Korona-aika on tuonut ihmisten luonteen esiin
Ensin hamstrataan hysteerisinä vessapaperia ja viedään tyhjennetään hulluna kaupan hyllyt ruuasta, joka sitten heitetään syömättömänä pian roskiin. Sitten melutaan maskeista ja kivitetään maskittomia. Rutistaan ilmaisesta ruuasta ja ruokakasseista. Etätyöt ja etäkoulu tuomitaan toimimattomiksi, vaikka todellisuudessa lähes kaiken voisi hoitaa helposti etänä. Vinkunaa, väninää ja ruikutusta. Hysteriaa. Huoh.
En jaksa töissäkään enää kuunnella ukkojen ja akkojen papatusta, kun heitä nyt kohdellaan niin väärin kaikessa. Olen vain hiljaa ja mietin, miten itsekäs ja hemmoteltu kansakunta me oikein olemmekaan.
Kommentit (28)
Koronasta puhuminen työaikana tulisi kieltää. Työnantaja ei maksa siitä, eikä se palvele työn edistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Korona-aika on kyllä tuonut esille ketkä ovat itsekkäitä ja ketkä eivät. Minäminäminä-ihmiset jotka pelleilevät rajoitusten kanssa, lentävät kesken pandemian Dubaihin ja ties minne hupilomille, nostavat hirveän mekkalan kun pyydetään pitämään kangaskaistaletta suun edessä, notkuvat normaaliin tapaan baareissa ja järkkäävät salabileitä kun baarit on kiinni. Toiset ei halua miettiä kenenkään muun elämää ja terveyttä kuin omaa ja ehkä lähiperheen. Toiset on itsekkäitä oman napansa tuijottajia jotka kokevat olevansa etuoikeutettuja viittaamaan kintaalla muiden hyvinvoinnille. Sen on tämä pandemia tehnyt ennennäkemättömän selväksi.
PÄINVASTOIN! Minä-minä lampaat haluavat rajoittaa jopa lasten elämää, tuhota yrittäjien elämäntyön, sulkea vanhukset kotiensa vangeiksi, rokottaa täysin terveet, jne. Kaksinaamaisuudella ei ole rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Korona-aika on kyllä tuonut esille ketkä ovat itsekkäitä ja ketkä eivät. Minäminäminä-ihmiset jotka pelleilevät rajoitusten kanssa, lentävät kesken pandemian Dubaihin ja ties minne hupilomille, nostavat hirveän mekkalan kun pyydetään pitämään kangaskaistaletta suun edessä, notkuvat normaaliin tapaan baareissa ja järkkäävät salabileitä kun baarit on kiinni. Toiset ei halua miettiä kenenkään muun elämää ja terveyttä kuin omaa ja ehkä lähiperheen. Toiset on itsekkäitä oman napansa tuijottajia jotka kokevat olevansa etuoikeutettuja viittaamaan kintaalla muiden hyvinvoinnille. Sen on tämä pandemia tehnyt ennennäkemättömän selväksi.
Ja sitten on niitä, jotka vapisevat omissa poteroissaan ja vaativat, että kaikkien muidenkin pitäisi olla poteroissa vapisemassa.
Minua on eniten järkyttänyt valtava ihmisviha ja muiden halveksunta ihan molemminpuolin. Ihmiset ovat järkyttävän kylmiä ja mustavalkoisia ajattelultaan.
Jaa, mulle on yksi lysti mitä muut tekee, mä elän omaa elämääni just niin kuin haluan ja jos se jotain kyrsii niin ihan vapaasti, itepähän siihenkin kuluttaa aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Toinen mokoma sitten vaatii muita muuttamaan elämäänsä sen sijaan, että pitäisivät turvavälejä ja suojaisivat itsensä ffp3-maskilla. Kummatko nyt sitten ovat itsekkäämpiä minäminä-ihmisiä: Nekö, jotka eivät muuta tapojaan vai ne, jotka vaativat muita muuttumaan?
PUHUMINEN KORONASTA PITÄISI KIELTÄÄ.
Ainakin se on tullut täysin selväksi, että tällä porukalla ei ole minkäänlaista kykyä toimia yhteisesti ja tavoitteellisesti taudista selviämiseksi. Aivan turha odottaa mitään sellaista.
"Maan vauraimmassa osavaltiossa, São Paulossa, tässä kuussa 30 ihmistä on menehtynyt covid-19-tautiin odottaessaan paikkaa tehohoitoon. Pääkaupunkiseudulla 213 ihmistä odottaa tehohoitopaikkaa."
https://yle.fi/uutiset/3-11833385
Jos ei kestä odotusta, ei kestä ventilaattoriakaan ja kaikkea mitä siihen kuuluu... (yleisanestesia/rauhoittavat lääkkeet, hengitysilman paine...) mutta on ikävää, ettei sairaala saa korvausta, jos potilas ehtii kuolla ilman "hoitoa" eli ventilaattoria! (NY:ssa korvaus jopa 35 000 dollaria per potilas).
Vierailija kirjoitti:
Niin totta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se on tullut täysin selväksi, että tällä porukalla ei ole minkäänlaista kykyä toimia yhteisesti ja tavoitteellisesti taudista selviämiseksi. Aivan turha odottaa mitään sellaista.
Joo tavoitetta ei ole. Epidemiat halutaan väkisin nähdä ikuisena pandemiana - eihän se mihinkään johda, ettei tosiasioita hyväksytä, vaan eletään spekulaatioiden varassa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa millä porukalla? Silläkö joka itsensä lööppeihin ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tavoitetta ei ole. Epidemiat halutaan väkisin nähdä ikuisena pandemiana - eihän se mihinkään johda, ettei tosiasioita hyväksytä, vaan eletään spekulaatioiden varassa.
No se on kiva että sinulla on kaikki tosiasiat tiedossa :D Kysyisin mitäs ne sinun tosiasiat sitten on kun noin satavarma niistä olet muttei kyllä oikeasti kiinnosta paskaakaan
Vierailija kirjoitti:
Minua on eniten järkyttänyt valtava ihmisviha ja muiden halveksunta ihan molemminpuolin. Ihmiset ovat järkyttävän kylmiä ja mustavalkoisia ajattelultaan.
Tämä on minustaki kaikkein surullisinta tässä showssa :( Ihmiset nyt vaan pelkäävät eri asioita. Toisten lynkkaaminen ei auta mitään.
Vierailija kirjoitti:
PUHUMINEN KORONASTA PITÄISI KIELTÄÄ.
Minä työnantajana kieltäisin koronasta puhumisen työaikana ehdottomasti. Jokainen siihen käytetty sekuntti on sama kuin rupeaisi katselemaan p0rnoa työaikana, ja haluaisi levittää sitä koko työyhteisöön. Miten työnantaja suhtautuisi siihen toistuvana ilmiönä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minustaki kaikkein surullisinta tässä showssa :( Ihmiset nyt vaan pelkäävät eri asioita. Toisten lynkkaaminen ei auta mitään.
Nettipalstoja selaamalla kyllä masentuu. Vaikka sen tietää että tänne kirjoittaa eniten se kaikista pahiten sekaisin oleva porukka niin kyllä se silti vaikuttaa väkisin ihmiskäsitykseen.
Pakko rajottaa näiden käyttö aivan minimiin. Heti kun alkaa vituttamaan/masentamaan/mitälie niin lopettaa.
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen mokoma sitten vaatii muita muuttamaan elämäänsä sen sijaan, että pitäisivät turvavälejä ja suojaisivat itsensä ffp3-maskilla. Kummatko nyt sitten ovat itsekkäämpiä minäminä-ihmisiä: Nekö, jotka eivät muuta tapojaan vai ne, jotka vaativat muita muuttumaan?
Mä olen tästä sun kanssasi niin samaa mieltä. Olen ollut joissain aiemmissakin ketjuissa. Kuulun itse risrkiryhmään ja sen vuoksi haluan suojata itse itseni. Vaikka kaikilla muilla olisi jokin kangasretale naamansa edessä, suojaisin silti itseni ffp3-hengityssuojaimella. Voisin verrata asiaa siihen, että en mä luota, että jos mun kotonani palaa, naapurin palohälytin hälyttää, vaan mulla on oma palohälyttimeni.
Jos työaikaan kuuluu taukoja, ne ovat työaikaa, ja silloin on saatava levättyä jotta jaksaa taas tehdä sitä, mistä maksetaan - koronasta vouhottaminen tuskin auttaa siinä yhtään. Jos työyhteisössä on yksikin, joka ei halua koronaa puheenaiheeksi tauoilla, se pitäisi kieltää myös taukojen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on kiva että sinulla on kaikki tosiasiat tiedossa :D Kysyisin mitäs ne sinun tosiasiat sitten on kun noin satavarma niistä olet muttei kyllä oikeasti kiinnosta paskaakaan
Mietit, mutta et uskalla kysyä, koska pelkäät että vastaukseni olisi yhtä p*skamainen kuin omasi. Pahimmassa tapauksessa olisin oikeassa.