Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko kuvitella olevasi polyamorisessa suhteessa?

Vierailija
16.03.2021 |

Toivottavasti tätä ei siirretä seksipalstalle, koska en kysy mitään sinänsä seksiin liittyvää vaan yleisemmin suhteisiin. Eli voisitko muuttaa nykyisen monogamian tai sinkkuuden polyamoriaksi ja millaisilla ehdoilla? Pitäisikö olla yksi tärkein kumppani ja tiukat säännöt muiden kanssa olemiseen vai millainen olisi sinun mielestäsi paras järjestely. Kokisitko mustasukkaisuutta jos kumppanilla olisi muitakin?

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyamorinen- tai avoinsuhde ei kiinnosta. Jos alan suhteeseen niin se tarkoittaa, että olen oikeasti kiinnostunut jostain ja silloin en ole kiinnostunut muista. Tapailusuhteita sen sijaan voi olla useampiakin. Niihin ei liity tunteita, eikä niissä tehdä muuta yhdessä. Koko juttu perustuu YYA meininkiin ja pyörii seksin ympärillä.

Vierailija
42/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo 12 vuotta avoimessa suhteessa. Ei tämä mikään harvinaisuus ole vaan tähän kohdistuu niin paljon paheksuntaa, että moni salaa tämän.

Lähinnähän tässä inhottaa kaiken maailman bakteerien vaihto ja tautien leviäminen holtittomasti. Yök.

Suljetussa parisuhteessahan ei ketään petä ja levittele niitä kaiken maailman bakteereja.

Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin suljettuihin parisuhteisiin ja siitä kertoo jo pettämisen yleisyys.

"Suurinta osaa". Juuri viime vuonna taisi tulla tutkimus, jonka mukaan suomalaisista aikuisista alle 10% on elämänsä aikana pettänyt yhtäkään kumppaniaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ollaan niin suvaitsevaisia esim samaa sukupuolta olevien rakkautta kohtaan, mutta kun kyse on määrästä...tässä näkyy se ihmisen tekopyhyys. Pelkäättekö te noin paljon sen oman suhteenne puolesta?

Vierailija
44/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi ainakaan elää sellaista elämää, jossa minun tulisi synnyttää useammalle miehelle useampi lapsi. Eli vaihtoehto olisi sitten tilanne, että samassa taloudessani asuisi useampi nainen ja heidän useammat lapsensa. Sekin olisi liikaa minulle. En keskimäärin pidä muista ihmisistä ja hälystä, joten en voisi sietää tuollaista elämäntapaa jo ihan sosiaalisen rajoittuneisuuteni vuoksi.

Vierailija
45/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo 12 vuotta avoimessa suhteessa. Ei tämä mikään harvinaisuus ole vaan tähän kohdistuu niin paljon paheksuntaa, että moni salaa tämän.

Lähinnähän tässä inhottaa kaiken maailman bakteerien vaihto ja tautien leviäminen holtittomasti. Yök.

Suljetussa parisuhteessahan ei ketään petä ja levittele niitä kaiken maailman bakteereja.

Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin suljettuihin parisuhteisiin ja siitä kertoo jo pettämisen yleisyys.

"Suurinta osaa". Juuri viime vuonna taisi tulla tutkimus, jonka mukaan suomalaisista aikuisista alle 10% on elämänsä aikana pettänyt yhtäkään kumppaniaan. 

Juuri viime vuonna taisi tulla sekin tutkimus, jossa puolet pettää🤣

Vierailija
46/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meille jokaiselle on olemassa se oikeanlainen suhde.

Itselleni ainoa on yhden naisen mies.

Kukin tavallaan..

Vierailija
47/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä nyt yhtäkkiä pitäisi alkaa miettiä sitä, millä järjestelyillä voisi olla polyamorisessa suhteessa? Ja puolustella sitä, että on perinteisessä kahden ihmisen liitossa?

Vierailija
48/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärettömän harva on enään nykyään uskollinen kumppanilleen.

Onneksi meitä uskollisiakin vielä muutama jäljellä on.

Vierailija
49/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salee kohta se keski-ikäinen pervo täti trolli taas ilmesyy selittelemään kuinka ihanaa on olla avoin, kaikelle ja kaikenlainen sekoilu on normaalia, normaali parisuhde ei. lol. 

Itse kysymykseen, en. Miksi olisin, haluan PARIsuhteen. 

Vierailija
50/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ollaan niin suvaitsevaisia esim samaa sukupuolta olevien rakkautta kohtaan, mutta kun kyse on määrästä...tässä näkyy se ihmisen tekopyhyys. Pelkäättekö te noin paljon sen oman suhteenne puolesta?

En pelkää yhtään. Ja hyvin sopii minulle se, jos jotkut aikuiset monisuhteissa haluaa elää. Mutta miksi siitä pitäisi kaikkien kiinnostuneena keskustella ja pohtia, sopisiko omalle kohdalle?

Vierailija
51/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidetään tämä mielessä, kun esim täällä joku epäilee miestään pettämisestä.🤣

Vierailija
52/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja yleensähän tuollaisia suhteita harrastavat ovat mt-ongelmaisia ja ulkoisesti epäviehättäviä ihmisiä. Tiedän tämän, koska tuttavapiirissä ollut tällaisia ihmisiä + kaikki julkisuudessa tätä asiaa rummuttaneet ihmiset ovat aina olleet suoraan sanottuna rumia ja omituisia otuksia.

Vierailija
53/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan onnistunut pitämään edes yhtä miestä tyytyväisenä ja pitäisi jaksaa montaa miestä miellyttää? Ei tosiaan kiinnosta.

Vierailija
54/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ööh, sulla ei tuo asioiden ymmärtäminen taida olla ihan vahvaa alaa..? 

Vierailija
55/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri viime vuonna taisi tulla sekin tutkimus, jossa puolet pettää🤣

Löysin tuon tutkimuksen eikä todellakaan ole puolet. Enemmän kuin kymmenen prosenttia mutta selvästi vähemmän kuin puolet. Eli ei suurin osa eikä edes lähelle sitä. Miehistä 33% ja naisista 32%.

Vierailija
56/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Minulle riittää yksi mies oikein hyvin, en todellakaan haluaisi siihen toista miestä. Olisin yksin mielummin.

Sama juttu. Olen ollut mieheni kanssa lähes 25 vuotta enkä ole kertaakaan edes ajatellut liittoamme toista miestä tai naista. Meidän perhe on täsmälleen oikea juuri tällaisena kuin se on.

Vierailija
57/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe mitään vetoa tähän. Olen demiseksuaali, joten sanoisin että ihanteeni on ihan janan toisessa päässä.  Hyväksyn erilaisuuden, olen myös ehkä hieman utelias kuulemaan, mitä siellä janan toisessa päässä oikein ajatellaan ja tunnetaan.  Mielestäni seksuaalisuudesta voi ja kannattaa puhua molemminpuoleisen ymmärryksen ja hyväksymisen lisäämiseksi.  On hyvä, että jokainen miettii ja löytää oman tapansa toteuttaa omaa viettiään, kaikkein kauheita on se, että on pakko teeskennellä jotain muuta kuin on! Tämä koskee myös niitä epävarmoja ihmisiä, jotka menevät trendikkyyden perässä vaikka jyrkänteeltä alas, koska muutkin tekevät niin. Oman seksuaalisuuden kieltäminen on sitä jyrkänteeltä alas menoa, oli kyseessä sitten mikä tahansa suuntaus. 

Nykypäivänä moralismi on epämiellyttävää ja tarpeetonta.  Uskon eettisiin sääntöihin, jotka ovat kaikille samoja ikään, sukupuoleen, rotuun tms. katsomatta. Jokainen tekee näistä säännöistä sitten oman tulkintansa mukaisen moraalikaavan, jota itse noudattaa ja jonka opettaa lapsilleen, mutta ei tyrkytä sitä "totuutena" muille. 

Asiallista ja rakentavaa keskustelua olisi hienoa seurata! 

Vierailija
58/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyistä suhdetta en muuttaisi polyamoriseksi missään tapauksessa. Mutta jos olisin sinkku niin saattaisin kokeilla mutta en osaa nähdä polyamorista suhdetta minään loppuelämän suhteena.

Vierailija
59/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. En halua muita kuin yhden kumppanin, ja toivon, ettei hänkään halua muita. Tuollainen kuvio olisi mulle ihan liian sekavaa.

Vierailija
60/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset jäävät teini aiheeseen. Mm. Nämä polyamoriset. Tämä kai on seuraava askel siihen, mikä on normaalia. Ja sitten tuleekin p e d o f ilia seuraavana, siitäkin näkyy jo merkkejä, kun hallitus haluaa, että suojaikäraja tiputetaan 12 vuoteen. Olisko sitten vuorossa eläimet?