Maskipakko ärsyttää.
Maskipakko julkisissa ärsyttää. En ole ikinä ennen edes pitänyt kasvomaskia naamalla, mutta nyt ei pääse edes bussiin ellei ole maski kasvoilla. Alapas siinä sitten joka päivä 2×30 minuuttia kulkemaan bussilla töihin ja takaisin maski naamassa, kun ei saa edes happea ja päätä alkaa särkemään. Ei se maski muutenkaan mitään suojaa. Pahentaa vain tilannetta kun monet ei osaa käyttää sitä oikein. Täytynee alkaa väittää bussikuskille että en voi pitää maskia jonkun terveydellisen syyn takia.
Kommentit (178)
Pienet on murheet. Kateeksi käy! Itse jännään parhaimman ystäväni ja vanhempani syöpätuloksia.
Sinäpä sen sanoit, ”jotta voidaan suojella muita ihmisiä”. Siellä on 180 erilainen ajattelutapa kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ärsyttää, niin ärsyttää minuakin. 8h töissä ja matkat maski naamassa. Kyllä ärsyttää. Kuitenkin käytän niitä.
Ne jotka eivät käytä, heillä on varmasti syynsä siihen, en tuomitse. Muutenkin ihmisten psyykkeet ovat kovilla, niin miksi pahoinvointia pitää lisätä riitelemällä ja syyllistämällä?Ymmärrätkö, että jos kaikki käyttäisivät maskia, niin me pääsisimme näistä rajoituksista ja karanteeneista nopeammin eroon? Siksi ihmiset syyllistävät ja riitelevät, koska he eivät jaksa enää näitä rajoituksia ja karanteeneita, koska ne johtuvat nimenomaan näistä maskeista kieltäytyjistä.
Eivätkä johdu. Turvavälit, rajat, käsienpesu. Niistä on koronatoimet tehty, joilla saisimme taudin vähenemään. Maskeilla on kosmeettinen hyöty ja toki auttavat jos sinne aivastat etkä ilmaan.
Kuitenkin maskien väärinkäyttö, tungen taskuun en desinfio käsiäni laiton jälkeen, lääpin naamaani/maskiani ja lääpin kaikkea muuta, lisää omaa tartunta riskiä, melko roimastikkin.
Jos terveydenhuollon ammattilaisille tämä tuottaa vaikeuksia, niin maallikoille varmasti vielä enemmän.
Eivät maskit ole oikotie onneen. Virusta on maskien kanssa tai ilman. Maskittomia ei tästä tilanteesta voida syyttää.
Korostan nyt vielä, että itse käytän. Syyllistäminen ja kiukuttelu ei tosiaan lisää kuin kapinahenkeä ja pahoinvointia.Japanissa ei voida pitää suurissa kaupungeissa turvavälejä, siellä maskit toimivat. Ei myöskään Suomessa kaikkialla voi yksinkertaisesti pitää niitä turvavälejä.
Jos ette halua käyttää maskeja, niin menkää johonkin maalle elämään ja selviytykää siellä yksinänne.
Sinä juuri lisäät tätä vastakkainasettelua maskien ja maskittomien välillä. Koita positiivisen kautta.
Sinulla on oikeus tunteisiisi, mutta niin on muillakin. Voit olla oikeassa tai voit olla väärässä. Suvaitsevaisuudella ja positiivisuudella voisit saada muutkin käyttämään maskia, esim tarjoat bussissa maskittomalle maskin ja tietysti käsidesiä, etkä saarnaa ja kiukkua, vaan toivotat hyvää päivänjatkoa. Väitän että moni laittaisi sen naamansa, muutama ehkä ei, mutta joku kerta saattaisi laittaakkin.
Minun ei tarvitse aikuisia ihmisiä alkaa holhoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Pienet on murheet. Kateeksi käy! Itse jännään parhaimman ystäväni ja vanhempani syöpätuloksia.
Tsemppiä! Korona ei tosiaan pysäytä maailmaa tuottamasta muitakin murheita. Omassa lähipiirissäni ne tulivat pötkössä eikä päällekkäin. Syöpä on vitsaus, joka koskettaa varmaan lähes jokaista jollain tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jännännyt koko vuoden sydänvaivaisten vanhempieni selviytymistä tästä koronavuodesta. Hyvin selvisivät, kun eivät käyneet missään muualla kuin kävelyllä.
Kummasti ei maskit vaikeuttaneet koskaan kenekään hengittämistä ennen koronaa, ei ole vieläkään mitään muuta näyttöä kuin valittajien omat väitteet, ja jotut vielä on pitänyt samaan aikaan useampaa maskia demonstroidakseen että hengittäminen sujuu silti ihan yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ärsyttää, niin ärsyttää minuakin. 8h töissä ja matkat maski naamassa. Kyllä ärsyttää. Kuitenkin käytän niitä.
Ne jotka eivät käytä, heillä on varmasti syynsä siihen, en tuomitse. Muutenkin ihmisten psyykkeet ovat kovilla, niin miksi pahoinvointia pitää lisätä riitelemällä ja syyllistämällä?Ymmärrätkö, että jos kaikki käyttäisivät maskia, niin me pääsisimme näistä rajoituksista ja karanteeneista nopeammin eroon? Siksi ihmiset syyllistävät ja riitelevät, koska he eivät jaksa enää näitä rajoituksia ja karanteeneita, koska ne johtuvat nimenomaan näistä maskeista kieltäytyjistä.
Eivätkä johdu. Turvavälit, rajat, käsienpesu. Niistä on koronatoimet tehty, joilla saisimme taudin vähenemään. Maskeilla on kosmeettinen hyöty ja toki auttavat jos sinne aivastat etkä ilmaan.
Kuitenkin maskien väärinkäyttö, tungen taskuun en desinfio käsiäni laiton jälkeen, lääpin naamaani/maskiani ja lääpin kaikkea muuta, lisää omaa tartunta riskiä, melko roimastikkin.
Jos terveydenhuollon ammattilaisille tämä tuottaa vaikeuksia, niin maallikoille varmasti vielä enemmän.
Eivät maskit ole oikotie onneen. Virusta on maskien kanssa tai ilman. Maskittomia ei tästä tilanteesta voida syyttää.
Korostan nyt vielä, että itse käytän. Syyllistäminen ja kiukuttelu ei tosiaan lisää kuin kapinahenkeä ja pahoinvointia.Japanissa ei voida pitää suurissa kaupungeissa turvavälejä, siellä maskit toimivat. Ei myöskään Suomessa kaikkialla voi yksinkertaisesti pitää niitä turvavälejä.
Jos ette halua käyttää maskeja, niin menkää johonkin maalle elämään ja selviytykää siellä yksinänne.
Sinä juuri lisäät tätä vastakkainasettelua maskien ja maskittomien välillä. Koita positiivisen kautta.
Sinulla on oikeus tunteisiisi, mutta niin on muillakin. Voit olla oikeassa tai voit olla väärässä. Suvaitsevaisuudella ja positiivisuudella voisit saada muutkin käyttämään maskia, esim tarjoat bussissa maskittomalle maskin ja tietysti käsidesiä, etkä saarnaa ja kiukkua, vaan toivotat hyvää päivänjatkoa. Väitän että moni laittaisi sen naamansa, muutama ehkä ei, mutta joku kerta saattaisi laittaakkin.Minun ei tarvitse aikuisia ihmisiä alkaa holhoamaan.
Mutta tarvitsee kiukutella heille ja haukkua heitä? Ja tietysti arvostella heidän valintojaan, tietämättä mitään heidän elämästään? Joskus on parempi olla hiljaa jos ei ole mitään hyvää sanottavaa.
Vai oletko mielestäsi hyvä ihminen, kun toimit näin?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vallassa jonkinlainen uskonsota. Jos haluaa välttyä villiintyneiden uskonnonharjoittajien lynkkaukselta, maskia kannattaa käyttää. Se on lähinnä oman turvallisuuden ja joukkoon kuulumisen symboli; se, onko maskista jotain todellista hyötyä, on epäselvää. Tämä kun on osittain sellainen uskonasia, josta eri tahot kiistelevät kaiken aikaa ja totuuksia tulee puolesta ja vastaan vaihtelevalla tahdilla. Aika näyttää, kuka oli oikeassa – jos oli kukaan. Myöhemmin voi tulla muita uskonnollisia symboleja, kuten esim. laastari vasemman käden peukalossa.
Eiköhän maskista ole hyötyä, jos kaikki käyttäisivät. Se estää ettei maskin käyttäjä tartuttaisi muita. Menisitkö esim. johonkin leikkaukseen, jos leikkaussalin henkilökunta ei käyttäisi maskia?
Vierailija kirjoitti:
Tyh mät ihmiset on kuonokoppa päässä. Ei siitä pääse yli eikä ympäri.
Ja et sinäkään nyt sinun mielipidettäsi tuo kovin rakentavasti esiin haukkumalla ihmisiä tyhmiksi. Voisit koittaa jotain toista lähestymistapaa?
Mua ärsyttää eniten verorahoista lapsilisine jakaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vallassa jonkinlainen uskonsota. Jos haluaa välttyä villiintyneiden uskonnonharjoittajien lynkkaukselta, maskia kannattaa käyttää. Se on lähinnä oman turvallisuuden ja joukkoon kuulumisen symboli; se, onko maskista jotain todellista hyötyä, on epäselvää. Tämä kun on osittain sellainen uskonasia, josta eri tahot kiistelevät kaiken aikaa ja totuuksia tulee puolesta ja vastaan vaihtelevalla tahdilla. Aika näyttää, kuka oli oikeassa – jos oli kukaan. Myöhemmin voi tulla muita uskonnollisia symboleja, kuten esim. laastari vasemman käden peukalossa.
Eiköhän maskista ole hyötyä, jos kaikki käyttäisivät. Se estää ettei maskin käyttäjä tartuttaisi muita. Menisitkö esim. johonkin leikkaukseen, jos leikkaussalin henkilökunta ei käyttäisi maskia?
Voisi myös kysyä, että menisitkö leikkaukseen jos lääkäri oli sairas ja vain kirurginen maski naamallaan?
Kyllä siihen maskiin nopeasti tottuu. Minäkin inisin viikko sitten juuri tulleesta maskipakosta, mutta nyt olen jo tottunut maskiin enkä melkein enää edes huomaa sitä, eikä se enää aiheuta päänsärkyä tai väsymystä. Mutta tottakai sitä ilman maskia olisi jos voisi.
Olen samaa mieltä kuin tuo 174. Vaikka en joudu pitää maskia kuin arkisin 2x 15min niin valitin alkuviikosta maskista, kuinka hirveän päänsäryn ja väsymyksen siitä saa😄 nyt olen jo ihan tottunut maskiin ja olen alkanut käyttää sitä myös kaupassa asioidessani. Eikä kasvomaski enää aiheuta mitään oireita, vaikka olen jo muutamaan kertaan pitänyt sitä kaupassa reilu 30min!👍
Vihaan maskeja!!!@@!! Ei jaksa, en pidä. Keksin sairauden ja sillä selvä.
Jos ei käytä kaasunaamaria, niin asettaa muut vaaraan.
Maskipakko ja kohta maksupäätteet valvoo koronarokotuksia:
https://www.sitra.fi/uutiset/eu-maat-sopuun-eurooppalaisesta-rokotustod…
Onneksi asun maalla ja huristelen omalla autolla kaikkialle. Mutta tietysti ikävää teille, joilla ei omaa autoa ole. Kannattaa muuttaa maalle, on varaa omaan autoon.
Sinulla on oikeus tunteisiisi, mutta niin on muillakin. Voit olla oikeassa tai voit olla väärässä. Suvaitsevaisuudella ja positiivisuudella voisit saada muutkin käyttämään maskia, esim tarjoat bussissa maskittomalle maskin ja tietysti käsidesiä, etkä saarnaa ja kiukkua, vaan toivotat hyvää päivänjatkoa. Väitän että moni laittaisi sen naamansa, muutama ehkä ei, mutta joku kerta saattaisi laittaakkin.