Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritä nyt pitää kaupassa turvavälit, kun joku toinen asiakas tulee hönkimään just sille samaöle hyllylle ihan viereen

Vierailija
17.03.2021 |

Aina yritän kattoa, että meen johonkin hyllyvälikköön vasta silloin kun muut asiakkaat on siitä lähteneet pois.

Mutta kuinkas ollakaan, hetken aikaa saan olla tyhjällä käytävällä itsekseni, kunnes kohta taas joku tulee just siihen viereen hönkimään ja etsimään pitkäksi aikaa jotain tuotetta.

Itelle tulee tosi inhottava, melkein paniikinomainen tunne siinä, kun ei saa itse rauhassa etsiä jotain tuotetta, vaan pitää mahdollisimman nopeesti napata vaan joku tuote siitä hyllyltä mikä on sinne päin samanlainen, mitä pitikn ostaa. Ja lähtee siitä tilanteesta mahdollisimman noeasti pois.

Aina sama juttu,vaikka kävis ilta yhdeksänkin aikaan kaupassa, milloin on mahdollisimman vähän asiakkaita kaupassa. Rupee jo ärsyttämään ihmisten välinpitämättömyys! 😠

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia ovat kassalla aivan viereen tunkevat kiireiset maksajat. Ostosten pakkamiseen vaan menee oma aikansa, jotenkin se turvaväli ei enää päde siinä vaiheessa. Kassahenkilötkin voisivat hieman odottaa ettei siinä laarissa jo olevien kaksien ostosten perään päästetä seuraavaa satsia ennenkuin edes toinen on saanut pakattua.

Tämä.. En tiedä miksi sinne kassalle on niin järjetön kiire. Pahimmat on pariskunnat, joista toinen tulee kassalle ja toinen pakkauspäähän tappituntumaan. Jatkossa teen kyllä niin, että maksan ostokseni vasta, kun olen pakannut ne. Siinähän puhisevat ja ihmettelevät. Viimeksi, kun huomautin lähentelijöille niin käskivät MINUN siirtyä kauemmas pakkaamaan vaikka itse tulivat perässä :D

Ps. Täällä maaseudulla ei ole mahdollista tilata ruokia kotiin eikä edes noudolla..

Vierailija
22/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi MIKSI sä jäät siihenhyllyneteen asumaan niin että muut ei voi muuta kuin ängetä samalle hyllylle samaan aikaan? MIKSI sä et mieti etukäteen, mitä haluat, ota sitä ja siirry eteenpäin, että muutkin pääsis? MIKSI kuvittelet, että sulla on oikeus jumittaa siinä?

Ei meillä kaikilla ole mahdollisuutta meditoida kaupassa. Meillä on velvollisuuksia, jotka pitää hoitaa johonkin aikaan.

No ei ihme, että olet noin kireä. SIKSI, koska mulla on oikeus leppoisaan elämääni. Paljon enemmän kuin sulla on oikeus määritellä mitä MUUT tekee. Ihanaa voida henkisesti hyvin eikä olla tuollainen kireä velvollisuuksien perässä juokseva suorittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia ovat kassalla aivan viereen tunkevat kiireiset maksajat. Ostosten pakkamiseen vaan menee oma aikansa, jotenkin se turvaväli ei enää päde siinä vaiheessa. Kassahenkilötkin voisivat hieman odottaa ettei siinä laarissa jo olevien kaksien ostosten perään päästetä seuraavaa satsia ennenkuin edes toinen on saanut pakattua.

Käyn satunnaisesti kaupassa jossa kuulutetaan aika tiheään että pidämme turvaväliä 2m asiakkaisiin ja toivomme että asiakkaat kassalla antavat edellä olevalle tilaa  pakata ostokset. Silti joka ikinen kerta joku liimautuu kylkeen ja kassamyyjä ei korvaansa lotkauta asialle. Käytävät on tukossa kun pidetään jotain juorukerhoa ja joutuu kiertämään puoli kauppaa että pääsee eukkojen ohi.

Vierailija
24/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä purkin lukijoita on koronan myötä tullut paljon. Kevytmaitopurkkiakin luetaan kun päivän sanomia. Vit*u siinä lukee sisältää maitoa!! Ihan sitä samaa mitä ostat päivittäin. Mutta ei, pitää päästä tuhahtelemaan ja olemaan närkästynyt jos joku muukin siihen kohtaan haluaisi tulla. Nää on kaikki naisia eikä iällä ole merkitystä.

Vierailija
25/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ostin äsken kaupasta sushia, tiskiltä jossa sushit otettiin itse. Viereen, metrin päähän änkesi eikantasuomalainenhlö joka oli tokikin ilman maskia. Mukanaan pari maskitonta lasta. Siinä sitten hönkivät sushien päälle ja ihmettelivät mitä ottaisivat. Laatikoita käpälöitiin useampia kokoa valitessa. Enpä enää kaupasta sushiakaannosta, jos olisivat olleet ennen minua jonossa olisin jo siinä jättänyt ostokseni tekemättä.

Olitko päivän ensimmäinen asiakas siinä? Jos et niin niitä "hönkijöitä" on käynyt kyllä siinä vaikket ole niitä nähnytkään. 

En ole noin hysteerinen mitä tässä muut vaikuttaa olevan, mutta ei tulisi mieleenkään ostaa jotain oksettavaa irtosushia näinä aikoina.

Missä siellä kaupassa muuten saa olla jos edes samaan hyllyn väliin ei saa mennä? Pitäisikö odotella edellisessä hyllyn välissä vaikkei sieltä tarvitse mitään? Mutta jos minä seison siinä odottamassa niin siihen ei taas sitten voi tulla joku joka tarvitsisi sieltä tuotteen. Aikamoinen kierre ja altistumisaika 15min menee rikki hetkessä. Eli kyllä, kierrän kaupan ihan normaalisti. En jää odottelemaan mihinkään vaan kerään tuotteet mitä tarvitsen ja teen vertailuni tasan niin pitkään kun haluan. Ja kyllä, pidän myös puhelinta, koska kauppalista on siellä.

Siinäkin mennään hysterian puolelle pahasti, kun toisen ihmisen normaalia elossa pitävää hengittämistä alkaa kutsua hönkimiseksi.

Samaa mieltä noista kaupan sushipöydistä.

Tuhannet ihmiset ovat menneet niiden ohi viimeisten tuntien aikana.

Eiköhän tämä korona-aika ole hyvä aika opetella ihan itse se sushien teko kotona. Ei ole edes kovin vaikeaa. Säästää myös rahaa.

Vierailija
26/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ffp2 tai jopa ffp3 maskia, niin suojaat myös itseäsi.

Vierailija
27/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yritän, mutta yritä sinä miettiä vähän valmiiksi, mitä haluat ostaa, ettei tarvitse siinä saman hyllyn edessä haahuilla ihan helvatan pitkään, kun muut odottavat. Sori hirveesti, kun kävin melkein vierestä nopeasti ottamassa sen yhden tuotteen, jonka olin etukäteen suunnitellut ostavani. Kesti ehkä 3 sekuntia, toisin kuin sinun tunnin kestävä haahuilu ja ihmettely siinä hyllyn edessä. 

Vierailija
28/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, näitä nyt on. Viimeksikin yksi +50 vee daami änkesi ihan mun miehen vieraan etsimään oliiviöljyä, mies yritti pitää turvaväliä mutta daami vain siirtyi perässä.

Viimeksi kun halusin oliiviöljyä: joku mies seisoi hyllyn luona tuijottamassa öljypulloja. Odotin jonkun aikaa, mutta mies jatkoi (meditointia?) Menin ettiin haluamaani puloa, ja mies siirty sitä mukaa kun hivuttauduin lähemmäs. Sit siihen tuli onneksi joku nainen joka nappasi sen miehen mukaansa. Molemmat tuijotti paheksuvasti. Saanko sanoa sille ens kerralla että väistä vähän, vai luullaanko sitä nälkiintyneen puuman iskuyritykseksi?!

Vierailija
29/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun sanot näille meditoijille "anteeksi mutta ottaisin vain äkkiä tuon tuosta" se närkästymisen määrä!!! Tuulihousut iskee kipinää kun kurvaavat mielenosoituksellisesti kauemmaksi.

Vierailija
30/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on hyvä ja menee ostoksille klo 23-06 välillä niin saa olla rauhassa. Todennäköisesti ostat enimmäkseen melko tavanomaisia perustuotteita, joita tarvitsee ja käyttää monet muutkin. Eli kanssa-asiakkaat eivät ole samalla hyllyköllä sinun kiusaksesi.

Vierailija
31/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä sitä osataan kytätä ja arvostella mitä muut tekee väärin mutta itse ei omaa käytödtä haluta muuttaa mitenkään. Sitä hyllyä voi tutkailla vähän kauempaakin, ei niin että on nenä kiinni hyllyssä ja kärry siinä vieressä viemässä ison tilan. 

Vierailija
32/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä tutkailijat, menen sillä välin hakemaan jonkun toisen tuotteen, jos joku on juuri siinä kohdassa mihin mun tarvis päästä. Eniten ärsyttää käytävien tukkona seisoskelevat boomeripariskunnat ja koko perheen voimin kauppaan tunkevat ihmiset, lapset tottakai ilman maskia. En vaan voi ymmärtää miten joku haluaa altistaa pienet lapsensa vaaralliselle kulkutaudille. Jokaisen pitäisi opetella tekemään yksinään ne ostokset, mitä vähemmän porukkaa kaupassa pyörii, sitä helpompi on pitää turvavälejä.

Vierailija
33/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä kaupoissa käy edelleen ihmisiä jotka alkavat vasta suunnittelemaan ostoslistaa kaupassa, ja jokaista tuotetta tarkastellaan minuutteja.

34/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä mene kauppaan. En minä rupea odottaamaan että joku flunssa hysteerikko valkkaa itselleen ananaspurkkia tunnin. 

Kohteliaisuutta , odota vuoroasi. 

Vierailija
35/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on hyvä ja menee ostoksille klo 23-06 välillä niin saa olla rauhassa. Todennäköisesti ostat enimmäkseen melko tavanomaisia perustuotteita, joita tarvitsee ja käyttää monet muutkin. Eli kanssa-asiakkaat eivät ole samalla hyllyköllä sinun kiusaksesi.

Antaiskohan ne kassalta omat avaimet että pääsis silloin 23 jälkeen shoppaileen? Vai pitääkö lasien läpi mennä ja kuunnella kun pillit soi ja sinivalkoinen auto kaartaa pihaan?

Vierailija
36/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kyllä jonkin aikaa kauempana, mutta jos se valitseminen vain kestää ja kestää, niin menen kyllä hakemaan tarvitsemani vaikka toisen asiakkaan vierestä. Eihän kaupasta pääse koskaan pois, jos jokaisen haahuilijan takia täytyy odotella ikuisuus. Jos itse joudun valitsemaan jotain pitempään ja näen, että hyllylle olisi joku muukin tulossa, niin siirryn hetkeksi kauemmas päästääkseni sen toisen ottamaan tuotteen hyllystä, ja jatkan valikoiman tutkimista vasta sen jälkeen.

Vierailija
37/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aamulla kaupassa, kun on rauhallista, ja vain muutama muu samaan aikaan liikkeellä, ja SILTI siellä tyhjyyttä humisevassa marketissa on jonkun mummelin tungettava kylkeen kiinni! Siis ihan aina kyseessä on 70+ nainen. Jos näen jonkun menevän samalle hyllylle, jonne itsekin olin menossa seuraavaksi, vaihdan suunnitelmaa ja käyn hakemassa jotain muuta odotellessa tai odotan kauempana, mutta nämä mummelit puuskuttaa sitä tuttua raidettaan ja muut saa väistää. Sama kassajonossa: jätän kunnolla väliä edelliseen, annan pakkausrauhan, mutta mulla on aina joku kantapäillä. Ja näiden takia täytyy kulkea se ärsyttävä rätti naamalla!

Vierailija
38/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova läheisyydenkaipuu tuntuu ihmisillä olevan tällä hetkellä.

Vierailija
39/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaiskohan ne kassalta omat avaimet että pääsis silloin 23 jälkeen shoppaileen? Vai pitääkö lasien läpi mennä ja kuunnella kun pillit soi ja sinivalkoinen auto kaartaa pihaan?

Meilläpäin on useampi kauppa joka on avoinna 24/7. Prisma ja S-market esimerkiksi. Vain korvessa asuvat eivät pysty asioimaan elintarvikemyymälässä yöaikaan.

Vierailija
40/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan kyllä jonkin aikaa kauempana, mutta jos se valitseminen vain kestää ja kestää, niin menen kyllä hakemaan tarvitsemani vaikka toisen asiakkaan vierestä. Eihän kaupasta pääse koskaan pois, jos jokaisen haahuilijan takia täytyy odotella ikuisuus. Jos itse joudun valitsemaan jotain pitempään ja näen, että hyllylle olisi joku muukin tulossa, niin siirryn hetkeksi kauemmas päästääkseni sen toisen ottamaan tuotteen hyllystä, ja jatkan valikoiman tutkimista vasta sen jälkeen.

Ei pääse ei. Esimerkiksi Prisman kokoisessa myymälässä riittää sekä hyllymetrejä että asiakkaita eli "joka paikassa" on vähintään yksi toinenkin ihminen katsastamassa tarjontaa. Odotan kohteliaasti sivummalla mutta jos arpominen näyttää kestävän ikuisuuden, käyn todellakin nappaamassa sen tuotteen minkä tarvitsen. Joskus olen samanlainen arpoja (jos en osaa heti päättää otanko makuvarianttia X vai Y), mutta en jää hyllyn eteen tönöttämään vaan kiertelen hakemassa muita juttuja ja päätän siinä kävellessä kumman haen koriin tai kärryyn. Voin suositella tätä muillekin ;-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi