Kuin runsaat kuukautiset teillä on?
Kommentit (34)
Käytän vaihdellen tampoonia ja siteitä. Menkat kestää 7-10 päivää, runsaasti vuotaa 3 päivää keskivaiheessa ja muuten pientä tiputtelua.
Kestää tavallisesti neljä päivää. Kaksi ekaa päivää vuoto on melko runsasta, kolmantena päivänä niukempaa ja neljäntenä pikku tuhrua. Kipuja ei ole lainkaan, tai joskus harvoin lieviä kipuja ekana päivänä.
Niukat sanoisin, kestää yleensä 3 päivää. Kuukupin tyhjennän 12 tunnin välein tai en välttämättä edes laita yöksi.
Mulla on ilmeisesti tosi niukat, sillä 1 side riittää koko päiväksi, yöksi vaihdan toisen. Runsaampi vuoto kestää 3-4 päivää, joten siteitä menee sinä aikana 4-6 kpl, ja sitten vielä lopputihkuttelun ajaksi yksi side, ja viimeisille tuskin silmin nähtäville pikkutihkuille riittää pikkuhousunsuoja. Kaikkiaan koko hommaan menee n. 6-7 vrk ja 5-7 sidettä.
Vastasin niukat, koska varsinainen vuoto kestää vain 2 päivää. Noina päivinä super-tamponi käytössä, öisin lisäksi side. Ei tule kuitenkaan koskaan yli. Tämän jälkeen saattaa olla päivän ajan rusehtavaa pientä vuotoa vessapaperissa pyyhittäessä, mutta ei tarvitse tamponia tai sidettä.
En käytä mitään hormonaalista ehkäisyä.
Kuukautiset alkavat runsastua naisen täytettyä noin 40. Miltäs kuulostaa?
Minulla ollut aina todella niukat menkat vaikken e-pillereitä ole koskaan syönyt.
Nehän varmaan niukentaisivat ne lähes olemattomiin?
Mutta 40 täytettyäni hyvin niukista tuli hieman runsaammat. Eivät silti runsaat ole mut moni ikätoveri (38-45) valittaa RUNSAITA....
Mulla on niukat/tavalliset, minulla menkat kestää yleensä 1-3 päivää, eli ei kovin kauaa
lähetin tuon ylemmän kommentin, ja unohdin mainita että silloin kun ne ovat niukat, niin käytän Vuokkosten pikkuhousunsuojia ja kun ne ovat tavalliset, niin käytän joko Vuokkosten normi siteitä tai sitten Libressen normi siteitä
N45 kirjoitti:
Minulla oli erittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset, kunnes tajusin keskustella asiasta gynen kanssa. Sain apua Mirena kierukasta. Nyt ei tule kuukautisia ollenkaan ja olo on helpottunut, suorastaan vapauttava. Suosittelen lämpimästi. Keskustelkaa lääkärinne kanssa avoimesti ja rohkeasti oireista.
Kierukka minut pisti juuri vuotamaan. Ei ollut päivääkään kierukan kanssa, jolloin en olisi vuotanut. Ja poiston jälkeen kesti runsaat kuukautiset vielä puoli vuotta. Sitten olinkin rautakuurin tarpeessa. Nyt on ihan hyvä olo. Keskustelisin todella mielelläni avoimesti näistä oireista lääkärin kanssa, mutta valitettavasti se ei onnistu. Kierukka on pyhä asia eikä siitä ikinä tule mitään haittoja..
No hyvä, jos jollekin sopii.
Kaksi super tamponia ei ole epätavallista. Pisimmät ja leveimmät siteet käytössä lisäksi. Yöllä juoksen jopa puolen tunnin välein vessassa, koska pelkään sitä, että jos menee useampi vuoto, niin juoksee kuin hanasta ja valkoiset matot on pilalla. Käytän e- pillereitä ja Cykloja, että turha sanoa, että hanki jotain hoitoa.
Mittasin justiinsa edellisen kierron. Vuotoa yhteensä 57 grammaa. Oli ehkä vähän niukemmat kuin tavallisesti. Onko se sitten paljon vai vähän?
Hyvin niukat kiitos mirena kierukan. En tarvitse suojia. Vessassa käydessä paperiin jää vähän vuotoa parin päivän ajan kuukaudesta. Housuun saakka ei valu.
Milloin kuukautisista tuli sairaus?
Vastasin runsaat, koska menkat kestää keskivertoa pitempään, noin 7 - 8 pv (+ päälle ainakin pari päivää tarvetta pikkuhousunsuojille). Yli puolet viikosta käytän yösiteitä.