Maskipakko ärsyttää.
Maskipakko julkisissa ärsyttää. En ole ikinä ennen edes pitänyt kasvomaskia naamalla, mutta nyt ei pääse edes bussiin ellei ole maski kasvoilla. Alapas siinä sitten joka päivä 2×30 minuuttia kulkemaan bussilla töihin ja takaisin maski naamassa, kun ei saa edes happea ja päätä alkaa särkemään. Ei se maski muutenkaan mitään suojaa. Pahentaa vain tilannetta kun monet ei osaa käyttää sitä oikein. Täytynee alkaa väittää bussikuskille että en voi pitää maskia jonkun terveydellisen syyn takia.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Tekis mieli aina ampua itsensä kun joku valittaa, että joutuu käyttämään maskia 15 min, 30 min, tunnin. Itse joudun pitämään maskia koko työvuoron ajan ja sen lisäksi julkisissa mennessä ja tullessa.
Jaa. Miksei mieluummin nuo maskittomat?
Pakko ei ole kulkea bussilla. Ainahan voi pyöräillä tai kävellä. Tai ostaa oman auton. Ei tarvii pitää maskia, jos kerran siihen meinaat kuolla. Lisäksi ostokset voit tilata kotiin. Mikä siinä niin vaikeaa on?
Vierailija kirjoitti:
On se jännä kun tarvitaan läpyskät naamalle muka suojaamaan taudilta, joka on pyörinyt iät ja ajat keskuudessamme, johon tarvitaan testi jotta voi olla edes varma tartunnasta sekä jossa on yli 99% eloonjäämis mahdollisuudet. HMMM.. en käsitä ihmisiä hohhoijaa onneksi olen eläkkeellä vaikka suht nuori olenkin. Kauas pois kaupungeista ei tällästä pellemenoa jaksa.
Miten se on pyörinyt iät ja ajat keskuudessamme?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni FFP2 maskin kanssa saa happea paljon paremmin kun kirurgisen maskin kanssa. Ilma tuntuu raikkaalta eikä tunkkaiselta. Suosittelen!
Plus säästyypähän itsekin koronalta jos on maskittomia läheisyydessä!
Kun kaupassa katselen maskittomana ympärilleni niin voin vaan todeta että todennäköisemmin saan koronan maskia käyttävältä kuin maskittomalta.
Luin jostain että näiden suositusten vastustaminen on tyypillisintä kouluttamattomien/alempien koulutusasteiden ihmisille. Mitä korkeampi koulutus, sitä myönteisemmin suhtautuu maskeihin, rokotteisiin jne. Että semmosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni FFP2 maskin kanssa saa happea paljon paremmin kun kirurgisen maskin kanssa. Ilma tuntuu raikkaalta eikä tunkkaiselta. Suosittelen!
Plus säästyypähän itsekin koronalta jos on maskittomia läheisyydessä!Kun kaupassa katselen maskittomana ympärilleni niin voin vaan todeta että todennäköisemmin saan koronan maskia käyttävältä kuin maskittomalta.
Ja tämä siis ihan matemaattisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on maskipakko, ne on edelleen suositusksia, ei tarvi pitää jos on ongelmia terveydessä ja niihin ei todistuksia tarvitse, sanottiin jopa uutisissa aamullakin.
Silloin valehtelee jos ei oikeasti ole syytä olla käyttämättä. Todella epäeettistä! Mikä siinä maskin pitämisessä on edes niin vaikeaa ettei millään onnistu? Pitäisi kyllä olla jonkinlaista valvontaa, kun edelleen löytyy täysin moraalittomia ihmisiä jotka ei huomioi ollenkaan muita eikä ole valmiita omalta osaltaan tekemään yhtään mitään, jos eivät itse katso siitä hyötyvänsä.
Siinä on vaikea hengittää! Eikö nyt mene jo perille! Jos sulle on ok pitää hengitysestintä niin siitä vaan.
En enää väittele asiasta.Ei ole mukavaa minullekaan mutta pidän silti, ja niin kuuluisi sinunkin tehdä!
Kerro yksikin hyvä syy miksi minun pitäisi kärsiä ja saada hengitysongelmia tuntemattomien vuoksi? Ei tuo nyt ole normaalia että pitää kipeyttää itsensä sen vuoksi että joku saattaa saada tartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole pakko käyttää maskia missään. On vain suosituksia ja vahvoja suosituksia mutta ei ole edelleenkään pakko.
Onneksi täällä on yksilönvapaus.
Elämämkoululaisen minäminä kommentti...
Tyhmempi kansanosa on näitä "oman elämänsä pikku anarkisteja" eli maskin käytöstä kieltäytyviä pikku juntteja "mut ku mä en haluuuuu", onko tuttu lause? Mun lapset pienenä sanoi näin ja polki jalkaa. Nyt on sitten biologisen ikänsä puolesta aikuiset vetämässä samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on maskipakko, ne on edelleen suositusksia, ei tarvi pitää jos on ongelmia terveydessä ja niihin ei todistuksia tarvitse, sanottiin jopa uutisissa aamullakin.
Silloin valehtelee jos ei oikeasti ole syytä olla käyttämättä. Todella epäeettistä! Mikä siinä maskin pitämisessä on edes niin vaikeaa ettei millään onnistu? Pitäisi kyllä olla jonkinlaista valvontaa, kun edelleen löytyy täysin moraalittomia ihmisiä jotka ei huomioi ollenkaan muita eikä ole valmiita omalta osaltaan tekemään yhtään mitään, jos eivät itse katso siitä hyötyvänsä.
Siinä on vaikea hengittää! Eikö nyt mene jo perille! Jos sulle on ok pitää hengitysestintä niin siitä vaan.
En enää väittele asiasta.Ei ole mukavaa minullekaan mutta pidän silti, ja niin kuuluisi sinunkin tehdä!
Usko pois, että minun keuhkohistoriallani en halua saada koronaa, joten pyrin kyllä pitämään sekä itsestäni ja muista mahdollisimman hyvin huolen, vaikka olenkin maskitta. Olen leikannut kodin ja ulkoilun lisäksi elämästäni lähes kaiken enkä ota mitään hulluja riskejä tai mene ihmisjoukkoihin tai joukkoliikenteeseen tms. Saatat silti törmätä minuun kaupassa tai postissa tai jossain muussa satunnaisessa tilanteessa.
Mua ei ärsytä yhtään. Mä haluaisin niin tiukat ja valvotut rajoitukset että ne oikeasti auttais. Ihan totaali sulku pariksi kuukaudeksi, niin sen jälkeen homma olisi hoidettu. Tällä tavalla mikään ei muutu kun vaan osa yrittää vähän torjua koronaa, ja loput ei välitä pätkääkään,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro yksikin hyvä syy miksi minun pitäisi kärsiä ja saada hengitysongelmia tuntemattomien vuoksi? Ei tuo nyt ole normaalia että pitää kipeyttää itsensä sen vuoksi että joku saattaa saada tartunnan.
Kerro yksikin hyvä syy miksi muut sitten vaivautuisivat suojaamaan sinua?
Miksi raksa miehet (tai huomiovaatteet) ja maskit ovat niin harvinainen yhdistelmä? Mikä juttu?
Tänään kaupassa menin toiseen jonoon taktisesti tällaista nuorta kaveria karkuun niin johan tuli mun jonoon..
Ei varmaan terveydelliset syyt kun osti vielä röökiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hän, mutta mun puolesta ei tarvitse. Siis käyttää maskia. Turvavälin haluan säilyttää sekä sen, että flunssaoireelliset ja köhijät pysyisivät kodeissaan eivätkä koskettelisi kaupassa tavaroita likaisin käsin.
Itse pidän maskia töissä sen 7.5h niin en todellakaan pidä sitä enää kun töistä lähden, joka päivä alkaa helkutinmoinen päänsärky töissä! Onneksi kotimatka junassa vain 10min..!
Olen tullut siihen tulokseen, että nämä maskittomat ovat lapsuus-ja nuoruusajan olleet niitä, jotka eivät pahemmin koulussa loistaneet tai muutenkaan ikäistensä seurassa saaneet minkäänlaista huomiota. Nyt heidät vihdoinkin huomataan ihmisjoukosta. Joku vihdoinkin edes vilkaisee.
Kuljen päivittäin junalla enkä koskaan käytä maskia. Edelleenkään se ei ole mikään pakko. Sama juttu bussissa ja ratikassa. Eikä kukaan ole koskaan sanonut yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko sanonut että pitäisi? En.
Kohtuuden rajoissa voi suojata niinkuin minäkin eli ei mene liian lähelle, aivasta, yski jne.
Maski ylittää kuitenkin rajan, sen käyttämisellä saadaan aikaan se mitä yritetään tässä vältellä eli sairastumista.
Toisten keuhkot kestävät paremmin kuin toisten. Montako kertaa sinulla on mennyt keuhkot täysin tukkoon mistään syystä?
Minä väitän pystyväni venymään enemmän kuin sinä jossain toisessa asiassa.
Toisaalta, miten sen enemmän venymisen edes mittaa? Jos toiselle joku asia aiheuttaa 30/100 vaivaa ja toiselle 80/100 niin voiko noita edes mitata rinnakkain, kun lähtökohdat ovat niin erit?