Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi laihduttaa, mutta sitten koko perhe saisi kärsiä, ja mies ei suostu.

Vierailija
15.03.2021 |

Ei kuulemma aio lopettaa pitsaperjataita tai sipsien syömistä.

Yritin tehdä ruuaksi kasvissosekeittoa ja raejuustoa, mutta mies kitisi että haluaa oikeaa ruokaa.
En ala vieressä katsomaan, kun muut nauttii elämästä.

Mies tätä laihtumistani toivoo, en minä. Eikö hänen pitäisi tukea. Ylipainoa mulla joku 30-35kg, miehellä 10kg.

Kommentit (414)

Vierailija
201/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi pitää pizzasta ja hampurilaisista? En ole laiha, mutta mautonta valkoisesta vehnästä ja halvasta lihasta tehtyä mättöroskaakaan en syö.

Vierailija
202/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

simppeliä - tavallaan kirjoitti:

Positiivisesti ajatellen tuossa on kyllä syöty niin paljon vararavintoa vyötäryksille, että sillä pärjää pitkälle kriisiaikoina. Ja kun itse tein 40 päivän paaston, niin en ollut edes ylipainoinen. Kun katsoo vain mm. elektrolyyttitasapainon, niin tuollaisella ylipainolla voi vetää huomattavan suuren paaston ( lääkärin valvonnassa mieluusti ) eli ruokarahaa säästyy tolkuttoman paljon. Voi positiivisesti ajatella, että on syönyt jo valmiiksi rahaa kehoonsa, jota nyt paastolla käyttää - eli vähän kuin säästöä pankkitilille on kertynyt jo ja voit sitä "tuhlata" pois mikäli haluat. 

Mutta aidosti tuollaiset määrät läskiä ovat jo selvä terveyshaitta ja sukulaisille sun muille rakkaille on ikävä homma mikäli tuollaisen takia "ennenaikaisesti" lähdet delailemaan ( vaikka kuinka herkkua olisi elämä mässäämisen kanssa ). Ylipainohan on siitä "helppo homma", että se kyllä lähtee jättämällä syömättä - vaatii tahdonvoimaa tietenkin eli mikäli ei ole, niin ketohommat ja monet muut auttavat silloin. Kukaan ei ole jäänyt laihtumatta mikäli ei pahemmin syö eli pitäisi olla selvää.

Mutta pulma sitten sen laihdutuksen jälkeen on, ettei lähde uudelleen lihomaan. Eikä tietenkään kannata mennä ylilaihaksikaan ymmärrettävistä syistä. Sinullahan "ongelmaa" ei olekaan, koska et halua edes laihduttaa. Ehkä lapsien yms. takia kannattaa vielä harkita. Ukosta nyt niin väliä, kun ei kuulosta järkevältä hänkään, mutta voithan yrittää auttaa sitä "kelvotonta" ukkoasikin kelvottomassa liitossanne. 

Tai sitten jatkat vain linjalla "syöminen on mun ilo" ja sekin on valinta seurauksilla. Oma elämäsi eli tee mitä teet kunhan et muita vahingoita. Yleensä riippuvuus ( alkoholi/ruoka/tupakka/ tai mikä vain ) ei ihan helpolla lähde pois, vaan vaatii jotain korvaavaa hulluutta/harrastusta/jotain tilalle. 

Olin ketjupolttaja, ruoka tuli tupakan tilalle. En keksi mitään "laihduttavaa" ja helppoa riippuvuutta tän syömisen tilalle. Tupakoida en enää halua

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umph oikeasti hyvä ruoka ei lihota, ellei sitä mätä mielinmäärin. Tarkistapa vähän niitä makutottumuksiasi myös. Hyvät raaka-aineet eikä mitään valmismoskaa ja kaikki "ruooat" täynnä sokeria ja lisäaineita.

Huono selitys.

Vierailija
204/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivisesti ajatellen tuossa on kyllä syöty niin paljon vararavintoa vyötäryksille, että sillä pärjää pitkälle kriisiaikoina. Ja kun itse tein 40 päivän paaston, niin en ollut edes ylipainoinen. Kun katsoo vain mm. elektrolyyttitasapainon, niin tuollaisella ylipainolla voi vetää huomattavan suuren paaston ( lääkärin valvonnassa mieluusti ) eli ruokarahaa säästyy tolkuttoman paljon. Voi positiivisesti ajatella, että on syönyt jo valmiiksi rahaa kehoonsa, jota nyt paastolla käyttää - eli vähän kuin säästöä pankkitilille on kertynyt jo ja voit sitä "tuhlata" pois mikäli haluat. 

Mutta aidosti tuollaiset määrät läskiä ovat jo selvä terveyshaitta ja sukulaisille sun muille rakkaille on ikävä homma mikäli tuollaisen takia "ennenaikaisesti" lähdet delailemaan ( vaikka kuinka herkkua olisi elämä mässäämisen kanssa ). Ylipainohan on siitä "helppo homma", että se kyllä lähtee jättämällä syömättä - vaatii tahdonvoimaa tietenkin eli mikäli ei ole, niin ketohommat ja monet muut auttavat silloin. Kukaan ei ole jäänyt laihtumatta mikäli ei pahemmin syö eli pitäisi olla selvää.

Mutta pulma sitten sen laihdutuksen jälkeen on, ettei lähde uudelleen lihomaan. Eikä tietenkään kannata mennä ylilaihaksikaan ymmärrettävistä syistä. Sinullahan "ongelmaa" ei olekaan, koska et halua edes laihduttaa. Ehkä lapsien yms. takia kannattaa vielä harkita. Ukosta nyt niin väliä, kun ei kuulosta järkevältä hänkään, mutta voithan yrittää auttaa sitä "kelvotonta" ukkoasikin kelvottomassa liitossanne. 

Tai sitten jatkat vain linjalla "syöminen on mun ilo" ja sekin on valinta seurauksilla. Oma elämäsi eli tee mitä teet kunhan et muita vahingoita. Yleensä riippuvuus ( alkoholi/ruoka/tupakka/ tai mikä vain ) ei ihan helpolla lähde pois, vaan vaatii jotain korvaavaa hulluutta/harrastusta/jotain tilalle. 

Olin ketjupolttaja, ruoka tuli tupakan tilalle. En keksi mitään "laihduttavaa" ja helppoa riippuvuutta tän syömisen tilalle. Tupakoida en enää halua

Ap

Liikunta. Oikeasti terveellinen ja oikeasti hyvä ruoka. Jätä se moska ja sokerit pois niin huomaat kahden viikon päästä että sun makuaisti on muuttunut eikä se moska edes maistu enää.

Vierailija
205/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole sulle hyvä mies ap?

Vähän valittaa..mutta sano sille: turpakiinni.

Sehän tekee jus niin kuin sä haluat

Sitten syötte itsenne yhdessä ennenaikaiseen  hautaan.

Hautajaisten jälkipileet pidetään MCDONALTSISSA.

:DD Sulla on hauska tyyli kommentoida. Olet tainnut vastailla joissain äitihullun ketjuissakin?

Vierailija
206/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää vaaalla. Stretsaavat farkut ja vaatteet hämäävät . Sovin 72 kiloisena samoihin farkkuihin kuin nyt 62 kiloisena. Luulin, että kun vaatteet sopivat, kilot kurissa. Väärin. Ruokavalio kuriin ja kymmenkiloa lähti ja nyt vaaka käytössä, jotta aiemmin voi reagoida.

Vierailija
207/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä  kysyin suoraan valitseeko mies terveellisen syömisen vai satakiloisen vaimon? Mies itse ei liho millään, vaikka   vetäisi pitsaa aamupalaksi!

No, mies valitsi herkut. Ja nyt irvistelee sitten painostani koko ajan. Että päälle ei pääse  ja alle ei uskalla jne jne

Vierailija
208/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Liikunta. Oikeasti terveellinen ja oikeasti hyvä ruoka. Jätä se moska ja sokerit pois niin huomaat kahden viikon päästä että sun makuaisti on muuttunut eikä se moska edes maistu enää.

Käyn kävelyllä monta kertaa päivässä koirien kanssa. Ei tuo hyvää oloa mulle. On pakollinen toimi.

Ap

Vierailija
209/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ajan kuluessa tuo 35 kg ylipainoa on tullut?

Minkä ikäisenä olit viimeksi normaalipainoinen?

Kai ymmärrät että painoa voi helposti tulla vielä 20 kg.

Esim Riitta väisänen painaa 100 kg...ja saa syödä mitä haluaa..

Syksyllä 2013 painoin 68kg. Ja lopetin tupakoinnin.

2014 80kg

2015 88kg

2019 kesällä painoin 95kiloa,nyt sen ajan vaatteet ei mahdu päälle, eli oisko nyt 100kg?

Ei ole puntaria kotona niin en tiedä onko ylipainoa 30 vai 35kg.

Pituus on 161cm.

Ap

Olit ylipainossa jo ennen kuin lopetit röökin. 161cm pitkä nainen kuluttaa oikeasti hyvin vähän energiaa jos ei treenaa kovaa. Mitä jos pienentäisit herkkuannoksia, et muuttaisi sen kummemmin ruokavaliota ja kävisit salilla ja lenkeillä? Nyt alkaa kevät ja suurissa kaupungeissa on ainakin lenkkimaastojen ohessa noita ulkoliikuntapaikkoja. Toinen vaihtoehto on tehdä salille ohjelma tai jonkun personal trainerin kanssa muokata sopiva treeniohjelma. Jos nimittäin haluat syödä vapaammin niin silloin se energia täytyy kuluttaa.

Kävelen jo koirien kanssa päivittäin.

Salille en kehtaa, ja liikunta ei laihduta. Ei kaikkien tarvitse olla laihoja,eli ei ole pakko kuluttaa sitä mitä syö. Jos haluaa olla laiha, niin sitten pitää tietenkin laskea mitä syö.

Ap

Olisiko tässä hyvä syy laihduttaa? 

Vierailija
210/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mieltäs ei varmaan saa muuttumaan, mutta sä voit itselles valita sun omat ruuat, jotka auttaa sua painonpudotuksessa. Itsenäisyyttä nyt hiukan esiin. Lapsia ei tietenkään pidetä vähissä ruuissa. 

Vierailija
211/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Meillä minä  kysyin suoraan valitseeko mies terveellisen syömisen vai satakiloisen vaimon? Mies itse ei liho millään, vaikka   vetäisi pitsaa aamupalaksi!

No, mies valitsi herkut. Ja nyt irvistelee sitten painostani koko ajan. Että päälle ei pääse  ja alle ei uskalla jne jne

"

Että ihan suoraan kysyit - ei helevetto. Ei nuo ole mitään ainuita vaihtoehtoja. Älkää nyt viitsikö tyhmiksi tai totaalisen avuttomiksi itseänne leimata. Tai ehkä olettekin, pirustako tuosta ottaa selvää. Ajattelit alkaa 100 kiloiseksi vaimoksi tai kohta 100++ tuon takia? Eh, heh , öh, mitähelvettiä. Eikä mieskään vaikuta järjen jättiläiseltä. Onko sulla joku perintö tiedossa, jota ukkosi odottaa vesi kielellä vai mikä hänet pitää talossa? Sinussa täytyy olla jotain salaisia positiivisia talentteja. 

Tyylihän tuntuu olevan: "Se oon meitin perheessä JOKO-TAI, eikä mitään muuta"    ;)  Hauskaa tavallaan ja pirun säälittävää mikäli joillekin todellisuutta. Aivojaankin voisi hieman käyttää mikäli syömiseltään joskus ehtii. Ja ukkosi on myös jotain surrealistista eli taitaa tarvita apua tavalla tai toisella hänkin. No pariterapiakin kuulemma on vaihtoehto mikäli kummatkin haluavat. 

Vierailija
212/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käyn kävelyllä monta kertaa päivässä koirien kanssa. Ei tuo hyvää oloa mulle. On pakollinen toimi.

Ap

Koiran ulkoiluttaminen ei ole liikuntaa, ellet juokse koirien kanssa. Ulkoilutan itsekin koiraa päivittäin, ei siinä syke juuri nouse.

Kerroit olevasi kotona kaiken aikaa. Ulkoiluttaminen kuittaa sinulla arkiliikkumisen, jonka joku toinen saa kävelemällä töihin(tai edes bussipysäkille) tai tekemällä fyysistä tai liikkuvaa työtä. 

Ulkoilemassa ollaan koiran ehdoilla, täyttämässä koiran tarpeita (tai tyhjentämässä tarpeita). Liikunta on vain sinua varten, rakentamassa fyysistä ja psyykkistä hyvinvointia. 

Anna liikunnalle mahdollisuus. Mitä menetettävää siinä olisi?

Vierailija
213/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 15 kg ylipainoa ja laihdutan tällä hetkellä. Mies on mallinmitoissa eli hänellä ei tarve laihduttaa. Meidän päivän ainoa yhteinen ateria on päivällinen, joka on ihan tavallista kotiruokaa mikä sopii kyllä laihduttajallekin. Aamupalan, välipalan ja iltapalan syömme joka tapauksessa aina milloin mitäkin, kumpikin omansa, niin miehen syömiset ei kyllä mun laihduttamiseen vaikuta mitenkään. Ei mua haittaa, jos mies perjantai-iltana tv:n ääressä rouskuttaa sipsejä, mulla on omat laihduttamiseen sopivat evääni, kuten hedelmiä. Syömällä itseni täyteen terveellisemmällä ruolla/kotiruoalla/kasviksilla/hedelmillä, pidän huolen siitä että mulla ei ainakaan kiljuvan nälän takia tee mieli miehen sipsejä, vaikka niitä vieressä roskuttaa.

Vierailija
214/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Minulla on ahmimisongelma, johon on kaikki mahdolliset itseapukurssit yms kokeiltu, psykoterapia olisi varmaan seuraava muttei tällä perusteella saa tuettuna eikä itsemaksavana ole varaa mennä. Ahmiminen pysyy jotenkin hallinnassa, jos ainut kiusaus on se kauppareissu pari kertaa viikossa. Valmis ostoslista, ei nälkäisenä kauppaan, karkki- ja sipsihyllyt kierretään. Toimii yli 90% kerroista. Mutta siihen ei hallinta riitä, että puoliso kantaa kaapit täyteen sipsiä ja pizzaa ja mässyttää niitä vieressä.

Puoliso ei tykkää lihomisestani muttei myöskään suostu vähentämään herkkujen ostoa. Jos pyydän valitsemaan, hän valitsee ne herkut. Joskus saan vaa'alla käynnin jälkeen hysteerisen itkukohtauksen ja hän malttaa pari päivää olla kantamatta herkkuja kotiin. Sitten se sama ralli alkaa taas. Hänelle ilmeisesti olisi ihan ok, että vaimo on itsetunnoton ja masentunut ryhävalas ja seksielämä on kuollut. Kunhan saa mättää sitä h*lvetin pyhää pizzaansa.

Olen miettinyt jopa eroa tämän vuoksi, mutta lapset on vielä turhan pieniä.

Vierailija
215/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2014 80kg

2015 88kg

2019 kesällä painoin 95kiloa,nyt sen ajan vaatteet ei mahdu päälle, eli oisko nyt 100kg?

Pituus on 161cm.

Ap

Olit ylipainossa jo ennen kuin lopetit röökin. 161cm pitkä nainen kuluttaa oikeasti hyvin vähän energiaa jos ei treenaa kovaa. Mitä jos pienentäisit herkkuannoksia, et muuttaisi sen kummemmin ruokavaliota ja kävisit salilla ja lenkeillä? Nyt alkaa kevät ja suurissa kaupungeissa on ainakin lenkkimaastojen ohessa noita ulkoliikuntapaikkoja. Toinen vaihtoehto on tehdä salille ohjelma tai jonkun personal trainerin kanssa muokata sopiva treeniohjelma. Jos nimittäin haluat syödä vapaammin niin silloin se energia täytyy kuluttaa.

Salille en kehtaa, ja liikunta ei laihduta. Ei kaikkien tarvitse olla laihoja,eli ei ole pakko kuluttaa sitä mitä syö. Jos haluaa olla laiha, niin sitten pitää tietenkin laskea mitä syö.

Ap

No ei ole, miksi kaikkien pitäisi käydä salilla? En kehdannut mennä sinne kun painoindeksi oli parikymppisenä 23 :'D

Ap

Vierailija
216/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, luin jostain, että kun jotain tekee 21 päivää peräkkäin (siis mitä tahansa), siitä tulee tapa eikä siitä halua luopua.

Toteutin sen. Minun on nyt pakko päästä lenkille ihan joka päivä vaikka ekoina päivinä olin puolikuollut 5 km jälkeen. Ja nyt on ihanaa huomata, kun ei edes jyrkissä ylämäissä tarvitse enää pysähtyä.

Mikä se voisi olla omalla kohdallasi? 21 päivää (tajuttoman lyhyt aika elämässäsi) ilman sipsejä nyt vaikka ensi alkuun, ja sen jälkeen et kaipaa niitä ollenkaan.

Vaikket haluakaan laihtua, ajattele terveyttäsi. Ja jaksamistasi lastesi kanssa. Ja koronakin on vakavampi ylipainoisilla...

Vierailija
217/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitsaperjantai menee siten, että entisen kokonaisen pitsan sijasta syöt puolikkaan tai neljänneksen. Sipsiä syö koko 300 gramman pussin sijasta 100 grammaa. jne. Suklaata jos meni levyllinen, niin totuttele yhteen riviin...

Senpä takia jengi ei laihdu, kun ne lähtee noihin kasvissosekeitto hömpötyksiin mukaan, vaikkei niistä kummosesti edes tykkää.

Pienennä annoksia ihan ekana. Se auttaa jo pitkälle. Tuommoisen puolikkaan pitsan kylkeen kun vielä lisää kilon vihersalaattia, niin nälkä lähtee taatusti ja saa mässätäkin. Eikä uita salaattia kastikkeissa ja majoneesissa. Vaan harkiten teelusikallisen kastiketta sekaan sekoittaa, niin riittää mausteeksi. Sitähän sen kuuluu ollakin.

Myöhemmin sitten tekee vähärasvaisempia valintoja, jos huvittaa. Mua ei. Yhä käytän voita ja sokeria, mutta vähemmän. Voisilmä puurossa on parasta, ei sitä fiilistä margariinilla saa.

Yksi vaihe on, että opettelee syömään rauhassa. Ei mitään koneita, eikä edes lehteä tai kirjaa ruokailussa. Syö rauhassa pöydän ääressä vaikka lumenleijailua ihaillen.

Kävelylenkin pituuden lisäämistä pikku hiljaa.

Näin mä olen laihduttanut 62 kiloa, kolmessa vuodessa. Kroppa on pysynyt mukana (iho siis) ja pää kuosissa, kun edelleen syön herkkuja viikottain. Ei ole ollut ylivoimaista.

Vierailija
218/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 15 kg ylipainoa ja laihdutan tällä hetkellä. Mies on mallinmitoissa eli hänellä ei tarve laihduttaa. Meidän päivän ainoa yhteinen ateria on päivällinen, joka on ihan tavallista kotiruokaa mikä sopii kyllä laihduttajallekin. Aamupalan, välipalan ja iltapalan syömme joka tapauksessa aina milloin mitäkin, kumpikin omansa, niin miehen syömiset ei kyllä mun laihduttamiseen vaikuta mitenkään. Ei mua haittaa, jos mies perjantai-iltana tv:n ääressä rouskuttaa sipsejä, mulla on omat laihduttamiseen sopivat evääni, kuten hedelmiä. Syömällä itseni täyteen terveellisemmällä ruolla/kotiruoalla/kasviksilla/hedelmillä, pidän huolen siitä että mulla ei ainakaan kiljuvan nälän takia tee mieli miehen sipsejä, vaikka niitä vieressä roskuttaa.

No se toimii teillä. Meillä ei muut nauti, jos minä joudun kärsimään. Ap

Vierailija
219/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut ihan vaan sillä, että syön samaa kuin muutkin, mutta vain vähemmän + olen lisännyt kasvisten sekä hedelmien määrää. Myös tunnin kävelylenkki päivittäin on tullut mukaan. Edelleen syömme perjantaisin Mäkki-safkaa, lauantaisin käymme kahvilassa leivoksia jne.

Vierailija
220/414 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2014 80kg

2015 88kg

Pituus on 161cm.

Ap

Ap

No ei ole, miksi kaikkien pitäisi käydä salilla? En kehdannut mennä sinne kun painoindeksi oli parikymppisenä 23 :'D

Ap

Ei minunkaan mielestä kaikkien tarvitse käydä salilla, mutta kenenkään ei pitäisi jättää menemättä, koska ei kehtaa. Kirjoittamastasi sai sellaisen kuvan, että voisit harkita salilla käymistä. 

Minua kiinnostaisi tietää, miksi olet jaksanut vetää näin pitkän keskustelun, jos painolla ei ole sinulle mitään merkitystä? Tuskin miehen kuittailullakaan on, jos olet täysin sinut painosi ja sen tuomien haasteiden kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme