Kun tytöllä alkaa kuukautiset ja äiti onnittelee että sinä olet nyt nainen
Juu 12-vuotias nainen. Tämän vuoksi minua ällötti ja hävetti kuukautiset enkä koskaan kertonut äidilleni.
Kommentit (45)
Joo, olen kuullut, miten jossain perheissä syödään täytekakkua menkkojen alkamisen kunniaksi. Voi hyvänen aika sentään. Isin prinsessa tulee nyt pimpistä punaista :)
Itse samasta syystä en puhunut teininä kuukautisista kellekkään. Jopa saman ikäisten tyttöjen kanssa menkoista puhuminen ahdisti koska menkat ilmeisesti tekee meistä aikuisia naisia.
Hyh, onneksi oma äitini ei mölissyt mitään noin typerää. 11-vuotiaana alkoi ja naista en ollut nähnytkään. Olisi kyllä karminut. Oma äitini hoiti asian onneksi hyvin.
Ikinä en ole äidin kanssa puhunut kuukautiset, seksi, vaihdevuodet jne
Onneksi ei noin. Sanottiin vain, että siteitä löytyy pikku pussukasta vessasta.
No pitäisikö antaa lahjaksi suruviitta ja buranaa? Kuukautiset ovat osa naiseutta, ei varmasti helppo sellainen, mutta mitään muuta vaihtoehtoahan ei ole kuin oppia elämään niiden kanssa niin miksei tämäkin voi olla hyvä syy juhlia askelta aikuisuuteen?
Mun äitini oli hyvin ujo ja meillä oli koko aiheen yllä syvä hiljaisuus. Ei sekään kiva ollut.
Ei mua kyllä onnteltu, eikä kakkua syöty. Vielä vähemmän kutsuttiin naiseksi. Onko näiden ääliö-äitien jotenkin tarkoitus nolata tyttärensä vai miksi ne noin käyttäytyy?
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kyllä onnteltu, eikä kakkua syöty. Vielä vähemmän kutsuttiin naiseksi. Onko näiden ääliö-äitien jotenkin tarkoitus nolata tyttärensä vai miksi ne noin käyttäytyy?
Miksi se olisi nolaamista? Eiköhän tarkoitus ole saada tyttö tuntemaan ylpeyttä kuukautisista, eikä vihaamaan ja peittelemään niitä. Ovathan ne sukukypsyyden, eli naiseuden merkki. Ei se tarkoita että heti pitäisi ottaa yhteiskunnallinen aikuisen vastuu, jos on fyysisesti aikuinen.
Mun äitini hyljeksi entistä enemmän kuukautisten alkamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
No pitäisikö antaa lahjaksi suruviitta ja buranaa? Kuukautiset ovat osa naiseutta, ei varmasti helppo sellainen, mutta mitään muuta vaihtoehtoahan ei ole kuin oppia elämään niiden kanssa niin miksei tämäkin voi olla hyvä syy juhlia askelta aikuisuuteen?
Kaikki jotka sanovat näin ovat joko pedofiilejä tai pedofilian aivopesemiä. Tämä on aina ollut pelkkä tekosyy naittaa tyttöjä aikuisille miehille.
Oma äiti antoi ymmärtää, että kyseessä on saastainen asia ja sitä pitää hävetä. Sanaa kuukautiset ei saanut sanoa eikä missään nimessä toimia niin, että joku olisi saanut niistä tietää. Ihan kiva, jos tytöille kerrotaan, että kyseessä on normaali naiseuteen liittyvä asia.
Mun äiti ei onneks sanonut noin. Kuukautiset alkoi 12-vuotiaana ja olin tosi pikkutyttö vielä 17-vuotiaanakin. 18-vuotiaana piti yrittää tajuta, että nyt pitäs olla aikuinen.
Mulle ei äiti sanonut vaan naapurin rouva. Ällötti yhtäkaikki! Einpitäisi lapsille sanoa että olet nyt aikuinen. Itse jäin yksin itseni kanssa enkä saanut mitään apua kasvamiseen. Kuvaavaa on että vanhempieni mielestä oli hyvä juttu että mulla oli 15 vuotiaana 21 v poikakaveri!! Eli aikuinen mies käytti teiniä hyväkseen koska olin ilmeisesti kaikkien mielestä jo aikuinen! Traumat jäi ja sain lapsenkin jo 19 vuotiaana , en toki sen miehen kanssa. Kukaan ei pitänyt puoliani ja syyllistivät minua pahasta olostani ja ongelmistani että olenko tyhmä, itseppä läksit jne. 
Onneksi oma tyttäreni kasvatettiin erilailla, ja hän on välttynytkin samoilta ongelmilta. Ja 35 veenä tapasin ihanan miehen jonka kanssa rakkaus kukoistaa vielä 10v jälkeenkin
Vierailija kirjoitti:
Se 12v ei kuitenkaan ole vielä nainen. Tai se 11v. Oma äiti sanoi että hienoa kun kroppa toimii kuten pitää ja askel kohti naiseutta ja aikuisuutta. Ei julistanut olevani nainen ja niin se on kun kuukautiset alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka sanovat näin ovat joko pedofiilejä tai pedofilian aivopesemiä. Tämä on aina ollut pelkkä tekosyy naittaa tyttöjä aikuisille miehille.
Ikärajat ovat vain sosiaalinen rakenne. Sukukypsä on luonnon mukaan sukukypsä, sanoi länsimaiset säännöt mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Koska kun kyse on jopa 10-vuotiaista pikkutytöistä, kyse ei ole mistään ''askeleesta aikuisuuteen''. Ällöttävää puhetta jolla yritetään tehdä lapsista kypsempiä kuin oikeasti ovat. Menkat eivät tee kenestäkään aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kun kyse on jopa 10-vuotiaista pikkutytöistä, kyse ei ole mistään ''askeleesta aikuisuuteen''. Ällöttävää puhetta jolla yritetään tehdä lapsista kypsempiä kuin oikeasti ovat. Menkat eivät tee kenestäkään aikuista.
Ennen kun 30v nainen oli vanha.... kyllä teki
Itse olin 10, kun noin tapahtui... Ja noilla sanoilla.