Puskista tullut vauvakuume - vertaistukea?
Viimeaikoina vauvakuume on yllättänyt minut. En ole aikaisemmin halunnut lapsia ja elämäntilanne on myös sellainen, että en voisi edes tarjota hyvää kotia lapselle. Silti tämä nakertava äidiksi haluamisen tunne tuntuu syövän sisältäpäin.
Teen paljon töitä, jotta voisin tavoitella halumaani asemaa ja rahallinen tilanne ei mikään ihmeellinen. Työhöni kuuluu paljon reissaamista ympäri Suomen. Lisäksi oma mieheni on ollut aina lasten hankintaa vastaan ja aikaisemmin olen ollut samoilla linjoilla.
Mitä muut tuumivat?
Kommentit (11)
Samankaltainen tilanne, tosin jo pitkään kaipuu omasta lapsesta. Ikä alkaa myös painaa. Me ollaan keskusteltu asiasta ja alkaa näyttää et ero tulee. Jos haluat lapsen ja mies ei, niin ero lähes välttämätön.
no eikös ton voi helposti hoitaa vaikka sitten siellä puskassa
Kumppanuusvanhemmuus yksi ratkaisu. Voit myös luovuttaa munasoluja.
On aivan normaalia haluta lapsia jossain vaiheessa vaikka aiemmin ei ole halunnut. Vauvakuume ei katso taloudellista tilannetta eikä puolison mielipidettä.
Sinun on punnittava mikä on sinulle tärkeintä. Työ, muut asiat nykyisessä elämäntilanteessa, lapsi? Riippuu myös paljon iästäsi, kauanko voit vielä miettiä.
Mulla on kans ollut ajoittain 34-vuotiaasta asti. Olen nyt 38. Pitää olla vaan realisti. Esim. itsellä on sen verran sairauksia ja vielä periytyviä ettei kannata. Olen muistutellut niistä itseäni ja koittanut keksiä parempaa tekemistä. Luonut haaveita joita voin tehdä ilman lapsia. Lukenut netistä keskusteluja koliikkivauvoista, erityislapsista, ylivilkkaista lapsista ja vammaisista ja muistutellut että olen niin vanha ja sairas, että erittäin todennäköisesti lapsi ois vammainen.
Mun tilanne on täysin eri. Meillä on kaksi lasta ja miehen toiveesta lapsiluku on jäänyt siihen. Aikani asiaa kipuilin, mutta luulin jo päässeeni asiasta täysin eteenpäin. Nyt jotenkin ihan puun takaa tuli taas järjetön vauvakuume (tai ennemminkin lapsikuume kun en ole ikinä kauheasti pitänyt raskaudesta tai vauvoista). Koomisen asiasta tekee se, että oikeasti olen liian vanha, liian lihava ja liian sairas edes yrittämään raskautta. Mutta eihän tällainen haave olekkaan mikään järkijuttu.
Nyt sinun kannattaa hengitellä hetki ja miettiä mitä oikeasti haluat. Kyllä minä sinuna kertoisin myös miehelle että yllätyksenä tällainen lapsihaave iski. Voitte sitten yhdessä pohtia mitä se teille merkkaa ja mieskin saa vähän aikaa miettiä miten asiaan suhtautuu niin ei tule täysin puun takaa jos puolen vuoden päästä ilmoitat että todellakin haluat lapsen vaikka se tarkoittaisi miehen vaihtoa.
Peitto heilumaan ja heteka natisemaan jo tänään.
Tuo reissaaminen voi tosiaan olla ongelma jos päätätte lasta yrittää. Vaatisi paljon miheltä että kuvio toimii ja jos on valmiiksi lapsen hankintaa vastaan niin voi olla että kaatuu siihen. Olet ilmeisesti kuitenkin ns unelmatyössäsi vaikkei siitä paljoa maksetakkaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kans ollut ajoittain 34-vuotiaasta asti. Olen nyt 38. Pitää olla vaan realisti. Esim. itsellä on sen verran sairauksia ja vielä periytyviä ettei kannata. Olen muistutellut niistä itseäni ja koittanut keksiä parempaa tekemistä. Luonut haaveita joita voin tehdä ilman lapsia. Lukenut netistä keskusteluja koliikkivauvoista, erityislapsista, ylivilkkaista lapsista ja vammaisista ja muistutellut että olen niin vanha ja sairas, että erittäin todennäköisesti lapsi ois vammainen.
Mikä sairaus sinulla on, joka aiheuttaa sen, että lapsi olisi erittäin todennäköisesti vammainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sairaus sinulla on, joka aiheuttaa sen, että lapsi olisi erittäin todennäköisesti vammainen?
En ole lainaamasi vaan seuraavan viestin kirjoittaja. Itselläni on vitamiinien imeytymishäiriö joka ei todellakaan ole hyvässä hoidossa. Saattaisihan sitä terveenkin lapsen saada (jos edes raskautuminen olisi mahdollista), mutta sen jälkeen olisin itse kyllä järkyttävän huonossa kunnossa.
Monet sairaudet aiheuttavat lisäriskiä raskauteen tai tulevalle vauvalle. Veikkaisin että tuo itselleen erittäin todennäköisestä vammautumisesta muistuttelu on tässä yhteydessä ennemmin keino saada tunteet mukaan järkiratkaisuun kuin täyttä faktaa.
Mullekin tuli tossa 3v. sitten. Jätin asia siihen. Pitää olla realisti