Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on sisäinen puheesi?

Vierailija
13.03.2021 |

Käytkö pääsi sisällä keskusteluja itsesi kanssa? Puhutko itsellesi kuin toiselle persoonalle? Tai onko sisälläsi kriitikko, joka jatkuvasti kyseenalaistaa ja heittää kapuloita rattaisiin? Tiettävästi jokainen pulpattaa päänsä sisällä enemmän tai vähemmän, joten kiinnostaisi kovasti kuulla, millaista muiden sisäinen puhe on.

Kommentit (499)

Vierailija
321/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näen päässäni vanhan kiinalaisen ukon, jolla on riisihattu päässä. Se sanoo uudestaan ja uudestaan: "Vedä sun housut alas. Vesä sun housut alas..."

Vierailija
322/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmasta vaiheesta olen päässyt yli. Siinä pahimmassa puhuttelin itseäni nimillä Rumapaska tai Läskipaska. Tyyliin "Rumapaska lähtee nyt töihin yrittämään tehdä jotain oikein" tai "Läskipaska jumppaa vaikka näkee ettei hommasta mitään tule".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla soi päässä koko ajan musiikkia. Kaikenlaisia biisejä ihan randomisti.

Vierailija
324/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sisäinen puheeni on itsestäni poissuuntaavaa. Pohdin milloin mitäkin, mutta harvoin mitään itseeni liittyvää. Elämän on nykyään niin tasaista, että ei enää tarvitse keskustella niin paljoa itsensä kanssa.

Toinen, hyvin nolo juttu on se, että minulla "mielikuvitusystäviä", joiden välisiä keskusteluja kuljetan ajatuksissani. Kyseiset henkilöt ovat teini-iässä kirjoittamastani tarinasta. En ole kirjoitellut tarinaa sitten yläasteen, mutta hahmot jäivät elämään päähäni. Nykään he ovat minun tavoin yli 30-vuotiaita ja heidän elämässään on ehtinyt tapahtua vaikka mitä. Tämä on luonnollisesti asia, mistä en kehtaa kellekään kertoa :D

Voi apua, tämä voisi olla minun näppäimistöltäni! Nämä "mielikuvitusystävät" ovat nyt kulkeneet pääni sisällä n. 25 vuotta ja edelleen saatan kuvitella itseni uneen niiden avulla. Minulla ei myöskään koskaan ole tylsää, koska päänsisäinen "saippuaooppera" pyörähtää käyntiin missä ja milloin vain. 

Muutoinkin sisäinen puheeni on kyllä varsin runsasta. Minulle on omituinen ajatus, ettei joku tunnista pään sisäistä puhetta ollenkaan. 

Vierailija
325/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monimutkaista etten voi sitä selittää kun laajenee kokoajan,

vaistooni kyllä luotan, koska kun en ole niin olen sitä katunut aina

Vierailija
326/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäinen puheeni on tyyppiä Smigul jossa intän itseni kanssa onko niin vai näin.

Omaan korkean oikein tekemisen moodin ja kärsin kiltin tytön syndroomasta joten voin vänkätä itseni kanssa pitkiäkin aikoja.

Jokin puoli sinussa haluaisi tehdä "väärin"?

Vierailija
327/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tei, joilla on runsas sisäinen puhe: jos teillä on kumppani, onko hänellä sisäistä puhetta ja millaista, kuinka runsasta? Entä lapsillanne? 

Vierailija
328/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmasta vaiheesta olen päässyt yli. Siinä pahimmassa puhuttelin itseäni nimillä Rumapaska tai Läskipaska. Tyyliin "Rumapaska lähtee nyt töihin yrittämään tehdä jotain oikein" tai "Läskipaska jumppaa vaikka näkee ettei hommasta mitään tule".

Heh, sisäisellä puheella on aina ripaus huumoria, karullakin tavalla... Sisäinen sadisti.

Vierailija
329/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni rvarmaan ois hyvä kirjoittamaan fiktiota, voisin kuvitella.

Vierailija
330/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun itselleni kauniisti ja myötätuntoisesti.

Vierailija
331/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi poikkeus, jossa sisäinen puheeni ilmenee voimakkaan tunteen seurauksena: jos säikähdän kunnolla, huudahdan automaattisesti: "HUI KAMALA!" 

Vierailija
332/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

...no se ei ole sisäistä puhetta, vaan ulkoistettua, mutta tulee yhtä automaattisesti

Vierailija
333/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään sisältä kuuluu Höö.

Vierailija
334/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi vielä tullut OMG suomeksi... se olisi jo todella traaginen tilanne. OMG on lähinnä "amazing!"

Vierailija
335/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikenteessä: kyllä se vilkun käyttäminen on niin vaikeaa... Voitko mennä! Huohhhhh... Mitä vvv.... nyt? Jaaa... Juu.... Vaaauhtiaaaaa...

Tästäkö pitikö kääntyä? Jne. Sellaista.

Kaupassa: voitko siirtyä siitä edestä. Mitäs pitikään ostaa? Jessus tätä ruuhkaa. Mitä tuokin kyttää? Nämä samat tyypit ovat vauvapalstalla... XDDDDDDD

Repeilen myös paljon sisäisesti ja laulelen lähes jatkuvasti.

:D

Vierailija
336/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suutarin tyttären pihalta kuuluu kuiskaus kukkelikuu"

Vierailija
337/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa ihmisistä, nykyisin jopa enemmistö, ei ollenkaan sanoita ajatuksiaan. Ei ole mitään päänsisäistä puhetta.

Vierailija
338/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekavaa ja tarpeetonta horinaa. Vähän kuin täällä palstalla

Vierailija
339/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa ihmisistä, nykyisin jopa enemmistö, ei ollenkaan sanoita ajatuksiaan. Ei ole mitään päänsisäistä puhetta.

Silti on vankka joukko tieteilijöitä, jotka ovat sitä mieltä, että kieli on ajattelun perusta. Mulla ainakin ajatus lentää sellaisella nopeudella, ettei siinä mikään kieli pysy perässä. Eikä huulet liiku lukiessa.

Vierailija
340/499 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun itselleni omalla nimelläni. Yleensä yritän tsempata itseäni. Ja joskus taas ihmetellä tekojani. Mut aina omalla nimelläni ajatuksissani ja joskus ääneenkin.😉495

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi