkinsortin uskovainen?

Vierailija
14/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO hyvä akka,kai tajuat erota ASAP 

Vierailija
15/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova mielikuvitus pitää olla jotta saa kohdun limakalvon kasvamaan missä sattuu ihan sen voimalla. Ap, juokse lujaa, mies on sekopää.

Vierailija
16/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan nainen ei suostu tekemään lasta miehelle jolla on tuollaiset asenteet. Onneksi asenteita voi muuttaa jos vain haluaa. Ainoa missä olen osin samaa mieltä on se että lapsiluvusta on hyvä puhua jo ennen naimisiinmenoa mutta eihän se mikään sitova sopimus ole. Elämä voi tuoda yllätyksiä eteen, vaikkapa lapsettomuuden joka voi johtua ihan kummasta osapuolesta vain. Itse olin lähinnä kiitollinen vaimolle kun hän synnytti lapsen meille mutta vaikka lasta ei olisi tullutkaan, kyllä elämä silti olisi ihan hyvää. Mekin puhuimme alustavasti kolmesta lapsesta mutta yksilapsinen perhe ollaan ja ihan hyvin näinkin menee.

Vierailija
17/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän ei selvästi ole henkisesti normaali. Ethän kahlehdi itseäsi lapsen kautta tällaiseen mieheen koko loppuelämäksesi. Sinuna järjestelisin asiani ja lähtisin suhteesta.

Vierailija
18/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin entisenä alistettuna vaimona ymmärrän oikein hyvin. Minuutesi on jo viety kun kysyt täällä typeriä etkä enää ole varma oikeasta ja väärästä. Minäkin kysyin kaikkea tyhmää kuten minkä verran väkivaltaa on parisuhteessa normaalia ja onko minulla oikeus suuttua kun mies pettää jne. Siis kaikkea mikä kuulostaa terveen ihmisen korvaan aivan typerälle ja on tervejärkiselle hyvin helppoja päätellä mutta alistetun ymmärrys ei enää kykene päättelemään itse. Lähde kun pystyt.

Vierailija
19/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun motivaationi saada lapsi katoaisi täysin ja näin mies todistettaisiin puhuvan paskaa jos raskaaksi tulisin.

Ehkäisy onneksi on ja suhteesta voi lähteä niin ei minun tarvitsisi miehelle mitään todistaa.

20/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi