Riinis sairaalassa ja haukkuu ruokaa
Riinis sairaalassa ja päivittelee kuinka kurjaa ruokaa siellä on. Tätä vauhtia kesällä kuulemma keskitysleirikunnossa!
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 4kertaa Suomessa sairaalahoidossa, 2 viimeistä kertaa samassa sairaalassa. Nää 2 viimeistä keikkaa oli kyllä ihan täyttä tuskaa ruoan osalta. Kummallakin kerralla kotiuduin niin, että sokerit oli ihan sekaisin ja suolisto huonossa kunnossa. Kotona oli pitkä toipuminen, että sain asiat kuntoon. Ts, sairastuin sairaalaruoasta. Pelkään joutuvani sinne joskus uudestaan, silloin otan kyllä omat eväät mukaan.
Näin kannattaakin , oi sinä spessu lumihiutale. Jos sinulla on lapsia niin suosittelen myös omia eväitä, kouluruuat kun ovat myös samanlaisista suurtalouskeittiöistä peräisin-
Ai ei saa valittaa, jos sairaalan 'diabetesruokavaliolla' verensokerit menee ihan katastrofaalisiin lukemiin?! Tai että sairaalan ruoka saa suoliston vuotamaan verta! Olisin niin mieluusti vaikka se lumihiutale, kunhan vaan en tulisi kipeäksi sairaalan ruoasta!
Olin n. 10 vuotta sitten sairaalassa verensokeriongelmien vuoksi. Ruokavalio-ohjeeksi olin saanut mm. että 1/4 hiilaria, 1/4 lihaa tai muuta proteiinia, 1/2 kasviksia. Normaalisti sain ottaa ruoka-annokseni itse, ja tarjonta oli sellainen, että oli todella haastavaa noudattaa tätä ohjetta. Salaatteja ym. kasviksia oli niin vähän tarjolla.
Kerran olin sitten ruoka-aikaan jossain tutkimuksissa, joten hoitaja oli tuonut minulle ruoka annoksen valmiiksi huoneeseeni sillä aikaa. Lautanen oli lähes täynnä pastaa. Reunassa pieni määrä lihakastiketta, ja toisessa reunassa 2 tomaatin lohkoa, 3 siivua tuorekurkkua ja pieni salaatinlehti. Eli todellinen malliannos siitä, kuinka diabeetikon ei pitäisi syödä.
Kallelle ja muksuilla näyttää olevan kivaa.
Jos on leukosyytit vähissä niin voi olla ihan viruksen aiheuttamaa. Toki voi olla paljon muutakin kuten syöpä, autoimmuunisairaus jne.
Vierailija kirjoitti:
Olin n. 10 vuotta sitten sairaalassa verensokeriongelmien vuoksi. Ruokavalio-ohjeeksi olin saanut mm. että 1/4 hiilaria, 1/4 lihaa tai muuta proteiinia, 1/2 kasviksia. Normaalisti sain ottaa ruoka-annokseni itse, ja tarjonta oli sellainen, että oli todella haastavaa noudattaa tätä ohjetta. Salaatteja ym. kasviksia oli niin vähän tarjolla.
Kerran olin sitten ruoka-aikaan jossain tutkimuksissa, joten hoitaja oli tuonut minulle ruoka annoksen valmiiksi huoneeseeni sillä aikaa. Lautanen oli lähes täynnä pastaa. Reunassa pieni määrä lihakastiketta, ja toisessa reunassa 2 tomaatin lohkoa, 3 siivua tuorekurkkua ja pieni salaatinlehti. Eli todellinen malliannos siitä, kuinka diabeetikon ei pitäisi syödä.
Samanlainen kokemus. Olin sänkypotilaana ja ruoka tuotiin eteen. Aamiainen puuroa, leipää, mehukeittoa, ohut viipale voileipäkinkkua, margariininokare, rasvaton maito. Kyllä singahti verensokeri. Muut ateriat eivät sen kummempia.
Päädyin muina aamuina ottamaan vain kahvin maidolla ja sen kinkkuviipaleen. Muillakin aterioilla kikkailin parhaani mukaan. Mies toi keitettyjä munia, voinappeja, babybel juustoja että pysyin hengissä.
Tätäkin keskustelua kun lukee niin taitaa olla tärkeintä että saa jostain urputtaa. Tämmösiäkö me ollaan? Aina joku pielessä.
No Riinis, minkälainen menu tänään IDA-VIRUMAAN haiglassa?
Kalle hoitaa lapset, kartanon ja hevoset, ei se nyt niin huono mies voi olla.
Aika turha ämmä kieltämättä.Ihan väkisin koittaa julkisuudessa roikkua.
Toivottavast ei pääsekkään niin nousis lehtien juttutaso taas pari prosenttii.
Eikö tänään oo päässyt Iltikseen?
Olisikohan sairauden syy kuitenkin huomionkipeys.
Hyvä että haukkuu. Ei kukaan parane huonolla ja epämiellyttävällä ruualla, jos ei mene alas.
Riiniksen Ruoka kitinä jatkuu. On se ihan uskomattoman rasittava.
Onhan Virossa sairaalat puitteiltaan aika karuja ja ruoka ei oo luksusta. Mutta saa todella halvan hoidon ja hoito voi olla hyvää
Onko avioero peruttu?