Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutuukohan TE-toimiston kuntakokeiluun nopeallakin aikataululla?

Vierailija
11.03.2021 |

Mulle tuli kirje, että siirrettiin asiakkuus sinne Huolettaa korona :(

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli suoraan kunnasta kirje jossa ei edes mainittu  kuntakokeilusta. Luki vaan että kelasta saaman tiedon mukaan olet työtönja pitää mennä keskustelemaan työllistymis tilanteesta ja mulla lukee kuitenkin oma-asioinnissa että olen te-toimiston asiakas,niin tiedä sitten kumpaan kuulun :O Onko tämmöstä muiden kohdalle sattunut?

Vierailija
122/124 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuntakokeiluun joutuva saa oman henkilökohtaisen valmentajan??? Enpä usko, että saa. Se on mahdoton yhtälö. Kokeiluun joutuvia työttömiä on jopa kymmeniä tuhansia. Ei riitä työvoima-asiantuntijoita ja kuntien virkailijoita jokaiselle työttömälle omaa ja henkilökohtaista. Pitäisi ilmoittaa, että jokainen kokeiluun siirretty kunnan ja te-toimiston työntekijä saa valmennettavakseen tietyn määrän työttömiä. Meidän alueella on kokeilussa vajaa tuhat pitkäaikaistyötöntä ja nuorta. Kuntakokeiluun on palkattu yksi asiantuntija kunnasta ja yksi te-toimistosta. Ei noista kahdesta riitä henkilökohtaista valmentajaa jokaiselle asiakkaalle. Ei edes nuorille, jotka kunnan ilmoituksen mukaan ovat kokeilussa etusijalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret, alle 30-vuotiaat, kuuluvat automaattisesti työllisyyden kuntakokeiluun, vaikka olisivat ansiosidonnaisella päivärahalla. Heidän asioiden hoito siirtyy ilman mitään ilmoituksia kunnan hoidettaviksi. Heille ei välttämättä lähetetäkkään erillistä ilmoitusta kuntakokeiluun siirtymisestä.

Vierailija
124/124 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30-vuotiaat ovat kaikki kuntakokeilussa. Myös ansiosidonnaista päivärahaa saavat. Täällä heille ei ole tullut mitään ilmoitusta kokeiluun kuulumisesta. Ovat vain saaneet kunnalta kutsun tulla keskustelemaan tilanteestaan ensin. Itsekkin kuulun kokeiluun pitkäaikaistyöttömänä, mutta koska olen jo 60-vuotias, ei ole tullut muuta, kuin huhtikuussa kirje, jossa ilmoitettiin, että kuulun kokeiluun. Kunta on ilmoittanut virallisesti, että kokeilussa nuoret ovat etusijalla. Heitä onkin sitten patisteltu kokeiluihin ja ennenkaikkea opiskelemaan. Itse en pääse myöskään palkkatuelle, kun olin ennen korona-aikaa töissä. Pitäisi olla vielä vajaa vuosi työttömänä, että pääsisi kuntaan palkkatuella töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme