Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutuukohan TE-toimiston kuntakokeiluun nopeallakin aikataululla?

Vierailija
11.03.2021 |

Mulle tuli kirje, että siirrettiin asiakkuus sinne Huolettaa korona :(

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkautetaan ennemmin kaikki yritystuet, mukaan lukien maataloustuet.

Maksakoot itse yritystoimintansa kulut ja kehittäkööt toimintansa sellaiseksi,

että kannattaa ilman yhteiskunnan kassasta loisimista.

Valtio ja kunnat ovat ihmisiä varten,

eivät yritysten jättitulojen varmistamiseksi.

Kannatetaan! Iso osa suomalaisista on tuon jälkeen työttömänä tai perustaa itse yrityksen saadakseen kunnolla rahaa elämiseensä. Vai mistä luulet, että elintarviketeollisuus saa raaka-aineensa, jos meillä lopetetaan maatalous? Tilat tuskin myyvät tuossa tilanteessa ruokaa suomalaisille, kun Kiina maksaa paremmin.

Vierailija
102/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi vääriä käsityksiä täällä. Ei sinne ketään laiteta henkilökohtaisen tilanteen johdosta, vaan kuntakokeiluun piiriin siirtyvät ryhmät on määritelty ihan yleisesti. Eikä kuntakokeilu nyt tarkoita sitä, että heti laitettaisiin jonnekin humpuukikurssille.

Tämä. Esimekriksi kaikki alle 30-vuotiaat ja lomautetut siirrettiin tämän kokeilun alle. Mieheni sai kanssa kirjeen kuntakokeiluun siirrosta koska on ollut koko vuoden lomautettuna koronasta johtuen. Hänellä tosin olisi töitä, kun koulutuksia taas voidaan lähinä järjestää.

Lomautus ei liity tähän yhtään, se rinnastetaan työttömyyteen. Kokeilukunnassa asuvat työttömät tai työllisyyspalveluissa olevat, jotka ovat joko alle 30v tai vieraskielisiä tai saavat työttömyysturvan Kelasta. Tuo on se porukka joka siirtyy.

Koskee kaikkia työmarkkinatuella olevia, ei vain alle 30-vuotiaita,

Luitko edellisen ja erityisesti mitä eroa on ja ja tai sanoilla.

Luin ihan Te-palveluiden sivuilta

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/ajan…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko kuntakokeilun piiriin jos on osa-aikatyössä ?

Vierailija
104/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi vääriä käsityksiä täällä. Ei sinne ketään laiteta henkilökohtaisen tilanteen johdosta, vaan kuntakokeiluun piiriin siirtyvät ryhmät on määritelty ihan yleisesti. Eikä kuntakokeilu nyt tarkoita sitä, että heti laitettaisiin jonnekin humpuukikurssille.

Tämä. Esimekriksi kaikki alle 30-vuotiaat ja lomautetut siirrettiin tämän kokeilun alle. Mieheni sai kanssa kirjeen kuntakokeiluun siirrosta koska on ollut koko vuoden lomautettuna koronasta johtuen. Hänellä tosin olisi töitä, kun koulutuksia taas voidaan lähinä järjestää.

Lomautus ei liity tähän yhtään, se rinnastetaan työttömyyteen. Kokeilukunnassa asuvat työttömät tai työllisyyspalveluissa olevat, jotka ovat joko alle 30v tai vieraskielisiä tai saavat työttömyysturvan Kelasta. Tuo on se porukka joka siirtyy.

Koskee kaikkia työmarkkinatuella olevia, ei vain alle 30-vuotiaita,

Luitko edellisen ja erityisesti mitä eroa on ja ja tai sanoilla.

Luin ihan Te-palveluiden sivuilta

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/ajan…

Niin eli jos on alle 30v TAI saa Kelasta rahaa TAI on vieraskielinen. En sanonut ylempänä että koskisi vain alle 30 v työmarkkinatuen saajia.

Vierailija
105/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millainen soppari ja kuinka paljon töitä on. Jos säännöllisesti väh 4h/vko töitä niin ei kuulu, mutta jos työssä tarvittaessa vain satunnaisesti niin luultavasti kuuluu.

Vierailija
106/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokijat kertovat: Köyhyys ja mielenterveys

Vierailija
107/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystukia on maksettu 2000-luvulla hurja määrä

Yritystuen määritelmä ei ole selvä, ja tukimuotojen kokonaislukumäärä on hankala laskea. Valtion oma listaus muutaman vuoden takaa listaa erimuotoisia yritysten tukia 71 kappaletta maa- ja metsätalous mukaan lukien.

Viime vuoden marraskuussa Lainà laski, että 2000-luvulla yrityksiä on tuettu erilaisin kädenojennuksin 22 miljardia euroa. Yritykset ovat hyötyneet ainakin yhteisöveron alennuksesta, Kela-maksun poistosta, kilpailukykysopimuksen tuomasta työajan pidennyksestä ja sosiaalivakuutusmaksujen alennuksista.

Tilastokeskus kertoi torstaina, että tammi-maaliskuussa suoraa yritystukea jaettiin 150 miljoonaa euroa, kun vuotta aiemmin sitä maksettiin 106 miljoonaa.

Suurin osa tukea saaneista yrityksistä oli kuitenkin mikroyrityksiä tai pienyrityksiä.

Näin ollen koronatuet – joista tosin vajaa puolet takaisin saatavaa rahaa kuten lainaa ja takauksia – kaksinkertaistavat kaiken yrityksille suunnatun tuen huimaan 44 miljardiin euroon 2010-luvulta alkaen koronavuoteen 2020.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006623277.html

Vierailija
108/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millainen soppari ja kuinka paljon töitä on. Jos säännöllisesti väh 4h/vko töitä niin ei kuulu, mutta jos työssä tarvittaessa vain satunnaisesti niin luultavasti kuuluu.

Kiitos . Toivottavasti tieto pitää paikkansa , niin säästyn koko kokeilupossakalta.

Vierailija
109/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa. Haluanko vakituisen työpaikan, täydellä tuntimäärällä ja palkalla jolla voin elättää itseni? Kyllä. Haluanko seistä yhdellä jalalla kuusi tuntia päivässä ja saada siitä 9€/pv korvauksen? En. Silti tähän jälkimmäiseen pakotetaan ja se ei edistä ensimmäisen toteutumista millään tavalla.

Vierailija
110/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohderyhmistä vielä rautalankana. Henkilö asuu Helsingissä ja on työtön.

1) Hän on alle 30v -> menee kokeiluun

2) Hän on 45 vuotias vieraskielinen, joka saa ansiosidonnaista -> menee kokeiluun

3) Hän on 50-vuotias ja saa Kelan peruspäivärahaa -> menee kokeiluun

Vierailija
111/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö kuntakokeiluun siirrosta jo tulla joku ilmoitus? Minä en ole saanut vielä mitään ja asiointipalvelussa lukee, että olen TE-toimiston asiakas. Olen alle 30-vuotias ja saan työmarkkinatukea, joten kuulun niihin, jotka siirretään kuntakokeiluun. Näköjään siinä kestää sitten kauemmin, kun siirrettäviä on paljon?

Vierailija
112/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut keino on sairausloma tai työ. Tai sitten menette toimeentulotuelle. Lopeta työnhaku

Miten mennään toimeentulotuelle? Yritin kerran tiukassa tilanteessa hakea toimeentulotukea, vastauksena tuli kielteinen päätös ja sanottiin että jos ei ole työnhakija, ei ole oikeutta toimeentulotukeen.

Jos olet köyhä eli sinulla ei ole rahaa, muuta omaisuutta tai tuloja niin sinä saat toimeentulotukea olit kirjoilla työkkärissä tai et. Toki sitä toimeentulotukea voidaan välillä leikellä, mutta ketään tulotonta köyhää ei voi jättää täysin ilman.

Kyllä voi. Minä olin melkein yhdeksän kuukautta täysin tuloton, kun TE-toimisto, verohallinto, eläkevakuutusyhtiö ja pari kolme muuta vastaavaa eivät osanneet olla yhtä mieltä siitä, olinko yrittäjä vai en. Verohallinto oli oma-aloitteisesti lakkauttanut yritykseni, kun sillä ei ollut ollut tuloja riittävän pitkään aikaan, mutta se ei TE-toimistoa liikuttanut: yrittäjä mikä yrittäjä. Päätös pyörrettiin noiden yhdeksän kuukauden jälkeen, mutta luottotiedot olivat jo menneet ja asunto oli menossa  samaa tietä.

Vierailija
113/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitikö kuntakokeiluun siirrosta jo tulla joku ilmoitus? Minä en ole saanut vielä mitään ja asiointipalvelussa lukee, että olen TE-toimiston asiakas. Olen alle 30-vuotias ja saan työmarkkinatukea, joten kuulun niihin, jotka siirretään kuntakokeiluun. Näköjään siinä kestää sitten kauemmin, kun siirrettäviä on paljon?

Siirrot tapahtuvat erissä, mutta jos kotikuntasi on kokeilussa niin siirryt sinne. Ensin tapahtuu siirto ja sitten tulee kirje tms asiasta. Tieto näkyy sitten myös Oma asiointipalvelussa.

Vierailija
114/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan yritätte funtsailla työttömät kunnon vasta iskun noita kuntakokeiluja vastaan.

Vierailija
115/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työtön, niin tuo kuntakokeilu olisi ihan jees.

Jos saisi palkallisen työpaikan, niin jee!

Jos taas pakotettaisiin 9€ per päivä "palkalla" tekemään täyttä päivää, niin tekisi henkisesti hyvää vetelehtiä koko rahan edestä, aiheuttaa harmillisia vahinkoja ja levittää yleistä pahaa mieltä.

Vierailija
116/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrot tapahtuvat erissä, mutta jos kotikuntasi on kokeilussa niin siirryt sinne. Ensin tapahtuu siirto ja sitten tulee kirje tms asiasta. Tieto näkyy sitten myös Oma asiointipalvelussa.

Kiitos! Kotikuntani on mukana kokeilussa, joten odottelen sitten vielä.

Vierailija
117/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi nyt ahdistaa toi kuntakokeilu, etenkin kun siihen sidoksissa yli kaksi vuotta :(

Oli alunperin suunnitelmat TYP:in kanssa, kun oon siellä asiakkaana. Viimeisimmän tiedon mukaan asiakkuus siellä voimassa tän kuun loppuun. Loppuuko mulla ton kuntakokeilun takia nyt siellä sitten asiakkuus? Eikö minua kuunnella lainkaan, jos haluan jatkaa TYP:in asiakkaana ja siellä suunniteltaisiin työkokeilu tms.? Sekin kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta, koska uudistavat asiakkuuden vuodeksi kerrallaan. Toi kaksi vuotta kuulostaa liian pitkältä sitoutumiselta kerrallaan :(

Vierailija
118/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkoi nyt ahdistaa toi kuntakokeilu, etenkin kun siihen sidoksissa yli kaksi vuotta :(

Oli alunperin suunnitelmat TYP:in kanssa, kun oon siellä asiakkaana. Viimeisimmän tiedon mukaan asiakkuus siellä voimassa tän kuun loppuun. Loppuuko mulla ton kuntakokeilun takia nyt siellä sitten asiakkuus? Eikö minua kuunnella lainkaan, jos haluan jatkaa TYP:in asiakkaana ja siellä suunniteltaisiin työkokeilu tms.? Sekin kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta, koska uudistavat asiakkuuden vuodeksi kerrallaan. Toi kaksi vuotta kuulostaa liian pitkältä sitoutumiselta kerrallaan :(

Ja Ap siis olen.

Vierailija
119/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

120/124 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus on vain toista!

Työtä on haettu vaikka mistä mutta kun olet 58 v niin et kelpaa .

Positiivista on ollut sentään se , että osa on lähettänyt palautetta .

Kaksi kertaa olen saanut jopa suullisen vastauksen miksi en kelvannut .

Ensimmäinen totesi, etten sovi yhtiön profiiliin kun olen jo niin vanha eli 58 vuotta.

Toinen totesi ettei yrityksen imagoon sovi 58 vuotias vaan haemme 20-30 vuotiasta.

En ole kelvannut hyllyttämään, postia jakamaan, avustajaksi ym.

Hakemuksia on lähetelty ja "suhteita" käytetty kylläkin huonolla menestyksellä.

Valtiovalta on täysin hakoteillä tämän työllistämisen kanssa.

Yritys päättää kenet ottaa .

Vaikka kuinka väitetään , ettei ikä rasismia ole niin todellisuus on toinen.

Haluja olisi todella päästä töihin kun olen aloittanut työn teon jo nuorena opiskeluiden lomassa.

Olen tottunut tekemään ahkerasti töitä.

Ensimmäiset ansiot ansaitsin laskiämpäreitä ja puita kantamalla, joten en ole kranttu työn suhteen.

Suomessa on iso joukko nuoria jotka eivät ole työllistyneet ja siksipä ihmettelen miksi valtio ei panosta heidän työllistämiseen voimakkaammin vaan lähti purkamaan "eläkeputki" järjestelmän.

Ei tämän "uudistuksen" myötä ole tarkoitus saada lisää työntekijöitä vaan tällä tavalla eläkekustannukset puolittuvat kun "vanhat" lomautetaan/irtisanotaan juuri 58-60 vuoden iässä .

Näin viimeisinä työvuosina ansiot romahtavat ja maksettava eläke siinä samassa.

Valtio / kunnat tukevat yrityksiä ja ehdotankin ,että jos yritys saa tukea niin se sitoutuu myös työllistämään ja jos ei sitoudu niin kaikki tuet/vähennykset pois .

Tässä terveiset päättäjille täältä ikä rasistisesta Suomesta 2021.

Olisi jo aika tunnustaa ikärasismi ja kaikki helppoheikki työllistämistoimet. Ihmisiä aliarvioidaan kaiken aikaa näillä kikkailuilla. IT-alalla yli 40v on jo mennyttä kauraa, kaikilla aloilla yli 50 vuotiaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän