Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somevaikuttajat ja heidän lastensa oikeus yksityisyyteen

Puistatus
16.03.2021 |

Etenkin Instagramissa näitä somevaikuttajia ilmenee koko ajan lisää, jotka valjastavat myös vauvansa/lapsensa osaksi työtään kuvien ja mainosyhteistöiden kautta. Hämmentävän moni somevaikuttaja on viimeisen vuoden aikana tuonut äitiyden osaksi somekonseptiaan.

Olenko ainoa, kenestä tämä on puistattavaa?
Onko vanhemmalla ottaa lapsen oikeus yksityisyyteen tällä tavalla?

Itse ainakin kokisin ihan hirveänä, jos oma äitini olisi aikanaan dokumentoinut lapsuuttani julkisesti niin, että kellä tahansa olisi ollut pääsy katsomaan kuvia/videoita minusta.

Kommentit (213)

Vierailija
201/213 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manniset on kyllä kaikista pahimpia. Donnan kakkaamisetkin menee someen. Tuolla tytöllä ei ole mitään yksityisyyttä.

Vierailija
202/213 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan lasten kuvien jakaminen on laitonta, saati videoiden? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/213 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten Jalkasten Anniinalla vanhempia? Ei koskaan puhu niistä mitään niin jäin miettimään.

Vierailija
204/213 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lasten käyttäminen instassa oman kuvan kiillottamiseen on kuvottavaa somea ammatikseen tekeviltä.

Vierailija
205/213 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapset palkkaa että esiintyvät videoilla ja kuvissa?

Vierailija
206/213 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko herätellä tämä keskustelu, en tiedä onko jossain jo uudempiakin, mutta some Niemisten pieni tytär itki tänään sydäntä raastavasti aitoa lapsen ikävää ja iskä pitää kännykkää kädessä että voi kuvata tämän. Lapsi pitää minusta kohdata tuollaisessa tilanteessa eikä kuvata lapsen ikävää. 

Jotenkin en ymmärrä välillä tätä pariskuntaa ja heidän addiktiotaan kuvata jokainen sekunti.

Vierailija
207/213 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksii

Vierailija
208/213 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myös todella kyseenalaista.

Koko ihmisen elämä taltioidaan someen ultrakuvista alkaen, koska pitäähän nyt saada yhteistyöpostauksia someen!!

Vierailija
209/213 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iina pahin kaikista, ei riittänyt enää lapset ja mies,äitikin on ollut jo pidempään somen rahastusvälineenä...

Vanha sanononta myy vaikka äitinsä....

Vierailija
210/213 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otto ompelee mekkoja lapselleen, Markus leipoo synttärikakkuja lapselleen. Varmasti molemmat ovat hyviä isiä, mutta melkoista kalastelua somessa!

Vierailija
211/213 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapahtuu edelleen

Vierailija
212/213 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän niitä seuraatte. Tarkoittaa että kannustatte toimintaa.

Vierailija
213/213 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi, inhosin sitä, että äitini kertoi _minun_ asioistani kadulla tutulle tädille. Yhdelle ihmiselle. Tuo oikeasti häiritsi ja purin sen kiukutteluna. En osannut sanoittaa tuntemuksiani. Someihmiset eivät ymmärrä syvällisesti miten haitallista tuollainen toiminta on. Siitä jää trauma, enkä yhtään liioittele. Trauma voi olla pieni ja lievä, mutta silti miksi sellainen pitää aiheuttaa. Lapsi kasvaa siihen, ettei hänen rajoillaan ole väliä. Niiden ylittäminen voidaan hyvittää rahalla.

Minua ahdistaa edelleen, viisikymppisenä, kun suvun tavatessa nauretaan minun kiukuttelulle 3-vuotiaana. Kerrataan mitä hassua/kiusallista sanoin. Tämä siis vain suvun kesken. Näistä lapsista tietää kaiken kymmenet tuhannet ihmiset. Kauheimpana esimerkkinä Helena Koivu, joka tosin ei suoraan tee toimeentuloa suomella, mutta välillisesti tosiaankin havittelee exänsä miljoonia ja siihen valjastetaan lasten itkut ja kiukuttelut sumeilematta ja ivallinen hymy naamalla. Tosin rouvaa on taidettu käräjillä jo siitä kovistella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi