Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi loukkaannut, jos ammattikorkeakoulua arvostellaan?

Vierailija
15.03.2021 |

Niin, miksi? Ei tarkoitus ole arvostella ketään ihmisenä. Ainoastaan kritisoida ammattikorkeakoulun korkeakoulu-statusta.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mu ainakin ärsyttää se jatkuva naaman repiminen. Pitäisivät turpansa kiinni. Ei ollut mulle mikään läpihuutojuttu amk hyvillä arvosanoilla, vaan jouduin ihan tehdä töitä sen eteen ja sain paljon.

Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että nuo arvostelijat eivät pääse edes amk sisään. Kateutta.

Vierailija
2/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kritisoit AMKn korkeakoulu-statusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu. En vain ymmärrä, miksi tuollaista asiaa pitää kritisoida. Mitä kritiikkiä on huutaa, että korkeakoulu ei ole korkeakoulu? Miksi tuollainen kritiikki on tärkeää? 

Vierailija
4/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! Sua ei olekaan vähään aikaan näkynyt.

Humanistisia tieteitä pidetään yleisesti ihan turhana paskana, joka ei ole edes oikeaa tiedettä. Insinööriksi voi opiskella AMK:ssa, joten sun mielestä se on ihan paskaa. Arvostatko korkeammalle jotain humanistitiedettä vai AMK-insinööriä?

Vierailija
5/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan kuvitella itseni akateemiseksi tällä tutkinnolla. Minulle jo pelkkä ajatus siitä tuo statusta ja meriittiä. Kaikki tietävät ettei AMK ole mikään yliopisto, mutta sanana korkeakoululla on kiva viba!

Itse kohdistaisin kritiikin pikemminkin siihen, jos joku kuvittelee korkeakoulun olevan sama asia kuin akateemisuus. 

Vierailija
6/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla paljon amis-toimittajia.

Vierailija
7/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei taas! Sua ei olekaan vähään aikaan näkynyt.

Humanistisia tieteitä pidetään yleisesti ihan turhana paskana, joka ei ole edes oikeaa tiedettä. Insinööriksi voi opiskella AMK:ssa, joten sun mielestä se on ihan paskaa. Arvostatko korkeammalle jotain humanistitiedettä vai AMK-insinööriä?

AMK-inssi on paskista paskin tutkinto. DI sitten eri juttu.

Vierailija
8/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yliopistossa 12 vuotta ja minulla on kasassa jo 10 opintopistettä. Minulla on täysi oikeus kritisoida tuota naurettavan helppoa leikkikorkeakoulua.

-ap

Pitäisikö tämän olla nyt jotenkin hyvä vitsi vai mitä sinä yrität?

Vierailija
9/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yliopistossa 12 vuotta ja minulla on kasassa jo 10 opintopistettä. Minulla on täysi oikeus kritisoida tuota naurettavan helppoa leikkikorkeakoulua.

-ap

Uskon ettet ole päässyt edes ammattikorkeaan. 😊

Vierailija
10/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt on väsynyt jankkaaja, mutta yleisemmin ihmisten pitäisi ymmärtää, ettei erimieltä oleminen ole loukkaantumista. 

Vierailija
11/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole ainakaan yliopistoa nähnytkään, kun ei edes tiedä, mitä tarkoittaa kritiikki. 

Vierailija
12/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Uskon ettet ole päässyt edes ammattikorkeaan. 😊

Ammattikorkeaan pääsee apukoulun päästötodistusksella.

Vierailija
13/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mu ainakin ärsyttää se jatkuva naaman repiminen. Pitäisivät turpansa kiinni. Ei ollut mulle mikään läpihuutojuttu amk hyvillä arvosanoilla, vaan jouduin ihan tehdä töitä sen eteen ja sain paljon.

Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että nuo arvostelijat eivät pääse edes amk sisään. Kateutta.

Miksi ihmeessä välität? Olen humanistimaisteri, eli yliopiston yleinen naurunaihe. Ei minua harmita, vaikka arvostellaan.

Vierailija
14/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannun, koska aliarvioit minun asiantuntemustani. Olen opettaja amk:ssa. Tällä pedagogian taidolla opetan ihan mitä vain, ja juuri niin hyvin kuin itse haluan. Opiskelijani eivät lähde tunneiltani tyhjin käsin, jos se minusta kiinni.

Vierailija
15/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Pitäisikö tämän olla nyt jotenkin hyvä vitsi vai mitä sinä yrität?

Ei tuo nyt ollut ap vaan trollaus siitä, millainen ap voisi olla. Aidosti kyllä kiinnostaisi tietää, keitä näm AMK- jankkajat on. Itsellä takana uraa asiantuntijatehtävissä ja keskijohdossa yli 10- vuotta, enkä tunne ketään, jolla tarvetta dissata muiden osaamista. 

Vierailija
16/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap nyt on väsynyt jankkaaja, mutta yleisemmin ihmisten pitäisi ymmärtää, ettei erimieltä oleminen ole loukkaantumista. 

Niinpä. Eikä myöskään faktojen toteaminen. 

Vierailija
17/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ok. Noilla vuosilla ja tuolla opintopistekertymällä olet vähälahjainen ja väärässä paikassa. Sinulla on täysi oikeus kritisoida, koska se kritiikki lienee ainoa asia, mihin sinä noilla lahjoilla pystyt. Sinun olisi kannattanut viettää kaikki nuo vuodet esikoulussa, koska siellä sinä olisit saattanut olla luokan välkky, ehkä.

Vierailija
18/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No faktahan on se, että ylintä opetusta antaa yliopisto. Jostain syystä tämä fakta ei kaikkia miellytä.

Vierailija
19/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen korkeakoulujärjestelmän ongelma on, että yritetään väkisin pitää erillään soveltava tutkimus (AMK) ja tieteellinen tutkimus (yliopistot). Molempia tarvitaan, ja AMK:t ovat korkeakoulustatuksensa hyvin ansainneet. Itse olen sitä mieltä, että AMK:t ovat jo ohittamassa yliopistoja, mitä tulee soveltavan tutkimuksen (ja osittain tieteellisen tutkimuksen) laatuun. 

Miten sitten muualla maailmassa?

Esim. MIT:ssä yhdistyvät erinomaisesti soveltava tutkimus ja tiede. USA:ssa pienemmät yliopistot ovat lähellä AMK:ta kuin tiedeyliopistoja. Ruotsissa ei ole ammattikorkeakouluja, vaan sikäläinen tekniikan alan DI-tutkinto on lähellä BSc-tutkintoa. Keski-Euroopassa UAS-statuksella olevat korkeakoulut ovat hyvin lähellä tiedekorkeakouluja.

Terveisin yliopettaja, tohtori, MIT:ssä pari vuotta vieraillut...

Vierailija
20/115 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Eikä myöskään faktojen toteaminen. 

Faktojen toteaminen ei ole loukkaantumista? Juu ei ole. Oletko joskus törmännyt siihen, että joku ajattelisi niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä