Maskipakko ärsyttää.
Maskipakko julkisissa ärsyttää. En ole ikinä ennen edes pitänyt kasvomaskia naamalla, mutta nyt ei pääse edes bussiin ellei ole maski kasvoilla. Alapas siinä sitten joka päivä 2×30 minuuttia kulkemaan bussilla töihin ja takaisin maski naamassa, kun ei saa edes happea ja päätä alkaa särkemään. Ei se maski muutenkaan mitään suojaa. Pahentaa vain tilannetta kun monet ei osaa käyttää sitä oikein. Täytynee alkaa väittää bussikuskille että en voi pitää maskia jonkun terveydellisen syyn takia.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Missä on maskipakko, ne on edelleen suositusksia, ei tarvi pitää jos on ongelmia terveydessä ja niihin ei todistuksia tarvitse, sanottiin jopa uutisissa aamullakin.
Silloin valehtelee jos ei oikeasti ole syytä olla käyttämättä. Todella epäeettistä! Mikä siinä maskin pitämisessä on edes niin vaikeaa ettei millään onnistu? Pitäisi kyllä olla jonkinlaista valvontaa, kun edelleen löytyy täysin moraalittomia ihmisiä jotka ei huomioi ollenkaan muita eikä ole valmiita omalta osaltaan tekemään yhtään mitään, jos eivät itse katso siitä hyötyvänsä.
Maskittomat kerjää verta nenästään. No...sitähän saa mitä tilaa...
Jotenkin veikeää että terveille ihmisille puuhataan maskipakkoa etteivät levitä virusta ja vain sen takia että muutama hassu ihminen on oireeton tartuttaja tai ei jää kotiin kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on maskipakko, ne on edelleen suositusksia, ei tarvi pitää jos on ongelmia terveydessä ja niihin ei todistuksia tarvitse, sanottiin jopa uutisissa aamullakin.
Silloin valehtelee jos ei oikeasti ole syytä olla käyttämättä. Todella epäeettistä! Mikä siinä maskin pitämisessä on edes niin vaikeaa ettei millään onnistu? Pitäisi kyllä olla jonkinlaista valvontaa, kun edelleen löytyy täysin moraalittomia ihmisiä jotka ei huomioi ollenkaan muita eikä ole valmiita omalta osaltaan tekemään yhtään mitään, jos eivät itse katso siitä hyötyvänsä.
Siinä on vaikea hengittää! Eikö nyt mene jo perille! Jos sulle on ok pitää hengitysestintä niin siitä vaan.
En enää väittele asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tekis mieli aina ampua itsensä kun joku valittaa, että joutuu käyttämään maskia 15 min, 30 min, tunnin. Itse joudun pitämään maskia koko työvuoron ajan ja sen lisäksi julkisissa mennessä ja tullessa.
Vaihda hyvänen aika työsi tai jää sairaslomalle, jos on tuollaisia ampumishaluja!
Vierailija kirjoitti:
Maskittomat kerjää verta nenästään. No...sitähän saa mitä tilaa...
Eli et oikeasti pelkää koko koronaa jos meinaat mennä lähelle ja haluat vielä puhuttavankin.
Vierailija kirjoitti:
Tekis mieli aina ampua itsensä kun joku valittaa, että joutuu käyttämään maskia 15 min, 30 min, tunnin. Itse joudun pitämään maskia koko työvuoron ajan ja sen lisäksi julkisissa mennessä ja tullessa.
Käpy perseeseen jotka eivät käytä maskia (ilman tummelia)....
On se jännä kun tarvitaan läpyskät naamalle muka suojaamaan taudilta, joka on pyörinyt iät ja ajat keskuudessamme, johon tarvitaan testi jotta voi olla edes varma tartunnasta sekä jossa on yli 99% eloonjäämis mahdollisuudet. HMMM.. en käsitä ihmisiä hohhoijaa onneksi olen eläkkeellä vaikka suht nuori olenkin. Kauas pois kaupungeista ei tällästä pellemenoa jaksa.
No voivoi. Ei heru sympatiaa. Todella monella alalla ihmiset pitävät näinä päivinä maskia sen 8h päivässä.
Jos en pysty pitämään edes kirjovehkaa olohuoneessa, kun se blokkaa nenän tukkoon makuuhuoneessa tai mitään kemikaaleja sisältävää tyynyä niin mikä siinä niin valtavasti ihmetyttää, että maski myös pistää hengityksen umpeen?
Mielestäni FFP2 maskin kanssa saa happea paljon paremmin kun kirurgisen maskin kanssa. Ilma tuntuu raikkaalta eikä tunkkaiselta. Suosittelen!
Plus säästyypähän itsekin koronalta jos on maskittomia läheisyydessä!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aika usein 12 tunnin työvuoroja eli maski naamalla aina paitsi ruokatauolla. Onneksi kuljen omalla autolla, niin voi työpaikan oven ulkopuolella vetää keuhkot täyteen ihanaa, raikasta ulkoilmaa.
Vaikka korona menisikin ohi, niin työssäni täytyy käyttää maskia siltikin, mutta onneksi ei enää henkilökunnan tiloissa.
Joten ei paljon säälitä nämä puolentunnin maskin käytöstä vikisijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se pois.
En voi koska työnantaja velvoittaa siihen ja HSL:lle tuli just maskipakko. Olen myös saanut hyötyä maskin käytöstä.
Ei ne ole pakkoja, luulette vaan.
No pakko ei ole kuin kuolla. Haluaisin kuitenkin mm. jatkaa töissäni. Sinä varmaan et koskaan tee mitään mikä ei huvita?
Suomessa ei ole pakko käyttää maskia missään. On vain suosituksia ja vahvoja suosituksia mutta ei ole edelleenkään pakko.
Itse pidin maskia 3-4 kuukautta työmatkat, jotka kuljin bussilla. Pikkuhiljaa aloin ymmärtää huonommin ja huonommin mitä ympärillä tapahtuu. Hävetti puhua ihmisten kanssa, kun en ymmärtänyt enkä pystynyt vastaamaan kunnolla. Pelkäsin että olen saanut koronasta jonkin aivovamman. Sitten aloin satunnaisesti iltaisin nukkumaan mennessä sätkiä lievästi. Kunnes eräs ilta se ei ollutkaan lievää. Tuntui että tukehdun ja juoksin avaamaan ikkunan ja jäin siihen haukoo henkeä. Se tilanne tuntui niin älyttömän typerältä ja jäin miettii, mistä tämä voisi johtua. Ja tajusin. Maskit. Lopetin niiden käytön ja pystyn jälleen ajattelemaan, enkä sätki ollenkaan öisin.
Ja nyt joudun pelkäämään, että akat tulee huutaa ja hakkaamaan vain koska en pidä maskia. Pysyttekö kaukana jos ompelen pitsisen maskin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on vaikea hengittää! Eikö nyt mene jo perille! Jos sulle on ok pitää hengitysestintä niin siitä vaan.
En enää väittele asiasta.
Ei ole mukavaa minullekaan mutta pidän silti, ja niin kuuluisi sinunkin tehdä!
Tyhmät kirjoitti:
Käpy perseeseen jotka eivät käytä maskia (ilman tummelia)....
Hyvä ehdotus! Ja väärinpäin, kanta edellä!
Ei ne ole pakkoja, luulette vaan.