Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi laihduttaa, mutta sitten koko perhe saisi kärsiä, ja mies ei suostu.

Vierailija
15.03.2021 |

Ei kuulemma aio lopettaa pitsaperjataita tai sipsien syömistä.

Yritin tehdä ruuaksi kasvissosekeittoa ja raejuustoa, mutta mies kitisi että haluaa oikeaa ruokaa.
En ala vieressä katsomaan, kun muut nauttii elämästä.

Mies tätä laihtumistani toivoo, en minä. Eikö hänen pitäisi tukea. Ylipainoa mulla joku 30-35kg, miehellä 10kg.

Kommentit (414)

Vierailija
81/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin vaikeaa ap. Pizzapäivänä laitat salaatin, täytät sillä lautasen ja otat 1-2 palaa pizzaa. Sipsien kanssa tarjoat myös dippivihanneksia, ja katsot että käsi käy vain satunnaisesti sipisikulholla. Karkkien rinnalla tarjoat hedelmäpaloja ja marjoja.

Kasviskeiton sijaan alat tehdä teidän normaaleja ruokia kasvispitoisemmin ja enemmän kasvislisukkeita.

Aamupala yleensä syödään jokaisen mieltymysten mukaan, valitse silloin terveellinen, mutta ravitseva kokonaisuus. Omia suosikkeja on kaurapuuro siemenillä, raejuustolla ja marjoilla tai kaksi keitettyä kanamunaa, täysjyväleipää ja reilusti kasviksia. 

Jos syöt lounaan työpäivän aikana, voit myös tehdä omia valintoja. Pidä hiilihydraatit kohtuudessa ja syö paljon kasviksia ja hyviä proteiineja. Jos iltasyöminen uhkaa mennä kohtuuttomuuteen, syö pieni välipala työpäivän aikana tai heti sen jälkeen. 

Tässä kohtaa oletkin jo ollut hereillä 10-12 tuntia. Väitätkö nyt oikeasti, että seuraavat 4-6 tuntia perheesi seurassa ovat syy ylipainoosi? 

Olen ollut kotona viimeiset 10 vuotta. Eli pääsen jääkaapille 24/7

Ap

Vierailija
82/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin vaikeaa ap. Pizzapäivänä laitat salaatin, täytät sillä lautasen ja otat 1-2 palaa pizzaa. Sipsien kanssa tarjoat myös dippivihanneksia, ja katsot että käsi käy vain satunnaisesti sipisikulholla. Karkkien rinnalla tarjoat hedelmäpaloja ja marjoja.

Kasviskeiton sijaan alat tehdä teidän normaaleja ruokia kasvispitoisemmin ja enemmän kasvislisukkeita.

Aamupala yleensä syödään jokaisen mieltymysten mukaan, valitse silloin terveellinen, mutta ravitseva kokonaisuus. Omia suosikkeja on kaurapuuro siemenillä, raejuustolla ja marjoilla tai kaksi keitettyä kanamunaa, täysjyväleipää ja reilusti kasviksia. 

Jos syöt lounaan työpäivän aikana, voit myös tehdä omia valintoja. Pidä hiilihydraatit kohtuudessa ja syö paljon kasviksia ja hyviä proteiineja. Jos iltasyöminen uhkaa mennä kohtuuttomuuteen, syö pieni välipala työpäivän aikana tai heti sen jälkeen. 

Tässä kohtaa oletkin jo ollut hereillä 10-12 tuntia. Väitätkö nyt oikeasti, että seuraavat 4-6 tuntia perheesi seurassa ovat syy ylipainoosi? 

Olen ollut kotona viimeiset 10 vuotta. Eli pääsen jääkaapille 24/7

Ap

Ja 10v sitten mulla oli ylipainoa 7kg.

9 vuotta sitten 3 kg.

Lihominen alkoi kun lopetin tupakoinnin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkofile koiran kanssa päivittäin niin laihdut!

Vierailija
84/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, ettei kiinnosta oman perheen ja etenkin lasten vuoksi yrittää olla fyysisesti hyvässä kunnossa. Se kuitenkin on varmin (joskaan ei tietenkään varma, epäreilusti hyvinkin terveesti elävälle voi elämässä tulla kaikenmaailman syövät yms.) keino pidentää omaa elinikää ja lisätä laadukkaiden elinvuosien määrää. Jos pidempi ja laadukkaampi, hyvinvoivampi elämä on arvottomampaa kuin perheen mässäilyhetket, niin ei voi mitään sitten. 

Vierailija
85/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös reippaasti ylipainoa, enkä edes halua laihtua. Voi että minulla olisi tehnyt mieli taannoin sanoa työterveystarkastuksessa kun painosta oli mainintaa, että ei kiinnosta. Että kuolen mielummin nuorempana ja syön mitä haluan, kuin elän paskan elämän, kituutan itseäni nälässä ja elän vähän pidempään.

Vierailija
86/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, ettei kiinnosta oman perheen ja etenkin lasten vuoksi yrittää olla fyysisesti hyvässä kunnossa. Se kuitenkin on varmin (joskaan ei tietenkään varma, epäreilusti hyvinkin terveesti elävälle voi elämässä tulla kaikenmaailman syövät yms.) keino pidentää omaa elinikää ja lisätä laadukkaiden elinvuosien määrää. Jos pidempi ja laadukkaampi, hyvinvoivampi elämä on arvottomampaa kuin perheen mässäilyhetket, niin ei voi mitään sitten. 

Eikä pelkästään fyysisesti hyvässä kunnossa, koska ihmisen fyysinen ja psyykkinen terveys on erottamattomasti yhteydessä toisiinsa. Tästä johtuen usein myös mieli voi paremmpin, kun saa painoa pudotettua terveellä tavalla tms. 

Vierailija
87/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on auttanut tämä mielikuva kun muu perhe mässäilee, että jokainen heidän syömä suupala laihduttaa minua. Että ihan kirjaimellisesti siinä vieressä katsomalla laihdun:

Toinen on se, että ketään itselleni niin kovan nälän esim. aamupalan ja lounaan välillä joku treeni/ lenkki/ tai sitten vaan tarpeeksi pitkä tauko, että kanasalaatti pähkinöillä ja rakeisella merisuolalla maistuu taivaalliselta. Päälle iso kuppi tuoretta kahvia kauramaidolla.

Herkkupäivien illaksi kasaan itselleni ison lautasen pilkottuja porkkanoita, kurkkua ja kukkakaalia jota mätän naamaan ympärilleni katsomatta ja päälle taas iso kuppi teetä vaikka lusikallisella hunajaa. Pääperiaate: täytä vatsasi terveellisellä ruualla, älä kärsi vaan nauti puhtaista ruuista. Makeanhimoon sokeriton salmiakkipurkka, tee ja kahvi ja joskus pepsi max, ei tosin kovin suositeltava aspartaamin takia mutta välillä omana herkkuna menee.

Tsemppiä! Täällä on muitakin samassa veneessä. Älä anna miehen pilata sinun suunnitelmia, eikä perheen tarvitse olla edes mukana, tuo on sinun juttusi!

Vierailija
88/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös reippaasti ylipainoa, enkä edes halua laihtua. Voi että minulla olisi tehnyt mieli taannoin sanoa työterveystarkastuksessa kun painosta oli mainintaa, että ei kiinnosta. Että kuolen mielummin nuorempana ja syön mitä haluan, kuin elän paskan elämän, kituutan itseäni nälässä ja elän vähän pidempään.

Sama täällä.

Monella hoikalla vanhalla rypytkin näkyy selvästi, rasva siloittaa ne. Enkä edes halua elää vanhaksi, mitä järkeä kituuttaa salaatilla vuosikymmeniä, että saa syödä salaattia 80 vuotiaana?

Ap

Vierailija
89/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat läskeineen eri veneissä!

Vierailija
90/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että sentään taas. Kukaan ei joudu luopumaan pizzaperjantaista. Perheelle voi tehdä sitä pizzaa mitä ne haluaa ja itselle voi tehdä terveellisemmän version pizzasta. Olen tässä parikymmentä kiloa laihdutellut koronan aikana ja en ole pizasta, oluesta, lonkerosta, pullasta, sipseistä, karkeista enkä mistään luopunut. Tärkeintä on syödä herkuttelujen välit oikein ja etsiä mahdollisesti kevyempi versio siitä omasta herkusta ja syödä sitä kohtuudella. Ei mitään hemmetin raejuustoja ja ruokia mitkä ei ole ruokalaji. Mielenterveytensä tuollaisessa vain menettää. Ota käyttöön jokin kalorinseurausohjelma mihin saat kirjattua tavoitteesi ja niiden annettujen kalorimäärien puitteissa syöt ja syödä voi mitä tahansa. 3kk jälkeen et edes tarvitse ohjelmaa. Opit syömään vähemmän ja paino laskee itsekseen.

Vierailija
91/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on auttanut tämä mielikuva kun muu perhe mässäilee, että jokainen heidän syömä suupala laihduttaa minua. Että ihan kirjaimellisesti siinä vieressä katsomalla laihdun:

Toinen on se, että ketään itselleni niin kovan nälän esim. aamupalan ja lounaan välillä joku treeni/ lenkki/ tai sitten vaan tarpeeksi pitkä tauko, että kanasalaatti pähkinöillä ja rakeisella merisuolalla maistuu taivaalliselta. Päälle iso kuppi tuoretta kahvia kauramaidolla.

Herkkupäivien illaksi kasaan itselleni ison lautasen pilkottuja porkkanoita, kurkkua ja kukkakaalia jota mätän naamaan ympärilleni katsomatta ja päälle taas iso kuppi teetä vaikka lusikallisella hunajaa. Pääperiaate: täytä vatsasi terveellisellä ruualla, älä kärsi vaan nauti puhtaista ruuista. Makeanhimoon sokeriton salmiakkipurkka, tee ja kahvi ja joskus pepsi max, ei tosin kovin suositeltava aspartaamin takia mutta välillä omana herkkuna menee.

Tsemppiä! Täällä on muitakin samassa veneessä. Älä anna miehen pilata sinun suunnitelmia, eikä perheen tarvitse olla edes mukana, tuo on sinun juttusi!

Siis mulla ei ole mitään laihdutus suunnitelmia, miehellä ne on.

Mun päämäärä ja suunitelma on nauttia elämästä ja hyvästä ruoasta.

Ap

Vierailija
92/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tämä, että ihmisille syöminen on joko tai -hommaa. Eli joko syödään "mitä halutaan" (eli nopeita hiilareita, paljon rasvaa yms., mitä ihmisen keho kaipaa, koska evoluutio ei ole pysynyt perässä maailman muuttuessa ihmisen ympärillä) tai "kituutetaan nälässä". Ihan kuin sitä painoa ei voisi pudottaa syömällä hyvin ja terveellisesti (eikä tämä tarkoita pelkkää salaattia tai muuta mautonta) ja liikkumalla sopivasti. 

Hyvä tekosyyhän tämä on että "kuolen mielummin nuorempana" :) Kertoo lähinnä itsekkyydestä, itsekkyydestä ja itsekkyydestä. Mutta jokainen tavallaan!

Vierailija
93/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se ylipainoinen olet, niin miksi muiden pitäisi olla mukana laihdutustalkoissa... Pizzaakin voi syödä, kun valitsee kevyet täytteet. Laihduttaminen on totaalinen muutos elintapoihin (ruokaan ja liikkumiseen) ei mikään kahden viikon keittokuuri.

Vierailija
94/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua laihduttaa, niin älä sitten laihduta. Helppo ratkaisu. Jos mies urputtaa, niin sano, ettei painosi kuulu hänelle, kun ei ole edes valmis millään lailla tukemaan sinua laihdutusurakassa.

Vierailija
95/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jo menee pieleen: Mutta siihen en ala, että itse kärsin nälkää ja syön kevyesti, kun muut nauttii hyvästä ruuasta ja täydestä vatsasta. Laihduttaessa järkevästi ei tarvitse eikä pidä kärsiä nälästä eikä terveellisen ja laihduttavan ruuan tarvitse olla pahaa..

Vierailija
96/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te naisette onnistutte lihoamaan? Olen mieslapsi ja elän pitsalla, energiajuotavilla ja kekseillä. Painoni pysyy 75-77 kg alueella ja en harrasta liikuntaa.

Tämä kertookin juuri siitä, että et ole mitenkään omasta ansiostasi hoikka. Eikä naiset sitten omasta syystään ilmeisesti lihavia. Kiitos tarkennuksesta.

Vierailija
97/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö, en edes halua laihtua, kysyin, mitä teen tuon miehen kanssa?

Voin siis laihduttaa, jos koko perhe syö niitä dieetti ruokia. Mutta siihen en ala, että itse kärsin nälkää ja syön kevyesti, kun muut nauttii hyvästä ruuasta ja täydestä vatsasta.

Ap

Jätä se sipsiä mussuttava sika !!

Vierailija
98/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailen painoa, mutta en kyllä pelkästään jotain kasvissokekeittoa ja raejuustoa söisi entisen pitsan tilalla vaan tekisin tosiaan karppauspitsan. Yritän siis vähentää ja korvata niitä huonoja hiilareita. Perunan sijaan enemmän kasviksia tai kukkakaalimuusia, riisin sijaan kvinoa, vehnälettujen sijaan banaanilettuja, jäätelön sijaan soseutan kookosmaidon ja pakastemarjat jne... Saa syödä ja herkutella, mutta niitä huonoja hiilareita ei tule enää syötyä kuten ennen. Eikä kyllä yhtään häiritse, jos toinen vieressä syö vaikka normaalin pitsan tai jäätelöä. Sitten varmaan häiritsisi, jos itse söisin vain jotain kasvissosekeittoa raejuustolla. 

Vierailija
99/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tämä, että ihmisille syöminen on joko tai -hommaa. Eli joko syödään "mitä halutaan" (eli nopeita hiilareita, paljon rasvaa yms., mitä ihmisen keho kaipaa, koska evoluutio ei ole pysynyt perässä maailman muuttuessa ihmisen ympärillä) tai "kituutetaan nälässä". Ihan kuin sitä painoa ei voisi pudottaa syömällä hyvin ja terveellisesti (eikä tämä tarkoita pelkkää salaattia tai muuta mautonta) ja liikkumalla sopivasti. 

Hyvä tekosyyhän tämä on että "kuolen mielummin nuorempana" :) Kertoo lähinnä itsekkyydestä, itsekkyydestä ja itsekkyydestä. Mutta jokainen tavallaan!

Miksi ei saa olla itsekäs? Itselle täällä eletään. Jos omannäköinen elämä on ruuasta nauttimista lihavana, niin se ei kuulu muille.

Vierailija
100/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota se mielenlujuuden kasvattamisharjoituksena. Anna miehen syödä vaikka kolme pizzaa, katsot vain tyynesti vieressä ja olet ylpeä itsestäsi kun et sorru.

En halua alkaa laihduttamaan! Enkä tosiaan katso vieressä kun muut nauttii pitsasta! Lue avaus tarkemmin.

Ap

Minä laihdutin liikakilot yksin pois. Tein eri ruoat perheelle ja itselleni. Ei minua haitannut jos puoliso söi roskaruokaa ja joi alkoholia. Itse olin samaan aikaan tipaton ja söin terveellisesti. Nälässä ei tarvinnut olla, söin mahan täyteen, mutta terveellisillä aineksilla. Söin paljon salaatteja ja keittoruokia. Ei ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi