Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi laihduttaa, mutta sitten koko perhe saisi kärsiä, ja mies ei suostu.

Vierailija
15.03.2021 |

Ei kuulemma aio lopettaa pitsaperjataita tai sipsien syömistä.

Yritin tehdä ruuaksi kasvissosekeittoa ja raejuustoa, mutta mies kitisi että haluaa oikeaa ruokaa.
En ala vieressä katsomaan, kun muut nauttii elämästä.

Mies tätä laihtumistani toivoo, en minä. Eikö hänen pitäisi tukea. Ylipainoa mulla joku 30-35kg, miehellä 10kg.

Kommentit (414)

Vierailija
101/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten oikeesti kirjoitti:

Sinähän se ylipainoinen olet, niin miksi muiden pitäisi olla mukana laihdutustalkoissa... Pizzaakin voi syödä, kun valitsee kevyet täytteet. Laihduttaminen on totaalinen muutos elintapoihin (ruokaan ja liikkumiseen) ei mikään kahden viikon keittokuuri.

Miksi mun pitäisi laihduttaa, kun en halua?

Ap

Vierailija
102/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oma mies on kaksimetrinen laiheliini, joka vetää pullaa ja/tai karkkia harva se päivä. Ratkaisu itselle oli, että ostetaan omat ruoat, ja herkuttelut saa mies tehdä omassa työhuoneessaan :D Lapsivapaan elämän etuja!

Tein viime vuoden tammikuussa ratkaisun, että sairas ylipainoni saa riittää, ja tähän päivään mennessä on lähtenyt 47 kiloa, noin 25 olisi vielä jäljellä tavoitepainoon. Aloitin kävelemällä joka päivä puolisen tuntia, ja käyn nostelemassa painoja salilla tai kotona pari kertaa viikossa. Mittaan vain jokaisen asian, mitä suuhuni laitan, ja kirjaan appiin ylös. Näin pysyn kärryillä kaloreista, ja voin syödä mitä vain, jopa sitä pitsaa ja jäätelöä. Yritän lihasmassaa pitää yllä suosimalla proteiinilähteitä (kanaa, juustoa, pähkinöitä, proteiinijauhetta), mikä auttaa myös siihen kylläisyyteen. Vettä kannattaa juoda myös se pari litraa päivässä, itse olin kehonkoostumusmittauksen mukaan vakavasti kuihtunut kun aloitin.

Onnea ja jaksamista matkalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota se mielenlujuuden kasvattamisharjoituksena. Anna miehen syödä vaikka kolme pizzaa, katsot vain tyynesti vieressä ja olet ylpeä itsestäsi kun et sorru.

En halua alkaa laihduttamaan! Enkä tosiaan katso vieressä kun muut nauttii pitsasta! Lue avaus tarkemmin.

Ap

Minä laihdutin liikakilot yksin pois. Tein eri ruoat perheelle ja itselleni. Ei minua haitannut jos puoliso söi roskaruokaa ja joi alkoholia. Itse olin samaan aikaan tipaton ja söin terveellisesti. Nälässä ei tarvinnut olla, söin mahan täyteen, mutta terveellisillä aineksilla. Söin paljon salaatteja ja keittoruokia. Ei ongelmaa.

Sinä halusit laihtua omasta tahdosta, mutta ap:n pitäisi laihtua miehen tahdosta. Siinä tapauksessa miehen kyllä pitäisi osallistua talkoisiin eikä mussutella pitsaa vieressä. 

Vierailija
104/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös reippaasti ylipainoa, enkä edes halua laihtua. Voi että minulla olisi tehnyt mieli taannoin sanoa työterveystarkastuksessa kun painosta oli mainintaa, että ei kiinnosta. Että kuolen mielummin nuorempana ja syön mitä haluan, kuin elän paskan elämän, kituutan itseäni nälässä ja elän vähän pidempään.

Huvittaa tämä, että ihmisille syöminen on joko tai -hommaa. Eli joko syödään "mitä halutaan" (eli nopeita hiilareita, paljon rasvaa yms., mitä ihmisen keho kaipaa, koska evoluutio ei ole pysynyt perässä maailman muuttuessa ihmisen ympärillä) tai "kituutetaan nälässä". Ihan kuin sitä painoa ei voisi pudottaa syömällä hyvin ja terveellisesti (eikä tämä tarkoita pelkkää salaattia tai muuta mautonta) ja liikkumalla sopivasti. 

Hyvä tekosyyhän tämä on että "kuolen mielummin nuorempana" :) Kertoo lähinnä itsekkyydestä, itsekkyydestä ja itsekkyydestä. Mutta jokainen tavallaan!

Miksi ei saa olla itsekäs? Itselle täällä eletään. Jos omannäköinen elämä on ruuasta nauttimista lihavana, niin se ei kuulu muille.

Näin!!

Laihoille on hirveä ongelma, jos joku on lihava.

Vierailija
105/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös reippaasti ylipainoa, enkä edes halua laihtua. Voi että minulla olisi tehnyt mieli taannoin sanoa työterveystarkastuksessa kun painosta oli mainintaa, että ei kiinnosta. Että kuolen mielummin nuorempana ja syön mitä haluan, kuin elän paskan elämän, kituutan itseäni nälässä ja elän vähän pidempään.

Huvittaa tämä, että ihmisille syöminen on joko tai -hommaa. Eli joko syödään "mitä halutaan" (eli nopeita hiilareita, paljon rasvaa yms., mitä ihmisen keho kaipaa, koska evoluutio ei ole pysynyt perässä maailman muuttuessa ihmisen ympärillä) tai "kituutetaan nälässä". Ihan kuin sitä painoa ei voisi pudottaa syömällä hyvin ja terveellisesti (eikä tämä tarkoita pelkkää salaattia tai muuta mautonta) ja liikkumalla sopivasti. 

Hyvä tekosyyhän tämä on että "kuolen mielummin nuorempana" :) Kertoo lähinnä itsekkyydestä, itsekkyydestä ja itsekkyydestä. Mutta jokainen tavallaan!

Miksi ei saa olla itsekäs? Itselle täällä eletään. Jos omannäköinen elämä on ruuasta nauttimista lihavana, niin se ei kuulu muille.

Kukaan ei kiellä olemasta itsekäs, mutta nykymaailman ongelma on itsekkyyden ylikorostaminen, mistä voi seurata myös paljon huonoa. Enkä tarkoita tällä sitä, että pitäisi elää muiden ihmisten mieliksi. Tutkimukset vain sattuvat osoittamaan, että kaikista suurimman onnen ihminen saa auttaessaan muita. Itsekkäät ajattelumallit eivät lisää onnellisuutta samalla tavalla kuin myötätunnon ja muiden hyveiden harjoittaminen ympärillä olevia ihmisiä kohtaan. Myös elämän merkityksellisyyden löytäminen on hankalampaa, mikäli elää liian keskittyneesti itselleen. 

Tämä on kuitenkin sellainen asia, että halun olla epäitsekäs tulee olla sisäsyntyistä, etkä vaikuta omaavan sitä halua, joten kannattaa vaan jatkaa samaa rataa :)

Vierailija
106/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen laihtuu, vaikka vetäisi perhepizzan, pussin sipsiä ja 3l kokista perjantaisin, jos muina kuutena päivänä syö ja liikkuu oikein.

Jos syöt viikossa 15 000 kaloria, niin takaan että laihdut, kun kulutat viikossa 24 000 kaloria eli keskimäärin 3,5k per päivä. Riippuen painosta, niin vaatii se 2-3h kävelyä tai 1-1,5h juoksemista per päivä. Jokainen kykynee 2-6kk aikana, mitä suurimmalla osalla kestää ylipainon pudottamiseen kävelemään 2 tuntia päivässä.

Vierailija
107/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helppoa, mutta yksinkertaista kirjoitti:

Itse oma mies on kaksimetrinen laiheliini, joka vetää pullaa ja/tai karkkia harva se päivä. Ratkaisu itselle oli, että ostetaan omat ruoat, ja herkuttelut saa mies tehdä omassa työhuoneessaan :D Lapsivapaan elämän etuja!

Tein viime vuoden tammikuussa ratkaisun, että sairas ylipainoni saa riittää, ja tähän päivään mennessä on lähtenyt 47 kiloa, noin 25 olisi vielä jäljellä tavoitepainoon. Aloitin kävelemällä joka päivä puolisen tuntia, ja käyn nostelemassa painoja salilla tai kotona pari kertaa viikossa. Mittaan vain jokaisen asian, mitä suuhuni laitan, ja kirjaan appiin ylös. Näin pysyn kärryillä kaloreista, ja voin syödä mitä vain, jopa sitä pitsaa ja jäätelöä. Yritän lihasmassaa pitää yllä suosimalla proteiinilähteitä (kanaa, juustoa, pähkinöitä, proteiinijauhetta), mikä auttaa myös siihen kylläisyyteen. Vettä kannattaa juoda myös se pari litraa päivässä, itse olin kehonkoostumusmittauksen mukaan vakavasti kuihtunut kun aloitin.

Kiitos mutta ei kiitos. Ap

Vierailija
108/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helppoa, mutta yksinkertaista kirjoitti:

Kiitos mutta ei kiitos. Ap

Jaa olitkin trolli, pysy possuna

Vierailija
109/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin!!

Saa ollakin, kun lihavuus kuitenkin vie maamme verorahoja ihan tuhottomasti! Samoin toivoisin, ettei kukaan polttaisi tupakkaa, joisi alkoholia tai käyttäisi huumeita. Ennen kuin sanot, ettei lihavuutta voi verrata mainitsemiini riippuvuutta aiheuttaviin nautintoaineisiin, voin kertoa, että hyvin suuressa osassa lihavuuden taustalla on joku ruokaan ja sen aiheuttamaan mielihyvään riippuvuutta lisäävä tekijä, kuten ahdistusta, masennusta, riittämättömyyttä tms. Ja niitä voitaisiin hoitaa mikäli henkilö niin itse haluaisi, jolloin myös terveellisten elämäntapojen sisällyttäminen elämään voisi onnistua.

Vierailija
110/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin!!

Saa ollakin, kun lihavuus kuitenkin vie maamme verorahoja ihan tuhottomasti! Samoin toivoisin, ettei kukaan polttaisi tupakkaa, joisi alkoholia tai käyttäisi huumeita. Ennen kuin sanot, ettei lihavuutta voi verrata mainitsemiini riippuvuutta aiheuttaviin nautintoaineisiin, voin kertoa, että hyvin suuressa osassa lihavuuden taustalla on joku ruokaan ja sen aiheuttamaan mielihyvään riippuvuutta lisäävä tekijä, kuten ahdistusta, masennusta, riittämättömyyttä tms. Ja niitä voitaisiin hoitaa mikäli henkilö niin itse haluaisi, jolloin myös terveellisten elämäntapojen sisällyttäminen elämään voisi onnistua.

Mitä verorahoja vien? En ole käynyt lääkärissä 6 vuoteen, enkä aio käydä. Se niistä verorahoista.

Ap

Vierailija
111/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman motivaatiota et laihdu. Joten ei toivoa laihtumisesta.

Vierailija
112/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te naisette onnistutte lihoamaan?

Joo, kyllä se tiedetään että teinipojat uhriutuvat koulun ruokalassa ("Mun pitää saada enemmän liharuokaa, koska mulla on suurempi kalorinkulutus") ja sitten kun ovat kasvaneet ylipainoisiksi setämiehiksi, niin tulevat vauvapalstalle trollaamaan ja kehumaan, että he "voivat syödä roskaruokaa lihomatta".

Huvittavaa kyllä, Suomessa on huomattavasti enemmän lihavia miehiä kuin lihavia naisia. Naiset (kaikissa ikäluokissa) pitävät omasta terveydestään parempaa huolta kuin miehet. 

Se, että AP:n perhe on tilastopoikkeus (vaimo lihavampi kuin mies) ei millään tavoin vähennä perusongelmaa. Miesten typerät ruokatottumukset. 

Vierailija
113/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin vaikeaa ap. Pizzapäivänä laitat salaatin, täytät sillä lautasen ja otat 1-2 palaa pizzaa. Sipsien kanssa tarjoat myös dippivihanneksia, ja katsot että käsi käy vain satunnaisesti sipisikulholla. Karkkien rinnalla tarjoat hedelmäpaloja ja marjoja.

Kasviskeiton sijaan alat tehdä teidän normaaleja ruokia kasvispitoisemmin ja enemmän kasvislisukkeita.

Aamupala yleensä syödään jokaisen mieltymysten mukaan, valitse silloin terveellinen, mutta ravitseva kokonaisuus. Omia suosikkeja on kaurapuuro siemenillä, raejuustolla ja marjoilla tai kaksi keitettyä kanamunaa, täysjyväleipää ja reilusti kasviksia. 

Jos syöt lounaan työpäivän aikana, voit myös tehdä omia valintoja. Pidä hiilihydraatit kohtuudessa ja syö paljon kasviksia ja hyviä proteiineja. Jos iltasyöminen uhkaa mennä kohtuuttomuuteen, syö pieni välipala työpäivän aikana tai heti sen jälkeen. 

Tässä kohtaa oletkin jo ollut hereillä 10-12 tuntia. Väitätkö nyt oikeasti, että seuraavat 4-6 tuntia perheesi seurassa ovat syy ylipainoosi? 

Olen ollut kotona viimeiset 10 vuotta. Eli pääsen jääkaapille 24/7

Ap

Eli ongelma ei ole perhe, joka syö epäterveellistä ruokaa, vaan se, että sinä valitset epäterveellisiä ruokia, syöt liian usein ja liian suuria annoksia? 

Vierailija
114/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap[/quote]

Miksi teet tästä sitten ongelman tai edes aloitat aiheen? Riittää kun sanot ukollesi, että et halua laihduttaa.

Vierailija
115/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin!!

Mitä verorahoja vien? En ole käynyt lääkärissä 6 vuoteen, enkä aio käydä. Se niistä verorahoista.

Ap

Sinä et välttämättä juuri nyt ole se henkilö, joka niitä verorahoja kuluttaa. Kuulut kuitenkin ihmisryhmään (jos siis olet lihava), joka omaa suuremman todennäköisyyden aikalailla jokaiselle sairaudelle ja elimistön metaboliaa sekoittavalle tilalle (fyysisten asioiden lisäksi psyykkisille ongelmille, kuten masennukselle), minkä vuoksi todennäköisemmin myös lisäät kuluja terveydenhuollossa. Terveydenhuoltokulujen lisäksi tulee sairaslomista johtuvat kulut yms. Voi olla, että olet terve vielä pitkään ja et elinikänäsi kuluta varoja, mutta pointti on se, että todennäköisemmin vietät esim. infarktista johtuen tulevaisuudessa aikaa sairaalassa, sen jälkeen ravaat seurannoissa jne. Tämä kaikki on todennäköisempää, ei koskaan varmaa.

Mutta maailma pyörii todennäköisyyksien kautta :) Jos meillä olisi todennäköisyyksien sijaan varmuuksia, tuskin kukaan koskaan olisi lihava, jos varmuudella sen vuoksi esim. eläisi elämänsä viimeiset vuodet puhekyvyttömänä, halvaantuneena tms. 

Vierailija
116/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Miksi teet tästä sitten ongelman tai edes aloitat aiheen? Riittää kun sanot ukollesi, että et halua laihduttaa.

Aloituksen ongelma on mieslapsi. Lue uudestaan aloitus

Vierailija
117/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukea voi kyllä monilla muillakin tavoilla, kuin alkaaitsekin laihdutuskuurille.

Kokoperheen ei tarvitse, eikä kuulu kärsiä siksi, että sinä olet syöttöporsas.

Miksi sitä pitsaa ei voi syödä jossain muualla, kuin vaimon silmien alla, jos sitä kerran pitää saada syödä. Miksi pitää kiusata, kun tietää, että toisella on vaikeaa?

Muuttaessani ruokavaliota terveellisemmäksi ei tullut mieleen että puoliso ei saisi enää syödä vaikka pitsaa samassa huoneessa. Miksi hänen olisi pitänyt kärsiä minun takiani? 

Koska parisuhteessa tehdään kompromisseja? Meillä mies ei kokenut ongelmaksi syödä mättöruokaansa jossain muualla, kun sitä asiallisesti pyysin. Kotona syödään terveellisesti, hyödyttää miestäkin.

Vierailija
118/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin runsaasti herkuttelevan rotevan miehen! Laihduta sinä vaan yksinäsi niin paljon kun lystäät rasittava ruikuttajaeukko.

Vierailija
119/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se ylipainoinen olet, niin miksi muiden pitäisi olla mukana laihdutustalkoissa... Pizzaakin voi syödä, kun valitsee kevyet täytteet. Laihduttaminen on totaalinen muutos elintapoihin (ruokaan ja liikkumiseen) ei mikään kahden viikon keittokuuri.

Ap

Miksi teit tämän aloituksen, jos sinun on hyvä olla kehossasi, olet terve, jaksat tehdä kaiken mitä haluat ja vähän enemmän ja nautit elämästä? 

Et koskaan jätä asioita tekemättä "koska läskit" tai "ei jaksa ja pysty". Ruokasuhteesi on mutkaton, mikään ei ole kiellettyä. Et syö suruun, tyhjyyteen tai ahdistuukseen, vain tarpeeseen ja nautinnollisen perheen ruokahetken vuoksi. 

Et koskaan hengästy kävellessä, kesällä reidet eivät hankautu hikisenä yhteen, itse asiassa helteet ovat yhtä nautintoa. Suoli toimii moitteetta, useamman kerran päivässä. Nukut syvää, rentouttavaa unta. 

Vierailija
120/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko muka ainoa, jonka mielestä perhe voisi tukea terveellisissä elämäntavoissa ja laihdutusprosessissa sen sijaan, että vaaditaan yhtä perheenjäsentä häpeämään ja katselemaan vierestä kun muut syövät pitsaa? 

Joku oli täällä verrannut jo alkoholinkäyttöön tilannetta, ja kyllä minusta olisi ihan yhtä käsittämätöntä, että perhe tukisi raittiiksi pyrkivää alkoholiongelmaista kokoontumalla samaan tilaan ryypiskelemään.

Toki ihmisten energiantarpeet eroavat, mutta eikö tuollaisessa tilanteessa voisi ihan tosissaan sopia, että syödään koko perhe hetken aikaa kevyitä ja terveellisiä ruokia ja keittoja, nälkäisemmät ja ei-diettaavat voivat sitten popsia leipää ja muuta lisäksi, ja jos niitä herkkuja on saatava muiden kuin sen laihduttajan, niin voisi vaikka sopia, että isä vie lapset ihan pitsalle silloin tällöin. 

Etenkin tuossa tilanteessa kun mies on itsekin ylipainoinen, ja vieläpä se joka vaatii ap:ta laihtumaan (!). Ihan käsittämätöntä kyykyttämistä.

Et ole ainoa, olen ajatellut samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi