Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riinis sairaalassa ja haukkuu ruokaa

Hoksasin
11.03.2021 |

Riinis sairaalassa ja päivittelee kuinka kurjaa ruokaa siellä on. Tätä vauhtia kesällä kuulemma keskitysleirikunnossa!

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avioero peruttu?

Vierailija
102/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 4kertaa Suomessa sairaalahoidossa, 2 viimeistä kertaa samassa sairaalassa. Nää 2 viimeistä keikkaa oli kyllä ihan täyttä tuskaa ruoan osalta. Kummallakin kerralla kotiuduin niin, että sokerit oli ihan sekaisin ja suolisto huonossa kunnossa. Kotona oli pitkä toipuminen, että sain asiat kuntoon. Ts, sairastuin sairaalaruoasta. Pelkään joutuvani sinne joskus uudestaan, silloin otan kyllä omat eväät mukaan.

Näin kannattaakin , oi sinä spessu lumihiutale. Jos sinulla on lapsia niin suosittelen myös omia eväitä, kouluruuat kun ovat myös samanlaisista suurtalouskeittiöistä peräisin-

Ai ei saa valittaa, jos sairaalan 'diabetesruokavaliolla' verensokerit menee ihan katastrofaalisiin lukemiin?! Tai että sairaalan ruoka saa suoliston vuotamaan verta! Olisin niin mieluusti vaikka se lumihiutale, kunhan vaan en tulisi kipeäksi sairaalan ruoasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin n. 10 vuotta sitten sairaalassa verensokeriongelmien vuoksi. Ruokavalio-ohjeeksi olin saanut mm. että 1/4 hiilaria, 1/4 lihaa tai muuta proteiinia, 1/2 kasviksia. Normaalisti sain ottaa ruoka-annokseni itse, ja tarjonta oli sellainen, että oli todella haastavaa noudattaa tätä ohjetta. Salaatteja ym. kasviksia oli niin vähän tarjolla.

Kerran olin sitten ruoka-aikaan jossain tutkimuksissa, joten hoitaja oli tuonut minulle ruoka annoksen valmiiksi huoneeseeni sillä aikaa. Lautanen oli lähes täynnä pastaa. Reunassa pieni määrä lihakastiketta, ja toisessa reunassa 2 tomaatin lohkoa, 3 siivua tuorekurkkua ja pieni salaatinlehti. Eli todellinen malliannos siitä, kuinka diabeetikon ei pitäisi syödä.

Vierailija
104/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallelle ja muksuilla näyttää olevan kivaa.

Vierailija
105/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on leukosyytit vähissä niin voi olla ihan viruksen aiheuttamaa. Toki voi olla paljon muutakin kuten syöpä, autoimmuunisairaus jne.

Vierailija
106/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin n. 10 vuotta sitten sairaalassa verensokeriongelmien vuoksi. Ruokavalio-ohjeeksi olin saanut mm. että 1/4 hiilaria, 1/4 lihaa tai muuta proteiinia, 1/2 kasviksia. Normaalisti sain ottaa ruoka-annokseni itse, ja tarjonta oli sellainen, että oli todella haastavaa noudattaa tätä ohjetta. Salaatteja ym. kasviksia oli niin vähän tarjolla.

Kerran olin sitten ruoka-aikaan jossain tutkimuksissa, joten hoitaja oli tuonut minulle ruoka annoksen valmiiksi huoneeseeni sillä aikaa. Lautanen oli lähes täynnä pastaa. Reunassa pieni määrä lihakastiketta, ja toisessa reunassa 2 tomaatin lohkoa, 3 siivua tuorekurkkua ja pieni salaatinlehti. Eli todellinen malliannos siitä, kuinka diabeetikon ei pitäisi syödä.

Samanlainen kokemus. Olin sänkypotilaana ja ruoka tuotiin eteen. Aamiainen puuroa, leipää, mehukeittoa, ohut viipale voileipäkinkkua, margariininokare, rasvaton maito. Kyllä singahti verensokeri. Muut ateriat eivät sen kummempia.

Päädyin muina aamuina ottamaan vain kahvin maidolla ja sen kinkkuviipaleen. Muillakin aterioilla kikkailin parhaani mukaan. Mies toi keitettyjä munia, voinappeja, babybel juustoja että pysyin hengissä.

Vierailija
107/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali

Vierailija
108/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin keskustelua kun lukee niin taitaa olla tärkeintä että saa jostain urputtaa. Tämmösiäkö me ollaan? Aina joku pielessä.

Vierailija
109/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Riinis, minkälainen menu tänään IDA-VIRUMAAN haiglassa?

Vierailija
110/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle hoitaa lapset, kartanon ja hevoset, ei se nyt niin huono mies voi olla.

Vierailija
111/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika turha ämmä kieltämättä.Ihan väkisin koittaa julkisuudessa roikkua.

Vierailija
112/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on päässyt kotiin?

Vierailija
113/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavast ei pääsekkään niin nousis lehtien juttutaso taas pari prosenttii.

Vierailija
114/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi tun äm mä saa tana!!!!

Vierailija
115/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tänään oo päässyt Iltikseen?

Vierailija
116/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on diagnoosi somessa?

Vierailija
117/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan sairauden syy kuitenkin huomionkipeys.

Vierailija
118/130 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että haukkuu. Ei kukaan parane huonolla ja epämiellyttävällä ruualla, jos ei mene alas.

Vierailija
119/130 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riiniksen Ruoka kitinä jatkuu. On se ihan uskomattoman rasittava.

Vierailija
120/130 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Virossa sairaalat puitteiltaan aika karuja ja ruoka ei oo luksusta. Mutta saa todella halvan hoidon ja hoito voi olla hyvää