Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liian tunteellinen

Vierailija
10.04.2024 |

Otan herkästi kaikki itseeni, olen altis vaikutteille, melkein kaikelle mitä näen ja kuulen ympärilläni. Joskus tuntuu että tämä kaikki on liikaa. Järkyttynyt syvästi kun kun luen järkyttäviä uutisia ja tunnen surua pitkän aikaa. Onko muilla sama, miten voisi kovettaa itseään?  

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten luet niitä huonoja uutisia, ei niitä ole pakko lukea. Eikä varsinkaan iltaisin. Muutenkin valitse tarkkaan esim. elokuvat ja ohjelmat, joita seuraat. Eräs juttu ovat vielä ihmiset, ei sinun tarvitse olla olkapäänä masentuneille tai elämäänsä valittaville, vähennä tällainen minimiin, niin alat voida paremmin.Tämä kaikki on aivan turhaa murehtimista ja pilaat oman elämänlaatusi. Talvi on aina pitkä ja raskas, se vaatii itsestä huolehtimista. Oletko täysin terve, esimerkiksi verensokerin heittelyt saavat matalapainetta aikaan.

Toisekseen, itsensä karaiseminen jatkuvan tunteissä pyöriskelyn sijaan kannattaa. Ota asiallisempi ote lähes kaikkiin asioihin, etsi tietoa, tosiasioita, realismia, urheile, ulkoile paljon, tapaa ihmisiä ja käy tapahtumissa. Luo itsellesi säännöllinen päiväjärjestys, se helpottaa monessa asiassa. Aseta tavoitteita itsellesi ja keskity etenemään elämässäsi, älä jää paikallesi. Nyhjöttämisestä ja itsensä pitämisestä liian tunteellisena ei hyvä seuraa.

Kevät on tullut, nyt ylös, ulos ja lenkille. Vitamiini- ja rautatasot mittauksen jälkeen kuntoon. Suunnittele joku muutos elämääsi, jota ryhdyt toteuttamaan, työ -, opiskelu - tai tuttujen piirissä. Uusi harrastus, kesäkäsityön tekeminen, kerho, matka, peli, yhteydenotto vanhaan kaveriin tai vierailu jossain kauempana. Kaikki aktiivinen tekeminen on pois turhasta voivottelusta ja tuo elämään virkistystä pitkän talven jälkeen.

Vierailija
2/11 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos välttää materiaalia. Ei mene syvälle kaikkeen enää tai ajattelee jotain rakentavaa siihen. Sitä voi jatkaa vuosia ja vuosia, lukemista ja katselua. Ehkä sen voi laittaa nyt jo kiinni ja keskittyä positiiviseen. Luoda hyviä ajatuskuvioita maailmankaikkeuteen joidenkin avuksi. Joskus palstakin tuntuu liialta? Pitää keksiä tilalle jotenkin muuta, vaikka se tuntuisi aina aluksi ryömimiseltä, lopulta seisoo ja kävelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys on ominaisuus. Ei sun mitään tarvi karaistua. Itse olen aina ollut tunteellinen.

Vierailija
4/11 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämukavuus on osa elämää kuten sadepilvet ovat osa säätä. Kukaan ei voi elää elämäänsä aina iloisesti ja aurinkoisesti. Ja hyvä niin koska muuten siihen tottuisi.

Vierailija
5/11 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En järkyty sanan  varsinaisessa merkityksessä ikävistä uutiskuvista tms  mutta liikutun surullista dokumenttia tai elokuvaa katsoessani. Vääryys vtuttaa. Henkilökohtainen arviointi tuntuu aina epämiellyttävältä, positiivinenkin. 

Pitää karaistua kuulostaa niin helpolta - miten se tehdään? 

Vierailija
6/11 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tunteellinen ihminen, on osattava hahmottaa mihin omaa energiaansa kohdistaa. Esim uutisten lukeminen ei ole hyvä juttu ollenkaan, kaikki tietää, että siellä ei ole muuta kuin negaa ja keksittyjä sairauksia päivästä toiseen. Se tieto on muutenkin ihan harhaanjohtavaa kaikesta mitä siellä lukee liittyen ihan mihin vaan. 

Toinen hyvä asia muistaa on tämä: 

Älä missään nimessä AAMULLA aloita päivääsi lukemalla niitä tai esim tulemalla tänne palstalle lukemaan muita negatiivisia juttuja, se pilaa koko päivän. 

Ole todella tarkka mihin kohdistat omat energiat AAMULLA !!!! Se energia tulee mukana koko päivän. 

Vierailija
7/11 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko normaalia. Pysy erossa tilanteista jotka tuottavat huonoa mieltä.

Tuskin pystyt karaistumaan, olet mitä olet, tosin jonkin verran pystyy tilanteita helpottamaan ihan loogisella ajattelulla. 

Toisten paha olo on kaikkein vaikeinta, sitä ei oikein voi lievittää ja kun sen tuntee omanaan niin maailma on raskas paikka. 

Olen jättänyt vähemmälle sellaisten seurassa olemista jotka ovat kovin negatiivisia. 

Vierailija
8/11 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi elää tynnyrissä että välttyy epämielyttäviltä tuntemuksilta mitä muut aiheuttavat.

Vierailija
9/11 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen harjoitellut sellaista, että kun se surullinen tunne tulee, sanon mielessäni: " tulipa surullinen olo, se on ihan ok, että on surullinen olo, ei se haittaa..." Toistan useamman kerran ja nykyään minulla surullinen olo ei painu aivan niin diipiksi kuin joskus aikaisemmin herkästi meni. On surullinen olo, mutta kokemus ei ole enää niin intensiivinen, eikä ole enää niin pitkäkestoinen. 

Ap, kannattaa lukea kirja Viisas mieli. Ja jos et käy terapiassa, kokeile, jos mahdollista. Tunteiden säätelyä opettelemalla herkkyyden tuomat tunteet on helpompi tunnistaa, eivätkä ne jää jumittamaan niin pahasti. On helpompaa, kun osaa tunnistaa ja nimetä tunteensa.

Vierailija
10/11 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.erityisherkat.fi/

Käykö lukemassa vähän tuolta, että miten kolahtaa. Eikä sinun itseäsi tarvitse kovettaa, lähinnä vahvistaa. Tukea on saatavilla. Ja muista, se mikä on sun heikkous on myös sun vahvuus, niin se on kaikilla ihmisillä. Kaikkea hyvää sinulle <3

Vierailija
11/11 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi elää tynnyrissä että välttyy epämielyttäviltä tuntemuksilta mitä muut aiheuttavat.

Kyllä, mutta aika paljolta säästyy jos pysyttelee pois perusnegatiivisten valittajien vaikutuspiiriltä.