Joutuukohan TE-toimiston kuntakokeiluun nopeallakin aikataululla?
Mulle tuli kirje, että siirrettiin asiakkuus sinne Huolettaa korona :(
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
On se nyt kamalaa, kun joutuu jotain etuuksiensa eteen tekemäänkin!
Mene töihin, pummi, niin ei tarvi tuollaisia ajatella.
Kyllä varmasti on muitakin joita ahdistaa korona-aika. Mieluummin vaikka vaihtaisin paikkoja etätyötekijän kanssa, mutta työkokeilussa tuskin tuota vaihtoehtoa.
mitä kuntakokeilu käytännössä tarkoittaa?
Piti olla TYP:in kanssa asiakkuus ja yhtäkkiä noin. Otan sinne kyllä yhteyttä huomenna ja kysyn asiasta.
Ei ole tietoa. Koneet taitaa käynnistyä hitaasti ja yskien? Raskas koneisto ei kiihdy ihan heti, mutta kun pääsee vauhtiin ollaan kohta jossain aktiivimalli kolmosessa ja sitten nelosessa ja niin edespäin, mutta nyt pillit ja huilut soimaan ja kotitanssit!
Vierailija kirjoitti:
Älä pelkää. Ei siellä ole kuin kaupungin suojatyössä olevat tantat räkimässä kattoon.
Ei siellä ole kaupungin työntekijöitä.
Osa TE toimiston työntekijöitä siirtyy tähän projektiin työskentelmään.
Tuskin niillä on paikkoja ylenmäärin mihin työttömiä tunkea.
Ihan vinkkinä: älkää laitako nimeä lomakkeeseen, jossa annatte suostumuksen tietojenne luovuttamiseen. Se ei ole pakollista, työttömyysetuuden saamiseksi riittää ne tiedot, jotka annat Oma asioinnissa.
Jos annat suostumuksen, tietojasi saa vapaasti jakaa kunnan sisällä!
Mulle tuli myös tuollainen kirje, ja siinähän sanottiin, että sieltä otetaan sitten yhteyttä eikä itse tarvitse tehdä mitään muutosta mihinkään.
En usko, että kovin innokkaita ovat nyt laittamaan porukkaa mihinkään, kun koronatilanne on mikä on. Vai onkohan siellä jotain etäjuttuja?
Mulla itselläni on sairauslomaa vielä parisen kuukautta ja todennäköisesti saan siihen jatkoa, joten varmaan ainakin syksyyn menee, että mua alkavat "ahdistelemaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pelkää. Ei siellä ole kuin kaupungin suojatyössä olevat tantat räkimässä kattoon.
Ei siellä ole kaupungin työntekijöitä.
Osa TE toimiston työntekijöitä siirtyy tähän projektiin työskentelmään.
Onpas. Osa TE-toimiston työntekijöistä siirtyy työllisyyden kuntakokeiluun ja samalla kaupungien palkkaamia kaupungin työntekijöitä siirtyy myös kuntakokeilun työntekijöiksi.
Haen opiskelemaan kiinnostavan alaa kun haku sinne nyt. Mieluummin tekisin jotain semmoista, joka tosissaan kiinnostaa. Haluan tehdä jotakin merkityksellistä, vaikka osa sitä mieltä, että työllistyminen sinne vaikeampaa. Mutta joku sinne silti työllistyy.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli myös tuollainen kirje, ja siinähän sanottiin, että sieltä otetaan sitten yhteyttä eikä itse tarvitse tehdä mitään muutosta mihinkään.
En usko, että kovin innokkaita ovat nyt laittamaan porukkaa mihinkään, kun koronatilanne on mikä on. Vai onkohan siellä jotain etäjuttuja?
Mulla itselläni on sairauslomaa vielä parisen kuukautta ja todennäköisesti saan siihen jatkoa, joten varmaan ainakin syksyyn menee, että mua alkavat "ahdistelemaan".
Etä ei kyllä haittaisi.
Näkyykö asiakkuuden siirto Oma asioinnissa?
Vierailija kirjoitti:
Näkyy. Helsinkiläiset siirretään lauantaiaamuna.
Vierailija kirjoitti:
Piti olla TYP:in kanssa asiakkuus ja yhtäkkiä noin. Otan sinne kyllä yhteyttä huomenna ja kysyn asiasta.
Minä olen TYPissä. Olen käynyt joka päivä TE-toimiston omilla sivuillani, eikä siellä ole mitään mainintaa kuntakokeilusta. Kannattaa tosiaan kysyä, mitä on meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ainakaan näy mitään muutoksia olevan.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy kun katsoo omia tietoja. 'Asiakkuudesta vastaa x seudun kuntakokeilu'.
Soittakaa ihmeessä ja tukkikaa linjat. Vastaus on, että toimikaa ohjeen mukaan ja odotelkaa rauhassa. Jos on sovittu tapaaminen, niin menkään sinne, minne on tapaaminen sovittu. Kyllä ne tiedot Oma asiointiin tulevat, kunhan öisin tehtävät asiakassiirrot saadaan tehtyä.