Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤HELMET LOPPUVIIKKOON¤¤¤

10.08.2006 |

torstai-sunnuntai-turinoita

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset osaa joskus yllättää, Aaro nukku viime yönä 20-07 itkemättä kertaakaan! Siitä huolimatta että soseet ei eilen kelvannu. No, tiedän kokemuksesta että vielä ei kannata juhlia, mutta toivoa siis on! Kaiken lisäksi esikoinen istui herättyään sylissä puoli tuntia ihan rentona ja tekemättä mitään! Se ei oo koskaan ennen tehny moista (terveenä), ei edes vastasyntyneenä. Huh, huh. Oonkohan mä edes oikeesti heränny vielä, jos tää onki vaan unta?

Fassiloora: me asutaan itäisellä Uudellamaalla, mies ajaa Pasilaan töihin 20 min. Ei sen kauempana. Jos Pajusen suunnitelmat toteutuu, meidän ikkunasta näkyy Helsinki.

Tuosta saunomisesta: muakin ärsyttää se, mikä jossain päin Suomea on tapana, että kyläillessä on pakko käydä saunassa tai on epäkohtelias. Mulla saunominen liittyy kotona rentoutumiseen ihan vaan oman perheen kanssa.

Meillä muuten Aaro laitetaan sänkyyn illalla 19.30-20 (puuro syödään klo 19) ja nukahtaa heti. Esikoisen muistiinpanoista katsoin, että sille annettiin puuro vasta klo 20 ja oli aina kamalat iltahuudot, monta tuntia. Kannattaa varmaan kokeilla tuota aikasemmin nukuttamista.

Nonnu78: tosi ikävää tuo korvatulehduskierre! Voi kuvitella miten sua surettaa, onneksi poika on kuitenki hyväntuulinen.

Napero79: meilläkin pojat nukahtaa itse omaan sänkyynsä ilman nukutuksia. Mekin ollaan seurattu sitä touhua vierestä ja siihen me ei lähdetä.

äiti_ja_pojat: toivottavasti teillekin sattuu parempia päiviä, niinku meillä on tänään ainakin aamu ollut. Pitää yrittää vaan jotenki jaksaa. Sitten kun joku asia menee hyvin tai lapset sattuu kerranki esim. nukkumaan hyvin niin sitten sitä yhtäkkiä ittekki saattaa keksiä jotain uutta joka vie sitä arkikuviota taas pikkusen eteenpäin.

Austen: Olin eilen Veikon kanssa pyöräilemässä illalla, luin sille miljoonan iltasatua ja päivällä makoilin sen kanssa pitkät tovit ja tänä aamuna sieltä heräs joku aivan eri poika! Taisi olla sittenkin siinä sun ajatuksessa paljon perää... Se oma väsymys taitaa aina heijastua takas näistä kakaroista....

Voi hirvitys tuota savua taas! Ja Aaro-parka on unilla ulkona! Minä luulin, että sen piti olla jo vähenemään päin...

Mukavaa torstaita helmimammat!

Vilja Toiveikas, Vekkuli-Veikko (kohta 2v) ja Aaro-Paaro (5,5kk)

Vierailija
2/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä lusikoista piti sanoa:

meidän lähimarketista löytyy ainakin muovisia ensilusikoita, en muista merkkiä, Aaro tykkää ainakin lötkystä lusikkaosasta kovasti, mukava pureskella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Janika nukkui niin hyvin ja nyt on alkanut sellainen pyöriminen ja kiukuttelu sängyssä. Viime yönä heräs 4 kertaa. Ei nyt viä paha, mut enemmän kun mihin on totuttu. Itse nukahtaminen käy illalla helposti ja pitäisi kyllä olla masu sen verran täynnä, ettei tarvis heti kahden tunnin päästä syödä. Toivoisin, et ois tän kuumuuden syytä. Tuntuu ettei täällä sisällä ilma liiku mihinkään vaikka on kaikki lävet auki. Ja tääkin asunto on läpi talon...

Mut muuten on hyvin tyttö pärjäillyt. Äiti ei niinkään hyvin... Jouduin lähikontaktiin tytön kahden alahampaan kanssa ja nyt on toisessa nännissä kaks haavaa... Oon yrittäny kuitenkin varovasti imettää, ettei sit tulis mitään tulehdusta ku ei saa kunnolla muuten tyhjennettyä. Mut että tekee kipeetä..

Mä oon käyttäny porkkanatahroihin Bio Shout - tahranpoistoainetta. Ja huuhdellu sen jälkeen vähä tarkemmin, ettei jää mitään, mikä sit ärsyttäis ihoa. Ja hyvin on tahrat lähteny.

Jahas, jos lähtis suihkuun, ku Janika nukahti. Pitäis lukee tenttiinki, viä reilu viikko aikaa.. Mut jotenki on taas vaikeeta saada itsensä aloittamaan opiskelu. Liian pitkä kesä ollu välissä...

Mitähän sitä muuta piti kirjoitella.. Ei kaikkee voi muistaa...

Jansku ja Janika 5 kk ja reilu vko

Vierailija
4/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljaa: No hyvä homma että teillä on ollut siellä rauhallisempi aamu. Se on kyllä jännä, että yksikin hyvä aamu/ilta/päivä tekee terää, sitä rakastuu lapseensa ihan uudella tavalla.

Luin muutes juuri Anna-Leena Härkösen Heikosti Positiivinen kirjan, ja mua oikein säpsähdytti kuinka samalla tavalla koin Reetan syntymän jälkeisen ajan. Onko kukaan lukenut sitä? En niin kauheasti perusta tuosta Härkösestä, koko ajan kirjassaan mainosti miten hän on julkkis ja miten kaikki ovat niin kovin kiinnostuneita hänestä, mutta mun kokemuset siitä lasen syntymän jälkeisestä ajasta on tosi samanlaisia, mulle se on elämäni mustinta aikaa, luulin tosiaan että sekoan tai vähintään nirhin lapseni. Huh! Onneksi se on ohi! Mielummin kyllä valvon vaikka koko loppuelämäni, mutta onneksi pahin on jo ohi!

Maruzzella: Onpa kiva että nähdään siellä Vaavinkaisissa! Mun mies kyllä sanoi heti kärkeen, ettei tule mukaan, mutta minä tulen innossani. Sinne vauvauintiin pääsee kyllä vielä, soitin viime keväänä ja se vetäjä oli aivan huippu. Lupasi että jos se sukellurefleksi on hävinnyt, niin opettaa kädestä pitäen meitä. Se ei ole mikään kurssi, sinne ei ole pakko tulla joka viikko, sinne voi kai tulla aina kun huvittaa. ja tapaamisesta, me ollaan ensi ja kai seuraavakin viikko Jyväskylässä mun äitin luona kun yritän kirjoittaa nyt sitä per***een gradua, äiti lupas katsoa Reettaa. Mut laita mulle sähköpostia, niin voidaan mennä vaik sen jälkeen yhdessä sinne Pappilan perhekerhon tapaamiseen joka on torstaisin? Mun osoite on: merja.inkeri.lehtinen@uta.fi (jäikö kenellekään epäselväksi että mikä mun nimi siis on?!) Saa muutkin toki kirjoittaa jos tuntuu että asiaa on! Niin joo, ja me asutaan tässä Hietasmäessä, eli ei kaukana keskustasta. Ettekös te rakenna? Minne muutittekaan, Metsäkylään?

Ei jessus, nyt on mentävä herättämään Reetta. Oltiin aamulla neuvolssa, eikä se ole syönyt yhtään mitään koko aamuna, viimeksi joi maitoa klo. 01 yöllä. Rinnat räjähtää ihan just ja se saa varmaan kohta jo jonkun halvauksenkin. Reetta muuten painoi 7,3kg ja oli 67cm pitkä, mites teidän muiden mitat?

Iloista päivää kaikille!

Austen (eli Merja) ja Reetu

Vierailija
5/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ne mitat... Hyvä Austen ku muistutit... =)

Janika oli noin viikko sitten (eli 5 kk) 66,5 senttiä pitkä ja painoa oli 7760 grammaa. Sellainen pallero tuo meidän neiti. Kivat makkarat löytyy polvistakin... =) Mut on pituuttakin tullut ihan hyvin ja hyvähän se on kun sekä maito että kiinteät maistuu...

Vierailija
6/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä istuu erittäin tyytyväinen äiti.. kävin eilen kampaajalla ja nyt olen ku uusi ihminen! Mieski katseli uudella tavalla.. Noh tästä tuli pikavisiitti, neiti pitää syöttää.

Vierailija
7/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä mikä tota jätkää riivaa... Eilen kun se heräs sillon aamusta 4.30 niin tänään sitten päätti jatkaa tuota ja heräs klo 5!!! Mulla pääsi ensin huuto ja sitten itku, ja painuin vessaan, ja mies Eetun luokse! No, rauhoituttuani menin sitten Eetun sängyn viereen silittelemään ja rauhoittamaan raukkaa... Ja onneksi nukahti uudestaan vähän helpommalla kuin eilen. Mutta uusi päivä alkoi sitten klo 7! No parempi sekin kuin klo 5!

Ekat päikkärit meillä nukuttiin tänään klo 9-10.30, jonka jälkeen syötiin ja seurusteltiin ja vähän rissattiinkin, ja nyt haetaan uutta unta! Toivottavasti simahtaa pian, sillä mulla on klo 14.30 hieronta varattu, ja pitäs lähteä tuntia aikaisemmin, jotta jää aikas lyhyeksi noi unet, mutta onneksi mies on luvannut tulla sinne hierontapaikalle hakemaan Eetun ja kävelemään sinne, siis ulkoilemaan. Mutta eipä tuo jätkä kovin väsyneeltä vaikuta, paukuttaa tuolla sängyssään jaloilla pinnoja ja seinää! Ja olen sen tässä välillä käynyt jo kolme kertaa kääntämässä takaisin mahalleen, kun niin nukahtaa parhaiten.

Niin siis en mäkään jätä lastani yksin huutamaan kauaksi aikaa, (paitsi tänä aamuna) mutta olen kyllä " poistunut" toiseen huoneeseen kuulomatkan päähän, ja jos huuto alkaa kuulostamaan ihan hirveälle, tyyliin naapurit soittaa lastensuojeluun, niin tottakai menen paikalle!

Tuosta saunomisesta vielä, mun mies on asunut vanhempiensa kanssa Ruottin puolella, ja siellä harrastetaan sellaista saunomista, mistä mä saattaisin tykätäkin! Siis ne ei " tunne" ollenkaan ns löylyjä, vaan istuvat ja lukevat (!) siellä lehtiä! Ja kattovat vihaisina " pahoja" suomalaisia, jotka pilaavat heidän lukupaikkansa, hih! Siis ainakin niissä yleissaunoissa... Mutta on sitten kyllä niitä " hullujakin" jotka istuvat ja heittävät löylyjä monta tuntia, ja vielä tykkäävät siitä!!!

Mutta nyt tais jätkä onneksi simahtaa. Jes, ja ite painun syömään!!!

Napero ja Eetu tasan 6kk (voi mun pieni on jo niiiiin iso, tahtoo uuden, kaikesta huolimatta!!!)

Vierailija
8/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli aivan ihana päivä, Pukelolla ei ollut mitään valittamista, meni hyvissä ajoin nukkumaan ja nukkui kellon ympäri. Sattumoisin mun äiti ja systerin kummitäti olivat täällä kylässä ja olipa Silppu vieraskorea, hymyili vaan ja kiljui innoissaan :P.

Ei vais, täytyy sanoa että hävettävän helpolla lapsella sitä on siunattu (odottakaas vaan kun tulee seuraava käninäpäivä). Mieskin eilen taas kyseli, että milloinkas sitä toista lasta koetetaan... Juu en mää niin pehmeä vielä ole!

Katotaan nyt mikä tilanne ylipäätään on -mulla on tänään ultra, jossa yritetään selvittää miksi mä edelleen vuodan. Mulla on siis tämän yli puolen vuoden aikana ollut parin käden sormella laskettava määrä vuodottomia päiviä. Kuvitelkaa kuinka kivaa tämmöisenä lämpimänä kesänä. On varmaan Hb hyvällä mallilla.

No, se siitä. Lähdetään tänään koeajamaan tila-autoa. Saas nähdä innostuuko isäntä vaihtamaan farkun vähän isompaan.

Ensilusikoista oli jotain puhetta, en muista sen tarkemmin -mä käytän Emman " ensiluikkaa" (kyllä, näin sitä myydään; luulisi että jos on varaa valmistaa n+1 ensilusikkaa löytyisi myös oikolukija tarkastamaan myyntipakkauksen). On sopivan kapea, saa helposti tuikattua suuhun. Se vika siinä on, että löysemmille soseille se ei oikein sovi, kun koppa-mikä-lie on niin matala.

Mutta nyt pyykkien kimppuun.

KL.

Vierailija
9/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään herättyämme Oskari ripuloi -kuumetta 38,8 . Mä toivon että olis hampaita ei sitä v***un virusta !!

Tässä kauhulla odotan -esikoinen menossa mummolaan onneksi sillä ei kyllä jaksa 2 lasta ja taas yhdellä tautia -voi surku -ompa huono äiti olo taas...

Kaikenlisäksi mulla ilm. lauantaina polttarit -jaa-a näinköhän juhlakalu paikalle ilmestyy..

Mitat Oskari : 6760 g ja 63 cm eli tappi :) pieni suloinen mies :)

Mutta mua kutsutaan -piyi jotain kirjoittaa ?

Pitäkää peukut pitkällä Oskarin vuoksi

Minkki

Vierailija
10/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla peukut pystyssä ja kädet ristissä!

KL.

Vierailija
11/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän lähettää telepaattista energiaa...

Vierailija
12/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelen, eilen ehdin lukemaan pinoja parin viikon tauon jälkeen. Alma hakee päikkäreitä sylissä, aika pötkäle jo, miten tää on voinu mahtua mahaan vain puoli vuotta sitten? Tosi helppo kirjoittaa tällasen kanssa...

Niinkun joku totesikin, tää on kyllä maailman paras palsta! Olin ihan hajalla eilen, mutta kummasti piristyin, kun luin parin viikon pinot. Kyllä se vaan auttaa, kun lukee, ettei muidenkaan elämä aina oo ruusuilla tanssintaa. Mulla tosin on erilaiset ongelmat kuin useimmilla helmiksillä. Alma on sellainen vauva, jollasista itse en jaksanut juttuja kuunnella kahden vähän vaativamman tytön äitinä, joten säästän teidätkin nyt niiltä jutuilta, päätelkää itse loput. Mutta tää meidän rakentaminen rasittaa todella, pitikin hyvään saumaan sit alottaa. Isäntä on toista viikkoa raksa" lomalla" eli pois 06-22, joten tuntuu että mun elämä on pelkkää ruoanlaittoa, tiskarin tyhjennystä ja pyykinpesua.

Kaupassakin on tosi kiva käydä yksin ostamassa ruoat viidelle, mukana koko lauma. Ei toi meidän esikoinenkaan nyt kuitenkaan ole kuin vajaa 5vee. Kaiken lisäksi toissailtana just kaupan kassalla joku täysidiootti 6-kymppinen äijä alko HUUTAAN mulle pää punaisena, että miten hitaasti pakkaan hihnalta mun ostokset. Ettei siihen nyt leiriä tarvi tehdä ja pitääkö noi kaikki kakaratkin olla mukana!!! Alma oli siis rintarepussa huitomassa ja hidastamassa hommaa, isot likat katteli äijää silmät pyöreinä. Koko kauppa tuijotti meitä, mut kukaan ei sanonu tai tehny mitään mua auttaakseen. Very nice!

Sit vielä pitäs ravata noissa kaluste-, laatta- ymv.kaupoissa ja valita kaikki kiinteät kalusteet, keittiö, kylppärit, laatat, maalit, lattiat jne.. Se on meillä vähän niinkun mun hommaa, jota kyllä hyvin mielelläni tekisinkin, jos olis vähän enemmän aikaa kuin 22-01 joka ilta. Nyt just tuntuu kyllä TOSI raskaalle tää raksaaminen, huh.

Mutta VILJAALLE ja muille kahden pienen kanssa sinnittelevälle piti sanomani, että meidän isoilla tytöillä siis ikäeroa 1,5v. ja kaksi päivää. Ja kun heistä nuorempi syntyi, oltiin juuri loppusuoralla tän nykyisen paritalon rakentamiskuviossa, sitten oli muutot ja kaikki pihakiveykset ym. hommalistalla. Olihan se kaoottista aikaa, mutta muistan, että just tässä vaiheessa, kun nuorempi oli puoli vuotta alkoi selvästi helpottaa. Eli kun nuorempi alkoi istua (Alma ei kyllä todellakaan osaa vielä istua) ja vähän " osallistua" . Eli valoa tunnelin päässä on ja sittemmin olen ollut aina vain ja ainoastaan hirmu tyytyväinen tohon lyhyeen ikäeroon, kaveri on aina lähellä. Mulla on tälläkin hetkellä lasten suhteen tosi iisiä, tytöt siis nyt kohta 3,5v. ja 5v. Neidit leikkii keskenään ja viihdyttävät myös Almaa samalla huomaamattaan. Alma onkin ihan kitinä, jos tytöt joskus ovat isin kanssa jossakin ja ollaan kaksin kotona. Kaikki päivittelee, miten jaksan kolmen kanssa, mutta tää on ainakin 100 kertaa helpompaa, kuin aikoinaan kahden kanssa alkuaikoina!

Nojoo, oiskohan mun romaani taas tältä erää valmis. Hämisten tapaamiseen ei siis ehditty, tultiin kotiin lauantaina 5.8. Olitteko muuten muut paikkakuntalaiset Hippaloissa? Tammikuusta alkaen viimeistään osallistutaan sitten myös tapaamisiin. Ainiin ja sitähän mun piti vielä leuhkia, että olo alkaa olla ihan taivaallinen.. Mun imetys" taika" toimii jälleen kerran, eli kun juhannuksena lopetin imetyksen, niin sen jälkeen on jo kohta 10 kiloa lähteny, vielä ainakin 5 haluisin pois. Mä oon paljon paremmalla tuulellakin, kun alkaa mahtuun vaatteet päälle, ihanaa, hehkutinkohan nyt tarpeeks?

Leppoisaa loppuviikkoa kaikille!

A&A

Vierailija
13/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sympatiat ja peukut myös täältä! Tekstisi ehti tulla kirjoittaessani hitaasti Alman kanssa tota romaania...

Vierailija
14/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkki75, pidän kyllä peukut pystyssä. Toivotaan, että on hampaita... Ja Nonnu, jaksamista tuon korvatulehduskierteen kanssa.

Austenille intoa gradun vääntämiseen...

Oon Emman kanssa ollut nyt tän viikon mun vanhemmilla. Eilen sitten päätin, että Emma saa jäädä mummulle hoitoon ja minä suuntaan kaverin kanssa leffaan. Emma oli kuulemma illalla huutanut puoli tuntia täyttä huutoa, kunnes sitten vihdoin viimein rauhoittui yöunille. Meillä on käynyt vähän niin, että iltaunille kelpaa nukuttajaksi vain äiti...

Yöt ovat menneet vähän (huom, vain vähän) paremmin. Oon kuitenkin ite nukkunut nyt aamuisin pidempään, joten pahin väsymys on toistaiseksi takana...

Meillä mitat olivat 5,5 kk iässä 68,5 cm ja 7,5 kg. Hoikan puoleinenhan tuo neiti on, muttei nyt mikään liian laiha. Kyllä posket on mukavasti pullollaan. Silti ollaan jouduttu pari extrakertaa neuvolaan, kun haluavat tarkistaa, että painoa tulee tarpeeksi...

Nyt aletaan valmistautua paluuseen Tampereelle. Emmalle vellit ja autoon. Toivottavasti nukahtaa paremmin kuin tulomatkalla. Silloin itki puolimatkaa autossa ennen kuin nukahti...

Vierailija
15/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on peukalot ja varpaat pystyssä Minkin Oskarille, toivottavasti ei ole rotaa!

Joona nukkui viime yön todella hyvin. Söi vasta puoli seitsemältä yösyöntinsä ja nukkui sitten yhdeksään ja silloinkin isoveli auttoi heräämisessä... Joona nukkui todella rauhallisesti, tuskin päätään käänsi koko yönä. Selvästi Panadolin antaminen vaikutti. Mulla on ihan hirveä olo, kun mietin koko ajan sitä, kuinka paljon Joona on joutunut kärsimään kivusta näiden korvatulehdusten aikana. Mutta kun en ole voinut kahta kuukautta särkylääkettäkään syöttää. Tuo Panadol-mixtuura on kyllä loistava lääke. Joona jää oikein odottamaan lisää joka kerta kun sitä on annettu. Mutta antibiotit ei sitten maistukaan yhtä hyvin, vaikka se onkin nestemäistä, niin se koostumus on sellainen rakeinen eikä se miellytä meidän pikku-isäntää.

Kiva kuulla, että Viljaallakin on ollut helpompaa, toivottavasti sama meno jatkuu!

Meillä esikoinen on ollut tänään oikea vintiö. Veeti on yleensä kiltti ja herttainen poika, mutta tänään olen jo epäillyt sen vaihtuneen jonkun muun lapseen. Jonttua syöttäessä hän on tunkenut jalkaa ja kättä väliin ja muuten yrittänyt terrorisoida syöttöja, hän myös puri Joonaa eikä nukkunut päiväunia ym...Ilmoitin jo miehelleni, että jos sama meno jatkuu huomenna, niin hän voi unohtaa jalkapallopelinsä ja minä lepuutan illan hermojani.

Nyt pitää mennä antamaan tissitainnutus junnulle ja laittamaan pyykit kuivumaan-vaihteeksi=)

nonnu78 & Joona-ressukka sekä Veeti-vintiö

Vierailija
16/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä taas hymyilee!!

Konsta on ollu ihanan kiltti oikeestaan koko viikon, viime viikon itkuista ei oo tietoakaan.Ja miehenki kans saatiin asiat taas puitua niin ei oo enää semmosta mykkäkoulua... huh :)

Tänään mulla kyllä laukeas kaikki pari viime viikon stressi.. sain nukkua reilun tunnin päikkärit ku mies tuli vähän aikasemmin töistä.. sit ku piti herätä niin en meinannu saada silmiä auki ja väsytti niin kauheesti!! Itkin vaan ihan " lohduttomana" , tuntu että en yksinkertasesti JAKSA!!.. Ukko sit meni keittiöön ja siivos sen puti puhtaaksi ja anto mun vielä vähän völliä.... Nyt taas hymyilyttää!

Sit oltiin autolla liikenteessä ku oli konstan iltapuuron aika ja mä aloin tottuneesti syöttään vekaraa... kaikki meni siihen asti hyvin ku purkki oli tyhjä nii poika alko syömään sormia ja yökkäs koko satsin syliinsä... Voi sitä oksennuksen määrää!! Ei muutaku kotiin ja poika pesulle ja uudet puurot naamaan!:)

Mitähän mun vielä piti kirjottaa..Ai niin, Konstan 6kk neuvola on nyt 16.pvä vaikka poika on sillon jo 6.5kk.... meni jossain kohti vähän sekasi noi ajat.. Mut eihän se oo niin justiin..

Ääh, meen keittään iltateetä.. on ollu ihania toisaalta nää illat ku Konsta on alkanu nukkuun joskus 20- 21 nii on ollu monta tuntia aikaa vaan olla itekseen...=) askarrellu ja surffannu netissä..aah.. :)

Hyvää yötä ja huomenta!

napero ja Konsta

Vierailija
17/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi kaikille pikkusairastelijoille pikaista tervehtymistä. Niin ja Austen kiva, että olet palaillut palstoille takaisin.

Mä en sitten ehtinytkään viime viikolla Tampere tapaamiseen, neiti nukkui päikkäreitä ja mäen raaskinut herättää. Teillä oli tuossa alku viikossa kovasti myytävää : ) Mäkin voisin myydä jotain tai no oikeastaan voisin maksaakin jos joku huolis mun miehen.

Olen siis ihan kypsä siihen laiskamatoon. No ei mitään uutta mitä ei reilussa 10 vuodessa olisi jo ilmennyt mä oon vaan jotenkin niin väsynyt, että vi....taa kaikki. Meidän herrahan ei pyykkikoneeseen koske jos ei ole äärimmäinen pakko. Vähänkö mua huvitti viikko sitten kun herralla oli kova pesuinto=pesi omia vaatteita kun piti olla jotain päälle laitettavaa mökkiviikonlopun aikana. Oli ilkea muija taas tehnyt valintoja pyykätessään ; ) Viimeksi kun otin esille kotityöt ja pyykinpesun sain kuulla, että sähän se olet kotiäiti.

No kaipa tämä tästä, mä oon vaan nyt niin väsynyt kun Julianna on heräillyt aamuyöstä jo useampana yönä. En tiedä oisko syynä kuumuus vaan liikkeelle lähtö. Neiti kun löytyy aina pinnasängyn nurkasta konttausasennossa ja on pirun äkäinen kun ei pääse eteenpäin.

Kas kas sinkkuelämää alkoi.....

Palaillaan

Marcel

Vierailija
18/33 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä kirjoittaa, kun päivällä unohtui, että meidän keskimmäisen tytön korvat on kyllä putkitettu pari viikkoa vaille puolivuotiaana ja siis nukutettu ja kaikki meni ihan hyvin. Ainoa vaan, ettei ne putket auttanu, tulehduksia oli yhteensä lähes 20 ja antibioottikuuri menossa melkein koko ajan. Aino putkitettiin kaikenkaikkiaan 3 kertaa ja monen mutkan kautta kun kokeiltiin maidotonta ruokavaliota, tyttö oli silloin jo 1v.3kk, neiti parani. Joskus siis korvatulehdukset voi kertoa allergiastakin. Tyttö oli kyllä testattu, ei löytynyt mitään ja iho ja vatsa olivat aina ok. Se epätietoisuus oli musta ainakin pahinta, toivotaan, että teillä putket auttaa tai löytyy joku selkeä syy tulehduksille.

Almahan myös sairastui tosi pahaan välikorvan tulehdukseen huhtikuussa ja heti lopetettiin viikkoa aiemmin aloitettu tutteli, joten todennäköisesti hänellä sama juttu kuin siskolla. Onneksi oltiin tällä kertaa viisaampia kuin Ainon kanssa. Voimia teille!

Vierailija
19/33 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkki! Minäkin todella toivon, että ei olis rota-virusta teidän pienellä!!!

Ollaan oltu mökkeilemässä ja muutenkin on ollut muka niin kiireitä ettei oo ehtinyt kirjoittamaan... Viime yönä luin pinot läpi mutta empä enää taaskaan muista mitä piti kommentoida. Onkohan tämmöinen muistamattomuus enää normaalia...

Sitä piti ainakin sanoa Elmiinalle ja Ringaelle, että järkätään vaan savolaisten rehvit! =) Tulen kyllä paikalle JOS vaan saan kaiken järjestymään (kyydin jne.)... Meiltähän on siis matkaa aika lailla täältä eikä oikeastaan edes olla " virallisesti" savolaisia, vaan ollaan paremminkin semmoisia " rajatapauksia" . =) Olettekos te Kuopiosta vai jostain lähialueilta?

Polttareistakin oli puhetta... Mulla oli polttarit vuonna 2005. Tytöt kuljetti ympäriinsä mun lapsuudenmaisemissa. Oli semmoiset ns. junttipolttarit eli piti/sain pukeutua erilaisiin asusteisiin ja tytöt määräsi erilaisia tehtäviä. Aiheena oli työnhaku (silloiseen elämäntilanteesta johtuen). Ajelin mm. isolla traktorilla, myin banaaneja, hiihdin suksilla kaupungilla (silloin ei ollu lunta)... Hauskaa oli! Iltaa lähdimme viettämään Ouluun. Siellä kävimme mm. hohtokeilaamassa, hieronnassa ja saunomassa!! ;) Ja tietysti baareissa. Oli kyllä mukavaa! =) Kaikkihan ei tuommoisista jutuista tykkää mutta me ollaan ilmeisesti niin juntteja! ;) Maalta kun ollaan...

Meilläkin on tosi vaihtelevia nuo päivät ja yöt unien suhteen! Välillä Onni nukkuu kuin tukki mutta välillä taas ähisee ja puhisee ja mönkii ympäri sänkyä koko yön! Sen ainakin huomasin, että aina, kun ollaan reissattu esim. mökille tai sieltä takaisin niin se seuraava yö sujuu huonosti. Välillä Onni nukkuu päivällä kolmekin tuntia ja välillä taas vaan pari lyhyttä n.30 min pätkää. Ja tuo pinnasänky on ihan p***stä vaikka on ne pinnasuojat (huonot semmoiset tosin). Aina on jalkaa ja kättä jumissa jossain välissä... Mietenkin, että voiskohan siinä matkasängyssä nukkua toistaiseksi vakituisesti?

Ai niin, Onnihan se oli viime viikonloppuna yhden yön minun vanhempien luona. Raukka oli vierastanut KOKO ajan ja itkenyt! Minä kyllä lähtiessä sanoin, että soittakaa jos ei rauhoitu nukkumaan mutta eivätpä sitten soittaneet... Äitini olisi tuonut pojan kotiin mutta isäni oli ollut sitä mieltä, että sitä ei lähdetä mihinkään kuskaamaan... :( Kyllä otti pattiin seuraavana päivänä, kun kuulin!! Raukka pikkuinen! No nytpä pysyy poika sitten kotona jatkossa.

Niin sehän se " piti" vielä ilmoittaa, että EN ole raskaana vielä minäkään. Menkat alkoi lopulta kunnolla. Ihmeellistä ettei se kuitenkaan tunnu nyt niin pahalta. Ehkä väsymykselläkin on osansa asiaan... Ensimmäisen kerran tuli eräänä päivänä mieleen, että jaksaisinkohan minä edes kahden pienen kanssa... Mutta jos on vauvoja tullakseen niin tervetuloa!

-Kumppari & Onni unten mailla-

Vierailija
20/33 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaveri kylässä ja pääsin hiukan tuulettumaan, siis vaan hiukan..ukko meni lasten kanssa kaverilla ja sit soittivat jo klo 23 et joko mennään kotiin ;)))

Meillä unet on edelleen vaihtelevalla menestyksellä,viime yö tosi syvältä;tyttö tankkas iltapuuron,sit maitoo sit velliä ja vielä maitoo!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja huudatti, no haloo jos maha on räjähdyspisteessä...mut aamulla taas uppos maitoo ja puuroo. Ehkä on joku kasvupyrähdys tulossa kun kuluttaa noin paljon.

Jaa,täällä voi myydäkkin vaikka mitä, no minä voisin myydä ton rakin, ihan on pieni ja joskus sisäsiisti,tänään taas oksensi matolle. Perkeleen puudeli kun on niin herkkä kuumuudelle et oksentaa sit kun juoksee ulkona, niin ja niitä pissejä on ihqua(5. luokkalaisen opetti mulle uuden sanan) nuolla ja sitten kierre on valmis!!!

Tänään mennään kuunteleen musiikkia lintsille, kiva kärrytellä tungoksessa.. jos lähtis huttua keittämään jälkeläisille

Kuumetta ja tyty 6kk+1 pv